TDM FORUM TDM FORUM
23-11-2024, 06:50:42 *
Vítej, Host. Prosím přihlaš se nebo se zaregistruj.

Přihlaš se uživatelským jménem, heslem a délkou sezení
Novinky: Pravidla etiky na Fóru
 
Stran: 1 ... 3 4 [5] 6 7   Dolů
  Tisk  
Autor Téma: Dobíjeni  (Přečteno 24616 krát)
Slavek-TDM
Děd vševěd
*****

DÍK 19
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: BMW
Jméno: Slavek
Bydliště: Nove Hrady
Příspěvků: 357



« Odpověď #60 kdy: 25-05-2016, 07:36:19 »

Begy> meril jsem napeti na regulatoru, samozrejme pripojenyho. Vede do nej 5 dratu - 3 bily (coz jsou podle meho 3 faze z alternatoru) a pak cervenej a cernej. Na tech jsem nameril to co pisu 14.2V, ale na baterii mam uplne jiny hodnoty. Jestli tomu rozumis, muzes mi jako laikovi vysvetlit, co to znamena?
Zaznamenáno
Begy
everything is possible
Administrator
Děd vševěd
*****

DÍK 44
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 900
Jméno: Jiří Beránek
Bydliště: Klecany
SPONZOR:
Příspěvků: 2034




WWW
« Odpověď #61 kdy: 25-05-2016, 07:59:04 »

jj 5 drátů
3 bílý vedou z vinutí (né alternátoru  Grin ) a na nich je střídavé napětí - bez připojeného regulátoru v desítkách volt
pokud je na regulátoru správné napětí (oněch +- 14,2V) tak je regulátor a cesta před ním OK
Pokud máš na baterii o poznání míň - je zrada ve vodičích vedoucích k baterii.

Samozřejmě na každém vedení dochází ke ztrátám - čím větší procházející proud (a tedy i přenášený výkon) - tím větší ztráty.
Jestli se ti tam ztratí do nějakých 0,5V - asi bych to považoval +- jako přípustné.
Zkontroluj tedy hlavně dráty vedoucí od regulátoru k baterii

při zapojeném okruhu:
píchni voltmetr (+) na kontakt na regulátoru a (-) na plus pól baterie, tím změříš úbytek napětí na (+) větvi
to samé zkus na mínus větvi

PS: teď už si nepamatuju, (-) větev z regulátoru k baterii vede přímo vodičem z regulátoru, nebo jde někde po kostře?
Zaznamenáno

jedině vodka + redbull  mrk  Galerie
Slavek-TDM
Děd vševěd
*****

DÍK 19
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: BMW
Jméno: Slavek
Bydliště: Nove Hrady
Příspěvků: 357



« Odpověď #62 kdy: 25-05-2016, 09:18:40 »

Begy> diky. Mam dojem, ze si ze mne motorka dela prdel. Rozebral jsem znovu VSECHNY kontakty a svorky a prostrikl je kontaktolem. Zadna svorka neni vyhrata, zadnej kabel neni viditelne porusenej. Ted uz mam na vystupu z regulatoru stejny napeti jako na baterce za vsech okolnosti. Bohuzel, stale to neni ono. Baterie ma ted cca 13.2V (je uplne nova a nabita). Na volnobeh mi po nekolika vterinach "vahani" napeti stoupne az na cca 14.2V. Pokud zvysim otacky, postupne klesa az na nejakych 13.8V. Pokud zapnu svetla na volnobeh, napeti okamzite pada na 13.8V, pokud zvysim otacky, klesa az na 13.3V. Se starym regulatorem je to podobny, akorat napeti je ve vsech rezimech o cca 0.2V vyssi. Cim je motor teplejsi, tim se mi zda, ze je napeti vyssi.
Civky proti sobe maji odpor 0.7 Ohmu. Proti kostre maji vsechny nekonecnej (respective nezmeritelnej) odpor.

