26-11-2024, 20:46:35
Vítej,
Host
. Prosím
přihlaš se
nebo
se zaregistruj
.
1 hodina
1 den
1 týden
1 měsíc
napořád
Přihlaš se uživatelským jménem, heslem a délkou sezení
Novinky
:
Pravidla etiky na Fóru
Domů
FORUM
CHAT
Mapa
Vyhledávání
Kalendář
Uživatelé
Přihlásit
Registrovat
Odkazy
Download
GALERIE
TDM FORUM
»
TECHNIKA (téma o TECHNICE - příspěvky mimo téma budou postupně mazány)
»
Motor
»
Cvakání z motoru
Stran: [
1
]
2
3
Dolů
Tisk
Autor
Téma: Cvakání z motoru (Přečteno 11307 krát)
Lukáš
Nováček
DÍK 0
Offline
Pohlaví:
Motorka: TDM850 4TX
Jméno: Lukáš Radvan
Bydliště: Rakovník
Příspěvků: 18
Cvakání z motoru
«
kdy:
08-12-2012, 10:17:20 »
Ahoj, chtěl bych znát váš názor na tenhle klepavý zvuk z motoru. Video není moje, ale taky mi to trochu cvaká. Je to od rozvodového řetězu?
https://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=_NQkFpuFr4c&NR=1
Díky za vaše názory.
Zaznamenáno
Begy
everything is possible
Administrator
Děd vševěd
DÍK 44
Offline
Pohlaví:
Motorka: TDM 900
Jméno: Jiří Beránek
Bydliště: Klecany
SPONZOR:
Příspěvků: 2034
Re: Cvakání z motoru
«
Odpověď #1 kdy:
08-12-2012, 11:59:08 »
dole v komentářích je to i popsaný - napínák rozvodového řetězu
ono je to i celkem hezky vidět/slyšet. Jede s kamerou nahoru a zvuk ustává - blíží se k napínáku a ten zvuk zesílí
Zaznamenáno
jedině vodka + redbull
Galerie
Lukáš
Nováček
DÍK 0
Offline
Pohlaví:
Motorka: TDM850 4TX
Jméno: Lukáš Radvan
Bydliště: Rakovník
Příspěvků: 18
Re: Cvakání z motoru
«
Odpověď #2 kdy:
08-12-2012, 12:01:35 »
Díky za odpověď. Z těch komentů jsem taky vyčetl cosi o napínáku řetězu, ale nepřišel jsem na to co konkrétně s nim je? Na napínáku se nic nešteluje, ten se dopíná sám pomocí pružiny, že? Na co bych se teda měl zaměřit na tom napínáku? Díky
Zaznamenáno
Luko
Kořen
Děd vševěd
DÍK 22
Offline
Pohlaví:
Motorka: Triumph
SPONZOR:
Příspěvků: 1388
Re: Cvakání z motoru
«
Odpověď #3 kdy:
08-12-2012, 13:54:39 »
Mi to též tak tikalo.Tak jsem vyšrouboval ten šroub s pružinou a potlačil do toho napínáku.Cvaklo to jak zaskočila ta rohatka a byl zase chvilku klid.Si myslím že to bylo zrovna v poloze kdy ta pružina neměla sítu ten napínák potlačit ať zaskočí a proto tam byla velká vůle.
Zaznamenáno
Lepší být o půl šesté doma,než v pět v márnici.
Láďa H.
Velký znalec
DÍK 4
Offline
Pohlaví:
Motorka: Jiná
Jméno: Ladislav Hruška
SPONZOR:
Příspěvků: 136
Re: Cvakání z motoru
«
Odpověď #4 kdy:
15-12-2012, 20:12:13 »
Přesně ten zvuk z videa znám, čistě teoreticky, dají se při výměně řetězu (přes olejové čerpadlo, jak se tu píše) vyměnit i napínáky, nebo je kvůli napínákům třeba větší rozborka motoru ?
Zaznamenáno
Aca
Kořen
Děd vševěd
DÍK 14
Offline
Pohlaví:
Motorka: Jiná
SPONZOR:
Příspěvků: 876
Re: Cvakání z motoru
«
Odpověď #5 kdy:
15-12-2012, 20:33:21 »
Napinak je tam jeden a jde vymenit povolenim dvou sroubu na bloku motoru. Jestli ale myslis voditka tak na to je potreba sundat viko ventilu a cerpadla a sundat retez. Ale maji pomerne dlouhou zivotnost.....
