TDM FORUM TDM FORUM
23-11-2024, 05:29:36 *
Vítej, Host. Prosím přihlaš se nebo se zaregistruj.

Přihlaš se uživatelským jménem, heslem a délkou sezení
Novinky: Sponzorský dar na chod stránek
 
Stran: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 16   Dolů
  Tisk  
Autor Téma: Enduro gumy  (Přečteno 60066 krát)
Aca
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 14
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Jiná
SPONZOR:
Příspěvků: 876


« Odpověď #150 kdy: 27-12-2014, 05:14:02 »

osobně mám zhruba tři kategorie gum
silnice + lehce mimo = stačí bohatě kategorie sportovně cestovních pryží ala Michelin PilotRoad atd..

nějaký ten terén a stále "slušně na silnici" = Hidenau K60

terén = špunty (třeba jako Continental TKC80 atd...)

takový ty kočkopsi a krávoviny jako Anakee, Tourance atd... v terénu k ničemu a na silnici taky. Osobně vůbec nechápu k čemu tyhle  gumy jsou

 Přesně
Zaznamenáno
Мîłđą
ENDORFIN
Administrator
Děd vševěd
*****

DÍK 120
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 900
Jméno: Miloš Jindřich Polák
Bydliště: Okříšky - Vysočina
SPONZOR:
Příspěvků: 2278


. Deus ex Machina ∞



WWW
« Odpověď #151 kdy: 27-12-2014, 07:35:34 »

Ferry nevím co máš momentálně za moto ale ty Hydenau jsou také dobrou volbou na ně jsem načisto zapomněl.
Zaznamenáno

Ferry
Větší znalec
***

DÍK 0
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 900
Jméno: Franta Moravec
Bydliště: Chrast 431 /Chrudim/
SPONZOR:
Příspěvků: 91



« Odpověď #152 kdy: 27-12-2014, 10:06:13 »

Ferry nevím co máš momentálně za moto ale ty Hydenau jsou také dobrou volbou na ně jsem načisto zapomněl.
Jsem před dvěma lety vyměnil 850 za 900 nu a za tu dobu mám na zadku už druhou Pirellku a předek šel do kytek letos. Vzhledem k tomu, že přední dýl vydrží tak nad ní taky víc přemýšlím /ten rozměr je svazující/. Ty Hydenau jsou docela dobrej typ, jdu to zkouknout.
Zaznamenáno

Občas se tak sám sebe ptám: kdo vlastně jsem, odkud jsem se vylíhl, kam směřuju a jaký má vlastně smysl moje existence????
 Pak si naleju odpověď........a ......... je mi dobře!!!
Мîłđą
ENDORFIN
Administrator
Děd vševěd
*****

DÍK 120
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 900
Jméno: Miloš Jindřich Polák
Bydliště: Okříšky - Vysočina
SPONZOR:
Příspěvků: 2278


. Deus ex Machina ∞



WWW
« Odpověď #153 kdy: 27-12-2014, 10:19:33 »

Já jen, že nemáš v profilu typ TDMky proto se ptám.  Wink No na devítku se moc ty vzorky nehodí. Záleží už na každém jak se rozhodne a co od toho čeká. Na tohle téma už toho bylo napsáno zde na fóru víc než hodně  Cheesy Už to řešilo tolik lidí a stejně se to řeší znova a znova. Jsou dvě možnosti: a to že dáš na zkušenosti a rady lidí kteří měli konkrétní pneu obuté. (kdysi také prošli anabází složitého výběru) A napsali byl jsem spokojený - nespokojený  mrk
Nebo půjdeš vlastní cestou a třeba najdeš novou cestu na kterou se dají posléze i ostatní...po případě si naběhneš...
Zaznamenáno

Ferry
Větší znalec
***

DÍK 0
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 900
Jméno: Franta Moravec
Bydliště: Chrast 431 /Chrudim/
SPONZOR:
Příspěvků: 91



« Odpověď #154 kdy: 27-12-2014, 11:52:05 »

