TDM FORUM TDM FORUM
16-11-2024, 05:28:07 *
Vítej, Host. Prosím přihlaš se nebo se zaregistruj.

Přihlaš se uživatelským jménem, heslem a délkou sezení
Novinky: Sponzorský dar na chod stránek
 
Stran: [1] 2 3 ... 8   Dolů
  Tisk  
Autor Téma: Ladění motoru  (Přečteno 28342 krát)
Begy
everything is possible
Administrator
Děd vševěd
*****

DÍK 44
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 900
Jméno: Jiří Beránek
Bydliště: Klecany
SPONZOR:
Příspěvků: 2034




WWW
« kdy: 01-11-2009, 16:55:10 »

podělte se o zkušenosti
Zaznamenáno

jedině vodka + redbull  mrk  Galerie
Luko
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 22
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Triumph
SPONZOR:
Příspěvků: 1388



« Odpověď #1 kdy: 01-11-2009, 17:20:38 »

Než se začne jakýmakoliv ůpravama,je třeba si uvědomit základní pojmy.
Za 1- Výrobce udává výkon matoru který dosáhl v laboratorních podmínkách (tlak vzduchu,vlhkost atd..) Takže se naměřené hodnoty na našich sériových strojích velice liší a nikdy jich nedosáhnete.
Za 2- Cokoliv univerzálního (výfuk,filtry apod. je naprd.
Takže pokud chceme zvednout výkon,tak se to musí udělat komplet a sladit.Filtr(event.celý airbox) přetryskovat karburátory dynojet kitem,a laděné fýfuky.
ALE ůplně na začátku je třeba si zajít na brzdu,ať se ví jak se ůpravy projevují.
Zaznamenáno

Lepší být o půl šesté doma,než v pět v márnici.
Begy
everything is possible
Administrator
Děd vševěd
*****

DÍK 44
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 900
Jméno: Jiří Beránek
Bydliště: Klecany
SPONZOR:
Příspěvků: 2034




WWW
« Odpověď #2 kdy: 01-11-2009, 17:33:20 »

jen pro zajímvost tady je profi řešení: http://www.dkracing.cz/tuning-detail/tdm-850/

7 koní za 26000Kč je mazec... spíš bych řekl že to bude placebo efekt
Zaznamenáno

jedině vodka + redbull  mrk  Galerie
Driver toys
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 20
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: KTM
Jméno: Libor SIMON
Bydliště: Dolní Dobrouč (okr. Ústí nad Orlicí, Pardubický kraj)
SPONZOR:
Příspěvků: 905



« Odpověď #3 kdy: 01-11-2009, 18:13:41 »

Jasný, pokud někdo otevře sání a dá jen laďáky, tak to nemá pro motor žádnej velkej vliv. Když se chce dělat něco s výkonem, je potřeba i úpravy na karbci.. Je to jako s trubkou ve které teče voda - když ji někdo rozšíří na začátku a konci, tak se nic nezmění... Ale kdo se do ladění TDM pustil, tak mi potvrdil, že nechce moc, že je sériově hodně uškrcená.
 Kolik si dostal z tý svojí po úpravě? A jak je to třeba s trubkama na výfuk - lepčí větší, nebo menší? Kolik je optimum? když dva laďáky, tak je táhnout od hlav válců každý zvlášť a nebo je nechat na starých svodech (do jednoho) a pak je zasejc rozdvojit?
Zaznamenáno

Ani pohyb na zdravém vzduchu nenahradí pohyb na zdravém těle ;op
Begy
everything is possible
Administrator
Děd vševěd
*****

DÍK 44
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 900
Jméno: Jiří Beránek
Bydliště: Klecany
SPONZOR:
Příspěvků: 2034




WWW
« Odpověď #4 kdy: 01-11-2009, 18:30:20 »

já si myslim že největší přínos má přetryskování karburátoru a správný seřízení.
Předpokládám že z výroby je motyka naladěná tak, aby jela vždy a ve všech režimech. To je samozřejmě možný jen za použití kompromisů.
Takže prostor k ladění tu je, ale řekl bych že spíš než o výkon jde o to, aby motor běžel jak má. (aby nebyla příliš bohatá nebo chudá směs)
Zaznamenáno

jedině vodka + redbull  mrk  Galerie
Luko
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 22
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Triumph
SPONZOR:
Příspěvků: 1388



« Odpověď #5 kdy: 01-11-2009, 19:05:48 »

