zajímavý nápad jak to udělat.
pokud tedy pominu tu trapnou modrou LEDku. Nad tímhle už delší dobu přemýšlím, takže do toho jdu
mám to teprve rozdělaný.
Mezikus budu osobně vařit ze dvou kusů. Použiju origo šroub na který navařim matku se stoupáním 10x1 (pro to čidlo). Pak provrtám hlavu šroubu aby se tlak oleje dostal k čidlu.
Nejhorší asi je sehnat tu matici.
Nad čidlem jsem zatím moc nešpekuloval. Zajdu někam do mototechny a vyberu to nejmenší co budou mít
o víkendu to jdu konečně bastlit, tak dám vědět.
Co jsem koukal po čidlech tak jsou vhodný třeba u AutoKelly:
FEBI - FB 08484 (1,2-1,5bar)
EPS 1.800.046 (1,4bar)
XS 068919081 (1,4bar)
všechny jsou na Octavii (+-150Kč)
hotovo, info je tady: http://www-tdm.cz/TDM/manualy/kontrolka-mazani
čidlo tlaku oleje
Myslel jsem, že by šlo dát čidlo do boku, ale je problém s velkou maticí na čidle - opírá se o stávající trubičku na olej
jediné co by šlo by bylo dát čidlo vedle válce
tak nevím, počkám na Jindřicha, jak dopadne jeho čidlo na zakoupeném šroubu z Auto KELLY
Taky zajímavej nápad a nemusí to být špatný.
Já se do toho pustím až po novým roce,tak budeš muset vydržet.
Tak jsem vyrobil ty šrouby na čidlo mazání,ještě je nechám pozinkovat a potom je můžu rozeslat kdo by měl zájem,šroub je dle výkresu kterej je okopírovanej z webu,vnější závit M10x1.25 a vnitřní M10x1.Cena se bude odvíjet podle toho kolik bude poštovné.Až to zjistím cenu upřesním.Předpokládám že by neměla překročit 50Kč komplet.
Určitě si jeden beru ;o) Díky!
aj ja si jedny vezmem, lebo to čom mám ja je príliš dlhé a ledva sa mi to tam zmestí, držiak spojkového lanka tam zavadzia
Takže pánové:Pro rozebrámí přístojovky stačí odšroubovat plexi.Potom vyjmout 6 ks gumových těsnění ve kterých je matka pro tyto šrouby.Poté jde vytáhnout jen ten černý plast,co je kolem budíků.
Potom se dostanete ke dvěma šroubům,co drží budíky.Zezadu budíků je 5 ks šroubků které musíte odšroubovat,aby ste se dostaly k zaslepené dírce pro kontrolku.
Vzadu do budíků (tachometr+otáčkoměr) jsou 3 dráty modrý+černý+hnědý.Ten hnědý je proud,na který se napojí + do diody a - vede z čidla.
Čidlo mám ve šroubu,co tady nabízí Kus.Jen sem se setkal s problémem,že to moje čidlo bylo obráceně,což znamená že při zapnutí klíčku nesvítí a rosvítí se až při nastartování.Takže si na to dejte pozor.
Dokonce sem nemusel ani odšroubovat ten benzínovej kohout,jak to tady někdo psal.
Super beru 2 kusy
aby ste se dostaly k zaslepené dírce pro kontrolku. - Akorát že modely od rv 2000 tam nemaj volné místo Tak to budu prznit do toho plastu. Jinak supr návod.A jestli ten můj soustružník na mě furt nebude mít čas tak si taky jedno objednám.
Taky si jeden vezmu. Kontrolku mám od léta hotovou, čidlo koupené a můj soutružník furt nic. Tohle bude určitě rychlejší. Jako kontrolku jsem použil diodu z alarmu nějakého auta. Byla v černém plastu a do díry v kontrolkách pásla skoro přesně. Jen jsem ji zespodu zajistil tavnou pistolí a hotovo.
Cus divam se na ty redukce uz se si jednu vyrobil ale vzal bych si jednu az to pujde i kamos by si jednu vzal tak az budou dve bych si vzal diky za vyrizeni cus David
Ahoj. Právě jsem začal shánět matku M10x1 na redukci, ale tohle nemá chybu. Až bude hotovo, prosím o jeden kousek. Děkuji , Kalibor.
Nazdárek,pánové šrouby jsou k rozeslání kdo projeví zájem tak prosím o SMS na tel:604469096 kde uvedete adresu na kterou to mám poslat a svůj NICK na webu a počet kusů.Cena včetně poštovného je 50Kč.Pokud má někdo chuť tak může peníze převést na účet,číslo pošlu na vyžádání nebo zaplatíte na srázku a nebo se dohodnem jinak.Já mám Českou spořitelnu,tak záleží jak je zpoplatněný převod z Vaší banky,já mám vše zadarmo.
S pozdravem Kus
Vezmu si taky jeden kousek na srazu a tam i zaplatím ju?
Martine šroub dorazli v pořádku a pasuje perfektně Moc děkuji, seš šikula!
