Motorkáři |
Vespa GTS 310 SuperSport: Neustálý souboj hlavy a srdce
Tahle Vespa nám v redakcí dělá společnost celou sezónu, takže se dá říct, že jsme v poločase našeho vztahu. Číslo na počítadle kilometrů ukazuje skoro dva tisíce a za tu dobu jsem zjistil, že je nová GTS 310 čistá esence italského stroje. V jak moc italské domácnosti tedy žijeme?
Ducati Streetfighter V2 S: Lehčí a zábavnější než kdy jindy!
Když jsem poprvé slyšel, že nová Panigale V2 bude mít o 35 koní a 10 Nm krouťáku míň a že objem spadne o 65 kubíků, vůbec jsem nechápal, o co tady jde. Jasně, něco seberou nové Euro normy a „downsizing“ je zrovna v kurzu, ale říkal jsem si, proč se to musí týkat i zábavného segmentu motorek? Jenže když jsem se na téhle Ducati poprvé svezl, tak jsem tuhle myšlenku okamžitě pochopil!
Moto Guzzi V7 Sport: Méně Café, více Racer
Po celém dni v sedle mě pořádně brní ruce od vibrací, bolí zadek od tužšího odpružení, ale v duši mám nádherný klid. Moto Guzzi s novou Euro 5+ pořádně aktualizovala řadu V7 a přidala vymazlenou verzi Sport, ale moderní trendy se přitom projevily jen v tom správném směru. Moto Guzzi V7 ani ve verzi Sport neztratila svou duši a je zas o pořádný kus lepší.
Harley-Davidson Pan America ST: Revolution Max konečně na max!
Je to „jenom“ úprava stávajícího modelu Pan America, přesto ale dle mého velmi zásadní novinka americké značky. Už od prvopočátku, kdy se adventura Pan America představila světu, jsem se musel ptát, jestli by nebylo lepší, kdyby se prostě vykašlala na off-road ambice a zaměřila výhradně na silnici, kde by mohl především její motor Revolution Max 1250 předvést to, co skutečně dokáže. A tak se stalo. Tohle je ST, já jedu na Šumavu a královsky se u toho bavím.
Honda XL750 Transalp vs. Honda X-ADV 750: když dvě cesty vedou na stejný kopec
Na papíře tohle srovnání možná nedává smysl. Jedno je cestovní enduro s tradičním rodokmenem a offroadovým DNA, druhé futuristický skútr. Přesto se Transalp a X-ADV potkávají častěji, než by se mohlo zdát. Skutečně tak mohou být finální dvojicí při rozhodování, jaký stroj si pořídit, pokud kromě dojíždění do práce a výletů zvažujete i nějaké terénnější ježdění a sháníte motorku, která zvládne tohle všechno.
Voge 625 DSX: Když chcete víc než A2
Přestože se čínské značky na našem trhu stále potýkají s nedůvěrou, s každým dalším modelem k tomu zavdávají méně a méně důvodů. Jedním takovým je nový Voge 625 DSX. Na první pohled je to robustní dobrodruh s výbavou, kterou byste u jiných značek museli dokupovat zvlášť. I když v některých detailech možná trochu ztrácí na dojmu, co se týče motoru i ovladatelnosti, mile překvapí. A to za cenu pod dvě stě tisíc. Pro začátečníky i ty, kteří se chtějí ve světě dobrodružných cestovatelů teprve rozkoukat, může být ideálním parťákem.
JD 750 by Jawa Touring: Poněkud obtloustlý rytíř Jedi
Dost pravděpodobně už jste zaznamenali, že týnecká Jawa představila hned tři nové motocykly. Jen to (opět) nejsou tak úplně Jawy. JD 750 ve třech verzích se připojuje do rodiny strojů, nesoucích přídomek „by Jawa“. Jde o produkty čínské značky Jedi Motors a týnecká továrna za nimi stojí vlastně jen v roli importéra. Tohle je test prvního z nich – obrovského cestovního toureru JD 750 by Jawa Touring.
