TDM FORUM TDM FORUM
26-11-2024, 20:42:20 *
Vítej, Host. Prosím přihlaš se nebo se zaregistruj.

Přihlaš se uživatelským jménem, heslem a délkou sezení
Novinky: Pravidla etiky na Fóru
 
Stran: 1 [2] 3   Dolů
  Tisk  
Autor Téma: Cvakání z motoru  (Přečteno 11303 krát)
Alan
Děd vševěd
*****

DÍK 1
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM850 3VD
Jméno: Alan
Bydliště: Brandýs nad Labem
Příspěvků: 238



« Odpověď #15 kdy: 01-01-2013, 21:48:03 »

no při samotném vyndání hrozí přeskočení řetězu,ne?
Zaznamenáno
Aca
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 14
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Jiná
SPONZOR:
Příspěvků: 876


« Odpověď #16 kdy: 01-01-2013, 21:50:51 »

No a kdyz se nastavi klika na znacku tak myslim ze nehrozi vubec nic. Na znackach to nema zadny odpor.
Zaznamenáno
Láďa H.
Velký znalec
****

DÍK 4
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Jiná
Jméno: Ladislav Hruška
SPONZOR:
Příspěvků: 136


« Odpověď #17 kdy: 01-01-2013, 22:12:39 »

takže kliku na značku, vyšroubovat střední šroub, pak tam vrazit šupleru a odměřit jak je to hluboko a podle toho pak zkusit určit v jaký pozici se ten napínák nachází , kdybych zjistil, že je tak v první polovině, tak bych to jen složil a nechal tak, kdyby byl už v druhé polovině , tak bych ten napínák, řetěz i vodítka vyměnil, ale než to vše objednám, tak bych chtěl mít jistotu v jakém je to teď stavu. Samozřejmě bych to chtěl zjistit aniž bych něco složitě rozebíral, už jsem chtěl dnes odšroubovat víko , ale pak jsem si všiml, že ho lehce nevyndám, protože skrz něj jde trubka s vodou od termostatu, a nějaký přizvednutí víka o 2cm mi asi moc nepomůže, dolů na napínák bych určitě neviděl :-( .
Zaznamenáno
Aca
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 14
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Jiná
SPONZOR:
Příspěvků: 876


« Odpověď #18 kdy: 01-01-2013, 22:18:55 »

Cokoliv se dela s motorem a s rozvodem zvlast,mely by se nastavit znacky. Protoze  tam by mely mit vacky nulovy odpor. Pak vysroubovat prostredni sroub,a pak sundat sponovak. Zkontrolovat vyjeti hrebinku a pak bud namontovat zpet v opacnem poradi a nebo se pustit do vymeny. Pokud bude ok doporucuju zatlacit na sponovaci pero vyse uvedenym zpusobem,pak teprv tam dat ten stredovej sroub.
Zaznamenáno
Láďa H.
Velký znalec
****

DÍK 4
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Jiná
Jméno: Ladislav Hruška
SPONZOR:
Příspěvků: 136


« Odpověď #19 kdy: 01-01-2013, 22:32:56 »

Ok,  zkusím tak jak píšeš, díky.
Zaznamenáno
Alan
Děd vševěd
*****

DÍK 1
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM850 3VD
Jméno: Alan
Bydliště: Brandýs nad Labem
Příspěvků: 238



« Odpověď #20 kdy: 01-01-2013, 23:17:20 »

hele nechceš to tedy už vzít z gruntu a přeměřit i ventily?ted jsme se na to s kamarádem vrhli a měli jsme ty ventily komplet udělaný asi za 5 hodin :-)
Zaznamenáno
Láďa H.
Velký znalec
****

DÍK 4
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Jiná
Jméno: Ladislav Hruška
SPONZOR:
Příspěvků: 136


« Odpověď #21 kdy: 03-01-2013, 21:04:38 »

