16-11-2024, 05:26:23
Vítej,
Host
. Prosím
přihlaš se
nebo
se zaregistruj
.
1 hodina
1 den
1 týden
1 měsíc
napořád
Přihlaš se uživatelským jménem, heslem a délkou sezení
Novinky
:
Sponzorský dar na chod stránek
Domů
FORUM
CHAT
Mapa
Vyhledávání
Kalendář
Uživatelé
Přihlásit
Registrovat
Odkazy
Download
GALERIE
TDM FORUM
»
TECHNIKA (téma o TECHNICE - příspěvky mimo téma budou postupně mazány)
»
Motor
»
Ladění motoru
Stran: [
1
]
2
3
...
8
Dolů
Tisk
Autor
Téma: Ladění motoru (Přečteno 28341 krát)
Begy
everything is possible
Administrator
Děd vševěd
DÍK 44
Offline
Pohlaví:
Motorka: TDM 900
Jméno: Jiří Beránek
Bydliště: Klecany
SPONZOR:
Příspěvků: 2034
Ladění motoru
«
kdy:
01-11-2009, 16:55:10 »
podělte se o zkušenosti
Zaznamenáno
jedině vodka + redbull
Galerie
Luko
Kořen
Děd vševěd
DÍK 22
Offline
Pohlaví:
Motorka: Triumph
SPONZOR:
Příspěvků: 1388
Než se začne jakýmakoliv
«
Odpověď #1 kdy:
01-11-2009, 17:20:38 »
Než se začne jakýmakoliv ůpravama,je třeba si uvědomit základní pojmy.
Za 1- Výrobce udává výkon matoru který dosáhl v laboratorních podmínkách (tlak vzduchu,vlhkost atd..) Takže se naměřené hodnoty na našich sériových strojích velice liší a nikdy jich nedosáhnete.
Za 2- Cokoliv univerzálního (výfuk,filtry apod. je naprd.
Takže pokud chceme zvednout výkon,tak se to musí udělat komplet a sladit.Filtr(event.celý airbox) přetryskovat karburátory dynojet kitem,a laděné fýfuky.
ALE ůplně na začátku je třeba si zajít na brzdu,ať se ví jak se ůpravy projevují.
Zaznamenáno
Lepší být o půl šesté doma,než v pět v márnici.
Begy
everything is possible
Administrator
Děd vševěd
DÍK 44
Offline
Pohlaví:
Motorka: TDM 900
Jméno: Jiří Beránek
Bydliště: Klecany
SPONZOR:
Příspěvků: 2034
jen pro zajímvost tady je
«
Odpověď #2 kdy:
01-11-2009, 17:33:20 »
jen pro zajímvost tady je profi řešení:
http://www.dkracing.cz/tuning-detail/tdm-850/
7 koní za 26000Kč je mazec... spíš bych řekl že to bude placebo efekt
Zaznamenáno
jedině vodka + redbull
Galerie
Driver toys
Kořen
Děd vševěd
DÍK 20
Offline
Pohlaví:
Motorka: KTM
Jméno: Libor SIMON
Bydliště: Dolní Dobrouč (okr. Ústí nad Orlicí, Pardubický kraj)
SPONZOR:
Příspěvků: 905
Jasný, pokud někdo otevře
«
Odpověď #3 kdy:
01-11-2009, 18:13:41 »
Jasný, pokud někdo otevře sání a dá jen laďáky, tak to nemá pro motor žádnej velkej vliv. Když se chce dělat něco s výkonem, je potřeba i úpravy na karbci.. Je to jako s trubkou ve které teče voda - když ji někdo rozšíří na začátku a konci, tak se nic nezmění... Ale kdo se do ladění TDM pustil, tak mi potvrdil, že nechce moc, že je sériově hodně uškrcená.
Kolik si dostal z tý svojí po úpravě? A jak je to třeba s trubkama na výfuk - lepčí větší, nebo menší? Kolik je optimum? když dva laďáky, tak je táhnout od hlav válců každý zvlášť a nebo je nechat na starých svodech (do jednoho) a pak je zasejc rozdvojit?
