Tak, ozivim toto tema. Posledni dobou musim casto dobijet baterku a tento vikend uz to doslo tak daleko, ze jsem neujel ani 300km, aniz bych musel roztlacovat.
Takze jsem se dal do cmuchani a nasel jsem tyto 2 navody, jak promerit a zjistit zavadu v dobijeni:
http://www.previjeni-regulatory.cz/navod-pro-mereni-alternatoru/http://motoride.sk/c/418/testovaci-diagram-kontroly-dobijania-motocyklovych-baterii.htmlBlby je, ze musite mit OPRAVDU UPLNE NABITOU baterii pred tim, nez zacnete merit. Jinak to nebude fungovat. Sam jsem zezacatku trnul, ze je v haji alternator, protoze na vybity baterce neslo napeti pres 13V za behu motoru i bez zapnutych svetel a na nizky otacky. Nastesti jsem to zkusil dat na nabijecku a ani pak tam nebylo pres 13V.
Mezitim jsem rozpojil vsechny konektory a prostrikl je Kontaktolem.
Podle navodu jsem zmeril na konektoru z alternatoru faze proti sobe - vsechny mely 0,7 ohmu a proti kostre nekonecnej odpor, takze altik vypada dobre
Takze, baterka nabita, ukazuje 12,9V a hura na mereni. Prvni pozitivni informace byla, ze na volnobeh jsem nameril 14,4V ale pri otackach nad 2000 to padalo ke 13ti voltum. Se zapnutyma svetlama do 2 tisic otacek stale nejakych 13.6V, ale nad 2 tisice uz jen 12,8V. Tim padem si mysilm, ze je to jasny. Je v haji regulator - nejakej blb uz ho totiz menil a nenapadlo ho nic lepsiho, nez nastavit kabely uprostred nejakou cokoladou zatavenou v pasce. Za behu motoru jsem na kabelech a tom spojeni neudrzel ruku, jak byly horky!
Poznatky:
- s novou nebo dobrou baterkou se problem projevi pozdeji, ale baterka tim jde postupne do haje (mam koupenou novou, ale nema cenu ji tam davat, dokud neni v poradku dobijeni)
- pokud merite stridavy NAPETI na vystupu z alternatoru, vetsina levnych digitalnich voltmetru je nastavena na 50Hz, takze to bude ukazovat nesmysl (v mym pripade 7V), ackoliv by to melo byt 2-5x tolik.
A ted hlavni otazka - kde koupit NOVEJ regulator na 3VD (ten s tim dlouhym kabelem)?
antoniogt, muzu te kontaktova?