Název: Ladění motoru
Přispěvatel: Begy 01-11-2009, 17:55:10
podělte se o zkušenosti
Název: Než se začne jakýmakoliv
Přispěvatel: Luko 01-11-2009, 18:20:38
Než se začne jakýmakoliv ůpravama,je třeba si uvědomit základní pojmy. Za 1- Výrobce udává výkon matoru který dosáhl v laboratorních podmínkách (tlak vzduchu,vlhkost atd..) Takže se naměřené hodnoty na našich sériových strojích velice liší a nikdy jich nedosáhnete. Za 2- Cokoliv univerzálního (výfuk,filtry apod. je naprd. Takže pokud chceme zvednout výkon,tak se to musí udělat komplet a sladit.Filtr(event.celý airbox) přetryskovat karburátory dynojet kitem,a laděné fýfuky. ALE ůplně na začátku je třeba si zajít na brzdu,ať se ví jak se ůpravy projevují.
Název: jen pro zajímvost tady je
Přispěvatel: Begy 01-11-2009, 18:33:20
jen pro zajímvost tady je profi řešení: http://www.dkracing.cz/tuning-detail/tdm-850/
7 koní za 26000Kč je mazec... spíš bych řekl že to bude placebo efekt
Název: Jasný, pokud někdo otevře
Přispěvatel: Driver toys 01-11-2009, 19:13:41
Jasný, pokud někdo otevře sání a dá jen laďáky, tak to nemá pro motor žádnej velkej vliv. Když se chce dělat něco s výkonem, je potřeba i úpravy na karbci.. Je to jako s trubkou ve které teče voda - když ji někdo rozšíří na začátku a konci, tak se nic nezmění... Ale kdo se do ladění TDM pustil, tak mi potvrdil, že nechce moc, že je sériově hodně uškrcená. Kolik si dostal z tý svojí po úpravě? A jak je to třeba s trubkama na výfuk - lepčí větší, nebo menší? Kolik je optimum? když dva laďáky, tak je táhnout od hlav válců každý zvlášť a nebo je nechat na starých svodech (do jednoho) a pak je zasejc rozdvojit?
Název: já si myslim že největší
Přispěvatel: Begy 01-11-2009, 19:30:20
já si myslim že největší přínos má přetryskování karburátoru a správný seřízení. Předpokládám že z výroby je motyka naladěná tak, aby jela vždy a ve všech režimech. To je samozřejmě možný jen za použití kompromisů. Takže prostor k ladění tu je, ale řekl bych že spíš než o výkon jde o to, aby motor běžel jak má. (aby nebyla příliš bohatá nebo chudá směs)
Název: Není vůbec uškrcená.
Já jsem
Přispěvatel: Luko 01-11-2009, 20:05:48
Není vůbec uškrcená. Já jsem udělal bohužel tu chybu že jsem si nezměřil mašinu před ůpravama,tak jsem porovnával s hodnotama co měli už uložené kluci z brzdy z předchozích měření.A ti mi gratulovali že jsem se dostal na papírové hodnoty. Nejvíc mi udělalo radost jak jsem viděl že sériová křivka je už kostrbatá a padá už před červeným polem otáčkoměru,mi jde křivka vzhůru až do omezovače. 8)
Název: když se k tomu vrátím,
Přispěvatel: Begy 05-11-2009, 20:02:37
když se k tomu vrátím, dynojetem jsi trysky zvětšil nebo změnšil? Co tak různě pročítám fora a weby, tak se obvykle používají menší. Pokud tomu tedy dobře rozumím, tak je směs standartně bohatší než je potřeba
Název: Trysky mají menší průměr ale
Přispěvatel: Luko 08-11-2009, 15:07:22
Trysky mají menší průměr ale taky měníš jehly.Jsou jinak tvarované a bez nich to není pořád ono. :)
Název: nj to je taky fakt. Dynojet
Přispěvatel: Begy 08-11-2009, 21:14:43
nj to je taky fakt. Dynojet se lineárně nezvětšují jako origo, ale průměr (tvar) se mění jakoby ve skocích. Takže to asi líp odpovídá tomu, co motor zrovna potřebuje
Název: Kamarádovi se do ruky dostal
Přispěvatel: petrs 18-06-2010, 09:18:19
Kamarádovi se do ruky dostal "rádoby" návod na domácí synchronizaci karburátorů, je to sice na čtyřválec, ale protože jste tady samí šikovní a vynalézaví kluci, tak vám to posílám. Třeba se to bude hodit a mohlo by to fungovat i na dvouválec. Víc hlav, víc rozumu.