Zaznamenáno
Ani pohyb na zdravém vzduchu nenahradí pohyb na zdravém těle ;op
Begy
everything is possible
Administrator
Děd vševěd
DÍK 44
Offline
Pohlaví:
Motorka: TDM 900
Jméno: Jiří Beránek
Bydliště: Klecany
SPONZOR:
Příspěvků: 2034
já si myslim že největší
«
Odpověď #4 kdy:
01-11-2009, 18:30:20 »
já si myslim že největší přínos má přetryskování karburátoru a správný seřízení.
Předpokládám že z výroby je motyka naladěná tak, aby jela vždy a ve všech režimech. To je samozřejmě možný jen za použití kompromisů.
Takže prostor k ladění tu je, ale řekl bych že spíš než o výkon jde o to, aby motor běžel jak má. (aby nebyla příliš bohatá nebo chudá směs)
Zaznamenáno
jedině vodka + redbull
Galerie
Luko
Kořen
Děd vševěd
DÍK 22
Offline
Pohlaví:
Motorka: Triumph
SPONZOR:
Příspěvků: 1388
Není vůbec uškrcená. Já jsem
«
Odpověď #5 kdy:
01-11-2009, 19:05:48 »
Není vůbec uškrcená.
Já jsem udělal bohužel tu chybu že jsem si nezměřil mašinu před ůpravama,tak jsem porovnával s hodnotama co měli už uložené kluci z brzdy z předchozích měření.A ti mi gratulovali že jsem se dostal na papírové hodnoty.
Nejvíc mi udělalo radost jak jsem viděl že sériová křivka je už kostrbatá a padá už před červeným polem otáčkoměru,mi jde křivka vzhůru až do omezovače.
Zaznamenáno
Lepší být o půl šesté doma,než v pět v márnici.
Begy
everything is possible
Administrator
Děd vševěd
DÍK 44
Offline
Pohlaví:
Motorka: TDM 900
Jméno: Jiří Beránek
Bydliště: Klecany
SPONZOR:
Příspěvků: 2034
když se k tomu vrátím,
«
Odpověď #6 kdy:
05-11-2009, 19:02:37 »
když se k tomu vrátím, dynojetem jsi trysky zvětšil nebo změnšil? Co tak různě pročítám fora a weby, tak se obvykle používají menší.
Pokud tomu tedy dobře rozumím, tak je směs standartně bohatší než je potřeba
Zaznamenáno
jedině vodka + redbull
Galerie
Luko
Kořen
Děd vševěd
DÍK 22
Offline
Pohlaví:
Motorka: Triumph
SPONZOR:
Příspěvků: 1388
Trysky mají menší průměr ale
«
Odpověď #7 kdy:
08-11-2009, 14:07:22 »
Trysky mají menší průměr ale taky měníš jehly.Jsou jinak tvarované a bez nich to není pořád ono.
Zaznamenáno
Lepší být o půl šesté doma,než v pět v márnici.
Begy
everything is possible
Administrator
Děd vševěd
DÍK 44
Offline
Pohlaví:
Motorka: TDM 900
Jméno: Jiří Beránek
Bydliště: Klecany
SPONZOR:
Příspěvků: 2034
nj to je taky fakt. Dynojet
«
Odpověď #8 kdy:
08-11-2009, 20:14:43 »
nj to je taky fakt. Dynojet se lineárně nezvětšují jako origo, ale průměr (tvar) se mění jakoby ve skocích. Takže to asi líp odpovídá tomu, co motor zrovna potřebuje
Zaznamenáno
jedině vodka + redbull
Galerie
petrs
Větší znalec
DÍK 1
Offline
Pohlaví:
Motorka: jiná
Jméno: Petr Střítezský
Bydliště: Družstevní 119, 530 09 Pardubice
Příspěvků: 62
Kamarádovi se do ruky dostal
«
Odpověď #9 kdy:
18-06-2010, 08:18:19 »
Kamarádovi se do ruky dostal "rádoby" návod na domácí synchronizaci karburátorů, je to sice na čtyřválec, ale protože jste tady samí šikovní a vynalézaví kluci, tak vám to posílám. Třeba se to bude hodit a mohlo by to fungovat i na dvouválec. Víc hlav, víc rozumu.
