Agregátor zdrojů |
604 koní v naháčích: Aprilia Tuono V4 vs. BMW M 1000 R vs. Ducati Streetfighter V4 S
Krásných 604 koní napříč třemi motory burácí krajinou – jejich projev jde od frenetického jekotu, přes burácivé dunění až po hromový řev. Kolem vás se právě prořítily tři ukrutně rychlé šmouhy, leč zkušené oko zapáleného motorkáře stihlo zaznamenat, že se jednalo o Aprilii Tuono V4, BMW M 1000 R, a Ducati Streetfighter V4 S. Trio strojů, které se řadí na špici toho, co umí nabídnout třída supernaháčů.
Honda NT1100 DCT: S automatickým mamutem v horách
Na začátku to vypadalo, že z Hondy ani neodejdu. Ne kvůli smlouvě, ale kvůli výšce a váze – mojí i Hondy NT1100. Že tady se mi o obě nohy opřít nepodaří, to jsem věděla samozřejmě hned. Že jsem nikdy nejela na automatu, to jsem věděla taky. Ale i přes počáteční dojem jsem nakonec nejen odjela, ale rychle se s automatem sžila a užila si alpské vracečky. Jaké jsou moje dojmy?
JD 750 by Jawa Racing: Konopnice 21. století
Kdyby na tomhle přifrčel Venca Konopník do Hoštic, dostal by raz dva Milunu s Blaženou, ale taky Jarunu, Marunu, Verunu a spoustu dalších vdavkuchtivých slečen z širokého okolí. Jako bonus by k tomu dostal respekt ostatních kohoutů z jeho dědiny i těch vedlejších. Co naplat, ta motorka vypadá vážně skvěle a přitahuje pozornost všude, kde se objeví. A takovému Vencovi by určitě ani nevadilo, že vypadá o dost lépe, než jak ve finále jezdí.
První jízda na Suzuki GSX-8T a GSX-8TT: Kolik si připlatíte za krásu?
Mnoho lidí se shodne, že tyhle stroje jsou přesně to, co řada nahatých „osmičkových“ modelů od Suzuki potřebovala. Vůbec poprvé jsme dostali příležitost svézt se na nových „Téčkách“, která zachovávají neměnnou techniku ze základního GSX-8S, ale přichází s proměněným designem v „neo-retro“ stylu. Svezení žádné překvapení nepřineslo, určitou diskuzi ale vyvolá cena.
Voge 800 Rally: S vůní terénu
Každá značka, která chce na trhu něco znamenat, musí mít v nabídce nějakou tu dobrodružně se tvářící motorku na pohodlné cestování, a když to jde, tak aby zvládla i nějaký ten offroad. Čínský Voge pro letošek představil stroj, který působí, že mu půjde hlavně o ten offroad. Jaká je realita?
Kawasaki Z900 SE: Ještě vyladěnější Zed
Pokud milujete kategorii středně silných naháčů a srdce vám bije ve čtyřválcovém rytmu, jste na tom správném místě. Kawasaki Z900 SE je totiž rozhodně jeden z favoritů, po kterém se budete v této třídě poohlížet. Otázkou však je, zda si tento zavedený model ve své inovované verzi, která přichází kvůli nutné aplikaci Euro norem ve verzi 5+, nepohoršil.
Zontes 368 Gizmo: Futuristický adventure skútr
Zontes představuje v letošním roce významný příspěvek do kategorie adventure skútrů. Spojuje robustní design s praktickými funkcemi moderního stroje, orientovaného zejména na menší dobrodružství. Tento segment tzv. „SUV skútrů“ založila Honda už před bezmála dekádou a jde o čím dál oblíbenější kategorii skútrů, která však u zavedených výrobců bývá cenově náročnější. Dokáže na tento trend čínský výrobce Zontes relevantně odpovědět?
Honda CMX500 Rebel SE vs. Kawasaki Eliminator SE: Bobříci dospělosti
Jestli jste chodili do pionýra nebo do skauta, princip skládání bobříků je vám dobře známý. Bobřík odvahy, bobřík hladu, bobřík mlčení (toho jsem nikdy nezvládl), vždy bylo potřeba se na něco zaměřit, vytrvat v tom a prokázat tak svou pevnou vůli a mentální vyspělost. My jsme ke 13 bobříkům foglarovského typu přidali ještě čtrnáctého pro malé bobbery: který bude vhodnější pro mládež, která právě dosáhla 18 let?
Ducati XDiavel V4 – umění čtyřválcového power cruiseru žije
Ke svalnatému cruiseru patří pořádně macaté dva válce do V – to ví přece každý. Byla by však věčná škoda nezmínit zapomenuté umění čtyřválcového power cruiseru, které nejlépe reprezentovala Yamaha ve dvou generacích V-Maxu. Teď se do tohoto prestižního klubu přidala i Ducati s nedávno představeným XDiavelem V4.
Harley Davidson Street Bob 117: Když rebelství nezná věk
Harley-Davidson Street Bob ukazuje, že bobber nemusí být retro parodie. Tohle je moderní klasika s temným charismatem, ostrými konturami a duší, která pulzuje silou a historií. Je to motorka pro ty, kdo chtějí jezdit – a ideálně trochu jinak. V modelovém roce 2025 přichází s pořádným updatem, větším motorem o objemu 1923 kubíků. Výsledkem je stroj, který konečně vypadá i jede tak, jak si zaslouží.