No právě, nerad bych si naběhl  Grin, snažil jsem se přečíst všechno, ale víš jak to je, vše jde kupředu a každej jezdíme trochu jinak. Nerad bych přišel o požitek z průjezdu zatáček když brousíš stupačku, což ti ty Pirellky umožní. Na druhou stranu mám strach z proražení v případě výjezdu mimo silnici, navíc trochu mokrá tráva a tlačíš. Takže pokud chce člověk trochu rozšířit možnosti průjezdu motky, musí projít tímto stadiem Grin Kouknul jsem na ty Heidenau K60, jsou to diagonálky s duší, nejsem si jist jak se chovají v zatáčkách. Co takhle Pirelli Scorpion MT 90, sice je zas problém s rozměrem /120/80 na 18/, ale jinak by se mi to líbilo.  Líbí se mi i ty Mitasky, jen mám strach z tý  jedný směsi v diagonálu s duší.
Zaznamenáno

Občas se tak sám sebe ptám: kdo vlastně jsem, odkud jsem se vylíhl, kam směřuju a jaký má vlastně smysl moje existence????
 Pak si naleju odpověď........a ......... je mi dobře!!!
Мîłđą
ENDORFIN
Administrator
Děd vševěd
*****

DÍK 120
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 900
Jméno: Miloš Jindřich Polák
Bydliště: Okříšky - Vysočina
SPONZOR:
Příspěvků: 2278


. Deus ex Machina ∞



WWW
« Odpověď #155 kdy: 27-12-2014, 15:40:39 »

To je potom těžké.  ojee Tak univerzální pneu snad asi neexistuje.   mrk
Mokrá tráva na to jsou už špunty to nepomůže nic jiného, ale to je úplně jiná písnička...
Univerzálnost nikdy nefunguje je to jen kompromis.  smile_
Zaznamenáno

Ferry
Větší znalec
***

DÍK 0
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 900
Jméno: Franta Moravec
Bydliště: Chrast 431 /Chrudim/
SPONZOR:
Příspěvků: 91



« Odpověď #156 kdy: 27-12-2014, 17:51:38 »

To je potom těžké.  ojee Tak univerzální pneu snad asi neexistuje.   mrk
Mokrá tráva na to jsou už špunty to nepomůže nic jiného, ale to je úplně jiná písnička...
Univerzálnost nikdy nefunguje je to jen kompromis.  smile_
Plně s tebou souhlasím, proto chytám rozumy, abych ten kompromis vyřešil co nejlépe  smile_ Ale bylo by to fajn, mít gumu, která splňuje všechny tvé představy, ne hehe Fakt všem děkuji za informace a v pondělí dám vědět do čeho jsem šel supr
Zaznamenáno

Občas se tak sám sebe ptám: kdo vlastně jsem, odkud jsem se vylíhl, kam směřuju a jaký má vlastně smysl moje existence????
 Pak si naleju odpověď........a ......... je mi dobře!!!
Ferry
Větší znalec
***

DÍK 0
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 900
Jméno: Franta Moravec
Bydliště: Chrast 431 /Chrudim/
SPONZOR:
Příspěvků: 91



« Odpověď #157 kdy: 27-12-2014, 17:54:22 »

... jo a koukám, že mi někdo poopravil profil Grin Dík.
Zaznamenáno

Občas se tak sám sebe ptám: kdo vlastně jsem, odkud jsem se vylíhl, kam směřuju a jaký má vlastně smysl moje existence????
 Pak si naleju odpověď........a ......... je mi dobře!!!
Мîłđą
ENDORFIN
Administrator
Děd vševěd
*****

DÍK 120
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 900
Jméno: Miloš Jindřich Polák
Bydliště: Okříšky - Vysočina
SPONZOR:
Příspěvků: 2278


. Deus ex Machina ∞



WWW
« Odpověď #158 kdy: 27-12-2014, 20:50:42 »

Jsem si dovolil  smile_

Jinak ještě máš možnost tohoto obutí a pomůcky  hehe  Tongue















Zaznamenáno

Roman ST1
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 30
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Tracer 900
Jméno: Roman
Bydliště: Jičín
SPONZOR:
Příspěvků: 1684



« Odpověď #159 kdy: 27-12-2014, 22:04:01 »

Já měl vymyšlenou takovou zajímavou variantu, na předek Metzeler Z8 a na zadek Metzeler Tourance Next. Velikosti přesně podle TP, design je stejný, jen zadek by měl mít větší odolnost a trakci. Bohužel cena byla rozhodující faktor a tak jsem do toho zatím nešel.