Otazka za 100 bodu - CO JE SPATNE?  Huh?
Zaznamenáno
Slavek-TDM
Děd vševěd
*****

DÍK 19
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: BMW
Jméno: Slavek
Bydliště: Nove Hrady
Příspěvků: 357



« Odpověď #63 kdy: 25-05-2016, 10:42:03 »

Jinak jeste diagnostikuju podle procesu z techto stranek a aktualne uz jsem u bodu 6:
http://www.hondavfr.eu/index.php/clanky/26/141-diagnostika-dobijeni
Zaznamenáno
Láďa H.
Velký znalec
****

DÍK 4
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Jiná
Jméno: Ladislav Hruška
SPONZOR:
Příspěvků: 136


« Odpověď #64 kdy: 25-05-2016, 10:47:32 »

Měříš to digitálním, nebo analogovým měřákem? Se stoupajícíma otáčkama se zvyšuje i frekvence a digitální měřáky pak kecají...Regulátor myslím žádnou vestavěnou kapacitu nemá (která by výstupní průběh filtrovala), takže na osciloskopu by myslím měla být vidět spousta stejnosměrných impulsů, které budou širší v nízkých otáčkách a uzší ve vysokých otáčkách. Regulátor pouze zařezává výšku impulsů, ta by měla být vpodstatě stejná nezávisle na otáčkách...Snad nekecám..
Zaznamenáno
Slavek-TDM
Děd vševěd
*****

DÍK 19
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: BMW
Jméno: Slavek
Bydliště: Nove Hrady
Příspěvků: 357



« Odpověď #65 kdy: 25-05-2016, 11:28:28 »

lahr> mam digitalni multimetr. Ja jsem myslel, ze kecat bude jen u stridavyho napeti, ale stejnosmerny by snad mel merit spravne nebo se mylim?  ojee
Zaznamenáno
Slavek-TDM
Děd vševěd
*****

DÍK 19
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: BMW
Jméno: Slavek
Bydliště: Nove Hrady
Příspěvků: 357



« Odpověď #66 kdy: 25-05-2016, 12:28:45 »

Kurna, vzdyt na ty elektrice na 3VD vubec nic neni, je to az pitome jednoduchy  cvok Tak proc nemuzu prijit na to proc to v otackach malo dobiji?  coo



* 9-29.jpg (1860.41 KB, 2295x1749 - prohlédnuto 170 krát.)
Zaznamenáno
Láďa H.
Velký znalec
****

DÍK 4
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Jiná
Jméno: Ladislav Hruška
SPONZOR:
Příspěvků: 136


« Odpověď #67 kdy: 25-05-2016, 12:31:16 »

Nevím, jen mám pocit, že na výstupu z regulátoru není čistý stejnosměr jako třeba na bateii, ale spousta šířkově modulovaných stejnosměrných impulsů (podle otáček). Ale mohu se mýlit, výstup jsem neměřil.
Zaznamenáno
Begy
everything is possible
Administrator
Děd vševěd
*****

DÍK 44
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 900
Jméno: Jiří Beránek
Bydliště: Klecany
SPONZOR:
Příspěvků: 2034




WWW
« Odpověď #68 kdy: 25-05-2016, 15:17:08 »

Měříš to digitálním, nebo analogovým měřákem? Se stoupajícíma otáčkama se zvyšuje i frekvence a digitální měřáky pak kecají...Regulátor myslím žádnou vestavěnou kapacitu nemá (která by výstupní průběh filtrovala), takže na osciloskopu by myslím měla být vidět spousta stejnosměrných impulsů, které budou širší v nízkých otáčkách a uzší ve vysokých otáčkách. Regulátor pouze zařezává výšku impulsů, ta by měla být vpodstatě stejná nezávisle na otáčkách...Snad nekecám..

myslím že baterie je celkem pořádný filtr
Zaznamenáno

jedině vodka + redbull  mrk  Galerie
Láďa H.
Velký znalec
****

DÍK 4
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Jiná
Jméno: Ladislav Hruška
SPONZOR:
Příspěvků: 136


« Odpověď #69 kdy: 25-05-2016, 17:28:58 »

Nevím jestli ti to k něčemu bude, ale pro porovnání jsem změřil napětí v palubní zásuvce (připojená asi metrovým kabelem přes pojistku přímo na baterku) "trochu lepším" digitálem ( analog nemám) a chová se mi to takto:
-volnoběh bez zátěže 14,02V
-5000ot bez zátěže 14,02V
-volnoběh v zátěži ( zapnutá světla + vyhřívání heftů ) 12,85V
-5000ot v zátěži 13,78V (do 3000ot napětí stoupá strměji, dál už pak moc ne)

Víc jsem to netočil, protože ani v provozu motorku víc nevytáčím. Měřák mi v tom stejnosměru na volnoběh indikoval frekvenci 362Hz s amplitudou 0,64V, frekvence stoupala s otáčkama. Co to tam přesně bylo namixovaný za signál nevím, možná jen rušení z induček..

