KONTROLKA MAZÁNÍ

Obrázek uživatele Begy

soudruzi z Yamahy šetřili snad všude, zrušili podle mě vcelku zásadní kontrolu mazání motoru.
Co jsem pročítal různé servery, spousta TDM umřela na zadření.
Všichni víme jak debilní je kontrola hladiny oleje. Chtěl jsem si tedy udělat jednoduchou kontrolu.

Nejjednodušší způsob je podle mě tenthle:

Nejdřív si sežeňte čidlo tlaku oleje, např:
FEBI - FB 08484 (1,2-1,5bar)
EPS 1.800.046 (1,4bar)
XS 068919081 (1,4bar)
všechny jsou na Octavii (+-150Kč)

nebo jako já nakonec v mototechně za 59Kč

k čidlu si pak sežeňte matičku do které se zašroubuje. Obvykle to bývá závit 10x1

potom vyšroubujte na levé straně šroub zkrze který jde olej do hlavy motoru a navařte matičku naněj. Nakonec provrtejte hlavu šroubu aby se tlak oleje dostal k čidlu.

Výsledek může vypadat třeba takhle:

cidlo_mazani_komplet

při montáži zpět jsem natrefil na problém. Našrouboval jsem zpět šroub ale čidlo už tam prostě nejde... není tam dost místa, naráží na konzoli co drží kohoutek. Stačí uštípnout konektor a připájet místo něj drátek.
Takže až budete kupovat čidlo, schánějte co nejnižší!!!!

cidlo_bok

Od čidla pak stačí natáhnout drát k palubce.
Pokud chcete umístit konrolku do panýlku s kontrolkama musí se palubka rozebrat. To znamená plasty a maska dolu. V panýlku je úplně nalevo volná pozice, bohužel je záslepka z černého neprůsvitného plastu, takže musí ven a místo ní sežeňte 5mm červenou LED diodu a pouzdro.

Plus k LEDce jsem vzal z hnědého drátu napájení otáčkoměru. Předřadný odpor mám 1kohm, mínus diody vede k čidlu.

Celé to pak funguje takhle: http://www-tdm.cz/TDM/forum/upravy-vylepseni/motor/kontrolka-mazani
(tohle není moje motorka )