23-11-2024, 20:00:01
Vítej,
Host
. Prosím
přihlaš se
nebo
se zaregistruj
.
1 hodina
1 den
1 týden
1 měsíc
napořád
Přihlaš se uživatelským jménem, heslem a délkou sezení
Novinky
:
Sponzorský dar na chod stránek
Domů
FORUM
CHAT
Mapa
Vyhledávání
Kalendář
Uživatelé
Přihlásit
Registrovat
Odkazy
Download
GALERIE
TDM FORUM
»
TECHNIKA (téma o TECHNICE - příspěvky mimo téma budou postupně mazány)
»
Podvozek
»
15 či 16 řetězové kolečko na 900
Stran: [
1
]
2
3
...
6
Dolů
Tisk
Autor
Téma: 15 či 16 řetězové kolečko na 900 (Přečteno 14656 krát)
Petrr
Nováček
DÍK 0
Offline
Pohlaví:
Motorka: TDM900
Jméno: Petr Štekl
Bydliště: Roztoky
Příspěvků: 3
15 či 16 řetězové kolečko na 900
«
kdy:
22-08-2011, 19:45:05 »
Ahoj TDMkáři chci se zeptat nelaboroval někdo se změnou kolečka? TDM má dlouhý kvalty 1-2 ,prři popojíždění ve městě nebo v terénu musí člověk přes spojku,tak jak se projeví menší kolečko. Ďík.
Zaznamenáno
Roman ST1
Kořen
Děd vševěd
DÍK 30
Offline
Pohlaví:
Motorka: Tracer 900
Jméno: Roman
Bydliště: Jičín
SPONZOR:
Příspěvků: 1684
Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
«
Odpověď #1 kdy:
23-08-2011, 12:11:20 »
Určitě se ti 1 a 2ka zkrátí, motorka bude mít víc síly ale pojede o trochu pomaleji (na TOP speed) Počítej s nárustem otáček cca o 500ot/min při standardních rychlostech než jsi byl zvyklí. Tzn. na 6ku při 100km/h bude točit 4000 místo 3500ot/min. Trochu se nejspíš zvedne i spotřeba.
Devítka má standardně vpředu 16zubů.
Zaznamenáno
Begy
everything is possible
Administrator
Děd vševěd
DÍK 44
Offline
Pohlaví:
Motorka: TDM 900
Jméno: Jiří Beránek
Bydliště: Klecany
SPONZOR:
Příspěvků: 2034
Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
«
Odpověď #2 kdy:
23-08-2011, 18:41:06 »
skus si pohrát s tímhle:
http://www.gearingcommander.com
to ti ukáže co se bude dít při změnách sekundárního převodu.
já si takhle hrál na předchozí TDM850 a dával dopředu o zub větší kolečko. Na rozjezdech to bylo trošku znát (hlavně při cestách přes Prahu) ale jinak mě to vyhovovalo víc. Nemusel jsem na cestách motor tolik točit. Na výkonu jsem nepoznal žádný rozdíl
Zaznamenáno
jedině vodka + redbull
Galerie
KámaTDM
Děd vševěd
DÍK 1
Offline
Motorka: Batůžek
Bydliště: Všude dobře, tak co doma.
SPONZOR:
Příspěvků: 242
Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
«
Odpověď #3 kdy:
13-09-2011, 20:08:40 »
Moje první motorka po fichtlovi byla MZ150. K ní jsem si udělal kolečka 13;14;15 a 17 zubů společně se speciální samojistící maticí, abych nemusel ohýbat pojistnou podložku. Na dvě nejmenší se běžně jezdit nedalo, moc se stavěla na zadní. A já na kraviny moc nejsem. Nakonec jsem zůstal u 17ti zubů - o 1 víc než original. Rychleji to nejelo, protože nebyly koně, ale bylo to na míň otáček. Muselo se zase ale dřív řadit. Testy proběhly v táhlém kopci u nás za městem. Neprve na 16zubů, pak 15 a nakonec 17zubů. Výsledné časy na vzdálenosti 3km byly v rozpětí 5 sekund a rozdíl byl jen, že na 15 zubů jsem jel v pohodě na 5ku. Se 17z jsem ji vůbec nedal a celé to bylo na 4ku a při orig. 16z se 4ka vytáčela a 5ka na kopec nestačila. Dnes už bych se tím vůbec nezabýval a čas co jsem věnoval výrobě bych raději prožil víc zábavně. Byla ale jiná doba a prioritní zájmy.