Tak jsem to celý rozebral a zjistil jsem toto: napínák na 16zubu z 19ti, takže řetěz jako kšandy, na napínáku jsou zhruba uprostřed dráhy 3zoubky lehce omletý.( Asi je víc druhů napínáku, protože tu někdo psal, že mu z 10zubů na napínáku zbývají 3.) Vodítka se zdají OK, to pravý (pevný) je jako nový, to levý (u napínáku) je malinko ojetý, ale fakt jen malinko (odhaduji sjeté o 0,1mm a to jen na dvou místech, kousek od spodního kolečka a v místě napínáku) , takže ho měnit nebudu. Vyměním tedy jen řetěz a napínák, taky se mi samozřejmě přetrhlo těsnění na olejový pumpě, takže to musím dát taky nový. Když už jsem to takhle hezky rozdělal, tak jsem juknul i na ty ventily, všechny na spodní toleranci, ale fakt úplně přesně  Wink takže všechny ty podložky nechám sjet na brusce o 0,05mm (jako na potvoru si s prohazováním nepomůžu) . Takže díky všem za nápovědu a teď už jen počkat až budu mít nový díly a zase to hezky složím. supr
Doplněno 3.1.13:
Tak podložky zbroušený, to nebyl problém, horší byla ta přidřená sací vačka v jednom uložení, utáhl jsem ji na moment 10Nm a ani se jsem s ní nehnul, výfuková byla v pohodě. Musel jsem to pěkně za účasti značkovací barvy přeleštit, dělal jsem na tom 3 hodiny. Takže kontrolu řetězu po 40ti tisících km vřele doporučuji a při tý příležitosti, jak pravil Alan udělat ventily a zkouknout ty vačky.  To by mě nenapadlo, že se může takhle vačka přidřít, ale vlastně  už jsem tu na fóru o tom někde četl, tak to bude asi bolístka TDM.  Cry
Zaznamenáno
Alan
Děd vševěd
*****

DÍK 1
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM850 3VD
Jméno: Alan
Bydliště: Brandýs nad Labem
Příspěvků: 238



« Odpověď #22 kdy: 03-01-2013, 21:15:20 »

Máš fotku té vačky?
Zaznamenáno
Láďa H.
Velký znalec
****

DÍK 4
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Jiná
Jméno: Ladislav Hruška
SPONZOR:
Příspěvků: 136


« Odpověď #23 kdy: 03-01-2013, 22:41:08 »

No vidíš, sakra,to mě nenapadlo to vyfotit, jen jsem tu hřídel čapnul i s tou upínkou a jel za jedním motorářem z vedlejší vesnice (dělá hlavně krosky, ale to je asi nepodstatný). Ten mi půjčil tu barvu a takový specialní nastroj, kterým jsem to zalešťoval, vypadalo to jako zahnutý prodloužený dláto. Řekl mi, jak s tím zacházet a pak už jsem to jen 3hodiny podle těch barevnejch stop co se dělali v tom jednom místě velice opatrně, takřka bez přítlaku leštil, smontoval zkusil, rozmontoval (asi tak 25x). Taky mi poradil ať to udělám tak, aby to šlo otočit těžko, ale rukou od ventilu k ventilu, aby to zkrátka nešlo tak lehko jako ta výfuková vačka, protože si to prej ještě bude trošku "sedat". Každopadně , že stím původně nešlo hnout bylo prý špatně, hnul jsem s tím jen, když  jsem do tý díry uprostřed tý hřídele vrazil dlouhej šroubovák a opravdu dost zabral. Taky mi řekl, že to byl asi taky důvod, proč byly zmrvený (ometený) ty zoubky na napínáku. Každopádně Alane díky, kdyby jsi mě nenavedl na ty ventily, tak bych si pravděpodobně při výměně toho řetězu jen liboval jak mi to ozubený kolo krásně drží polohu a nejspíš bych si toho ani nevšimnul  supr
Zaznamenáno
kus
Global Moderator
Děd vševěd
*****