Zaznamenáno
Luko
Kořen
Děd vševěd
DÍK 22
Offline
Pohlaví:
Motorka: Triumph
SPONZOR:
Příspěvků: 1388
Re: Cvakání z motoru
«
Odpověď #6 kdy:
16-12-2012, 12:18:53 »
Citace: lahr 15-12-2012, 20:12:13
Přesně ten zvuk z videa znám, čistě teoreticky, dají se při výměně řetězu (přes olejové čerpadlo, jak se tu píše) vyměnit i napínáky, nebo je kvůli napínákům třeba větší rozborka motoru ?
Ty budeš mít vše k tomu potřebné už rozebrané.
Jedno vodítko je jen zasunuté v drážce a to napínací je přes čep.Ten šroubem vytáhneš a vodítko taky vytáhneš nahoru.
Možná mám někde fotku s tím čepem.
Zaznamenáno
Lepší být o půl šesté doma,než v pět v márnici.
Láďa H.
Velký znalec
DÍK 4
Offline
Pohlaví:
Motorka: Jiná
Jméno: Ladislav Hruška
SPONZOR:
Příspěvků: 136
Re: Cvakání z motoru
«
Odpověď #7 kdy:
16-12-2012, 18:20:06 »
jj, myslel jsem celý napínací mechanismus včetně řetězu, jen jsem to blbě napsal. Zvažuju dvě možnosti, buď vyměnit jen napínák jestli není špatnej, nebo jestli třeba jde nějak rozdělat a uvnitř vyčistit, aby dobře (víc) napínal, ale zase ne moc, aby se to celý nezmrvilo? Kdyby to nebyla taková položka, tak bych to neřešil a nejradši vyměnil všechno: řetěz, napínák, vodítka. Četl jsem různý příspěvky, že někdo vyměnil jen něco a teď toho lituje, že to neudělal celý. Taky někdo píše vyměnit řetěz, jiný zase, že řetěz vodítka přežije a tak prostě tak nějak nevím...
Zaznamenáno
Gapa
Kořen
Větší znalec
DÍK 3
Offline
Motorka: TDM 850 4TX
Jméno: Luboš Martínek
Bydliště: Poříčany
SPONZOR:
Příspěvků: 119
Re: Cvakání z motoru
«
Odpověď #8 kdy:
17-12-2012, 09:48:44 »
Tak ten zvuk znám taky. Předloni jsem se na to ptal mechanika v Yamaze a ten mi řekl - Jestli se to nezhoršuje tak to neřeš. No tak jsem to neřešil a je to opravdu stále stejné. Ale jelikož se do jara hodlám pustit do výměny pístních kroužků a gufer ventilů z důvodu dost velké spotřeby oleje tak se podívám i na napínák a rozvodový řetěz. Najeto mám 42000km dle tacho tak jsem zvedavý v jakém to bude stavu.
Zaznamenáno
Láďa H.
Velký znalec
DÍK 4
Offline
Pohlaví:
Motorka: Jiná
Jméno: Ladislav Hruška
SPONZOR:
Příspěvků: 136
Re: Cvakání z motoru
«
Odpověď #9 kdy:
20-12-2012, 19:26:09 »
Taková kontrolní otázka, když příjdu k moto, nic nebudu rozebírat, jen vyšroubuju napínák, abych se mrknul v jakým je stavu, nemůže mi přeskočit řetěz o zub? Třeba vlivem gravitace na spodním kolečku, když se ten řetěz vlastně vyjmutím napínáku povolí.
Zaznamenáno
Mirek TDM
Kořen
Děd vševěd
DÍK 40
Offline
Pohlaví:
Motorka: KTM
Jméno: Mirek
SPONZOR:
Příspěvků: 1009
Re: Cvakání z motoru
«
Odpověď #10 kdy:
20-12-2012, 20:01:23 »
Citace: lahr 20-12-2012, 19:26:09
Taková kontrolní otázka, když příjdu k moto, nic nebudu rozebírat, jen vyšroubuju napínák, abych se mrknul v jakým je stavu, nemůže mi přeskočit řetěz o zub? Třeba vlivem gravitace na spodním kolečku, když se ten řetěz vlastně vyjmutím napínáku povolí.
Přeskočit samozřejmě může. Když jsou našponované vačky tak je to na ten řetěz dost tah.
Zaznamenáno
Ales.77
Kořen
Děd vševěd
DÍK 2
Offline
Pohlaví:
Motorka: TDM 900
Jméno: Aleš Navrátil
Bydliště: Dolní Nětčice 75
SPONZOR:
Příspěvků: 434
Re: Cvakání z motoru
«
Odpověď #11 kdy:
21-12-2012, 16:34:56 »
Citace: Mirek TDM 20-12-2012, 20:01:23
Přeskočit samozřejmě může. Když jsou našponované vačky tak je to na ten řetěz dost tah.