Zaznamenáno
Ferry
Větší znalec
***

DÍK 0
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 900
Jméno: Franta Moravec
Bydliště: Chrast 431 /Chrudim/
SPONZOR:
Příspěvků: 91



« Odpověď #160 kdy: 27-12-2014, 22:05:14 »

JOOO to je brutus, jen si musím pořídit nějakou lehčí mašinu a sehnat známé u silnic. To musí po asfaltu pěkně klouzat.
     Tak jsem se asi rozhodl, koupím na předek novinku od Michelin, která je pro rok 2014 hodnocena v testu jako jedna z nejlepších. MICHELIN PILOT ROAD 4 GT FR 120/70 R18 59W, měla by mít zesílený bok, tak uvidím no a už jsem si případně vybrečel nový obutí od Mitasu E8 dopředu i dozadu. Hodily by se i kolečka, ale zatím jsem po nich nepátral. supr
Zaznamenáno

Občas se tak sám sebe ptám: kdo vlastně jsem, odkud jsem se vylíhl, kam směřuju a jaký má vlastně smysl moje existence????
 Pak si naleju odpověď........a ......... je mi dobře!!!
Ferry
Větší znalec
***

DÍK 0
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 900
Jméno: Franta Moravec
Bydliště: Chrast 431 /Chrudim/
SPONZOR:
Příspěvků: 91



« Odpověď #161 kdy: 27-12-2014, 22:14:58 »

Já měl vymyšlenou takovou zajímavou variantu, na předek Metzeler Z8 a na zadek Metzeler Tourance Next. Velikosti přesně podle TP, design je stejný, jen zadek by měl mít větší odolnost a trakci. Bohužel cena byla rozhodující faktor a tak jsem do toho zatím nešel.
   coo Na tu Z8 jsem taky koukal, má taky zesílený bok a je taky přes 3000,- Kč, i ta další METZELER Z6 120/70 ZR18 59W je pěkná a ušetříš 500,- jenže chybí to FR. Jo, vše má něco pro a proti, za vyšší kvalitu chtěj víc peněz. Ta Míša se dá pořídit i s dopravou za 3 300,- kaček a fakt je za to obutí od Mitasu na celou motku.  supr
Zaznamenáno

Občas se tak sám sebe ptám: kdo vlastně jsem, odkud jsem se vylíhl, kam směřuju a jaký má vlastně smysl moje existence????
 Pak si naleju odpověď........a ......... je mi dobře!!!
ducatisport
Znalec
**

DÍK 3
Offline Offline

Motorka: TDM 850 3VD
Jméno: Miroslav Vlach
Bydliště: Libčice nad Vltavou
Příspěvků: 56


« Odpověď #162 kdy: 10-01-2015, 20:33:39 »

No jo ale ta E-08 co dáváte na předek je stavěná jako zadní.Jak to na ní sedi???Neklouže ten předek??
Zaznamenáno
Мîłđą
ENDORFIN
Administrator
Děd vševěd
*****

DÍK 120
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 900
Jméno: Miloš Jindřich Polák
Bydliště: Okříšky - Vysočina
SPONZOR:
Příspěvků: 2278


. Deus ex Machina ∞



WWW
« Odpověď #163 kdy: 10-01-2015, 20:45:19 »

No jo ale ta E-08 co dáváte na předek je stavěná jako zadní.Jak to na ní sedi???Neklouže ten předek??
Neklouže...jako že zadní pneu kloužou víc?  Wink Stavěná? Vždyť je to stejná směs.  smile_
Zaznamenáno