Zaznamenáno
Petrr
Nováček
DÍK 0
Offline
Pohlaví:
Motorka: TDM900
Jméno: Petr Štekl
Bydliště: Roztoky
Příspěvků: 3
Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
«
Odpověď #4 kdy:
16-09-2011, 17:01:21 »
Tak jsem tam dal 15 kolečko a zatím se mi zdá. že je to při pojíždění kolem komína příjemnější.Kousek po dálnici 150+taky šlo.Akorát musí člověk připočítávat tachometr.Ale za tu manipulaci v malejch rychlostech to stojí
Zaznamenáno
Begy
everything is possible
Administrator
Děd vševěd
DÍK 44
Offline
Pohlaví:
Motorka: TDM 900
Jméno: Jiří Beránek
Bydliště: Klecany
SPONZOR:
Příspěvků: 2034
Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
«
Odpověď #5 kdy:
16-09-2011, 17:19:49 »
tak s menším kolečkem ti to jede míň než ukazuje tacho - takže vpodstatě máš rezervu
já jsem na předchozí babče dal o zub větší a dělalo to tušim rozdíl max 10km/h. Počítám že u devítky bude ten rozdíl +- stejný.
Naštěstí 850 má náhon tachometru od předního kola, takže mě tacho neproměřovalo.
Zaznamenáno
jedině vodka + redbull
Galerie
Ivan_TDM
Velký znalec
DÍK 1
Offline
Pohlaví:
Motorka: TDM900
Jméno: Ivan
Bydliště: ČESKÉ BUDĚJOVICE
SPONZOR:
Příspěvků: 124
Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
«
Odpověď #6 kdy:
17-09-2011, 11:39:04 »
Doporučuji dopředu kolečko 15z. Jízda je příjemnější, všechny kvalty mají víc síly, padesátku po městě zvládá čtyrka. Ten rozdíl otáček není tak velký jak píše Roman, ve stovce je to na šestku cca 230 ot/min, ve 150kh/h točíš 5700 ot/min místo seriových 5300 ot/min, takže i dálnice se dá. Je třeba počítat s tím že po změně bude tacho ukazovat asi o 7% víc, nebo si pořídit SpeedoHealer SH-U01.
http://www.rdmoto.cz/eshop/detaily/30640
Pokud lítáš 160 a více , nechal bych origo převod.
Zaznamenáno
blažin
Děd vševěd
DÍK 1
Offline
Pohlaví:
Motorka: TDM900
Jméno: Petr Bláha
Bydliště: Litvínov
Příspěvků: 382
Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
«
Odpověď #7 kdy:
01-12-2011, 17:21:39 »
Ahoj,jak jsem psal v kecatku,tak jsem objednal mensi 15 zubove kolecko(orig.je 16),protoze mi prijde,ze ty kvalty jsou fakt hodne dlouhe a to v mem pripade vyuziji jen jednou za rok pri dalnicnim presunu na dovcu.Bydlim pod krusnymi horami a 90% km za sezonu najezdim v kopcovitem terenu,ve kterem spis vyuziji silu ja rychlost.Reknu na rovinu,ze kdyby kolecko stalo nejakej ranec,tak se na to vykaslu,ale nasel jsem dve moznosti a to bud od anglicke firmy JT sprockets(tu jsem mel na CBF1000) za 400kč a nebo od japonske firmy Kyoto za 230kč!!!Nevim jaka bude od Kyoto kvalita,ale kdyz jsem tenkrat objednal od JT sprockets rozetu na CBF tak na krabici bylo sice logo firmy,ale Made in Taiwan,takze si myslim,ze v dnesnim globalizovanem svete je jedno kdo je vyrobce,protoze se nakonec vsechno stejne seka v Chine
Uvidime,volil jsem levnejsi variantu,protoze me to i s postou vyjde do 300kc a to mi za tu zkousku(doufam,ze pro me k lepsimu) rozhodne stoji
Zaznamenáno
