TDM FORUM TDM FORUM
05-12-2024, 03:13:25 *
Vítej, Host. Prosím přihlaš se nebo se zaregistruj.

Přihlaš se uživatelským jménem, heslem a délkou sezení
Novinky: Sponzorský dar na chod stránek
 
Stran: 1 2 3 [4] 5   Dolů
  Tisk  
Autor Téma: Re: 4TX - žere olej prosím o rady  (Přečteno 10948 krát)
Mirek TDM
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 40
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: KTM
Jméno: Mirek
SPONZOR:
Příspěvků: 1009



« Odpověď #45 kdy: 07-07-2016, 09:31:00 »

ToMiNo222> rozborka, prehazeni trysek a kominu, kontrola membran, sborka, serizeni na ucho a na oko  Grin

Tahle blbost se snad ani komentovat nedá.
Zaznamenáno
Slavek-TDM
Děd vševěd
*****

DÍK 19
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: BMW
Jméno: Slavek
Bydliště: Nove Hrady
Příspěvků: 357



« Odpověď #46 kdy: 07-07-2016, 09:43:52 »

Mirek TDM> nechapu. Rozved to.
Zaznamenáno
ToMiNo222
Větší znalec
***

DÍK 0
Offline Offline

Motorka: TDM 850 4TX
Jméno: Tomáš
Bydliště: Dašice
SPONZOR:
Příspěvků: 83


« Odpověď #47 kdy: 08-07-2016, 16:45:14 »

???

Jinak chlapi, mám dotaz, spotřeba oleje mi vyšla skoro litr, tak co s ní?...

edit:  blbě jsem to asi měřil, to okénko je šílený, takže snad planý poplach
Zaznamenáno

Motorka je jen věc, ale sakra dobrá věc!
Slavek-TDM
Děd vševěd
*****

DÍK 19
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: BMW
Jméno: Slavek
Bydliště: Nove Hrady
Příspěvků: 357



« Odpověď #48 kdy: 11-07-2016, 07:56:56 »

ToMiNo222> litr na tisic je asi uz pres limit snesitelnosti, zkuks jeste olej 20W50, ale tim spotrebu maximalne o trochu snizis. Samotny novy gufera asi nepomuzou (aspon u meho 4TX nepomohly). Jak jsi prisel na to, ze jsou ventily od oleje? Podle nanosu karbonu?
Pokud nechces delat vybrus a tim padem i novy pisty, mohlo by na nejakou dobu pomoci vymenit krouzky a pripadne nechat nahonovat valce. Plus teda ty novy gufera na ventilech, kdyz uz to bude dole, ocisteni ventilu od karbonu, zabrouseni sedel a kontrola vule ve voditkach ventilu.
Zaznamenáno
ToMiNo222
Větší znalec
***

DÍK 0
Offline Offline

Motorka: TDM 850 4TX
Jméno: Tomáš
Bydliště: Dašice
SPONZOR:
Příspěvků: 83


« Odpověď #49 kdy: 11-07-2016, 15:59:15 »

Slavek - já motorku takhle víc nerozeberu, jen zákl. věci, byla v dílně a servisák mi říkal, že krajní ventily jsou celkem dost od oleje a tam je asi největší problém.. bavili jsme se o výměně těch kroužků a nových guferech

jinak teď najeto cca 400km a olejová okénk je cca na 80% plný, tak já nevím, si ze mě ta mašina dělá pjdel... grr
Zaznamenáno

Motorka je jen věc, ale sakra dobrá věc!
Begy
everything is possible
Administrator
Děd vševěd
*****

DÍK 44
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 900
Jméno: Jiří Beránek
Bydliště: Klecany
SPONZOR:
Příspěvků: 2034




WWW
« Odpověď #50 kdy: 11-07-2016, 21:54:13 »

pokud chcdeš udělat takový +- základ, tedy výměna gufer ventilů (což ale obvykle moc nepomůže) a výměnu kroužků - tak si připrav minimálně +- 12tis

ceny už si pamatuju fakt jen orientačně, ale:
gufera ventilů ... 100/kus
- těsnění pod hlavu ... tuším 1400
- těsnění pod válce... tuším 700
- nový olej atd... +- 1000
- chladící kapalina
nový kroužky byly tuším 1700 na válec???

