TDM FORUM TDM FORUM
22-11-2024, 20:29:00 *
Vítej, Host. Prosím přihlaš se nebo se zaregistruj.

Přihlaš se uživatelským jménem, heslem a délkou sezení
Novinky: Sponzorský dar na chod stránek
 
Stran: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 16   Dolů
  Tisk  
Autor Téma: Enduro gumy  (Přečteno 59864 krát)
350
Větší znalec
***

DÍK 2
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM850 4TX
Jméno: Martin Č
Bydliště: Stod u Plzně
SPONZOR:
Příspěvků: 72


« Odpověď #120 kdy: 17-08-2014, 17:08:00 »

Moc děkuju, to je super. Objednm je.
Zaznamenáno
Мîłđą
ENDORFIN
Administrator
Děd vševěd
*****

DÍK 120
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 900
Jméno: Miloš Jindřich Polák
Bydliště: Okříšky - Vysočina
SPONZOR:
Příspěvků: 2278


. Deus ex Machina ∞



WWW
« Odpověď #121 kdy: 17-08-2014, 17:43:33 »

Moc děkuju, to je super. Objednm je.
Nezapomeň označení TL kdyby jsi náhodou nevěděl  smile_
Zaznamenáno

davidoff
Nováček
*

DÍK 0
Offline Offline

Motorka: TDM900
Jméno: David
Bydliště: Pstruží
Příspěvků: 3


« Odpověď #122 kdy: 18-08-2014, 06:28:31 »

A to je stejný jako 110/80/18?

Jako 110/80 r18 to není, přesně to je 104,2 /80 r18, ale má stejný poloměr jako originál 120/70 r18.

110/80 r18 má oproti 120/70 o 4mm větší poloměr a obvod delší o 25mm.
Zaznamenáno
350
Větší znalec
***

DÍK 2
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM850 4TX
Jméno: Martin Č
Bydliště: Stod u Plzně
SPONZOR:
Příspěvků: 72


« Odpověď #123 kdy: 21-08-2014, 19:28:49 »

Díky. Dneska gumy přišly, tak jsem je obě vyměnil. Byly za 2745Kč i s dopravou.
Ještě vyměnit olej a filtr, ty snad přijdou zítra.
Zaznamenáno
Мîłđą
ENDORFIN
Administrator
Děd vševěd
*****

DÍK 120
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 900
Jméno: Miloš Jindřich Polák
Bydliště: Okříšky - Vysočina
SPONZOR:
Příspěvků: 2278


. Deus ex Machina ∞



WWW
« Odpověď #124 kdy: 21-08-2014, 21:25:27 »

Díky. Dneska gumy přišly, tak jsem je obě vyměnil. Byly za 2745Kč i s dopravou.
Ještě vyměnit olej a filtr, ty snad přijdou zítra.
Ty Mitasky? Hezké že a jak budou slušet TDMce  mrk
Zaznamenáno

ducatisport
Znalec
**

DÍK 3
Offline Offline

Motorka: TDM 850 3VD
Jméno: Miroslav Vlach
Bydliště: Libčice nad Vltavou
Příspěvků: 56


« Odpověď #125 kdy: 24-10-2014, 15:37:01 »

Zdravím všechny...Nezkoušel tady někdo Mitas E-09?
Zaznamenáno
RadekK
Větší znalec
***

DÍK 1
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: XT1200Z
Jméno: Radek Kadlec
Bydliště: Hranice
SPONZOR:
Příspěvků: 74



« Odpověď #126 kdy: 24-10-2014, 17:28:04 »

Já ojezdil dvě zadní a jednu přední E-09, ale na XT660Z.
Obecně je E-09 na takové to ON/ALL/hodně lehký a suchý OFF ježdění na těžké enduro docela OK, teda zadní. Předek v rozměru 90/90-21 není nejvhodnější, zejména pro velkou náchylnost k nerovnoměrnému "oskákání" při ježdění/brždění na tvrdém podkladu.
Pojezdit se na E-09 po cestách/necestách určitě dá, ale nejsem si jist, zda je to to pravé obutí na TDM ...
Nicméně nezkoušel jsem ...
 
Zaznamenáno

TTR a ST12
Igásek
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 18
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 900
Jméno: Igor
Bydliště: Šumperk
SPONZOR:
Příspěvků: 209



WWW
« Odpověď #127 kdy: 24-10-2014, 18:35:02 »

Dojel jsem gumy co na tdm byly při koupi a teď vybírám nové. Chtěl jsem koupit stejné, co tam byly. Tedy Metzeler Tourance vzadu a jiný model Metzeler dopředu.