Není vůbec uškrcená.
Já jsem udělal bohužel tu chybu že jsem si nezměřil mašinu před ůpravama,tak jsem porovnával s hodnotama co měli už uložené kluci z brzdy z předchozích měření.A ti mi gratulovali že jsem se dostal na papírové hodnoty.
Nejvíc mi udělalo radost jak jsem viděl že sériová křivka je už kostrbatá a padá už před červeným polem otáčkoměru,mi jde křivka vzhůru až do omezovače. Cool
Zaznamenáno

Lepší být o půl šesté doma,než v pět v márnici.
Begy
everything is possible
Administrator
Děd vševěd
*****

DÍK 44
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 900
Jméno: Jiří Beránek
Bydliště: Klecany
SPONZOR:
Příspěvků: 2034




WWW
« Odpověď #6 kdy: 05-11-2009, 19:02:37 »

když se k tomu vrátím, dynojetem jsi trysky zvětšil nebo změnšil? Co tak různě pročítám fora a weby, tak se obvykle používají menší.
Pokud tomu tedy dobře rozumím, tak je směs standartně bohatší než je potřeba
Zaznamenáno

jedině vodka + redbull  mrk  Galerie
Luko
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 22
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Triumph
SPONZOR:
Příspěvků: 1388



« Odpověď #7 kdy: 08-11-2009, 14:07:22 »

Trysky mají menší průměr ale taky měníš jehly.Jsou jinak tvarované a bez nich to není pořád ono.  Smiley
Zaznamenáno

Lepší být o půl šesté doma,než v pět v márnici.
Begy
everything is possible
Administrator
Děd vševěd
*****

DÍK 44
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 900
Jméno: Jiří Beránek
Bydliště: Klecany
SPONZOR:
Příspěvků: 2034




WWW
« Odpověď #8 kdy: 08-11-2009, 20:14:43 »

nj to je taky fakt. Dynojet se lineárně nezvětšují jako origo, ale průměr (tvar) se mění jakoby ve skocích. Takže to asi líp odpovídá tomu, co motor zrovna potřebuje
Zaznamenáno

jedině vodka + redbull  mrk  Galerie
petrs
Větší znalec
***

DÍK 1
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: jiná
Jméno: Petr Střítezský
Bydliště: Družstevní 119, 530 09 Pardubice
Příspěvků: 62


« Odpověď #9 kdy: 18-06-2010, 08:18:19 »

Kamarádovi se do ruky dostal "rádoby" návod na domácí synchronizaci karburátorů, je to sice na čtyřválec, ale protože jste tady samí šikovní a vynalézaví kluci, tak vám to posílám. Třeba se to bude hodit a mohlo by to fungovat i na dvouválec. Víc hlav, víc rozumu.

1) Každý konec nasuneš na ten vývod podtlaku do karbce a pak startuješ. Neměří to absolutní podtlak, ale velice přesně to měří rozdíl mezi dvěma karburátory a o to hlavně jde.  Musí být nasunuté oba konce! Motor samozřejmě musí taky běžet, no, a pokud je sundaná nádrž, nutno použít náhradní nádobu na benzín. (do víčka PET lahve díru, našroubovat takovou průchodku a propojit s původní hadičkou přívodu benzínu do karburátorů). PET-ku upevnit k řidítkům.


2) V podstatě jde o to, aby ve všech karburátorech byl naprosto shodný podtlak, protože podtlakem je řízena jehla přívěry benzínu. Princip těchto karbců je jiný než u pincka či Jawy. Tady "plynem" pouze otevíráš/zavíráš klapku v průřezu sání a podtlakem, membránou se otevírá/zavírá přívod benzínu do sání. No a jde o to, aby ten podtlak a tím i přívod benzínu byl do každého válce stejný. Důvod je zřejmý. Na každém karburátoru (na sání) nahoře je otvor, který zasahuje do sání a tím otvorem lze měřit ten podtlak. Každý otvor je normálně něčím uzavřen. Na dvou karbcích jsou takový gumový kloboučky, z jednoho(1.válec z levé strany) je brán podtlak pro otevření palivového kohoutu a myslím, že ze 4. karburátoru je hadička na otvírání podtlakového ventilu uprostřed nahoře před motorem. (nevím přesně na co to je, možná odsávání olejových par od rozvodu ventilů, či co). No a měření. Není to můj výmysl, našel jsem to někde na netu, zadej do googlu "synchronizace karburátorů" uvidíš, co vyjede odkazů. Jsou tam i odkazy na profi měření všech čtyřech karbců najednou, ale je to zbytečné a hlavně drahé. Prostě takto sundáš z levých dvou karburátorů čepičku/hadičku nasadíš tu U-trubici, jak jsem psal, stačí tak 3-4m a v každém rameni jsem měl cca 40 cm tekutiny, nastartuješ a hned vidíš jaký rozdíl je mezi těmi dvěmi karbci. To samé na druhé straně. Nakonec mezi prostředními. Pokud je rozdíl velký seřizuje se takovým zakápnutým šroubkem s dost blbým přístupem. Seřizují se vzájemně 1-2 a 3-4 karbec a nakonec levá dvojice s
Zaznamenáno