1) Každý konec nasuneš na ten vývod podtlaku do karbce a pak startuješ. Neměří to absolutní podtlak, ale velice přesně to měří rozdíl mezi dvěma karburátory a o to hlavně jde. Musí být nasunuté oba konce! Motor samozřejmě musí taky běžet, no, a pokud je sundaná nádrž, nutno použít náhradní nádobu na benzín. (do víčka PET lahve díru, našroubovat takovou průchodku a propojit s původní hadičkou přívodu benzínu do karburátorů). PET-ku upevnit k řidítkům.
2) V podstatě jde o to, aby ve všech karburátorech byl naprosto shodný podtlak, protože podtlakem je řízena jehla přívěry benzínu. Princip těchto karbců je jiný než u pincka či Jawy. Tady "plynem" pouze otevíráš/zavíráš klapku v průřezu sání a podtlakem, membránou se otevírá/zavírá přívod benzínu do sání. No a jde o to, aby ten podtlak a tím i přívod benzínu byl do každého válce stejný. Důvod je zřejmý. Na každém karburátoru (na sání) nahoře je otvor, který zasahuje do sání a tím otvorem lze měřit ten podtlak. Každý otvor je normálně něčím uzavřen. Na dvou karbcích jsou takový gumový kloboučky, z jednoho(1.válec z levé strany) je brán podtlak pro otevření palivového kohoutu a myslím, že ze 4. karburátoru je hadička na otvírání podtlakového ventilu uprostřed nahoře před motorem. (nevím přesně na co to je, možná odsávání olejových par od rozvodu ventilů, či co). No a měření. Není to můj výmysl, našel jsem to někde na netu, zadej do googlu "synchronizace karburátorů" uvidíš, co vyjede odkazů. Jsou tam i odkazy na profi měření všech čtyřech karbců najednou, ale je to zbytečné a hlavně drahé. Prostě takto sundáš z levých dvou karburátorů čepičku/hadičku nasadíš tu U-trubici, jak jsem psal, stačí tak 3-4m a v každém rameni jsem měl cca 40 cm tekutiny, nastartuješ a hned vidíš jaký rozdíl je mezi těmi dvěmi karbci. To samé na druhé straně. Nakonec mezi prostředními. Pokud je rozdíl velký seřizuje se takovým zakápnutým šroubkem s dost blbým přístupem. Seřizují se vzájemně 1-2 a 3-4 karbec a nakonec levá dvojice s
Název: Ahoj, to jsem netvrdil a
Přispěvatel: petrs 18-06-2010, 12:02:49
Ahoj, to jsem netvrdil a nebudu, jen jsem si říkal, že je dost snaživých a šikovných kluků, kterým by to mohlo stačit a neplatit žádný kačky. A jako orientační kontrola by to mohlo vyhovovat a na základě toho se případně rozhodnout, zda jet do servisu či ne. To je stejný jako to, že si tady někteří kluci dělají sami vůle ventilů a jiné věci.
Název: přesnost je uplně stejná,
Přispěvatel: Begy 18-06-2010, 16:16:41
přesnost je uplně stejná, osobně bych řekl že u toho vodního sloupce je i vyšší. Ale tady jde spíš o to, že jsou manometry skladnější :)
jinak jsem to už popisoval u kamaráda na webu híííír: http://www.supertenere.cz/forum/viewtopic.php?f=1&t=655
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: tom 20-11-2010, 18:58:01
Na webu jsem našel stránky (http://jbx9.free.fr/tdm/index.php), kde se hovoří k tdm 900 o sací klapce u airboxu, resp. jejímu vyřazení. Pokud jsem tomuto článku správně rozuměl, tak stačí odpojit malá hadička v horní části airboxu, kdy by mělo dojít k lepšímu chodu motoru v nižších otáčkách ( pod 4000). Máte někdo s tímto své zkušenosti? Podle reakcí na fóru k danému článku je to asi účinná metoda.
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: Roman ST1 21-11-2010, 14:38:01
Na webu jsem našel stránky ([url]http://jbx9.free.fr/tdm/index.php[/url]), kde se hovoří k tdm 900 o sací klapce u airboxu, resp. jejímu vyřazení. Pokud jsem tomuto článku správně rozuměl, tak stačí odpojit malá hadička v horní části airboxu, kdy by mělo dojít k lepšímu chodu motoru v nižších otáčkách ( pod 4000). Máte někdo s tímto své zkušenosti? Podle reakcí na fóru k danému článku je to asi účinná metoda.
