26-11-2024, 21:00:41
Vítej,
Host
. Prosím
přihlaš se
nebo
se zaregistruj
.
1 hodina
1 den
1 týden
1 měsíc
napořád
Přihlaš se uživatelským jménem, heslem a délkou sezení
Novinky
:
Sponzorský dar na chod stránek
Domů
FORUM
CHAT
Mapa
Vyhledávání
Kalendář
Uživatelé
Přihlásit
Registrovat
Odkazy
Download
GALERIE
TDM FORUM
»
TECHNIKA (téma o TECHNICE - příspěvky mimo téma budou postupně mazány)
»
Motor
»
Cvakání z motoru
Stran:
1
[
2
]
3
Dolů
Tisk
Autor
Téma: Cvakání z motoru (Přečteno 11319 krát)
Alan
Děd vševěd
DÍK 1
Offline
Pohlaví:
Motorka: TDM850 3VD
Jméno: Alan
Bydliště: Brandýs nad Labem
Příspěvků: 238
Re: Cvakání z motoru
«
Odpověď #15 kdy:
01-01-2013, 21:48:03 »
no při samotném vyndání hrozí přeskočení řetězu,ne?
Zaznamenáno
Aca
Kořen
Děd vševěd
DÍK 14
Offline
Pohlaví:
Motorka: Jiná
SPONZOR:
Příspěvků: 876
Re: Cvakání z motoru
«
Odpověď #16 kdy:
01-01-2013, 21:50:51 »
No a kdyz se nastavi klika na znacku tak myslim ze nehrozi vubec nic. Na znackach to nema zadny odpor.
Zaznamenáno
Láďa H.
Velký znalec
DÍK 4
Offline
Pohlaví:
Motorka: Jiná
Jméno: Ladislav Hruška
SPONZOR:
Příspěvků: 136
Re: Cvakání z motoru
«
Odpověď #17 kdy:
01-01-2013, 22:12:39 »
takže kliku na značku, vyšroubovat střední šroub, pak tam vrazit šupleru a odměřit jak je to hluboko a podle toho pak zkusit určit v jaký pozici se ten napínák nachází , kdybych zjistil, že je tak v první polovině, tak bych to jen složil a nechal tak, kdyby byl už v druhé polovině , tak bych ten napínák, řetěz i vodítka vyměnil, ale než to vše objednám, tak bych chtěl mít jistotu v jakém je to teď stavu. Samozřejmě bych to chtěl zjistit aniž bych něco složitě rozebíral, už jsem chtěl dnes odšroubovat víko , ale pak jsem si všiml, že ho lehce nevyndám, protože skrz něj jde trubka s vodou od termostatu, a nějaký přizvednutí víka o 2cm mi asi moc nepomůže, dolů na napínák bych určitě neviděl :-( .
Zaznamenáno
Aca
Kořen
Děd vševěd
DÍK 14
Offline
Pohlaví:
Motorka: Jiná
SPONZOR:
Příspěvků: 876
Re: Cvakání z motoru
«
Odpověď #18 kdy:
01-01-2013, 22:18:55 »
Cokoliv se dela s motorem a s rozvodem zvlast,mely by se nastavit znacky. Protoze tam by mely mit vacky nulovy odpor. Pak vysroubovat prostredni sroub,a pak sundat sponovak. Zkontrolovat vyjeti hrebinku a pak bud namontovat zpet v opacnem poradi a nebo se pustit do vymeny. Pokud bude ok doporucuju zatlacit na sponovaci pero vyse uvedenym zpusobem,pak teprv tam dat ten stredovej sroub.
Zaznamenáno
Láďa H.
Velký znalec
DÍK 4
Offline
Pohlaví:
Motorka: Jiná
Jméno: Ladislav Hruška
SPONZOR:
Příspěvků: 136
Re: Cvakání z motoru
«
Odpověď #19 kdy:
01-01-2013, 22:32:56 »
Ok, zkusím tak jak píšeš, díky.
Zaznamenáno
Alan
Děd vševěd
DÍK 1
Offline
Pohlaví:
Motorka: TDM850 3VD
Jméno: Alan
Bydliště: Brandýs nad Labem
Příspěvků: 238
Re: Cvakání z motoru
«
Odpověď #20 kdy:
01-01-2013, 23:17:20 »
hele nechceš to tedy už vzít z gruntu a přeměřit i ventily?ted jsme se na to s kamarádem vrhli a měli jsme ty ventily komplet udělaný asi za 5 hodin :-)
Zaznamenáno
Láďa H.