TOKER
Znalec
**

DÍK 2
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 900
Jméno: Jirka Filip
Bydliště: Velké Meziříčí
SPONZOR:
Příspěvků: 47


« Odpověď #164 kdy: 24-02-2015, 10:27:22 »

Zdravím Vás.
Rád bych se s Vámi podělil o mé zkušenosti s enduro gumami na TDM 900. Rozměry a druhy pneumatik tady byly už tolikrát, že se k tomu nemá cenu vyjadřovat, ale nepostřehl jsem problematiku rozdílu velikosti pneumatik.
 Chtěl na svojí devítku obout už "hodně" osvědčene heidenau scouty, ale neseděl mě tam rozměr pneu a tzv. "strašák" s krácením plnění při případné nehodě. Začal jsem hledat na internetu a dozvěděl jsem se tyto informace:

Zde uvádím vyjádření asociace pojišťoven:
Dobrý den, Váš dotaz jsme konzultovali se sdružením Pomoc poškozeným a Českou asociací pojišťoven. Dle jejich sdělení lze konstatovat, že vozidlo v takovém případě není způsobilé k provozu na pozemních komunikacích, nicméně v případě nehody je rozhodující, zda použití nesprávných pneumatik mělo prokazatelný vliv na vznik dopravní nehody.

Níže uvádíme podrobnější informace:

"Podle našeho názoru vozidlo na jiných než v TP uvedených pneu je nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích dle zák. č. 56/2001 Sb.

Pokud je má na vozidle poškozený, pak má pojišťovna právo snížit/zamítnout plnění pouze v případě, že díky nesprávnému rozměru došlo k většímu rozsahu následků (např. díky delší brzdné dráze) nebo při užití správného rozměru mohl poškozený nehodě zabránit. Prokázání těchto skutečností ale považujeme za téměř nemožné, jelikož se nestanovuje obecně pro všechny typy případů, ale konkrétně s přihlédnutím ke specifickým okolnostem konkrétního nehodového děje.

Pokud je má na vozidle viník, může se pojišťovna v souladu s ust. § 10 odst. 2 zák. č. 168/1999 Sb. domáhat vrácení vyplaceného plnění poškozenému. Je však opět na pojišťovně, aby prokázala, že k nehodě by nedošlo, pokud by viník měl na vozidle předepsaný rozměr pneu (a to i s minimální zákonem povolenou hloubkou vzorku na pneumatice nejnižší úrovně kvality – i jejich užitím totiž splní povinnost mít předepsané pneumatiky). Toto je opět prakticky nemožné.

Závěrem tedy konstatujeme, že aby pojišťovna mohla krátit plnění pro nesprávný rozměr pneu, muselo by být toto porušení právní povinnosti v příčinné souvislosti se vznikem nehody, resp. větším rozsahem následků nehody."

zde je vyjádření České asociace pojišťoven:
"Vozidlo musí být způsobilé k provozu na pozemních komunikacích. Pokud někdo provozuje vozidlo, které nesplňuje technické parametry uvedené v TP, tak tím porušuje zákon a může za to být pokutován policií. Při nehodě je pojišťovnou posuzováno, zda bylo vozidlo způsobilé k provozu na pozemních komunikacích, případně jaký vliv mělo nedodržení technických parametrů na samotnou nehodu. Individuálně pak dle míry vlivu na nehodu může být u havarijního pojištění kráceno pojistné plnění."

