Mal som moto v servise(výmena rozvodov, podtlaky, vým.sviečok) a moto mi na otvorenom nsytiči nevybehne viac ako na 1500 ot/min. Taktiež mi pri pomalej jazde okolo 60 km/h trhá akoby vynechával motor. Keď dám plný plyn tak prestane trhať, robí to iba pri pomalej rýchlosti. Pozeral som sviečky a sú čierne. Za studena keď mi skape motor ťažko ide naštartovať-striela do výfukov. Predtým to nerobilo a voľnobeh na plno otvorený sytič som mal aj 2500 ot/min. Čo to môže byť? Dík
motor škube při pomalé jízdě nebo nízkých otáčkách?
Osobně si myslím, že to bude ta směs, ale přikláním se k reklamaci v servisu.
A jak píše Driver, určitě dej vědět, jak Ti to dopadlo
Rozobral som karburátory, vyčistil, skontroloval hladinu v plavákovej komore-bola OK dal som skrutku vzduchu na 3 otáčky, vymenil vzduch. filter, prestrekol kontoxom káblové zásuvky. A ešte som zistil, že bol zle nastavený snímač klapiek-má byť po odpojení a zapojení konektoru na snímači ukázať 4000ot/min mne ukazoval 1000ot/min, tak som ho nastavil. Len furt tu prší(Bratislava), tak musím počkať až prestane a pôjdem to skúsiť prebehnúť. Potom dám vedieť.
A ten motor trhal až keď bol zohriatý-po odjazdení cca 10km. Nebolo to trhanie ako keď je podtočený, ale akoby vynechávalo zapaľovanie alebo palivo. Keď som ale pridal, tak to prestalo robiť.
Takže už to nerobí . Vymenil som ešte aj vzduch filter. Takže to buď bolo nenastaveným snímačom klapky, alebo znečisteným vzduch.filtrom, možno nejaký kontakt keďže som ich prestrekol Kontoxom, alebo niečo s karburátorom- keďže som nastavil bohatosť, vyčistil ich komplet a nastavil sytič, no proste nezistím čo to presne robilo ale viem, že odteraz si robím všetok servis na motorke sám, lebo nikto to tak poriadne nespraví ako sám majiteľ!
Tak to jsem rád, že už to máš v pořádku. To bych nikdy neřekl, že v servisu budou takový ku..y.
Ale už to jede, tak přeju hodně pěkných a bezpečných motokilometrů.
Predčasná radosť! Trhanie sa opäť objavilo. Skape to potom to z ťažka ide naštartovať, strelí to do výfuku a ledva to chytí. Tak som dal naspäť staré sviečky, dnes som nabehal cez 100km a trhanie sa neobjavilo. Žeby bola vadná niektorá z nových sviečok? Uvidím. Pobehám ešte na starých pár 100km a budem múdrejší. Ale zmes je určite moc bohatá, lebo sviečky sú stále zasadzené na čierno. Ihlu mám na najnižšej polohe a spotreba mi vyšla 8,5l/100km!!! Keď bola na strednom záreze bralo to okolo 7,5l/100km. Objednal som si sviečku na nastavovanie bohatosti zmesi COLORTUNE http://www.carbtune.co.uk/colortune.html, tak keď mi príde skontrolujem to a nastavím.
8,5/100 je šílenost
na tolik se nedostanu ani když jedu jako prase. Skus se podívat v jakým stavu jsou jehly a komínky. Něco k tomu je tady: http://www-tdm.cz/TDM/forum/technika/motor/jehly-kominky-dynojet
nebo teď mě napadlo, jseš si jistej že máš uplně zavřený sytič? Tyhle symptomy by napovídaly že ne. Neřeš lanko, ale skus nějakou tyčkou zatlačit na šoupě sytiče.
Mě se kdysi roztřepilo, takže se sytič pořádně nezvařel a taky motka dělala psí kusy. Dusilo se to, nechtěla jet, volnoběh si dělal co chtěl a samosebou spotřeba šla do nebes....
Sytič mi zatvára dobre mal som zhodené karburátory a premazal som ten posúvač.