kralik
Děd vševěd
DÍK 0
Offline
Pohlaví:
Motorka: TDM850 4TX
Jméno: Marek Šantavý
Bydliště: Skalica
Příspěvků: 228
Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
«
Odpověď #8 kdy:
02-12-2011, 11:23:04 »
hm, zaujimava teba.....to aby som tiez nad tym rozmyslal, lebo aj ked je to 850, tak tie kvalty sa mi tiez zdaju byt prilis dlhe..... aj ked RSV bolo uplne niekde inde :-D tam som bol rad, ze po meste idem na dvojku 50. legal rychlosti a kusok nad som jazdil na 4ku zo 6tich kvaltov :-D
ale toto by mohlo bodnut, no uvidime
Zaznamenáno
Good luck or bad luck, who knows? :-)
blažin
Děd vševěd
DÍK 1
Offline
Pohlaví:
Motorka: TDM900
Jméno: Petr Bláha
Bydliště: Litvínov
Příspěvků: 382
Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
«
Odpověď #9 kdy:
03-12-2011, 10:24:18 »
Jinak pokud by mel nekdo zajem, tak to kolecko jsem objednaval tady
http://www.motorkar.net/index.php?akc=Xvyhledavac
a samozrejme,ze jsem chtel 15 zubove, odepsali,ze ta 15-tka je ve vyrobnim programu Kyota,ale oni ho nemaji bezne skladem na rozdil od originalu,takze objednali a dodani bude do 3 tydnu
Zaznamenáno
blažin
Děd vševěd
DÍK 1
Offline
Pohlaví:
Motorka: TDM900
Jméno: Petr Bláha
Bydliště: Litvínov
Příspěvků: 382
Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
«
Odpověď #10 kdy:
11-04-2012, 19:57:25 »
Tak jelikoz jsem na kolecko cekal pres 2mesice a pak nejak nebyl cas, tak teprve ted o vikendu se chystam na montaz
a jen doplnim, ze jeste probehne montaz deflektoru na plexi, ktery jsem objednal na zaklade kamosovo velmi pozitivnich referenci!Rozplival se tak, ze jsem si myslel, ze jim snad jejich dealer
.Ne vazne, prej to fakt bezvadne funguje
, tak jsem zvedavej az to vyzkousim osobne.
Zaznamenáno
blažin
Děd vševěd
DÍK 1
Offline
Pohlaví:
Motorka: TDM900
Jméno: Petr Bláha
Bydliště: Litvínov
Příspěvků: 382
Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
«
Odpověď #11 kdy:
21-04-2012, 19:21:35 »
Tak dnes konecne vyslo trochu pocasi(aspon tady u nas) a mohl jsem projet a vyzkouset masinu a mensim koleckem
Musim potvrdit to jak pisou kluci co to maji namontovane uz z drivejska, ze je to parada
.Cukani se hodne eliminovalo a jizda i po pidi kruhaku je pohodicka, to same jsem zkusil ve vraceckach nad barakem a hubu jsem mel od ucha k uchu.
Nekdo tu psal ze bude kecat tachometr a musim rict, ze se tak moc nestalo, aspon tedy u rychlosti 50km to nepozoruju, protoze mame ve meste pevny radar ze signalizaci a kdyz jsem jel tacho 53 tak tam svitilo 50,coz jsem mel i pri 16zubovem kolecku.
Je jasne ze pri vetsich rychlostech se bude rozdil asi zvetsovat.No a aby byl test uplny, tak jsem zajel do nemecka na dalnici(mam to 60km od baraku) a zkusil kolik to pojede(ne ze bych vyhledaval jezdit v takovem fofru, to vubec ne),takze s klidem muzu rict, ze to jede stejne rychle jako na origo kolecko-dal jsem tam 215km/h a pak se na to vykaslal,ale myslim ze by to jeste kousek slo, ale na co....