Velký znalec
DÍK 4
Offline
Pohlaví:
Motorka: Jiná
Jméno: Ladislav Hruška
SPONZOR:
Příspěvků: 136
Re: Cvakání z motoru
«
Odpověď #21 kdy:
03-01-2013, 21:04:38 »
Tak jsem to celý rozebral a zjistil jsem toto: napínák na 16zubu z 19ti, takže řetěz jako kšandy, na napínáku jsou zhruba uprostřed dráhy 3zoubky lehce omletý.( Asi je víc druhů napínáku, protože tu někdo psal, že mu z 10zubů na napínáku zbývají 3.) Vodítka se zdají OK, to pravý (pevný) je jako nový, to levý (u napínáku) je malinko ojetý, ale fakt jen malinko (odhaduji sjeté o 0,1mm a to jen na dvou místech, kousek od spodního kolečka a v místě napínáku) , takže ho měnit nebudu. Vyměním tedy jen řetěz a napínák, taky se mi samozřejmě přetrhlo těsnění na olejový pumpě, takže to musím dát taky nový. Když už jsem to takhle hezky rozdělal, tak jsem juknul i na ty ventily, všechny na spodní toleranci, ale fakt úplně přesně Wink takže všechny ty podložky nechám sjet na brusce o 0,05mm (jako na potvoru si s prohazováním nepomůžu) . Takže díky všem za nápovědu a teď už jen počkat až budu mít nový díly a zase to hezky složím. supr
Doplněno 3.1.13:
Tak podložky zbroušený, to nebyl problém, horší byla ta přidřená sací vačka v jednom uložení, utáhl jsem ji na moment 10Nm a ani se jsem s ní nehnul, výfuková byla v pohodě. Musel jsem to pěkně za účasti značkovací barvy přeleštit, dělal jsem na tom 3 hodiny. Takže kontrolu řetězu po 40ti tisících km vřele doporučuji a při tý příležitosti, jak pravil Alan udělat ventily a zkouknout ty vačky. To by mě nenapadlo, že se může takhle vačka přidřít, ale vlastně už jsem tu na fóru o tom někde četl, tak to bude asi bolístka TDM. Cry
Zaznamenáno
Alan
Děd vševěd
DÍK 1
Offline
Pohlaví:
Motorka: TDM850 3VD
Jméno: Alan
Bydliště: Brandýs nad Labem
Příspěvků: 238
Re: Cvakání z motoru
«
Odpověď #22 kdy:
03-01-2013, 21:15:20 »
Máš fotku té vačky?
Zaznamenáno
Láďa H.
Velký znalec
DÍK 4
Offline
Pohlaví:
Motorka: Jiná
Jméno: Ladislav Hruška
SPONZOR:
Příspěvků: 136
Re: Cvakání z motoru
«
Odpověď #23 kdy:
03-01-2013, 22:41:08 »
No vidíš, sakra,to mě nenapadlo to vyfotit, jen jsem tu hřídel čapnul i s tou upínkou a jel za jedním motorářem z vedlejší vesnice (dělá hlavně krosky, ale to je asi nepodstatný). Ten mi půjčil tu barvu a takový specialní nastroj, kterým jsem to zalešťoval, vypadalo to jako zahnutý prodloužený dláto. Řekl mi, jak s tím zacházet a pak už jsem to jen 3hodiny podle těch barevnejch stop co se dělali v tom jednom místě velice opatrně, takřka bez přítlaku leštil, smontoval zkusil, rozmontoval (asi tak 25x). Taky mi poradil ať to udělám tak, aby to šlo otočit těžko, ale rukou od ventilu k ventilu, aby to zkrátka nešlo tak lehko jako ta výfuková vačka, protože si to prej ještě bude trošku "sedat". Každopadně , že stím původně nešlo hnout bylo prý špatně, hnul jsem s tím jen, když jsem do tý díry uprostřed tý hřídele vrazil dlouhej šroubovák a opravdu dost zabral. Taky mi řekl, že to byl asi taky důvod, proč byly zmrvený (ometený) ty zoubky na napínáku. Každopádně Alane díky, kdyby jsi mě nenavedl na ty ventily, tak bych si pravděpodobně při výměně toho řetězu jen liboval jak mi to ozubený kolo krásně drží polohu a nejspíš bych si toho ani nevšimnul
Zaznamenáno
kus
Global Moderator
Děd vševěd
DÍK 25
Offline
Pohlaví:
Motorka: ...asi trakař
Jméno: Martin Suk
Bydliště: Červený Kostelec,Olešnice 366
SPONZOR:
Příspěvků: 536
Re: Cvakání z motoru
«
Odpověď #24 kdy:
03-01-2013, 23:03:25 »
Ahoj.
Kluci na tu sací vačku pozor,mě se taky přidřela,a to tak že se to malininko potkalo,je to to uložení nejdále od rozvodovýho řetězu co?
Nikde se o tom moc nepíše ,ale trochu je to prý bolístka.
S pozdravem Kus
Zaznamenáno
Láďa H.