Zhruba stejné cukání se mi letos začalo taky objevovat, pociťoval jsem to už na srazu u Drivera, začalo to na rozjezdu, ale hlavně při jízdě po městě nebo vesnici, lehké pocukávání. U drivera jsem před týdnem vyměnil svíčky, dnes jsem vyměnil vzducháč a hlavně (v tom vidím můj problém), objevil jsem po sundání nádrže zpuchřelé hadičky, ořezal a zalepil jsem je, smontoval a PARÁDA, cukání je pryč. Takže to někde asi přisávalo falešný vzduch. Určitě je brzy všechny vyměním, abych měl klid.
P.S. Jinak nápis 3VD není jen na výfukách, ale mám je i na vzduchovém boxu.
Petře jsem rád, že už to máš v cajku. Nejlepší je vše vyzuelně přejít, z většiny jde vždycky o nějakou "blbost". Tož u Gogči zasejc naviděnou ;o)
petrs: nemohl bys blíž určit, jaký hadičky jsi měl zpuchřelý?
Příloha | Velikost |
---|---|
KARBCE.jpg | 372.57 KB |
Jsou to hadičky co vedou k podtlakovému čerpadlu, na přiložené fotce je vidět jen jedna ze strany od sedla, ale já měl špatný ty dvě z druhé strany co nejsou vidět.
Příloha | Velikost |
---|---|
SV400815.JPG | 284.54 KB |
Ty máš 4TX, jsem myslel, že má už elektrické čerpadlo.
Na 3VD je podtlakový, proto k němu vedou 3 hadičky, jedna je přívod benzínu z kohoutku, druhá výstup benzínu do karbců a třetí je hubenější podtlaková od levé příruby mezi válcem a karburátorem.
Včera jsem to byl projet a to cukání při trošce plynu mezi 2 a 3 tisícema otáček je pro zlost...obvzlášť při mém turistickém založení, kdy je tohle nejpoužívanější pásmo.
Po tý cca 100km dlouhé jízdě jsem vyndal svíčky a překvapilo mě, že jsou obě napůl začouzený a napůl správně do zlatohněda opálený. Pročetl jsem článek o svíčkách od GSX-Rolla a o začouzených svíčkách píše, že je buď špatně seřízenej karbec, vynechává zapalování nebo špatná tepelná hodnota svíčky. Svíčky jsou NGK DPR8EA-9, zbývá karbec a zapalko. Proměřil jsem cívku s káblíkama, hodnota 16kohmů, manuál říká 12-18kilo. Pak fajfky, jedna 12kohmů, druhá 17k, tak jsem je vyčistil a teď obě 12k, manuál sice říká 10k, ale takhle je to od prvopočátku, tak je to snad v normě. Jiskra krásně jasně modrá, přesně jak říká manuál, mezera nastavená na 0,9mm. Tak dneska je v plánu další projížďka, to spíš kvůli vyjetí benzínu, pak kontrola svíček a jestli budou trochu černý, tak snížím jehly o ten jeden zářez. Nebo hejbnout něčím jiným, jen nevím čím...šroubkem bohatosti směsi??? Rozšteluju karbce a co pak? Spraví to synchronizace?
Doufám, že nezapomenu zkontrolovat ty hadičky, když už budu uvnitř.
Pro mě je to všechno docela Španělská vesnice, přesně co popisuješ jsem měl taky a zhoršovalo se mi to. Nyní zatím bez problému, samozřejmě jsem od spravení hadiček najel asi jenom 50 kiláků, ale bylo to v pohodě. Budu dál zkoušet a pokud bude znovu problém, dám to servisákovi na vedlejšák. Ale zkušenosti jiných jsou takové, že se má vždy začít hledat od největších prkotin.
len pre zaujímacosť toto trhanie medzi 2000-3000 ot mi robí ked dám sérieový výfuk. Ale akonáhle dám ladák tak trhanie prestane a to mám sviečky dohneda
Taktiež trhá a sú začiernené sviečky, tak dám telpejšiu sviečku aby mali lepšiu samočistiacu schopnosť. Ihlu som skúšal dávať dole a nepomohlo, tak som ju dal späť. Vzduch som nastavil na 3,5 otáčky tak uvidím.