DÍK 25
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: ...asi trakař
Jméno: Martin Suk
Bydliště: Červený Kostelec,Olešnice 366
SPONZOR:
Příspěvků: 536




« Odpověď #24 kdy: 03-01-2013, 23:03:25 »

Ahoj.
Kluci na tu sací vačku pozor,mě se taky přidřela,a to tak že se to malininko potkalo,je to to uložení nejdále od rozvodovýho řetězu co?
Nikde se o tom moc nepíše ,ale trochu je to prý bolístka.
S pozdravem Kus
Zaznamenáno
Láďa H.
Velký znalec
****

DÍK 4
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Jiná
Jméno: Ladislav Hruška
SPONZOR:
Příspěvků: 136


« Odpověď #25 kdy: 04-01-2013, 08:43:15 »

Tak u mě to byl ten blok uložení u řetězu a uložení nejdále od řetězu..Asi je ta vačice nějak víc náchylná, nebo ty uložení nejsou vyrobený úplně ideálně.
Zaznamenáno
Aca
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 14
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Jiná
SPONZOR:
Příspěvků: 876


« Odpověď #26 kdy: 04-01-2013, 17:03:54 »

Ja to mel mazly taky v hlavarne to zalestily a jezdim.... Dulezity je se nepos.at. Nejhorsi smrt je z vydeseni....
Zaznamenáno
fajsl
Znalec
**

DÍK 0
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM900
Jméno: Petr Blaha
Bydliště: Ostrava - Poruba
SPONZOR:
Příspěvků: 26



« Odpověď #27 kdy: 31-01-2013, 20:33:09 »

Zdravím chlopi , tak mi to taky cvaká z motoru. Poslouchal jsem to celou minulou sezonu. Dělá to jen při volnoběhu a to ještě ne pokaždé. Ale když to začne cvakat a já přidám otáčky, tak to nepřestane. Musím vypnout motor a znovu nastartovat. Myslím, že v úvahu přicházejí buď ventily, nebo napínák.První zkusím změřit napínák, jestli tam není ten starší typ jak jsem se dočet na  ODKAZ . Jinak budu vděčný za každou radu  supr

doplnění: změřeno a 38 mm, takže ten starší slabší kus.


* Snímání-1.jpg (63.13 KB, 654x263 - prohlédnuto 327 krát.)

* Snímání-2.jpg (56.99 KB, 666x537 - prohlédnuto 439 krát.)
Zaznamenáno
Luko
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 22
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Triumph
SPONZOR:
Příspěvků: 1388



« Odpověď #28 kdy: 01-02-2013, 12:48:23 »

Fajsl-Zkus to nějak solidně nahrát a dej to tu.Mohlo by to ostatním pomoct  Wink
Jinak je dobře že si to zjistil a snad budeš mít klid  supr
Zaznamenáno

Lepší být o půl šesté doma,než v pět v márnici.
fajsl
Znalec
**

DÍK 0
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM900
Jméno: Petr Blaha
Bydliště: Ostrava - Poruba
SPONZOR:
Příspěvků: 26



« Odpověď #29 kdy: 01-02-2013, 13:57:03 »

To nahrání asi nepůjde. To třeba pětkrát za sebou když nastartuji nic nedělá a po šesté to začne cvakat. Vypnu hned motor a znova nastartuji a většinou se to uklidní, ale někdy musím vypínat i startovat třeba 4krát za sebou. Většinou to cvaká při studeném motoru, ale párkrát se mi stalo, že to začlo cvakat i při zahřátém, třeba po pauze na  thc
Takže objednám napínák a vyměním ho.
Zaznamenáno
Stran: 1 [2] 3   Nahoru
  Tisk  
 
Skočit na:  


BlackRain V3 2010 by , Crip Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
SimplePortal 2.3.2 © 2008-2010, SimplePortal
Valid! XHTML