TDM FORUM TDM FORUM
05-12-2024, 03:08:39 *
Vítej, Host. Prosím přihlaš se nebo se zaregistruj.

Přihlaš se uživatelským jménem, heslem a délkou sezení
Novinky: Pravidla etiky na Fóru
 
Stran: [1] 2 3 ... 5   Dolů
  Tisk  
Autor Téma: Re: 4TX - žere olej prosím o rady  (Přečteno 10939 krát)
ToMiNo222
Větší znalec
***

DÍK 0
Offline Offline

Motorka: TDM 850 4TX
Jméno: Tomáš
Bydliště: Dašice
SPONZOR:
Příspěvků: 83


« kdy: 09-05-2016, 15:04:41 »

Ahoj chlapi, poprosím o radu - mám 4TX a kluci říkali, že mi to občas čoudne. Olej extrémně nežere (do 0,5l na 1000km), voda nemizí... nevím si s tím rady, tankuji na různých větších pumpách. A teď na posledních 200km po puštění plynu a brždění motorem začala trochu střílet do výfuků. Díky moc za každou radu, na co se zaměřit.
Zaznamenáno

Motorka je jen věc, ale sakra dobrá věc!
Slavek-TDM
Děd vševěd
*****

DÍK 19
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: BMW
Jméno: Slavek
Bydliště: Nove Hrady
Příspěvků: 357



« Odpověď #1 kdy: 09-05-2016, 15:17:07 »

No litr oleje na tisic km je uz docela hodne velka spotreba oleje, ja mel na 4TX mezi pul a 3/4 litru (kdyz jsem jel pilu).
Pokud ti motorka i za studena chyta bez sytice nebo ho jde hned stahnout a bezi plynule bez zdechnuti (a naopak za tepla cuka, chcipa a nechce tahnout) je to moc bohata smes. Duvodu muze byt vic a reseni taky. Ja to u 4TX resil vymenou trysek za mensi a tim, ze jsem jehly v karbcich dal na nejvyssi zarez = co nejniz. Ale asi budou vymlety ty kominky (emulsion tubes):
http://www-tdm.cz/TDM_forum/index.php?topic=1524.msg33071#msg33071

Je to dil cislo 35 na obrazku nize a stoji asi litr kus  grr Zkusil bych je vyndat, jestli uz nejsou ovalny (u mne byly fest - ale hlavne z duvodu, ze nejakej pitomec vyndal z pod trysky to plastovy voditko).
http://www.partsdepot.cz/picown/347294.jpg
Zaznamenáno
norv
Větší znalec
***

DÍK 0
Offline Offline

Motorka: TDM 850 4TX
Jméno: Milan Novák
Bydliště: Milevsko
Příspěvků: 79



« Odpověď #2 kdy: 09-05-2016, 16:53:11 »

cus, zrovna předchozí týdny jsme to se slávkem řešili.
Měl jsem podobný problém smrdělo to jako svina, vyměnil jsem trysky na 140, jehly posazené uplně dole, a už je to lepší, né že by to byla uplná paráda jelikož, trysky zabírají jen asi v 1/3 nebo v 1/4 otočení plynem a pak mají na to vliv jiné součástky karburátoru. Někde tady nebo na googlu graf určitě najdeš. Nicméně taky, jak říkal Slávek, komín vymlácený a nebo ještě jehla, šoupátko atd,,, a šroubek Air/Fuel by měl ladit bohatost jen při volnoběhu, tak pozor před laděním aby jsi to nahodil Cheesy
Zaznamenáno
Luko
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 22
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Triumph
SPONZOR:
Příspěvků: 1388



« Odpověď #3 kdy: 09-05-2016, 16:55:36 »

Klasická diagnoza-žere olej a střílí.
Nutná GO hlavy a výměna kroužků.
Není nad to začít řešit GO opravy na začátku sezony a stěžovat si že mají servisy plno.
Zaznamenáno

Lepší být o půl šesté doma,než v pět v márnici.
Slavek-TDM
Děd vševěd
*****

DÍK 19
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: BMW
Jméno: Slavek
Bydliště: Nove Hrady
Příspěvků: 357



« Odpověď #4 kdy: 09-05-2016, 17:12:14 »

Luko> jedna otazka - cemu by pomohla generalka hlavy?
Zaznamenáno
norv
Větší znalec
***

DÍK 0
Offline Offline

Motorka: TDM 850 4TX
Jméno: Milan Novák
Bydliště: Milevsko
Příspěvků: 79



« Odpověď #5 kdy: 09-05-2016, 17:30:06 »

víš čemu pomůže ?
pak aspoň víš, že to třeba hlava nedělá Cheesy
ale zase GO hlavy jsou jiné peníze než zkusit např ty trysky nebo poštelovat karburaci. A pak kdyžtak řešit dál Wink
Jinak vyměnit trysky není tak těžky jen pak musíš dávat vše tam kde bylo Cheesy
Zaznamenáno
Luko
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 22
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Triumph
SPONZOR:
Příspěvků: 1388



« Odpověď #6 kdy: 09-05-2016, 17:38:56 »

No já už to s radama přehánět nebudu ALE- Než začneš kdeco štelovat a shánět,změř si kompres.
Zaznamenáno