S takto vyřazenou klapkou jezdím už celou sezónu, je to trochu znát, ale nic extra zásadního. Myslím, že by tomu pomohlo koupit K&N filtr. ;)
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: Kukačka 03-02-2011, 19:31:54
na webu sem našel toto . ten svůj z brzdy dodám
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: Ales.77 03-02-2011, 21:37:07
panove nevim co resite?,filtr mam a co?lamba sonda si to stejne seridi sama a odpojenii jejake hadicky aby to melo o neco vic?myslim ze by to ty chlapce z japonska taky napadlo.
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: Starky 03-02-2011, 23:57:11
panove nevim co resite?,filtr mam a co?lamba sonda si to stejne seridi sama a odpojenii jejake hadicky aby to melo o neco vic?myslim ze by to ty chlapce z japonska taky napadlo.
Aleši.....trefné! *supr*
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: Roman77 04-02-2011, 16:14:17
Aleši.....trefné! *supr*
Chlapci řeší, jak udělat z téměř dokonalé motorky, naprosto dokonalou *naugh* ten graf z brzdy, taky někde mám, ale popravdě si myslím, že tovární nastavení má nějaký význam. Já jsem už koupil naladěno a jízdní vlastnosti jsou *supr* asi už to dál pitvat nebudu *blll*
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: Luko 04-02-2011, 21:01:05
Tak ten graf dej pod ten můj,ať mužu porovnat.Ja s origo stavem na brzdě nebyl :(
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: Begy 05-02-2011, 13:00:06
panove nevim co resite?,filtr mam a co?lamba sonda si to stejne seridi sama a odpojenii jejake hadicky aby to melo o neco vic?myslim ze by to ty chlapce z japonska taky napadlo.
co jsem se kdysi v tom hrabal u auta, tak tam to bylo trochu jinak. Jednotka fungovala ve dvou režimech -open loop a -close loop Kdy v close loop řídila směs lambda sonda, ale k tomuhle řízení docházelo jen do jistých otáček V režimu open loop se směs řídila podle palivové mapy, každopádně na plný plyn to jede natvrdo z palivové mapy - tedy bez řízení nějaký info zde: http://www.galantweb.com/index.php?topic=1248.0
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: blažin 09-10-2012, 18:44:23
Tady jeden odkaz na ladeni devitky ;) .Kolega ma od nich patym rokem chipnutou octavii a je maximalne spokojen(dal mi odkaz,protoze o aute uvazuji).Jsou to profici a co jsem si tak cetl co to vlastne chiptuning je, tak se to asi vubec neda srovnavat s firmama, co lidem nakukaji buh vi co a pak jen mezi ECU vlozi krabicku, ktera ji "oblbne", ale nic jineho.Nerikam, ze bych do toho sel(u TDM), ale obcas jsem si precetl napr. na motorkarich.cz nazor na TDM, "ze kdyby mela o par koniku vic a vetsi kroutak", tak ze ten ci onen by si ji nechal, protoze jinak je to super ovladatelna masina....tak tady je recept :) http://www.chiptuning.cz/chiptuning.php?id=2601&name='Chiptuning%20Yamaha%20TDM%20900'
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: Roman ST1 09-10-2012, 21:19:04
Ladění bych svěřil asi osvědčenému řešení a to Dynojet Power Comander http://www.dkracing.cz/obchod/index.php?module=shop&page=znacky&op=DetailItem&menu=znacky&id_znacka=Yamaha&model=1955&id_item=100461&order=&stranka=1 Je to téměř za stejné peníze, pokud by se tím odstranilo to škubání, možná by to stálo za ty peníze
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: blažin 09-10-2012, 21:32:12
Ale me to Romane fakt neskube ;D
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: Ales.77 09-10-2012, 22:07:23
Tak dobrá,přišel jsem z pivečka,co vám tam pořád škube?proč vás nebaví řazení?nevím,ale řazení mne osobně na moto baví a bude i nadále,jinak se prodávají i skutry YAMAHA ;D
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: Mirek 13-10-2012, 23:21:33
já mám vyřazenou klapku v airboxu a daný laďáky mivv a sem spokojen,škubání v nízkých otáčkách není, tak se dá jet 2500ot v poho a nárůst výkonu v nízkejch otáčkách je znát....ta klapka tam je kvuly emisní normě takže snižuje výkon...do 5l. v poho.