Jak píše Míra,já když jsem ho měl také v hajzlu tak jsem tam vyměnil jen ten posranej šroubek za delší a mechanik mi potom řekl že jsem měl velké štěstí !!!!samo že to byla nouzovka a časem jsem dal novej.
Zaznamenáno
Láďa H.
Velký znalec
DÍK 4
Offline
Pohlaví:
Motorka: Jiná
Jméno: Ladislav Hruška
SPONZOR:
Příspěvků: 136
Re: Cvakání z motoru
«
Odpověď #12 kdy:
01-01-2013, 21:11:22 »
Trošku jsem o tom přemejšlel, nějak nevím jak zjistit jak moc je ten napínák vyjetej ? Když sundám kryt na hlavě, tak až tak nízko jak je napínák neuvidím, když napínák vyšroubuju, tak nejspíš tlakem pružiny stejně vyjede na maximum a zase zjistím prd. Jedině že bych vyšrouboval ten střední šroubek na napínáku a odměřil hloubku šuplerou, ale stejně nevím kolik tam tak má být? Přitom vyšroubování toho středního šroubu by se snad nic stát nemělo, protože ty zuby na napínáku snad mají aretaci proti zajetí, nebo nemají ?
Zaznamenáno
Alan
Děd vševěd
DÍK 1
Offline
Pohlaví:
Motorka: TDM850 3VD
Jméno: Alan
Bydliště: Brandýs nad Labem
Příspěvků: 238
Re: Cvakání z motoru
«
Odpověď #13 kdy:
01-01-2013, 21:14:31 »
hele já bych to udělal takhle. sundal bych víko, řetěz bych si na vačkách zaaretoval stahovacíma páskama a následně při vyšroubovávání napínáku poslouchat o kolik zubů ještě povyjede..
Zaznamenáno
Aca
Kořen
Děd vševěd
DÍK 14
Offline
Pohlaví:
Motorka: Jiná
SPONZOR:
Příspěvků: 876
Re: Cvakání z motoru
«
Odpověď #14 kdy:
01-01-2013, 21:40:01 »
Citace: lahr 01-01-2013, 21:11:22
Trošku jsem o tom přemejšlel, nějak nevím jak zjistit jak moc je ten napínák vyjetej ? Když sundám kryt na hlavě, tak až tak nízko jak je napínák neuvidím, když napínák vyšroubuju, tak nejspíš tlakem pružiny stejně vyjede na maximum a zase zjistím prd. Jedině že bych vyšrouboval ten střední šroubek na napínáku a odměřil hloubku šuplerou, ale stejně nevím kolik tam tak má být? Přitom vyšroubování toho středního šroubu by se snad nic stát nemělo, protože ty zuby na napínáku snad mají aretaci proti zajetí, nebo nemají ?
A co nejjednodussi cesta? Vysroubovat prostredni a pak vyndat napinak? A nebo.... Vysroubovat prostredni a poradne zatlacit na pero nejakou delsi tyckou napr imbusovym klicem.....
Zaznamenáno
Stran: [
1
]
2
3
Nahoru
Tisk
Skočit na:
Prosím vyber cíl:
-----------------------------
TECHNIKA (téma o TECHNICE - příspěvky mimo téma budou postupně mazány)
-----------------------------
=> Motor
=> Elektrika
=> Podvozek
=> Gumy
=> Technické parametry, vlastnosti
=> Vzhled
-----------------------------
AKCE
-----------------------------
=> Videa z akcí
=> Cestopisy
=> Neklubové akce
=> Zajímavá místa
-----------------------------
VÝBAVA
-----------------------------
=> Oblečení
=> Chrániče
=> Kufry, nosiče, padáky
=> GPS - Interkom - Kamera
-----------------------------
VŠEOBECNĚ
-----------------------------
=> Administrativa, zákony, vyhlášky
=> Batůžci
=> Zajímavé odkazy
=> Videa
=> O čemkoli
=> Volná zábava
=> ADWENTŮŮŮŮRE
-----------------------------
MANUÁLY - NÁVODY
-----------------------------
=> Postupy na opravy, úpravy, seřízení atd...
=> Jak to funguje
=> Články, recenze
-----------------------------
BAZAR
-----------------------------
=> Koupím
=> Prodám
-----------------------------
BLOG
-----------------------------
=> Blogy členů
-----------------------------
WEB - provoz
-----------------------------
=> Všeobecně
Nahrávám...