Posledni info pri 130km/h toci 5000ot. a pri 150km/h-5700ot.Jak rikam, rychlost je druhorada, hlavni je ten pekny tah od spoda
Zaznamenáno
Roman ST1
Kořen
Děd vševěd
DÍK 30
Offline
Pohlaví:
Motorka: Tracer 900
Jméno: Roman
Bydliště: Jičín
SPONZOR:
Příspěvků: 1684
Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
«
Odpověď #12 kdy:
24-04-2012, 11:03:40 »
Včera jsem se byl projet a dost jsem o tom 15zubovém kolečku přemýšlel, asi to taky vyzkouším
Zaznamenáno
blažin
Děd vševěd
DÍK 1
Offline
Pohlaví:
Motorka: TDM900
Jméno: Petr Bláha
Bydliště: Litvínov
Příspěvků: 382
Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
«
Odpověď #13 kdy:
24-04-2012, 11:42:04 »
Kluci, pro nekoho to muze byt prkotina, ale me to skubani docela vadilo a tim koleckem se ta jizda fakt hodne zprijemnila v tom ohledu, ze se nemusi tolik hlidat kolik ma motor otacek a jaky je zarazeny kvalt.Jasne, kdybych vyrazil tady u me za barak do kopcu, kde to znam a dole dal dvojku, kterou bych trapil az nahoru tak je jedno jake tam je kolecko a ten motor nezataha za retez ani jednou.Ale ta zmena se mi libi prave v tom, ze kdyz jedu nekde poprve a nevim jak jaky je profil zatacek atd., tak se ty otacky moc resit nemusi, protoze ty kvalty posilili vsechny a motor si necha o hodne vic libit
.Rikal jsem si, ze jsem v zivote prisel o vic nez cca 400kc a kdyz mi to nebude vyhovovat tak original muzu vratit vzdycky, coz ale neudelam jak jsem se presvedcil
Zaznamenáno
Roman ST1
Kořen
Děd vševěd
DÍK 30
Offline
Pohlaví:
Motorka: Tracer 900
Jméno: Roman
Bydliště: Jičín
SPONZOR:
Příspěvků: 1684
Re: 15 či 16 řetězové kolečko na 900
«
Odpověď #14 kdy:
07-07-2012, 08:09:24 »
Po zkušenostech z letošní dovolené jdu řešit změnu poměru. Byl to sice extrém, ale já extrémy rád a kdo ví kdy zase někam vyrazím
Konfiguroval jsem si poměr 15:42 a 16:44 a možná zkusím větší rozetu.
Není to sice takový rozdíl jako 15:42, ale i tak by to mohlo pomoc.
Nemáte s větší rozetou někdo zkušenost, bude se to chovat podobně jako s menším primárem?
Zaznamenáno
Stran: [
1
]
2
3
...
6
Nahoru
Tisk
Skočit na:
Prosím vyber cíl:
-----------------------------
TECHNIKA (téma o TECHNICE - příspěvky mimo téma budou postupně mazány)
-----------------------------
=> Motor
=> Elektrika
=> Podvozek
=> Gumy
=> Technické parametry, vlastnosti
=> Vzhled
-----------------------------
AKCE
-----------------------------
=> Videa z akcí
=> Cestopisy
=> Neklubové akce
=> Zajímavá místa
-----------------------------
VÝBAVA
-----------------------------
=> Oblečení
=> Chrániče
=> Kufry, nosiče, padáky
=> GPS - Interkom - Kamera
-----------------------------
VŠEOBECNĚ
-----------------------------
=> Administrativa, zákony, vyhlášky
=> Batůžci
=> Zajímavé odkazy
=> Videa
=> O čemkoli
=> Volná zábava
=> ADWENTŮŮŮŮRE
-----------------------------
MANUÁLY - NÁVODY
-----------------------------
=> Postupy na opravy, úpravy, seřízení atd...
=> Jak to funguje
=> Články, recenze
-----------------------------
BAZAR
-----------------------------
=> Koupím
=> Prodám
-----------------------------
BLOG
-----------------------------
=> Blogy členů
-----------------------------
WEB - provoz
-----------------------------
=> Všeobecně
Nahrávám...