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: fajsl 14-10-2012, 18:13:33
Taky mám vyřazenou klapu, dneska jsem dal KN filtr a čekám, až mi přijdou laďáky Storm. http://www.amtrade.cz/index.php?main_page=product_info&cPath=50389_222326_222386_222397_222398_222399&products_id=241007 Mají je v akci, tak jsem toho využil ;D
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: Hans 15-10-2012, 12:59:15
Nevím jak to jde u 900, ale u 3VD jsem měl Airbox vyndanej a malý přímý vzduchový filtříky KN na karburátorech, chvíli trvalo to odladit, ale společně s laďákem Remus 2-1 to byl nářez . Už sem o tom přemýšlel i u nynější 4TX, ale zatím zvítězil jen KN do Airboxu .
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: Ivan_TDM 15-10-2012, 16:06:00
Taky mám vyřazenou klapu, dneska jsem dal KN filtr a čekám, až mi přijdou laďáky Storm. [url]http://www.amtrade.cz/index.php?main_page=product_info&cPath=50389_222326_222386_222397_222398_222399&products_id=241007[/url] Mají je v akci, tak jsem toho využil ;D
Ty Stormy *supr*, nicméně průchozí vejfuky (navíc s vyndanýma vložkama) + KN filtr docela dost ochudí směs >:(, bez PC bych do toho nešel ani náhodou
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: fajsl 15-10-2012, 18:27:48
No uvidíme jak to bude jezdit. Jestli to nebude ono, tak ten Power Commander budu muset koupit :-[
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: blažin 15-10-2012, 18:34:27
Jo vsak uz jsem to tady psal, jak tam das jeste ladaky, tak to uz je fakt "prutokáč" a bude to hodne chudý, takze bacha...!!!Ja jsem volil jen tu klapku a KN, protoze se mi nechtelo nic víc prekopavat a obavam se ze bez PC, to asi nepujde *???*
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: Luko 15-10-2012, 20:28:12
Ladění bych svěřil asi osvědčenému řešení a to Dynojet Power Comander [url]http://www.dkracing.cz/obchod/index.php?module=shop&page=znacky&op=DetailItem&menu=znacky&id_znacka=Yamaha&model=1955&id_item=100461&order=&stranka=1[/url] Je to téměř za stejné peníze, pokud by se tím odstranilo to škubání, možná by to stálo za ty peníze
A máš v pořádku sinchronizaci?To by v nižších otáčkách mohlo dělat :-\
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: Roman ST1 16-10-2012, 07:05:44
A máš v pořádku sinchronizaci?To by v nižších otáčkách mohlo dělat :-\
to je všechno možný, za posledních 60tis.km nikdo synchronizaci nedělal *smil*
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: Mirek 18-10-2012, 19:32:39
Já myslel že se sinchronizujou jen kaborátory a né stříkačky,tomusím teda vokouknout ;D
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: Luko 18-10-2012, 19:38:02
Já myslel že se sinchronizujou jen kaborátory a né stříkačky,tomusím teda vokouknout ;D
Všecko se synchronizuje.A ty vlastně seřizuješ klapky a je jedno jestli je nad nima karbec nebo vstřik ;)
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: ffeerrddaa 18-10-2012, 19:43:27
Dobra... muzete mi objasnit co mam teda poridit za jednotku ci PC kdyz jsem na tu mou 900 narval ty sakra otevreny ladaky? Zatim z toho nejsem moc moudrej... a jeste jedna otazka... kdyz tu smes nicim neupravim... a ona bude "hudsi" tak skodi to nejak motoru a nebo jen vykonu? diky
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: Begy 18-10-2012, 19:48:16
myslim že děláte z komára velblouda. Laďáky pořizuje kde kdo a hifikundace se směsí neřeší. S tou si má imho smysl hrát u závodní motorky
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: Luko 18-10-2012, 19:52:01
Stříkačce je to jedno.Kdyby to bylo chudé tak to lambda pozná a přes ŘJ to obohatí.Ale ona si stejně jinak nenasaje a dávka paliva se vštřikuje přesně přes ŘJ. Pokud nechceš zvyšovat výkon,nebo optimalizovat průběh podle nároků přes palivové mapy,tak můžeš být v klidu. Pro ůplný klid v duši vytáhni svíčky a podívej se jakou maj barvu ;)
Edit-Begy přesně tak ;D
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: langenau 18-10-2012, 19:55:02
Tak to jsem si oddechnul,už jsem si myslel,že budu muset všechno předělat....