BMW R 12 S: Manažerský roadster
BMW svou řadou nineT balancuje na hraně, kde se pere charakter s uživatelskou přívětivosti. Motorky musí být své, aby nebyly nudné, zároveň ale ne moc, aby nevyděsily potenciální zákazníky - vzhledem k cenovkám většinou dobře situované a zvyklé na nějakou úroveň. Současný sportovní vrchol R 12 S je nádherný příklad, u kterého sice puristé můžou na několik věcí frflat, jenže ti si většinou takové motorky nekupují. Cílová skupina naopak dostane nádhernou motorku s dokonalým mixem vlastností.
Yamaha Tracer 9 GT+ je výkladní skříň Yamahy
Když se řekne „novinky pro rok 2025“, myslí se u spousty značek jen drobný facelift, který byl u většiny modelů nutností pro přechod na Euro 5+. Ne však u Yamahy Tracer 9. Větší z obou Tracerů totiž dostal celou hromadu změn, z nichž pouze pár je technických a celá spousta technologických. Ze sport-toureru se tak stala výkladní skříň Yamahy a jedna z technologicky nejnabitějších motorek kategorie.
Test Yamaha Tracer 9 GT+ je výkladní skříň Yamahy
Když se řekne „novinky pro rok 2025“, myslí se u spousty značek jen drobný facelift, který byl u většiny modelů nutností pro přechod na Euro 5+. Ne však u Yamahy Tracer 9. Větší z obou Tracerů totiž dostal celou hromadu změn, z nichž pouze pár je technických a celá spousta technologických. Ze sport-toureru se tak stala výkladní skříň Yamahy a jedna z technologicky nejnabitějších motorek kategorie.
Vybíráme cruiser od Kawasaki: Bude lepší Eliminator 500, nebo Vulcan S?
Líbí se vám kategorie chopper/cruser, máte čerstvý řidičák, po letech se vracíte do jedné stopy nebo prostě jenom chcete v garáži cítit vůni nové motorky, ale nejste milionář, takže hledáte něco za rozumné kačky. Na všechny zmíněné životní situace najdete lék u japonské Kawasaki. Zbývá už jenom vyřešit, jestli pro vás bude vhodnější menší, lehčí a levnější, nebo jestli se vyplatí si něco připlatit za větší a dospělejší stroj.
První jízda na BMW R 1300 R, R 1300 RT & R 12 G/S
Přijal jsem pozvání na akci, na které by si nejeden milovník boxer motorů od BMW připadal jako v cukrárně. Na parádních silnicích Šumavy jsem mohl poprvé vyzkoušet silniční novinky na platformě R 1300, ale i nekonečně stylovou R 12 G/S, která se vrací ke kořenům koncepce Gelände/Straße a vypadá, jako by se chystala vyrazit na původní africký Dakar.
Triumph Bonneville T120: Stará škola s novým srdcem
Vypadá skoro stejně jako v roce 1959 a okázale ignoruje všechny designové směry a módní změny. I jízda na něm má historickou příchuť, jenže ten hlavní požitek je motor! Cože? Že řadový dvouválec nikdy nemůže mít tolik charakteru jako V-twin? Tak si zkuste ten sametový zátah staré anglické školy v kombinaci s moderní elektronikou!
Testujeme ikony: Cagiva Elefant 900ie Lucky Explorer je jedním z praotců moderních adventur
Původ prakticky každé moderní adventure motorky lze dostopovat k Dakaru. Všechny ty Ténéré, Afriky a GéeSa započaly svou existenci coby závodní speciály pro jednu z nejnáročnějších dálkových rallye na světě. A nejinak je tomu i v případě Ducati DesertX. Tedy… Pardon, Cagivy Elefant!
