TDM FORUM TDM FORUM
26-11-2024, 20:44:47 *
Vítej, Host. Prosím přihlaš se nebo se zaregistruj.

Přihlaš se uživatelským jménem, heslem a délkou sezení
Novinky: Pravidla etiky na Fóru
 
Stran: [1] 2 3   Dolů
  Tisk  
Autor Téma: Cvakání z motoru  (Přečteno 11305 krát)
Lukáš
Nováček
*

DÍK 0
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM850 4TX
Jméno: Lukáš Radvan
Bydliště: Rakovník
Příspěvků: 18



« kdy: 08-12-2012, 10:17:20 »

Ahoj, chtěl bych znát váš názor na tenhle klepavý zvuk z motoru. Video není moje, ale taky mi to trochu cvaká. Je to od rozvodového řetězu?  https://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=_NQkFpuFr4c&NR=1  Díky za vaše názory.
Zaznamenáno
Begy
everything is possible
Administrator
Děd vševěd
*****

DÍK 44
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 900
Jméno: Jiří Beránek
Bydliště: Klecany
SPONZOR:
Příspěvků: 2034




WWW
« Odpověď #1 kdy: 08-12-2012, 11:59:08 »

dole v komentářích je to i popsaný - napínák rozvodového řetězu

ono je to i celkem hezky vidět/slyšet. Jede s kamerou nahoru a zvuk ustává - blíží se k napínáku a ten zvuk zesílí
Zaznamenáno

jedině vodka + redbull  mrk  Galerie
Lukáš
Nováček
*

DÍK 0
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM850 4TX
Jméno: Lukáš Radvan
Bydliště: Rakovník
Příspěvků: 18



« Odpověď #2 kdy: 08-12-2012, 12:01:35 »

Díky za odpověď. Z těch komentů jsem taky vyčetl cosi o napínáku řetězu, ale nepřišel jsem na to co konkrétně s nim je? Na napínáku se nic nešteluje, ten se dopíná sám pomocí pružiny, že? Na co bych se teda měl zaměřit na tom napínáku? Díky
Zaznamenáno
Luko
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 22
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Triumph
SPONZOR:
Příspěvků: 1388



« Odpověď #3 kdy: 08-12-2012, 13:54:39 »

Mi to též tak tikalo.Tak jsem vyšrouboval ten šroub s pružinou a potlačil do toho napínáku.Cvaklo to jak zaskočila ta rohatka a byl zase chvilku klid.Si myslím že to bylo zrovna v poloze kdy ta pružina neměla sítu ten napínák potlačit ať zaskočí a proto tam byla velká vůle.
Zaznamenáno

Lepší být o půl šesté doma,než v pět v márnici.
Láďa H.
Velký znalec
****

DÍK 4
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Jiná
Jméno: Ladislav Hruška
SPONZOR:
Příspěvků: 136


« Odpověď #4 kdy: 15-12-2012, 20:12:13 »

Přesně ten zvuk z videa znám, čistě teoreticky, dají se při výměně řetězu (přes olejové čerpadlo, jak se tu píše) vyměnit i napínáky, nebo je kvůli napínákům třeba větší rozborka motoru ?
Zaznamenáno
Aca
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 14
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Jiná
SPONZOR:
Příspěvků: 876


« Odpověď #5 kdy: 15-12-2012, 20:33:21 »

Napinak je tam jeden a jde vymenit povolenim dvou sroubu na bloku motoru. Jestli ale myslis voditka tak na to je potreba sundat viko ventilu a cerpadla a sundat retez. Ale maji pomerne dlouhou zivotnost.....
Zaznamenáno
Luko
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 22
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Triumph
SPONZOR:
Příspěvků: 1388



« Odpověď #6 kdy: 16-12-2012, 12:18:53 »

Přesně ten zvuk z videa znám, čistě teoreticky, dají se při výměně řetězu (přes olejové čerpadlo, jak se tu píše) vyměnit i napínáky, nebo je kvůli napínákům třeba větší rozborka motoru ?

Ty budeš mít vše k tomu potřebné už rozebrané.
Jedno vodítko je jen zasunuté v drážce a to napínací je přes čep.Ten šroubem vytáhneš a vodítko taky vytáhneš nahoru.
Možná mám někde fotku s tím čepem.
Zaznamenáno

Lepší být o půl šesté doma,než v pět v márnici.
Láďa H.
Velký znalec
****

DÍK 4
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Jiná
Jméno: Ladislav Hruška
SPONZOR:
Příspěvků: 136


« Odpověď #7 kdy: 16-12-2012, 18:20:06 »

jj, myslel jsem celý napínací mechanismus včetně řetězu, jen jsem to blbě napsal. Zvažuju dvě možnosti, buď vyměnit jen napínák jestli není špatnej, nebo jestli třeba jde nějak rozdělat a uvnitř vyčistit, aby dobře (víc) napínal, ale zase ne moc, aby se to celý nezmrvilo?  Kdyby to nebyla taková položka, tak bych to neřešil  a  nejradši vyměnil všechno: řetěz, napínák, vodítka. Četl jsem různý příspěvky, že někdo vyměnil jen něco a teď toho lituje, že to neudělal celý. Taky někdo píše vyměnit řetěz, jiný zase, že řetěz vodítka přežije a tak prostě tak nějak nevím... mrk
Zaznamenáno
Gapa
Kořen
Větší znalec
*****