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: ffeerrddaa 18-10-2012, 20:03:14
Ok diky... takze to necham plavat... vykonu ma az dost takze kdyz ji to neskodi nebudu resit *supr*
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: Ivan_TDM 25-10-2012, 01:04:39
Ano i ne :) Teorie: Skoková lambda toho moc nezvládne, může ovlivnit složení směsi při volnoběhu a při částečném zatížení cca do 3-4 tis. otáček (navíc jen v úzkém rozsahu), jinak se směs jede podle tvrdé mapy v řídící jednotce. Jestliže se díky zásahu do mechaniky (KN filtr + laďák průchoďák) dostává do válců více vzduchu tak se směs prostě ochudí, a motor s velkou pravděpodobností více či méně (záleží na stylu jízdy) trpí. S tím lze nesouhlasit, lze proti tomu vést spory, ale to je tak jediné co se s tím dá dělat. Vlastní zkušenost: Po montáži laďaků Leo-vince (KN filtr mám od předchozího majitele) - při decelaraci (ne každé) kanonáda, při změně zatížení cukatůra. Instalace PC a světe div se - dělostřelci zůstali v kasárnách a přechody lepší než na serii. Použil jsem předpřipravenou mapu (je jich několik) bez jakékoliv úpravy. Kdybych nechal mašinu potrápit na brzdě byl by výsledek samo ještě lepší, ale na to nemám srdce. Doporučení: Pokud někdo dá laďak a nechce použít PC je lepčí nechat origo papírový filtr. ;)
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: langenau 25-10-2012, 17:19:35
Já mám též leovince a právě při decelaraci to "dostřeluje" někdy více,někdy méně a to jsem ještě chtěl dodat k&n filtr....
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: fajsl 25-10-2012, 20:01:55
V úterý jsem namontoval laďáky Storm. Mám KN a projížděl jsem to jen chvilku u garáže. A střílí to *grr* Ale už to mám vymyšlené. Za chvíli jsou Vánoce, tak poprosím Ježíška o PC ;D
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: Pitr 28-10-2012, 00:44:48
U DK racing to ale umí vylaďit :D : http://www.dkracing.cz/tuning-detail/tdm900/ , to se za ty peníze stopro vyplatí *evil* .... *laugh*
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: Hans 29-10-2012, 07:30:29
U DK racing to ale umí vylaďit :D : [url]http://www.dkracing.cz/tuning-detail/tdm900/[/url] , to se za ty peníze stopro vyplatí *evil* .... *laugh*
To je ale krásný ¨úklep¨ zvednout výkon o 96 koníků za tyhle prachy ............... *LOL*
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: jenik 01-11-2012, 09:34:58
jen blazen by dal motorku do servisu DK Racingu, staci se zeptat profiku na nazor na ne... *conf*
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: ffeerrddaa 01-11-2012, 18:46:04
jen blazen by dal motorku do servisu DK Racingu, staci se zeptat profiku na nazor na ne... *conf*
Proc ne? dej info... ja o tom zacal uvazovat...
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: jenik 05-11-2012, 09:39:10
Proc ne? dej info... ja o tom zacal uvazovat...
Co chces ladit? Kolik mas na to penez? Co od toho ocekavas?
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: ffeerrddaa 05-11-2012, 14:26:53
Co chces ladit? Kolik mas na to penez? Co od toho ocekavas?
Chci poladit smes protoze mi odstreluje do vyfuku a po nasazeni ladaku se mi trochu rozhodil nastup vykonu... Penez na to mam tolik kolik na to bude potreba. ocekavam ze prubeh vykonu bude lepsi a smes bude (bohatsi) tak aby prestalo odstrelovat do vyfuku...
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: KámaTDM 05-11-2012, 19:55:03
Směs údajně můžeš poladit přímo na motorce přes palubku. Čudlíkama spustíč servisní mode a hurá na to. http://www.jbx9.allalla.com/index.php?page=MODE_CO http://www.jbx9.allalla.com/index.php?page=MODE_DIAG Já bych se do toho sám nepustil, ale pokud bys o tom uvažoval, určitě si poznamenej původní nastavení. Jednou jsme na srazu skoukli asi šest motorek a každá to měla nastavený jinak.