Pak jsem ale narazil na Mitas 08. Zadní vypadá docela podobně co ta Metzelerka Smiley
Tak se tedy ptám vás co ji jezdíte, kolik na ni najedete? Jsou to opravdu vyhozené peníze koupit Metzelerku za dvojnásobnou cenu?
Jezdím převážně asfalt, ale sem tam nějaká polňačka, nebo lesní cesta. Tak asi úplně cestovní gumy nechci.
Díkec za info.
Igor
Zaznamenáno
Мîłđą
ENDORFIN
Administrator
Děd vševěd
*****

DÍK 120
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 900
Jméno: Miloš Jindřich Polák
Bydliště: Okříšky - Vysočina
SPONZOR:
Příspěvků: 2278


. Deus ex Machina ∞



WWW
« Odpověď #128 kdy: 24-10-2014, 18:45:36 »

Igore mám na nich necelých 11000km a střed už je sjetý. Dal jsem jí hodně zabrat v itálii  mrk. Cena poměr a výkon pro Mitasku 08 OK. Na předešlé Dunlopce jsem měl 7000 a sjetá do hladka.  ODKAZ

Skočím Ti nafotit aktuální stav  Wink ...tak jsem tam přihodil dvě fotky jsou ještě "teplé"  hehe Mám už od jara novou a pořád mě je líto tu starou vyhodit.  smile_
Zaznamenáno

Igásek
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 18
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 900
Jméno: Igor
Bydliště: Šumperk
SPONZOR:
Příspěvků: 209



WWW
« Odpověď #129 kdy: 24-10-2014, 18:57:10 »

Igore mám na nich necelých 11000km a střed už je sjetý. Dal jsem jí hodně zabrat v itálii  mrk. Cena poměr a výkon pro Mitasku 08 OK. Na předešlé Dunlopce jsem měl 7000 a sjetá do hladka.  ODKAZ

Skočím Ti nafotit aktuální stav  Wink


Díky Smiley
našel jsem nějaké recenze, kde se popisovalo jak je to strašná guma, že ustřeluje i na suchu atd, ale byly hodně staré a pak jsem našel, že se nějak změnila směs a už je snad všechno v pohodě.
Koupil bys je znova? Nájezd dobrej Smiley Já letos najel 3tis km za ty 2 měsíce co TDM mám a ta metzelerka už byla hodně jetá, takže už je ko. Hlavně ta přední! Tak pomalu přemýšlím co přes zimu vyberu a o co vše tdmku vyšperkuju Smiley
Zaznamenáno
Мîłđą
ENDORFIN
Administrator
Děd vševěd
*****

DÍK 120
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 900
Jméno: Miloš Jindřich Polák
Bydliště: Okříšky - Vysočina
SPONZOR:
Příspěvků: 2278


. Deus ex Machina ∞



WWW
« Odpověď #130 kdy: 24-10-2014, 19:01:09 »

Když si projdeš toto vlákno i o té směsi se tady píše....už jí mám koupenou jak píšu výše  Wink Staré prý byli tvrdé.
Kdo se mnou někdy jel může potvrdit že drží dobře  smile_ Na mokru se bojím na každé pneu  Tongue
Zaznamenáno

Jirka
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 26
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Ducati
Jméno: Jiří Svoboda
Bydliště: Poděbrady
SPONZOR:
Příspěvků: 432



WWW
« Odpověď #131 kdy: 25-10-2014, 12:44:02 »

Včera jsem poseděl se svým bývalým spolužákem, nyní majitelem pneuservisu a přišla  řeč i na Mitasky, jejich kvalitu a důvod nutnosti častého dofukování. Výsledek shrnu takto :

Na asfalt jsou tvrdé a bez přilnavosti, ale to není jejich mínus, protože jsou to opravdové enduro gumy, které na asfalt nepatří (ne takové jako enduro gumy, které se sice tak tváří, ale ve skutečnosti jsou to gumy silniční, což prohlásil i o mojí Metzelerce). V terénu se řeší přilnavost podhuštěním pneumatiky a při tlacích, které se v blátě, hlíně a na šotolinách používají, již není třeba každou chvíli dofukovat, protože guma takový tlak udrží.