pak je velká alchimie
- srovnat hlavu
- zabrousit ventily
- pokud zabrousíš ventily budeš určitě řešit vymezovací podložky ventilových vůlí (tuším 150-200/kus)
tahle sranda u nějaký firmy co se tím živí vyjde na nějakých tuším 2500 peněz

a když to máš rozebraný určitě zkontroluj stav membrán karburátorů!!! (jedna tuším z DR kolem dvojky....)

a u motoru co má natočeno 70tis se prostě spotřeby oleje nevyhneš. Já mám dle tacho.... cca 93tis a bere kolem 0,5/1000km dle stylu jízdy. A na nějaký velký zásahy už asi prdím...

Prostě jsem ohnul hřbet a smířil se s spotřebou a ušetřený peníze radši projezdím  Cool
Zaznamenáno

jedině vodka + redbull  mrk  Galerie
ToMiNo222
Větší znalec
***

DÍK 0
Offline Offline

Motorka: TDM 850 4TX
Jméno: Tomáš
Bydliště: Dašice
SPONZOR:
Příspěvků: 83


« Odpověď #51 kdy: 11-07-2016, 22:14:33 »

Begy díky - jednou za měsíc tam naleju nějakou deci oleje a budu jezdit... supr teď se to zase docela uklidnilo...
Zaznamenáno

Motorka je jen věc, ale sakra dobrá věc!
Slavek-TDM
Děd vševěd
*****

DÍK 19
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: BMW
Jméno: Slavek
Bydliště: Nove Hrady
Příspěvků: 357



« Odpověď #52 kdy: 12-07-2016, 07:13:17 »

ToMiNo222> jakej jezdis olej? Jak pisu, trochu "hustejsim" spotrebu o fous snizis. Ja davam Motul 3000 20W50. Navic stoji litr stosedmdesat korun a ctyrlitrovka neco pres 600Kc, takze i vyssi spotreba oleje pak moc neboli.
Zaznamenáno
ToMiNo222
Větší znalec
***

DÍK 0
Offline Offline

Motorka: TDM 850 4TX
Jméno: Tomáš
Bydliště: Dašice
SPONZOR:
Příspěvků: 83


« Odpověď #53 kdy: 12-07-2016, 08:01:45 »

Slavek - dávám Motul 5100 15W50. Ještě mám litr, ale zatím teď OK. Až dojde, zkusím ten 20W50. A než tam finančně naleju oleje v ceně opravy... to budu radši jezdit Smiley
Zaznamenáno

Motorka je jen věc, ale sakra dobrá věc!
ToMiNo222
Větší znalec
***

DÍK 0
Offline Offline

Motorka: TDM 850 4TX
Jméno: Tomáš
Bydliště: Dašice
SPONZOR:
Příspěvků: 83


« Odpověď #54 kdy: 19-05-2017, 18:39:10 »

ahoj TDMáci, oživím starší téma:

na motorce v zimě proběhla výměna ventilových gufer (loni brala cca litr na 1000km), pak výměna oleje a filtru... po první letošní jízdě/cca 220km/ chcípnu moto, chvíli počkám, kouknu na olejoznak (moto stojí rovně) a v okénku plno, říkám si paráda, je po problému... dneska jsem ji prohnal cca 250km, (tzn od výměny gufer máme necelých 500km) a kamarád mi říká že občas čoudne,... a ani už ne, když dám "plný kotel", ale prostě různě, klidně i na rovince za stálých otáček..., dojel jsem teď domů, chcípnu moto, chvíli počkám, kouknu - olejoznak plný, tak jí dám na boční stojánek a olejoznak pořád plný??? vůbec nevidím hladinu oleje a to i když s motorkou zakývu... volal jsem servisákovi, jestli si nepamatuje kolik oleje před výměnou vypustil, vím jen že doléval přesně 3,6l - kde je zakopaný pes? teď jsem docela dostal strach, že vylil míň než co dolil a teď tam toho oleje je nadbytek... nebo se to sklíčko může zničehonic zašpinit že přes něj není vidět? zlatá měrka, tohle fakt vymyslel dem*nt..
Zaznamenáno