Lepší být o půl šesté doma,než v pět v márnici.
ToMiNo222
Větší znalec
***

DÍK 0
Offline Offline

Motorka: TDM 850 4TX
Jméno: Tomáš
Bydliště: Dašice
SPONZOR:
Příspěvků: 83


« Odpověď #7 kdy: 09-05-2016, 17:41:45 »

za každou radu děkuju Wink
Zaznamenáno

Motorka je jen věc, ale sakra dobrá věc!
Slavek-TDM
Děd vševěd
*****

DÍK 19
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: BMW
Jméno: Slavek
Bydliště: Nove Hrady
Příspěvků: 357



« Odpověď #8 kdy: 10-05-2016, 06:22:01 »

No já už to s radama přehánět nebudu ALE- Než začneš kdeco štelovat a shánět,změř si kompres.
Tak to urcite nemuze skodit, a pri takovyhle spotrebe oleje asi vim co zjisti. Nizka komprese na jednom valci a jeste nizsi na druhym. A samotna vymena krouzku pomuze jen na chvili, ikdyz furt je to levnejsi nez vybrus a 2 pistni sady. Ale s hlavou by nemelo (krom nanosu karbonu) byt nic, videl jsem TDM nebo XTZkovy hlavy co mely najeto 100-200 tisic a byly (po srovnani) hned pouzitelny. Vacky, misky, domecky - vse v dobrym stavu.
Zaznamenáno
Mirek TDM
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 40
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: KTM
Jméno: Mirek
SPONZOR:
Příspěvků: 1009



« Odpověď #9 kdy: 10-05-2016, 08:18:17 »

Tak to urcite nemuze skodit, a pri takovyhle spotrebe oleje asi vim co zjisti. Nizka komprese na jednom valci a jeste nizsi na druhym. A samotna vymena krouzku pomuze jen na chvili, ikdyz furt je to levnejsi nez vybrus a 2 pistni sady. Ale s hlavou by nemelo (krom nanosu karbonu) byt nic, videl jsem TDM nebo XTZkovy hlavy co mely najeto 100-200 tisic a byly (po srovnani) hned pouzitelny. Vacky, misky, domecky - vse v dobrym stavu.

Myslím si že Luko nemyslel že by byla špatná hlava, ale sedla ventilů, vodítka ventilů a v neposlední řadě gufera ventilů.
Zaznamenáno
Slavek-TDM
Děd vševěd
*****

DÍK 19
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: BMW
Jméno: Slavek
Bydliště: Nove Hrady
Příspěvků: 357



« Odpověď #10 kdy: 10-05-2016, 08:25:59 »

Mirek TDM> gufera ventilu jsem na svym 4TX osobne menil a vliv na spotrebu oleje byl prakticky nulovej. Vsechno to zralo pres krouzky. Ale to nevysvetluje ToMiNovy problemy s cukanim, kourenim a chcipanim. Mel jsem presne ty samy symptomy a duvod byl, ze se nejaky prase tak povrtalo v karburatorech a vyfuku, ze to pak musel maskovat filtrem od KN. Po vymene za papirak motorka vubec nechtela jet, jakmile se trochu ohrala.
ToMiNo222> jeste me napadlo, nestoupa ti teplota a nevari? Mohlo by to byt i praskly / prorezly tesneni pod hlavou v poslednim stadiu.
Zaznamenáno
ToMiNo222
Větší znalec
***

DÍK 0
Offline Offline

Motorka: TDM 850 4TX
Jméno: Tomáš
Bydliště: Dašice
SPONZOR:
Příspěvků: 83


« Odpověď #11 kdy: 10-05-2016, 09:50:48 »

SlavekTDM: teplota je si myslím v pohodě, aby na volnoběh sepnul větrák čekám tak 6-10min dle okolní teploty... a aby se dochlazovalo po jízdě se mi ještě nestalo...

a jen doplním, že motorka NEchcípe, volnoběh drží
Zaznamenáno

Motorka je jen věc, ale sakra dobrá věc!
Mirek TDM
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 40
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: KTM
Jméno: Mirek
SPONZOR:
Příspěvků: 1009



« Odpověď #12 kdy: 10-05-2016, 10:05:48 »

Slavek-TDM když máš vychozené vodítka ventilů tak měnit jen gufera je ztráta času a peněz. Ale to ty určitě víš.  ojee
Zaznamenáno
Slavek-TDM
Děd vševěd
*****

DÍK 19
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: BMW
Jméno: Slavek
Bydliště: Nove Hrady
Příspěvků: 357



« Odpověď #13 kdy: 10-05-2016, 11:01:21 »

Mirek TDM> jojo. Ty jsem nemenil, priznavam  Grin
ToMiNo222> ani po jizde kdyz ti to kasle a netahne to pak nema tendenci chcipnout a volnobeh je ok?
Zaznamenáno
ToMiNo222
Větší znalec
***

DÍK 0
Offline Offline

Motorka: TDM 850 4TX
Jméno: Tomáš
Bydliště: Dašice
SPONZOR:
Příspěvků: 83


« Odpověď #14 kdy: 10-05-2016, 11:26:22 »

SlavekTDM volnoběh Ok během jízdy i po jízdě, nechcípe... jen si jí občas nechce startovat když je zahřátá a pak si střelí...
Zaznamenáno

Motorka je jen věc, ale sakra dobrá věc!
Stran: [1] 2 3 ... 5   Nahoru
  Tisk  
 
Skočit na:  


BlackRain V3 2010 by , Crip Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
SimplePortal 2.3.2 © 2008-2010, SimplePortal
Valid! XHTML