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: KámaTDM 05-11-2012, 20:05:06
jen blazen by dal motorku do servisu DK Racingu, staci se zeptat profiku na nazor na ne... *conf*
Otázka zní jakých "profíků"?? Kdysi jsem dal moto na garančku do "autorizovaného" servisu a vznikl mi tam problém. Dnes už mi to nehrozí ze dvou důvodů. 1) Už nemám motorku v záruce 2) Už nedělají Yamahu
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: KámaTDM 05-11-2012, 20:11:41
U DK racing to ale umí vylaďit :D : [url]http://www.dkracing.cz/tuning-detail/tdm900/[/url] , to se za ty peníze stopro vyplatí *evil* .... *laugh*
Sice nepíšou kolik stojí koncovka, ale 170koní na kole je fajný SCI-FI. Motor má mít 86, oni naměří na kole s koncovkou LoeVince 70 a pak v kombinaci Koncovka LeoVince, K&N vzduchový filtr, Dynojet Power Commander fajných 170koní na kole. Kolik má teda motor? 185?
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: ffeerrddaa 05-11-2012, 21:27:17
Směs údajně můžeš poladit přímo na motorce přes palubku. Čudlíkama spustíč servisní mode a hurá na to. [url]http://www.jbx9.allalla.com/index.php?page=MODE_CO[/url] [url]http://www.jbx9.allalla.com/index.php?page=MODE_DIAG[/url] Já bych se do toho sám nepustil, ale pokud bys o tom uvažoval, určitě si poznamenej původní nastavení. Jednou jsme na srazu skoukli asi šest motorek a každá to měla nastavený jinak.
Ahoj... tak jsem se tim procetl... a prosim te jestli to chapu dobre tak tim upravenim CO napr. z 1% treba na 5% sice zvisim bohatost smesi... a je podle toho to navodu mozne upravit kazdy valec zvlast... ale nekde jsem se v tomto vlaknu docetl ze uprava te sondy pomuze jen pri nizkych potazmo volnobeznych otackach... tak nevim zda mi to pomuze... me to nejvice odstreluje pri ubrani plynu mezi 3 500-4000ot. jinak ten rozdil hodnat mezi motorkama je v tom ze kazdy motor je svim zpusobem original a proto ma i z vyroby svoje vlastni a origo hodnoty... tak proto se vam to na tom srazu tak lisilo motor od motoru... takze je otazka zda tato uprava CO pomuze a nebo je nutna zmena te palivove mapy...???!!! POKOUSEL SE O TO UZ TADY NEKDO V REALU?
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: Roman ST1 06-11-2012, 08:29:20
Tu krabičku od Dynojetu má myslím Ivan. Jinak loni jsme potkali v Italii dva Anglány na TDM s laďákama a oba měli na motorkách samolepky Dynojet, takže nejspíš měli i tu krabičku. Jinak když se podíváte na diagram z brzdy, tak 170koní tak samozřejmě není, to je nějaký překlep, reálné je 79-80koní.
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: jenik 07-11-2012, 16:18:01
Chci poladit smes protoze mi odstreluje do vyfuku a po nasazeni ladaku se mi trochu rozhodil nastup vykonu... Penez na to mam tolik kolik na to bude potreba. ocekavam ze prubeh vykonu bude lepsi a smes bude (bohatsi) tak aby prestalo odstrelovat do vyfuku...