Kdyby se našel šikovný elektromechanik myslím,že by se dal dát před (teploměr,palivoměr - je to v podstatě voltmetr ten měřák) přepínač a nebo přidat nějaký malý měřáček bud´ručičkový nebo jestě lépe digitál(stavebnici Stavebnice digitálních voltmetrů jsou v pohodě k zakoupení a nejsou ani moc drahé.),a čidlo funguje na principu odporu malý tlak malý odpor(při nenastartovaném motoru plné napětí 0 odpor a opačně).Měl sem budík na tlak oleje ve Fiat Regata,Croma.Je pro mě zajímavější mrknout na tlak(mělo by se aspoň vědět jak velký tlak je tam potřeba v závislosti na otáčkách a kolik mi ukazuje můj měřák -tepl.paliv,atd-)než hledět jak mi ubýva palivo.Kontrolka zhasne a tlak může být malý - to je špatné zadřete.Třeba si to někdo přečte zapřemýšlí a dotáhne to zase o něco dál(vyřeší),nebo to zavrne je to na vás.
udělat / zapojit to není nikterak složitý. Ale myslím že stačí čidlo který se rozepne až při vyšším tlaku. Tedy aby kontrolka zhasla až třeba někdy kolem 3 barů.
Spíš dumám jak zapojit signalizaci. Přecijen tý kontrolky si ve dne málokdo všimne. Takže přidělat tam nějakou sirénku? nebo třeba blokovat zapalování pro jeden válec? prostě něco aby si toho člověk fakt všimnul.
Každopádně bych to pak svázal s kontrolkou dobíjení, aby to neřvalo nebo nevynechávalo při stojícím motoru
Tak sem to konečně ustrojil a tady mám svůj výsledek. Čidlo jsem nefotil, to má pěkně nafocené Jindra, jen dávám svou kontrolku..
je tam vidět i zásuvka.
To je super taky si jednu vezmu, dost dobrý řešení
čau TA KONTROLKA JE Z PŘÍSTROJOVKY OD Š 120, NEPLETU SE?Jinak dobrý nápad.Skvělé už scháním na vrakáči kontrolku.KUS mi dneska psal, že mi posílá ten jeho šroub pro čidlo oleje.Můžeš mi napsat, které čidlo jsi přesně kupoval?Rád bych se vyvaroval toho, že koupím čidlo s opačnou funkcí, tím myslím, že se sepne po nastartování a zhasne při vypnutém motoru.
Díky ....
Díky ....
Jestli byl dotaz na mě, tak si se trefil - kontrolka je z přístrojovky staré škůdky a myslím že tam píše.. , čidlo sem koupil v mototechně, řekl sem přesně co chci a to mi paní dala, funguje jak má a stálo 50 kaček
Takže kontrolka hotova viz. obrázky. Emblém oleje z přístrojovky Š 120 ( nápad Begyho ). Provrtal jsem plast kolem budíků a kontrolku do ní vložil. Zespodu zajistil šroubením, které je součástí kontrolky z přístrojovky. Zamozřejmě, že plast musel ven. ( Podrobný popis viz Jindra TDM .) Uvnitř kontrolky, která svítí červeně je žárovička, která je rovněž součástí přístrojovky. Problém byl s hledáním + pólu, protože můj rok výroby 2001 má vstup do přístrojové desky pouze jedním společným konektorem, který má asi 12 poloh všechny jsou plné. Je to ale tak blbě udělané, že není šance sem nic napojit vzhledem k přístupu ke kabelům a jejich délce. Po chvíli bádání, kdy musely dolů i plasty jsem + pól vytáhl z klaksonu. Takže už jen čekám na šroub od Kuse. Příprava hotova. Jen pro zasmání. Podělané gumové vložky co drží plexi mi napadaly do motorky kolem světla pod plasty a trvalo snad půl hodiny, něž jsem je našel a vytahal. Myslel jsem, že mě z toho klepne.
Příloha | Velikost |
---|---|
P4020030.JPG | 157.36 KB |
P4020031.JPG | 156.52 KB |
P4020032.JPG | 155.09 KB |
P4020033.JPG | 146.95 KB |
P4020034.JPG | 31.46 KB |
P4020035.JPG | 32.18 KB |
P4020037.JPG | 57.17 KB |
Kontrolka ze Š 120 je můj nápad :oD Pěkně jsi to všechno napsal, asi každýmu se ty gumový svině zatoulaly..:oD jeden sem nemohl najít a schoval se mi do dolíčku pod obrysovkou.
Omlouvám se Drivere. Spletl jsem se. Sa mozřejmě, že je to tvůj nápad.
Velké díky Kusovi za zaslání šroubu na instalaci čidla tlaku oleje.Vše namontováno a funkční!Ještě jednou díky
Konečně kontrolka tlaku oleje namontovaná.Díky DRIVERovi za skvělý nápad použít kontrolku ze Š 120 a mistru KUSovi za šroub k čidlu.Díky
Zdravím,
ta kontrola mazání mně docela zaujala. Má s tím někdo zkušenost? Jaký je tam čidlo, jestli ten mezikus je nějakej standard, nebo dělaná věc. Hlavně mi jde o to čidlo. Podle mě by to mohlo být jakýkoliv třeba z auta (teplota ani otřesy by neměly vadit).
Má to někdo nainstalovaný?
Dejte vědět.
Hanz