1) Každý konec nasuneš na ten vývod podtlaku do karbce a pak startuješ. Neměří to absolutní podtlak, ale velice přesně to měří rozdíl mezi dvěma karburátory a o to hlavně jde. Musí být nasunuté oba konce! Motor samozřejmě musí taky běžet, no, a pokud je sundaná nádrž, nutno použít náhradní nádobu na benzín. (do víčka PET lahve díru, našroubovat takovou průchodku a propojit s původní hadičkou přívodu benzínu do karburátorů). PET-ku upevnit k řidítkům.
2) V podstatě jde o to, aby ve všech karburátorech byl naprosto shodný podtlak, protože podtlakem je řízena jehla přívěry benzínu. Princip těchto karbců je jiný než u pincka či Jawy. Tady "plynem" pouze otevíráš/zavíráš klapku v průřezu sání a podtlakem, membránou se otevírá/zavírá přívod benzínu do sání. No a jde o to, aby ten podtlak a tím i přívod benzínu byl do každého válce stejný. Důvod je zřejmý. Na každém karburátoru (na sání) nahoře je otvor, který zasahuje do sání a tím otvorem lze měřit ten podtlak. Každý otvor je normálně něčím uzavřen. Na dvou karbcích jsou takový gumový kloboučky, z jednoho(1.válec z levé strany) je brán podtlak pro otevření palivového kohoutu a myslím, že ze 4. karburátoru je hadička na otvírání podtlakového ventilu uprostřed nahoře před motorem. (nevím přesně na co to je, možná odsávání olejových par od rozvodu ventilů, či co). No a měření. Není to můj výmysl, našel jsem to někde na netu, zadej do googlu "synchronizace karburátorů" uvidíš, co vyjede odkazů. Jsou tam i odkazy na profi měření všech čtyřech karbců najednou, ale je to zbytečné a hlavně drahé. Prostě takto sundáš z levých dvou karburátorů čepičku/hadičku nasadíš tu U-trubici, jak jsem psal, stačí tak 3-4m a v každém rameni jsem měl cca 40 cm tekutiny, nastartuješ a hned vidíš jaký rozdíl je mezi těmi dvěmi karbci. To samé na druhé straně. Nakonec mezi prostředními. Pokud je rozdíl velký seřizuje se takovým zakápnutým šroubkem s dost blbým přístupem. Seřizují se vzájemně 1-2 a 3-4 karbec a nakonec levá dvojice s
Zaznamenáno
A vo tom to je!
petrs
Větší znalec
DÍK 1
Offline
Pohlaví:
Motorka: jiná
Jméno: Petr Střítezský
Bydliště: Družstevní 119, 530 09 Pardubice
Příspěvků: 62
Ahoj, to jsem netvrdil a
«
Odpověď #10 kdy:
18-06-2010, 11:02:49 »
Ahoj, to jsem netvrdil a nebudu, jen jsem si říkal, že je dost snaživých a šikovných kluků, kterým by to mohlo stačit a neplatit žádný kačky. A jako orientační kontrola by to mohlo vyhovovat a na základě toho se případně rozhodnout, zda jet do servisu či ne. To je stejný jako to, že si tady někteří kluci dělají sami vůle ventilů a jiné věci.
Zaznamenáno
A vo tom to je!
Begy
everything is possible
Administrator
Děd vševěd
DÍK 44
Offline
Pohlaví:
Motorka: TDM 900
Jméno: Jiří Beránek
Bydliště: Klecany
SPONZOR:
Příspěvků: 2034
přesnost je uplně stejná,
«
Odpověď #11 kdy:
18-06-2010, 15:16:41 »
přesnost je uplně stejná, osobně bych řekl že u toho vodního sloupce je i vyšší.