Takže sviečky NGK DPR7EA-9 to znamená o 2 stupne teplejšie ako predpísané, vzdušník na 3 1/2 otáčky, ihla na strednom záreze a úplne iná motorka. Krásne ťahá od spodu, nešklbe no normálne sa mi ani domov nechcelo ísť tak som sa na nej vytešoval Ešte uvidím aká bude spotreba ale inak paráda!
Takže som sa tešil predčasne . Opäť mi na TDM-ke vypadáva ľavý válec. Keď vyčistím sviečku tak ide asi 2km a potom je úplne zasadzená a začne vynechávať. Robí to v otáčkach okolo 3 tisíc. Keď pridám, tak to trochu zatrhá a potom sa rozbehne. Proste v nízkych otáčkach vynecháva. Indučky s káblami a fajkami som prehodil medzi válcami a stále vynecháva ľavý, tak tými to nie je. Karburátor som komplet vyčistil a prefúkal kompresorom a aj som prehodil navzájom medzi nimi plaváky, trysky aj šupátka s ihlami a podtlakovými membránami a stále to robí ten ľavý. Aj vzdušníky som nastavil na servisné nastavenie-2 otáčky a nepomohlo, dal som 3 1/2 otáčky a stále čierna sviečka. Podtlaky sú nastavené aj zapaľovanie, vzduchový filter je nový. Keď odpojím fajku na ľavom válci, tak pravý ide bez vynechávania. Taktiež som skúsil prehodiť tú zasadzenú sviečku z ľavého válca do pravého. Začal trhať pravý. Keď som ju vyčistila a dal späť do pravého válca už išla normálne. Tú funkčnú z pravého válca som zas dal na skúšku do ľavého, ale zasa asi po 2km začal vynechávať. Po vybratí bola opäť úplne čierna. Už mi došli možnosti, tak skúste poradiť. Dik
Tak ještě ventily, nic jiného mně už nenapadá.
Ventily mi nastavoval keď mi menili rozvodovú reťaz. Odnesiem to asi do Yamahi nech sa na to pozrú.
ještě mě napadá jestli není nějaká zrada na snímači co řídí zapalování(předstih).Jinak už je to zakletý.
Ten snímač nie je pre oba válce spoločný? Lebo ak áno tak by robil problém aj pravý válec.
no nevím ale určitě tam budou dvě(dva) nějaký magnety co ten snímač aktivují,ale pokud by byl jeden snímač na co by byly dvě indučky?
Môže to robiť posunutý rozvod? Lebo keď som ju kúpil dal som meniť rozv.reťaz a od vtedy sú v podstate tieto problémy.
Nazdárek.
Posunytej rozvod by to mohl dělat,akorát nevím kolik tam je místa jestli to jde aby se nepotkaly ventily s pístem.Jasný je to že to může dělat pouze to co se opravovalo nebo měnilo,když jak říkáš to bylo před opravou dobrý,Ten rozvoďák můžeš zkontrolovat i sám.Stačí sundat kryt na hlavě motoru a potom už je rozvod vidět.
Někde tady už někdo publikoval jak to má vypadat,jsou tam nejaký tečky na rozvodovejch kolech.
Ten rozvod može byt, kludne to mohli posrat, pri servise. Odkial si možeme sa nato kuknút už som robil rozvody na mojej mašine
Pokud zjistíš e to někdo dočubil,tak bude opět platit že"Co si neuděláš sám tak stojí za houno"Já osobně si pokud možno dělám sám,tak když to zkurvím můžu si nafackovat.Nejsou to tak složitý věci který bi normální kutil nezvládl.
joe30j1 som z Bratislavy
A máš garáž? niekedy ked sa ti to nepodarí vyriešit by som skočil sa nato pozrieť
Já bych to viděl na špatnou směs, bo máš černý svíčky. Když nejedeš pomaličku, tak jede líp než před servisováním? Jestli není možné, aby někde pootočili o zub rozvody..?? Každopádně to co popisuješ TDM normálně nedělá, takže bych jim to reklamoval. Mě osobně jede na 1. rychlostní stupeň sama na volnoběh, když na ní sedím sám. Volnoběh mám asi 900 ot/min, při zahřátí se zvedne asi na 1 000 ot/min.
Určitě kontaktuj servis a pak zase dej vědět, čím to bylo, aby jsme se poučili.. Držím palce!!!
vůdce MOTO DEBILS