Velký znalec
DÍK 4
Offline
Pohlaví:
Motorka: Jiná
Jméno: Ladislav Hruška
SPONZOR:
Příspěvků: 136
Re: Cvakání z motoru
«
Odpověď #25 kdy:
04-01-2013, 08:43:15 »
Tak u mě to byl ten blok uložení u řetězu a uložení nejdále od řetězu..Asi je ta vačice nějak víc náchylná, nebo ty uložení nejsou vyrobený úplně ideálně.
Zaznamenáno
Aca
Kořen
Děd vševěd
DÍK 14
Offline
Pohlaví:
Motorka: Jiná
SPONZOR:
Příspěvků: 876
Re: Cvakání z motoru
«
Odpověď #26 kdy:
04-01-2013, 17:03:54 »
Ja to mel mazly taky v hlavarne to zalestily a jezdim.... Dulezity je se nepos.at. Nejhorsi smrt je z vydeseni....
Zaznamenáno
fajsl
Znalec
DÍK 0
Offline
Pohlaví:
Motorka: TDM900
Jméno: Petr Blaha
Bydliště: Ostrava - Poruba
SPONZOR:
Příspěvků: 26
Re: Cvakání z motoru
«
Odpověď #27 kdy:
31-01-2013, 20:33:09 »
Zdravím chlopi , tak mi to taky cvaká z motoru. Poslouchal jsem to celou minulou sezonu. Dělá to jen při volnoběhu a to ještě ne pokaždé. Ale když to začne cvakat a já přidám otáčky, tak to nepřestane. Musím vypnout motor a znovu nastartovat. Myslím, že v úvahu přicházejí buď ventily, nebo napínák.První zkusím změřit napínák, jestli tam není ten starší typ jak jsem se dočet na
ODKAZ
. Jinak budu vděčný za každou radu
doplnění: změřeno a 38 mm, takže ten starší slabší kus.
Snímání-1.jpg
(63.13 KB, 654x263 - prohlédnuto 328 krát.)
Snímání-2.jpg
(56.99 KB, 666x537 - prohlédnuto 440 krát.)
Zaznamenáno
Luko
Kořen
Děd vševěd
DÍK 22
Offline
Pohlaví:
Motorka: Triumph
SPONZOR:
Příspěvků: 1388
Re: Cvakání z motoru
«
Odpověď #28 kdy:
01-02-2013, 12:48:23 »
Fajsl-Zkus to nějak solidně nahrát a dej to tu.Mohlo by to ostatním pomoct
Jinak je dobře že si to zjistil a snad budeš mít klid
Zaznamenáno
Lepší být o půl šesté doma,než v pět v márnici.
fajsl
Znalec
DÍK 0
Offline
Pohlaví:
Motorka: TDM900
Jméno: Petr Blaha
Bydliště: Ostrava - Poruba
SPONZOR:
Příspěvků: 26
Re: Cvakání z motoru
«
Odpověď #29 kdy:
01-02-2013, 13:57:03 »
To nahrání asi nepůjde. To třeba pětkrát za sebou když nastartuji nic nedělá a po šesté to začne cvakat. Vypnu hned motor a znova nastartuji a většinou se to uklidní, ale někdy musím vypínat i startovat třeba 4krát za sebou. Většinou to cvaká při studeném motoru, ale párkrát se mi stalo, že to začlo cvakat i při zahřátém, třeba po pauze na
Takže objednám napínák a vyměním ho.
Zaznamenáno
Stran:
1
[
2
]
3
Nahoru
Tisk
Skočit na:
Prosím vyber cíl:
-----------------------------
TECHNIKA (téma o TECHNICE - příspěvky mimo téma budou postupně mazány)
-----------------------------
=> Motor
=> Elektrika
=> Podvozek
=> Gumy
=> Technické parametry, vlastnosti
=> Vzhled
-----------------------------
AKCE
-----------------------------
=> Videa z akcí
=> Cestopisy
=> Neklubové akce
=> Zajímavá místa
-----------------------------
VÝBAVA
-----------------------------
=> Oblečení
=> Chrániče
=> Kufry, nosiče, padáky
=> GPS - Interkom - Kamera
-----------------------------
VŠEOBECNĚ
-----------------------------
=> Administrativa, zákony, vyhlášky
=> Batůžci
=> Zajímavé odkazy
=> Videa
=> O čemkoli
=> Volná zábava
=> ADWENTŮŮŮŮRE
-----------------------------
MANUÁLY - NÁVODY
-----------------------------
=> Postupy na opravy, úpravy, seřízení atd...
=> Jak to funguje
=> Články, recenze
-----------------------------
BAZAR
-----------------------------
=> Koupím
=> Prodám
-----------------------------
BLOG
-----------------------------
=> Blogy členů
-----------------------------
WEB - provoz
-----------------------------
=> Všeobecně
Nahrávám...