Nedalo mi to a hledal jsem dál. Dostal jsem se k odkazu na dekru, která vyřešila můj problém a zde přeposílám informace o LEGALIZACI JINÝCH ROZMĚRŮ PNEU a zápisu do velkého TP:

Zde přeposílám e-mailovou komunikaci s Dekrou:


1. Dobrý den pane Gregora,

Děkuji Vám za ochotu při mé záležitosti.
Takže k věci: Vlastním motocykl yamaha TDM 900 r.v. 2003 a ve velkém TP mám uvedený rozměr pneumatik:

Zadní: 160/60 ZR17
Přední: 120/70 ZR18
Rozměr přední pneu 120/70 ZR 18 - Rozměr zadní pneu 160/60 ZR 17

standardně se tyto pneumatiky vyrábí v silniční verzi:
Zadní:http://pneu-pro-motocykly.heureka.cz/michelin-pilot-road-3-160-60-r17-69w/
Přední:http://pneu-pro-motocykly.heureka.cz/michelin-pilot-road-3-120-70-r18-59w/

Potřeboval bych na motorku enduro pneu, které se v tomto rozměru nevyrábí a bylo by to toto:
Zadní:  http://pneu-pro-motocykly.heureka.cz/heidenau-k60-scout-150-70-r17-69t/
Přední:  http://pneu-pro-motocykly.heureka.cz/heidenau-k60-110-80-r18-58s/

Dle vašeho sdělení atest by se prováděl fyzicky ve zkušebně v Klíčanech u Prahy, kde na motorce musí být tyto pneu nazuty.
Cena 2.000,- Kč

Děkuji Vám za pomoc

---------------------------------------------------------------------------------------------

2. Dobrý den,
v zadání přepočtu odvalených obvodů původních a nových pneumatik máte chybu. Stávající pneumatiky jste zadal jako nové a naopak. Když to ve výpočtu prohodíte vyjde Vám nepřesnost rychloměru v plusových hodnotách což nesmí být - nesmíte ve skutečnosti jet rychleji, než udává rychloměr. Je to způsobeno tím, že nově montované pneumatiky mají větší odvalený obvod. Musela by se tedy provést zkouška rychloměru za 2000,- Kč , pokud je konstanta rychloměru nastavena v rozumných mezích (musí vyhovovat nerovnosti dle předpisu EHK 39), mohlo by to vyjít ale je to bez záruky.
---------------------------------------------------------------------------------------------
3. Dobrý den,

Děkuji za odpověď. Jestli to chápu správně, tak s enduro pneumatikami pojedu ve skutečnosti rychleji, než bude povolovat tachometr. V této chvíli byste udělal test pneu za 2tis a k tomu za dalších 2 tis test tachometru a podle normy by se ten tachometr měl vejít do tolerance odchylky v těch rychlejších enduro pneu, ale je to bez záruky.
V případě, že se do té to tolerance vejde, tak mě to bude stát 4tis Kč a budu moct mít zapsaný jiný rozměr ve velkém TP
V případě, že se do této tolerance NEVEJDE, tak uhradím částku 4tis a nedostanu potvrzení

Je to tak?

--------------------------------------------------------------------------------------

4. Dobrý den,
v podstatě ano, s tím rozdílem, že pokud by to nevyšlo, tak bych vám  účtoval pouze 2000,- za zkoušku rychloměru. Některé rychloměry lze přenastavit - pokud jsou elektronické, tak změnou konstanty. Zkuste se někde poptat.


Celkové náklady:
individuální zkouška:
pneu: 2.000,- Kč
tachometr: 2.000,-
překalibrování digitálního tachometru: 1.000,- Kč
VÝSLEDEK: zapsání do velkého TP vedle standardních pneu také alternativní pneu (enduro)


kontakt na DEKRU:

Ing. Jan Gregora
zástupce vedoucího zkušebny - Zkušebna vozidel a pasivní bezpečnosti
Pracovište: Klíčany 108,250 69,Vodochody
DEKRA CZ a.s. | Türkova 1001| 149 00 Praha 4 | Czech Republic
Tel. +420 284 001 221 | Fax +420 284 890 206 | GSM +420 724 064 438
www.dekra.cz






Zaznamenáno
Stran: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 16   Nahoru
  Tisk  
 
Skočit na:  


BlackRain V3 2010 by , Crip Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
SimplePortal 2.3.2 © 2008-2010, SimplePortal
Valid! XHTML