A mimo jiné prohlásil, že já bych na ní dojel tak k depu a tam bych svoji cestu neslavně ukončil. Pro neznalé - u nymburského depa je zatáčka 180° a i na zvedlém podvozku mojí TDM se dá projíždět se stupačkou položenou na asfaltu. Tedy na gumách, co drží  laugh
Zaznamenáno

I kdyby si svini vsadil zlaté zuby, stejně bude smrdět hnojem !
Мîłđą
ENDORFIN
Administrator
Děd vševěd
*****

DÍK 120
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 900
Jméno: Miloš Jindřich Polák
Bydliště: Okříšky - Vysočina
SPONZOR:
Příspěvků: 2278


. Deus ex Machina ∞



WWW
« Odpověď #132 kdy: 25-10-2014, 14:08:39 »

Co clovek to nazor.  smile_ ja mam osobni zkusenost dobrou. Na okruhove zavodeni a na rekord to asi nebude. Nejsem az tak zavodnik ale rozhodne ne kochac krajiny. Kdyz se pro me stane cesta cilem jedu svizne.
V Italii bylo takovch zatacek desitky. Libor s Mirkem muzou referovat jak jsme chvilkama podlehli Talianskemu stylu jizdy... mrk
Zaznamenáno

RadekK
Větší znalec
***

DÍK 1
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: XT1200Z
Jméno: Radek Kadlec
Bydliště: Hranice
SPONZOR:
Příspěvků: 74



« Odpověď #133 kdy: 25-10-2014, 20:34:17 »

Jak je možný že jsou pneu "poskákaný"? Tlumiče? Jízda v terénu? Vždy se říkalo že tlumiče ale tady to si neplatí co?
[/quote]

Jestli je to reakce na přední E-09 90/90-21 tak odpovím, že to dělá prakticky každýmu kdo je jezdí, je to celkem známá věc.
Dle mého to odpovídá podmínkám ježdění, také huštění a nejspíše především rozmístění vzorku a vlastnostem směsi ...
... laicky si to vysvětluji tím, že ty figury se při brždění na tvrdém a pevném podkladu prostě ohýbají, nestejnoměrně střední (jsou střídané jedna a dvě kostky ve středním pruhu) vůči těm bočním (čtyři nebo pět kostek v řadě celkem) a tak dochází k nerovnoměrnému a navíc "zešikmenému" úbytku vzorku.
Dost lidí pak z tohoto důvodu k E-09 vzadu nasazuje na předek raději Treleborg Army, nebo něco od konkurence, nebo rovnou C-17.

Jinak ale proti Mitas E-09 nemohu říct křivého slova. Pokud tyto gumy najedou 70-80% po asfaltu, 20-30% po nějaké té polní, lesní cestě a jen občas se zatouláš do lehčího OFFu tak jsou na "cenduru" opravdu fajn kompromisem. Najedou více jak 3-4 tkm (než přijdeš o vlastnosti E-09 v lehkém OFFu, na silnici pak ještě dojedou podstatně více) a taky není nutno přezouvat nebo měnit kola podle "typu" výletu. Například na E-08 se musíš držet na uzdě i na šotolině, naopak v OFFu dosti dobé C-02 na 17" kola ti na asfaltu ustřelí hned a nad 90 km/h se vlní jak při defektu.

Tedy E-09 je na velký endura, dle mého  supr, kompromisem opravdu dobře použitelným a s dobrým poměrem cena/výkon.
Srovnávám tento plášť se zkušenostmi s Tourance, E-07 a C-02 na XT660Z.
Jsem ale opravdu přesvědčem, že potenciál a vlastnosti, E-09 se nehodí k TDM.
Zaznamenáno

TTR a ST12
Мîłđą
ENDORFIN
Administrator
Děd vševěd
*****

DÍK 120
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 900
Jméno: Miloš Jindřich Polák
Bydliště: Okříšky - Vysočina
SPONZOR:
Příspěvků: 2278


. Deus ex Machina ∞



WWW
« Odpověď #134 kdy: 25-10-2014, 22:07:21 »

... laicky si to vysvětluji tím, že ty figury se při brždění na tvrdém a pevném podkladu prostě ohýbají, nestejnoměrně střední (jsou střídané jedna a dvě kostky ve středním pruhu) vůči těm bočním (čtyři nebo pět kostek v řadě celkem) a tak dochází k nerovnoměrnému a navíc "zešikmenému" úbytku vzorku.
Přesně to si myslím, že se děje u vyššího vzorku na předním kole. Při brzdění na přední pneumatiku je vyvíjen velký tlak proto dochází k tomuto jevu. A nejen u kostek.
Přeci jen když lehnu na přední brzdu což někdy je třeba...nebo i záměrně když mám "divočejší den" evil
TDMka má přes dva metráky plus řidič a všechna brzdná zátěž jde na přední pneu. Vzorek se deformuje a posouvá takovým husenkovitým pohybem tím vzniká to zmíněné pokopání vzorku.
Zaznamenáno

Stran: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 16   Nahoru
  Tisk  
 
Skočit na:  


BlackRain V3 2010 by , Crip Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
SimplePortal 2.3.2 © 2008-2010, SimplePortal
Valid! XHTML