A vo tom to je!
petrs
Větší znalec
***

DÍK 1
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: jiná
Jméno: Petr Střítezský
Bydliště: Družstevní 119, 530 09 Pardubice
Příspěvků: 62


« Odpověď #10 kdy: 18-06-2010, 11:02:49 »

Ahoj, to jsem netvrdil a nebudu, jen jsem si říkal, že je dost snaživých a šikovných kluků, kterým by to mohlo stačit a neplatit žádný kačky. A jako orientační kontrola by to mohlo vyhovovat a na základě toho se případně rozhodnout, zda jet do servisu či ne. To je stejný jako to, že si tady někteří kluci dělají sami vůle ventilů a jiné věci.
Zaznamenáno

A vo tom to je!
Begy
everything is possible
Administrator
Děd vševěd
*****

DÍK 44
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 900
Jméno: Jiří Beránek
Bydliště: Klecany
SPONZOR:
Příspěvků: 2034




WWW
« Odpověď #11 kdy: 18-06-2010, 15:16:41 »

přesnost je uplně stejná, osobně bych řekl že u toho vodního sloupce je i vyšší.
Ale tady jde spíš o to, že jsou manometry skladnější Smiley

jinak jsem to už popisoval u kamaráda na webu híííír: http://www.supertenere.cz/forum/viewtopic.php?f=1&t=655
Zaznamenáno

jedině vodka + redbull  mrk  Galerie
tom
Nováček
*

DÍK 0
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM900
Jméno: Tomáš Pastucha
Bydliště: Dolní Lutyně
Příspěvků: 18


« Odpověď #12 kdy: 20-11-2010, 17:58:01 »

Na  webu jsem našel stránky (http://jbx9.free.fr/tdm/index.php), kde se hovoří  k tdm 900 o sací klapce u airboxu, resp. jejímu vyřazení. Pokud jsem tomuto článku správně rozuměl, tak stačí odpojit malá hadička v horní části airboxu, kdy by mělo dojít k lepšímu chodu  motoru v nižších otáčkách ( pod 4000). Máte někdo s tímto své zkušenosti?  Podle reakcí na fóru k danému článku je to asi účinná metoda.
Zaznamenáno
Roman ST1
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 30
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Tracer 900
Jméno: Roman
Bydliště: Jičín
SPONZOR:
Příspěvků: 1683



« Odpověď #13 kdy: 21-11-2010, 13:38:01 »

Na  webu jsem našel stránky (http://jbx9.free.fr/tdm/index.php), kde se hovoří  k tdm 900 o sací klapce u airboxu, resp. jejímu vyřazení. Pokud jsem tomuto článku správně rozuměl, tak stačí odpojit malá hadička v horní části airboxu, kdy by mělo dojít k lepšímu chodu  motoru v nižších otáčkách ( pod 4000). Máte někdo s tímto své zkušenosti?  Podle reakcí na fóru k danému článku je to asi účinná metoda.

S takto vyřazenou klapkou jezdím už celou sezónu, je to trochu znát, ale nic extra zásadního. Myslím, že by tomu pomohlo koupit K&N filtr.  Wink
Zaznamenáno
Kukačka
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 14
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Triumph
Jméno: Jaroslav Zmeškal
Bydliště: Bílovice nad Svitavou,,,,, Teperova 485 66401
SPONZOR:
Příspěvků: 504


Kuku


« Odpověď #14 kdy: 03-02-2011, 18:31:54 »

na webu sem našel toto . ten svůj z brzdy dodám


* comparative-graph.jpg (99.79 KB, 728x526 - prohlédnuto 399 krát.)

* slip-on-carby-1.jpg (96.61 KB, 837x558 - prohlédnuto 394 krát.)
Zaznamenáno

ku ku
Stran: [1] 2 3 ... 8   Nahoru
  Tisk  
 
Skočit na:  


BlackRain V3 2010 by , Crip Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
SimplePortal 2.3.2 © 2008-2010, SimplePortal
Valid! XHTML