Honda CB1000 Hornet SP: Nejlepší poměr všeho
Jméno Hornet v posledních třech letech pořádně rozdmýchává vášně motorkářského publika. Každý novodobý nositel tohoto jména sice maličko jinak, ale o ceně se mluví vždy. Nový litrový čtyřválec není výjimkou, u něj je dokonce otázka peněz tím nejskloňovanějším tématem. Zkuste na ně ale na chvíli zapomenout. Je to sice kauf desetiletí, byla by ale škoda ho brát vážně jen kvůli tomu, že je levný. On je totiž zatraceně dobrý a konkurence by se z něj zpotila, i kdyby stál přes tři kila. Honda tenhle drink namíchala zatraceně správně.
Naxeon I AM. PRO: Vesmírný transportér pro geeky
Kdo je už nějakou dobu motocykly políbený a má s nimi určité zkušenosti, bude si k elektrickému skútru s vyzývavým designem hledat cestu těžko. Když je ale vaším denním chlebem programování, místo večerníčku si pouštíte Hvězdné Války a po nich jdete hrát sci-fi onlajnovku, prostě ho potřebujete. A jestli jste do té doby na motorce nejezdili, budete z něj vlastně nadšení. Přitom si ani nemusíte dělat řidičák na motorku, k jeho řízení stačí skupina B, tedy auto.
CFMoto 700MT Adventure vs. Moto Morini X-Cape 700: Skoro velké adventury pod dvě kila
Když se nad tím zamyslíte, je hranice 200 000 korun ve světě nových motocyklů poměrně zásadní. Pro mnohé kupující se právě tady láme chleba, protože jde o motorky, které už nenosí pomyslnou nálepku „levné“, zároveň jim ale zdaleka nepatří ani nálepka „vyskakuji si“. Je to cenová relace, kde se spousta kupujících tvrdě soustředí na poměr cena/výkon, a to zejména u tak drahé a exponované kategorie, jako jsou cestovní adventury. Vzali jsme proto dva stroje, které se do hranice 200 tisíc vejdou i s kufry, ale zároveň nabídnou dost objemu a komfortu na velké cestování.
Royal Enfield Classic 650: Dokonalý gentleman
Býti dokonalým gentlemanem není vůbec žádná legrace. Naštěstí žijeme v době, ve které vlastně nezáleží ani tak na tom, jak a co děláte, jako spíše jak u toho vypadáte. Pokud jste se narodili jako nekulturní dobytek, můžete svůj hendikep dohnat vhodně zvolenými doplňky a lidi na Instáči nic nepoznají. A jeden takový doplněk si dnes probereme.
BMW R 1300 GS Adventure: Triple Black a tři sta kilo dokonalosti s automatem
Spoustě motorkářů už se zdál stejný sen... je rok 1984, jsi Gaston Rahier a letíš africkou pouští shrbený za obrovskou nádrží tehdejší R 100 G/S. S řevem nezničitelného dvouválcového boxeru míříš za vítězstvím v jednom z prvních ročníků Rallye Paris-Dakar, když to ještě byla drsná soutěž pro opravdové chlapy bez jakékoli asistence a doprovodných týmů. No a když si pak jdeš na showroom BMW objednat poslední model R 1300 GS Adventure, pořád je tam kousek toho snu. I když tvoje mašina třeba nikdy neopustí bezpečí asfaltu. A navíc má třeba i automat.
BMW R1300GS Adventure: Triple Black a tři sta kilo dokonalosti s automatem
Spoustě motorkářů už se zdál stejný sen... je rok 1984, jsi Gaston Rahier a letíš africkou pouští shrbený za obrovskou nádrží tehdejší R 100 G/S. S řevem nezničitelného dvouválcového boxeru míříš za vítězstvím v jednom z prvních ročníků Rallye Paris-Dakar, když to ještě byla drsná soutěž pro opravdové chlapy bez jakékoli asistence a doprovodných týmů. No a když si pak jdeš na showroom BMW objednat poslední model R 1300 GS Adventure, pořád je tam kousek toho snu. I když tvoje mašina třeba nikdy neopustí bezpečí asfaltu. A navíc má třeba i automat.