fidlerp
Nováček
DÍK 0
Offline
Motorka: TDM 900
Jméno: Peter Fidler
Bydliště: Piestany
Příspěvků: 5
|
|
« Odpověď #31 kdy: 25-05-2020, 17:26:05 » |
|
Ahojte,
Tak ja som klapku zapojil späť a nemám žiaden probém. Ale poporiadku Kúpil som si TDM900 2004 (57000km) s tým, že pod 3500 to cukalo a plyn reagoval skôr ON/OFF, na kruháčoch to vedelo skapať, bez spojky sa mestom nedalo rozumne prejsť.
Pustil som sa do servisu č.1, TPS skontrolovaný - OK, plne funkčný Synchronizácia podtlakov - nastavená Sviečky - vymenené Klapky - prečistené Kábel č. 8 - odpojený
Moto sa javila ako konečne použiteľný stroj, ale stále to vedelo zacukať, okolo 3000-4000 otáčok stále nestabilné. Studený motor vedel aj sem tam streliť do klapky. Na kruháčoch trebalo veľkú citlivosť na plyn ale spojku to už nevyžadovalo, väčšinou. Aj by som sa s tým zmieril podľa skúseností ostatných, ale nešlo mi do hlavy, ža takto by to robilo od novoty. Kedže dosť pomohlo odpojenie kábla č.8, to len mení prierez vstupného otvoru do airboxu, navigovalo ma to týmto smerom, niečo s podtlakom?
Servis č.2 Kontrola snímaču podtlaku nasávaného vzduchu cez diag 03 - hodnota sa moc nemenila ako na manometroch. Som spozornel a chyba hneď objavená. Hadička z valca 1 (od klapky) bola zalomená. Som ju stiahol a vo vnútri bola celá zpuchrená od paliva až sa stena oslabila natoľko, že ju zalomilo. Hadička od valca 2 tiež vo vnútri zpuchrená a časť gumy zapchala trysku na klapke. Z toho dôvodu riadiaca jednotka nedostávala správne údaje o podtlaku - zmes a nemohol ani správne fungovať membránový regulátor na palivovej rampe, kde ide tiež tento podtlak z T rozdvojky (tie sú tam 2)
Kúpil som hadicu Semperit FUB DN3,2 a vymenil všetky tieto podtlakové hadičky. Vymenil som aj záslepku na prvom valci, tá tiež nevyzerala moc dobre ako aj hadicu k airboxu na ovládanie klapky. Mal som jej dosť, aj tak som minul len čosi 50cm.
Výsledok nad očakávanie, motor plynulá regulácia od voľnobehu, žiadne trhanie ani kolísanie otáčok. Po zapojení kábla č.8 žiadna zmena v správaní motora, nabehané cez 400km a zatiaľ OK. Na kruháčoch absolútne OK, plynom sa dá normálne regulovať zrýchlenie prakticky od voľnobehu.
Odporúčam skontrolovať tieto hadičky, zvonka vyzerali relatívne OK, ale zvnútra boli zničené od paliva za tie roky. Samozrejme snímač podtlaku reaguje ako má (DIAG 03).
Dúfam to niekomu pomôže ako u mňa ako skrytá závada, ľahká na kontrolu a ešte ľahšia a lacná na opravu.
Peter
|