DÍK 3
Offline Offline

Motorka: TDM 850 4TX
Jméno: Luboš Martínek
Bydliště: Poříčany
SPONZOR:
Příspěvků: 119



« Odpověď #8 kdy: 17-12-2012, 09:48:44 »

Tak ten zvuk znám taky. Předloni jsem se na to ptal mechanika v Yamaze a ten mi řekl - Jestli se to nezhoršuje tak to neřeš. No tak jsem to neřešil a je to opravdu stále stejné. Ale jelikož se do jara hodlám pustit do výměny pístních kroužků a gufer ventilů z důvodu dost velké spotřeby oleje tak se podívám i na napínák a rozvodový řetěz. Najeto mám 42000km dle tacho tak jsem zvedavý v jakém to bude stavu.
Zaznamenáno
Láďa H.
Velký znalec
****

DÍK 4
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Jiná
Jméno: Ladislav Hruška
SPONZOR:
Příspěvků: 136


« Odpověď #9 kdy: 20-12-2012, 19:26:09 »

Taková kontrolní otázka, když příjdu k moto, nic nebudu rozebírat, jen vyšroubuju napínák, abych se mrknul v jakým je stavu, nemůže mi přeskočit řetěz o zub? Třeba vlivem gravitace na spodním kolečku, když se ten řetěz vlastně vyjmutím napínáku povolí.
Zaznamenáno
Mirek TDM
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 40
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: KTM
Jméno: Mirek
SPONZOR:
Příspěvků: 1009



« Odpověď #10 kdy: 20-12-2012, 20:01:23 »

Taková kontrolní otázka, když příjdu k moto, nic nebudu rozebírat, jen vyšroubuju napínák, abych se mrknul v jakým je stavu, nemůže mi přeskočit řetěz o zub? Třeba vlivem gravitace na spodním kolečku, když se ten řetěz vlastně vyjmutím napínáku povolí.

Přeskočit samozřejmě může. Když jsou našponované vačky tak je to na ten řetěz dost tah.
Zaznamenáno
Ales.77
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 2
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 900
Jméno: Aleš Navrátil
Bydliště: Dolní Nětčice 75
SPONZOR:
Příspěvků: 434



« Odpověď #11 kdy: 21-12-2012, 16:34:56 »

Přeskočit samozřejmě může. Když jsou našponované vačky tak je to na ten řetěz dost tah.
Jak píše Míra,já když jsem ho měl také v hajzlu tak jsem tam vyměnil jen ten posranej šroubek za delší a mechanik mi potom řekl že jsem měl velké štěstí !!!!samo že to byla nouzovka a časem jsem dal novej.
Zaznamenáno
Láďa H.
Velký znalec
****

DÍK 4
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Jiná
Jméno: Ladislav Hruška
SPONZOR:
Příspěvků: 136


« Odpověď #12 kdy: 01-01-2013, 21:11:22 »

Trošku jsem o tom přemejšlel, nějak nevím jak zjistit jak moc je ten napínák vyjetej ? Když sundám kryt na hlavě, tak až tak nízko jak je napínák neuvidím, když napínák vyšroubuju, tak nejspíš tlakem pružiny stejně vyjede na maximum a zase zjistím prd. Jedině že bych vyšrouboval ten střední šroubek na napínáku a odměřil hloubku šuplerou, ale stejně nevím kolik tam tak má být? Přitom vyšroubování toho středního šroubu by se snad nic stát nemělo, protože ty zuby na napínáku snad mají aretaci proti  zajetí, nebo nemají ?
Zaznamenáno
Alan
Děd vševěd
*****

DÍK 1
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM850 3VD
Jméno: Alan
Bydliště: Brandýs nad Labem
Příspěvků: 238



« Odpověď #13 kdy: 01-01-2013, 21:14:31 »

hele já bych to udělal takhle. sundal bych víko, řetěz bych si na vačkách zaaretoval stahovacíma páskama a následně při vyšroubovávání napínáku poslouchat o kolik zubů ještě povyjede..
Zaznamenáno
Aca
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 14
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Jiná
SPONZOR:
Příspěvků: 876


« Odpověď #14 kdy: 01-01-2013, 21:40:01 »

Trošku jsem o tom přemejšlel, nějak nevím jak zjistit jak moc je ten napínák vyjetej ? Když sundám kryt na hlavě, tak až tak nízko jak je napínák neuvidím, když napínák vyšroubuju, tak nejspíš tlakem pružiny stejně vyjede na maximum a zase zjistím prd. Jedině že bych vyšrouboval ten střední šroubek na napínáku a odměřil hloubku šuplerou, ale stejně nevím kolik tam tak má být? Přitom vyšroubování toho středního šroubu by se snad nic stát nemělo, protože ty zuby na napínáku snad mají aretaci proti  zajetí, nebo nemají ?
A co nejjednodussi cesta? Vysroubovat prostredni a pak vyndat napinak? A nebo.... Vysroubovat prostredni a poradne zatlacit na pero nejakou delsi tyckou napr imbusovym klicem.....
Zaznamenáno
Stran: [1] 2 3   Nahoru
  Tisk  
 
Skočit na:  


BlackRain V3 2010 by , Crip Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
SimplePortal 2.3.2 © 2008-2010, SimplePortal
Valid! XHTML