Ale tady jde spíš o to, že jsou manometry skladnější
jinak jsem to už popisoval u kamaráda na webu híííír:
http://www.supertenere.cz/forum/viewtopic.php?f=1&t=655
Zaznamenáno
jedině vodka + redbull
Galerie
tom
Nováček
DÍK 0
Offline
Pohlaví:
Motorka: TDM900
Jméno: Tomáš Pastucha
Bydliště: Dolní Lutyně
Příspěvků: 18
Re: Ladění motoru
«
Odpověď #12 kdy:
20-11-2010, 17:58:01 »
Na webu jsem našel stránky (
http://jbx9.free.fr/tdm/index.php
), kde se hovoří k tdm 900 o sací klapce u airboxu, resp. jejímu vyřazení. Pokud jsem tomuto článku správně rozuměl, tak stačí odpojit malá hadička v horní části airboxu, kdy by mělo dojít k lepšímu chodu motoru v nižších otáčkách ( pod 4000). Máte někdo s tímto své zkušenosti? Podle reakcí na fóru k danému článku je to asi účinná metoda.
Zaznamenáno
Roman ST1
Kořen
Děd vševěd
DÍK 30
Offline
Pohlaví:
Motorka: Tracer 900
Jméno: Roman
Bydliště: Jičín
SPONZOR:
Příspěvků: 1683
Re: Ladění motoru
«
Odpověď #13 kdy:
21-11-2010, 13:38:01 »
Citace: tom 20-11-2010, 17:58:01
Na webu jsem našel stránky (
http://jbx9.free.fr/tdm/index.php
), kde se hovoří k tdm 900 o sací klapce u airboxu, resp. jejímu vyřazení. Pokud jsem tomuto článku správně rozuměl, tak stačí odpojit malá hadička v horní části airboxu, kdy by mělo dojít k lepšímu chodu motoru v nižších otáčkách ( pod 4000). Máte někdo s tímto své zkušenosti? Podle reakcí na fóru k danému článku je to asi účinná metoda.
S takto vyřazenou klapkou jezdím už celou sezónu, je to trochu znát, ale nic extra zásadního. Myslím, že by tomu pomohlo koupit K&N filtr.
Zaznamenáno
Kukačka
Kořen
Děd vševěd
DÍK 14
Offline
Pohlaví:
Motorka: Triumph
Jméno: Jaroslav Zmeškal
Bydliště: Bílovice nad Svitavou,,,,, Teperova 485 66401
SPONZOR:
Příspěvků: 504
Kuku
Re: Ladění motoru
«
Odpověď #14 kdy:
03-02-2011, 18:31:54 »
na webu sem našel toto . ten svůj z brzdy dodám
comparative-graph.jpg
(99.79 KB, 728x526 - prohlédnuto 399 krát.)
slip-on-carby-1.jpg
(96.61 KB, 837x558 - prohlédnuto 394 krát.)
Zaznamenáno
ku ku
Stran: [
1
]
2
3
...
8
Nahoru
Tisk
Skočit na:
Prosím vyber cíl:
-----------------------------
TECHNIKA (téma o TECHNICE - příspěvky mimo téma budou postupně mazány)
-----------------------------
=> Motor
=> Elektrika
=> Podvozek
=> Gumy
=> Technické parametry, vlastnosti
=> Vzhled
-----------------------------
AKCE
-----------------------------
=> Videa z akcí
=> Cestopisy
=> Neklubové akce
=> Zajímavá místa
-----------------------------
VÝBAVA
-----------------------------
=> Oblečení
=> Chrániče
=> Kufry, nosiče, padáky
=> GPS - Interkom - Kamera
-----------------------------
VŠEOBECNĚ
-----------------------------
=> Administrativa, zákony, vyhlášky
=> Batůžci
=> Zajímavé odkazy
=> Videa
=> O čemkoli
=> Volná zábava
=> ADWENTŮŮŮŮRE
-----------------------------
MANUÁLY - NÁVODY
-----------------------------
=> Postupy na opravy, úpravy, seřízení atd...
=> Jak to funguje
=> Články, recenze
-----------------------------
BAZAR
-----------------------------
=> Koupím
=> Prodám
-----------------------------
BLOG
-----------------------------
=> Blogy členů
-----------------------------
WEB - provoz
-----------------------------
=> Všeobecně
Nahrávám...