Podle schématu mezi regulátorem a beterkou nic dalšího není, takže ten pokles napětí může snad být jen úbytek na tom kabelu.
Zaznamenáno
Slavek-TDM
Děd vševěd
*****

DÍK 19
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: BMW
Jméno: Slavek
Bydliště: Nove Hrady
Příspěvků: 357



« Odpověď #70 kdy: 25-05-2016, 17:44:41 »

lahr> diky moc. Ja to mam na volnobeh podobne, akorat mi napeti pri zvyseni otacek nad 2000 naopak klesa  Cry
Zaznamenáno
Láďa H.
Velký znalec
****

DÍK 4
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Jiná
Jméno: Ladislav Hruška
SPONZOR:
Příspěvků: 136


« Odpověď #71 kdy: 25-05-2016, 17:47:07 »

 Ještě taková myšlenka, možná úplně mimo, ale jediný místo kde se při vyších otáčkách zvyšuje odběr je zapalování. Neměřil jsi odpor induček, zda mají obě podobný? Kdyby třeba měla jedna indučka načnutý vinutí, tak by mohla nadměrně zatěžovat rozvod a tím by se zvětšil i ten úbytek na vodiči od regulátoru. Jinak už opravdu nevím...
Zaznamenáno
Begy
everything is possible
Administrator
Děd vševěd
*****

DÍK 44
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 900
Jméno: Jiří Beránek
Bydliště: Klecany
SPONZOR:
Příspěvků: 2034




WWW
« Odpověď #72 kdy: 25-05-2016, 19:47:00 »

to mělo možná smysl u kladívkových zapalování, tady je tuším CDI kdy se přes budící tranzistor vybíjí kondenzátor.
Navíc aby cívky měly tak velký odběr - asi by už jiskru nedaly.

Zkus kusem pořádnýho drátu (pevnou měděnou žílu třeba 1,5mm .. 2,5mm ) a přemosti s ním vodič od regulátoru k baterii.
Ale pokud ti klesá napětí při zvyšování otáček, spíš bych to viděl že může opravdu kecat tvůj voltmetr - zkus jiný - nejlépe starý dobrý ručkový
Zaznamenáno

jedině vodka + redbull  mrk  Galerie
Láďa H.
Velký znalec
****

DÍK 4
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Jiná
Jméno: Ladislav Hruška
SPONZOR:
Příspěvků: 136


« Odpověď #73 kdy: 25-05-2016, 20:52:37 »

Begy má pravdu, na to jak funguje CDI-čko jsem ve své úvaze nějak pozapomněl...
Zaznamenáno
Slavek-TDM
Děd vševěd
*****

DÍK 19
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: BMW
Jméno: Slavek
Bydliště: Nove Hrady
Příspěvků: 357



« Odpověď #74 kdy: 26-05-2016, 09:27:10 »

To nevadi, kazda rada dobra. Obavam se, ze i ten regulator od Pekelnyho Dedka bude spatnej  Embarrassed. Aspon podle tohoto vlakna:
http://www.motorkari.cz/tema/?t=122625

Nezbyde nez koupit novej...
Tady jsem ho nasel za 1100Kc a mam to kousek, akorat mu chybi takova malickost - kabel...
http://motoshop.miramoto.cz/cz/e-shop/405537/c13335-yamaha-fzr-600-88-90/regulator-dobijeni-electrosport-esr-080-rgu-208-yamaha-xtz-tdm.html

Zvlast jsem ho prodavat nevidel, nemate nekdo tip kde ho sehnat?
Zaznamenáno
Stran: 1 ... 3 4 [5] 6 7   Nahoru
  Tisk  
 
Skočit na:  


BlackRain V3 2010 by , Crip Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
SimplePortal 2.3.2 © 2008-2010, SimplePortal
Valid! XHTML