Triumph Speed Triple 1200 RS: Malá změna, velký posun
Patří bezesporu na vrchol potravního řetězce nahatých motocyklů, k úplnému vrcholu mu ale v posledních letech pořád něco scházelo. To něco byl hlavně elektronický podvozek, který konkurence nabízí už dlouhé roky, zatímco Triumph u Speeda ne. To se s letošním rokem konečně mění a s radostí můžeme říct, že Speed Triplu nic nechybí. Prostor pro ladění tu ale pořád je.
Fantic Caballero Rally 500 - nejlepší poměr stylu a zábavy
Zábava, styl, jednoduchost, italská krev a moderní technika. Fantic není značka, která by hrála na masy. Je to spíš volba pro ty, kteří chtějí stroj s duší a stylem co vyčnívá z davu. V Itálii se opírá o bohatou historii, ale zároveň přidává moderní technologie. A právě nové Caballero Rally je ukázkou toho, že retro nemusí znamenat zastaralé. Přídomek ,,Rally” potom značí že půjde o stroj, který je nejen cool scramblerem do města, ale že se nezalekne ani prašných cest, které se občas na mapě vytratí.
BMW R 12 S vs. Triumph Speed Twin 1200: Messerschmitt nebo Spitfire?
Obrovský dvouválcový motor, ať už s válci vedle sebe nebo naproti, kulaté světlo a naprosto klasické, ale zároveň docela moderní tvary a k tomu soudobé jízdní vlastnosti. Tenhle koktejl vám dneska jen tak někdo nenabídne. BMW a Triumph však ano a kolikrát si v sedle připadáte jak v druhoválečné stíhačce!
Honda CMX1100 Rebel: Jednou rebel, vždycky rebel!
Rebel je drsně znějící slovo. Rebelem chce být každý, protože to je cool. Rebel je někdo, kdo aktivně odporuje zavedenému pořádku nebo normám a je vážně humorné sledovat, jak spousta těch rebelů s dlouhými vousy a potetovanými pažemi hejtuje Hondu Rebel, protože to prostě není „ten správný“ cruiser. Jasně že není, vždyť je to rebel! A letos v nové generaci.
První test: Jak jezdí BSA Bantam 350, dvojče Jawy 42 FJ?
Než se na český trh dostane nová Jawa 42 FJ, si ještě pár měsíců počkáme. Už teď ale víme, jak bude jezdit. Prakticky ta samá motorka, jenom s drobnými optickými retušemi, se totiž začala prodávat pod slavným historickým jménem BSA Bantam a náš spolupracovník Alan Cathcart ji vyzkoušel při oficiálním novinářském testování, které nemohlo proběhnout jinde než v „domovské“ Anglii. I když se Bantam samozřejmě vyrábí v Indii…
JD 750 by Jawa Retro: Stylová kráska, jenom trochu bez duše
Na první pohled stylová motorka s příjemným posezem a svižným projevem. Na ten druhý ale začnou vystrkovat růžky detaily, které vám dojem pomalu rozkládají. JD by Jawa Retro 750 se snaží o retro eleganci s českým logem na nádrži, ale zároveň úplně nedokáže přesvědčit. Vibrace, některé designové přešlapy a nejistá identita tak stojí v kontrastu s jinak příjemnou jízdou. A to zamrzí. Protože má rozhodně na víc.
Ducati Panigale V2 S vs. Yamaha R9: Tabulky nic neřeknou, musíš se svézt!
Mají stejný objem motoru, prakticky identické hodnoty výkonu i točivého momentu, přesto je každá úplně jiná. Postavili jsme proti sebe dva zástupce nově se formující třídy supersportů, abychom zjistili, který z nich je lepší sportovní silniční motorka. Dopředu prozradíme, že to není jednoznačné a dost záleží na osobních preferencích.
BMW R 1300 RT: Naostřený cesťák s adaptivní geometrií
Tohle že je ten poklidný cesťák pro manželské páry? Nové RT jako by bylo zacílené na úplně jinou skupinu zákazníků. Přichází s úplně novými technologiemi a moderními funkcemi, díky kterým zase o pořádný kus ujíždí konkurenci. Letošní novinku jsem protáhl Alpami, zajel na ní na Motorrad Days do Ga-Pa a důkladně ji vyzkoušel i ve vysokých rychlostech na německých dálnicích.
Kawasaki Versys 1100 SE: Pokrok jinak, než jsme čekali
Znáte ten pocit, kdy s někým jedete v autě, připravujete se na to, že budete odbočovat doleva, a on místo toho hodí ostrou pravou? To je najednou zmatku v hlavě! Podobné byly naše prožitky, když Kawasaki na sklonku minulého roku představila nového velkého Versyse. Japonci nezměnili to, co všichni čekali, a naopak předělali to, co vždycky platilo za to nejlepší. Byl to dobrý nápad? Vlastně ano, ale…
První test Suzuki DR-Z4 S a DR-Z4 SM: Kultovní dual-sport a supermotard po 25 letech
Jsou zpět! Japonská značka Suzuki v roce 2025 oživuje jeden ze svých ikonických modelů, čtyřstovku DR-Z. V době, kdy výrobci stále častěji recyklují legendy z minulosti, ale zároveň je musejí sladit s dnešními normami a požadavky jezdců, přichází Suzuki s dvojicí nových modelů: DR-Z4 S a DR-Z4 SM. Ty navazují na ducha a úspěchy svých předchůdců z přelomu tisíciletí, ale zároveň přinášejí modernější techniku a lepší využitelnost jak v běžném provozu, tak v terénu. A jak se na nich jezdí? To jsme pro vás otestovali v Německu.