Motorka je jen věc, ale sakra dobrá věc!
ToMiNo222
Větší znalec
***

DÍK 0
Offline Offline

Motorka: TDM 850 4TX
Jméno: Tomáš
Bydliště: Dašice
SPONZOR:
Příspěvků: 83


« Odpověď #55 kdy: 19-05-2017, 20:26:42 »

nedalo mi to,.vzal jsem manuál a šel jsem vypustit olej, první šroub vyteklo 2,5l, druhý šroub vyteklo TAKY 2,5 LITRU což znamená že v tý motorce bylo přes 5 litrů oleje, černý jak uhel, s cuckama bordelu.., mrzí mě, že jsem si to nezkontroloval na stojánku jako vždycky, ale mě to prostě nenapadlo.... až dnes jsem si toho všiml... teď je otázka, i když TDMko má nějakou vůli na přelití díky vaně, slyšel jsem max o 3dcl - mohl tohle motor přežít? dneska jsem jí fakt točil poctivě v Orlických horách Sad zkusil jsem start, když vezmu za plyn z výfuku jde černota, po zahřátí to celkem zmizí ale ne uplně Sad
Zaznamenáno

Motorka je jen věc, ale sakra dobrá věc!
Slavek-TDM
Děd vševěd
*****

DÍK 19
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: BMW
Jméno: Slavek
Bydliště: Nove Hrady
Příspěvků: 357



« Odpověď #56 kdy: 19-05-2017, 21:31:44 »

Bud v klidu, TDMko ma mazani se suchou skrini a v nadobe na olej je mista dost. A ikdyby tam bylo fakt plno, maximalne ho odfukem vyhaze do sani.
Zaznamenáno
ToMiNo222
Větší znalec
***

DÍK 0
Offline Offline

Motorka: TDM 850 4TX
Jméno: Tomáš
Bydliště: Dašice
SPONZOR:
Příspěvků: 83


« Odpověď #57 kdy: 20-05-2017, 07:58:57 »

Slávek: díky, teď jsem byl projet a po ohřátí když vezmu za plyn, tak čoudne opravdu těsně před červeným polem, jinak běží klidně, olej je na rysce max... je teď řešení vyčistit airbox, filtr, mrknout na svíčky, vypustit ten fujtajbl olej a dát opravdu nový vč. filtru - pro jistotu..? a pak ji pořádně projet, ať se to vypálí?
Zaznamenáno

Motorka je jen věc, ale sakra dobrá věc!
Slavek-TDM
Děd vševěd
*****

DÍK 19
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: BMW
Jméno: Slavek
Bydliště: Nove Hrady
Příspěvků: 357



« Odpověď #58 kdy: 20-05-2017, 19:29:39 »

Kour z vyfuku nebude olej, ale saze z nedokonalyho spalovani bohaty smesi. Vypalovat neco nema smysl, spis se podivat na stav karburatoru - jehel, trysek a hlavne vodicich kominku. Ty jsou po letech vetsinou uz vychozeny a benzin tam pak tece proudem.
Zaznamenáno
Begy
everything is possible
Administrator
Děd vševěd
*****

DÍK 44
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 900
Jméno: Jiří Beránek
Bydliště: Klecany
SPONZOR:
Příspěvků: 2034




WWW
« Odpověď #59 kdy: 20-05-2017, 22:48:17 »

jj o černým čoudu můžou sáhodlouze vyprávět tuneři  evil
V součtu, pokud to shrnu - hodně paliva ve směsi - rozhodně neznamená více výkonu.

Pkud si pamatuju je jistá stachiometrická rovnice - neboli poměr vzduchu ku palivu. Jakýkoli nesprávný poměr - špatně spálená směs - nižší výkon
Zaznamenáno

jedině vodka + redbull  mrk  Galerie
Stran: 1 2 3 [4] 5   Nahoru
  Tisk  
 
Skočit na:  


BlackRain V3 2010 by , Crip Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
SimplePortal 2.3.2 © 2008-2010, SimplePortal
Valid! XHTML