takze nejdriv potrebujes power commander nebo laditelne Ignijet od Ignitechu, pak O2 eliminatory, nakonce KN filtr a prislusny ladak. Pak si najdes nekoho kdo to umi naladit (pocitej 4-8tis. za praci ladice) a to DK fakt neni, protoze s timhle si musi ladic vyhrat. DK to udela jak si nekde vyzkouseli a neudelaji ti to presne na tvuj motor, takze investice je naprd... Ve tvem pripade bych spis doporucoval zjistit co se deje, ze motorka nejede tak jak ma, tzn. ze je nekde pricina at uz treba v elektronice a zapalovani (treba nevhodne svicky, studenak....) nebo vyfuku ze ho mas "upravovanej". Takze celkove bych byt tebou spis se snazil odstranit problem, pak motorka pojede jak ma ;)
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: ffeerrddaa 07-11-2012, 22:18:17
takze nejdriv potrebujes power commander nebo laditelne Ignijet od Ignitechu, pak O2 eliminatory, nakonce KN filtr a prislusny ladak. Pak si najdes nekoho kdo to umi naladit (pocitej 4-8tis. za praci ladice) a to DK fakt neni, protoze s timhle si musi ladic vyhrat. DK to udela jak si nekde vyzkouseli a neudelaji ti to presne na tvuj motor, takze investice je naprd... Ve tvem pripade bych spis doporucoval zjistit co se deje, ze motorka nejede tak jak ma, tzn. ze je nekde pricina at uz treba v elektronice a zapalovani (treba nevhodne svicky, studenak....) nebo vyfuku ze ho mas "upravovanej". Takze celkove bych byt tebou spis se snazil odstranit problem, pak motorka pojede jak ma ;)
MAm otevrene vyfuky (beowulf) takze mne ceka nasadit i otevsenejsi sani a tedy NK filtr pak uz to bude cele pruchodak a je proste nutne tomu motoru pomoci... otazka je jen jak... s investici nemam problem jen je otazka jestli neni i jine reseni a nebo kde si takove ladeni nechat udelat...
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: Ales.77 08-11-2012, 01:35:56
MAm otevrene vyfuky (beowulf) takze mne ceka nasadit i otevsenejsi sani a tedy NK filtr pak uz to bude cele pruchodak a je proste nutne tomu motoru pomoci... otazka je jen jak... s investici nemam problem jen je otazka jestli neni i jine reseni a nebo kde si takove ladeni nechat udelat...
No nechci se do toho moc míchat,ale co jsem se kdysi ptal mechanika co dělá opravdu sportovní motorky tak mi řekl že je to blbost,stříkačka má labda sondu nebo jak se to píše a vše si to upraví sama,pokud teda nechceš opravdu závodit a mít ten výkon někde jinde,takže od té doby toto ani neřeším a pokud na tom nebudeš dělat jiné upravy tak to nemá ani cenu.Takže škoda prachů a vysledek by byl stejně skoro stejnej bo ten výkon v provozu stejně nevyužiješ na plno a pokud ano tak smekám a omlouvám se.(jinak se omlouvám jestli píšu hovna,ale přišel jsem z pivečka tak asi melu hovna a kdo mě zná tak pochopí :-D )
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: Hans 08-11-2012, 10:15:10
Sice mám 4TX, ale dával sem laďáky Laser, KN filtr a samozřejmě nutně větší trysky a pohoda .......... *supr*
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: jenik 08-11-2012, 10:36:36
No nechci se do toho moc míchat,ale co jsem se kdysi ptal mechanika co dělá opravdu sportovní motorky tak mi řekl že je to blbost,stříkačka má labda sondu nebo jak se to píše a vše si to upraví sama,pokud teda nechceš opravdu závodit a mít ten výkon někde jinde,takže od té doby toto ani neřeším a pokud na tom nebudeš dělat jiné upravy tak to nemá ani cenu.Takže škoda prachů a vysledek by byl stejně skoro stejnej bo ten výkon v provozu stejně nevyužiješ na plno a pokud ano tak smekám a omlouvám se.(jinak se omlouvám jestli píšu hovna,ale přišel jsem z pivečka tak asi melu hovna a kdo mě zná tak pochopí :-D )
prave proto jsem mu napsal ze potrebuje O2 eliminatory ;), ktere mu preklenou Lambdu
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: Roman ST1 08-11-2012, 22:12:28
Zkus napsat Pepovi Macháčkovi, ten měl TDM motor ve své čtyřkolce na dakaru, takže by o ladění a typech jak na to mohl vědět hodně. Vstřikování měl sice až loni, ale i tak by ti mohl poradit nebo dát typ kam se obrátit. Jen by mě zajímalo, jestli by to opravdu nevyřešil jen Powercomander. info : http://www.machacekjosef.com/
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: Roman ST1 08-11-2012, 22:19:22
Zkus napsat TonyDevilovi z Carpe-TDM.net http://www.carpe-tdm.net/ipb/index.php?showuser=30 Je to kluk kterého jsme potkali loni v Italii a měl laďáky a myslím, že i Powercommander. Pokud trochu umíš anglicky, tak ti třeba poradí. *supr*
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: fajsl 10-11-2012, 18:47:20
Tak jsem se konečně dnes dostal na motorku, abych vyzkoušel KN a laďáky Storm. Bohužel, stejný problém jaký má ffeerrddaa. Střelba do laufu >:( Ale ten zvuk, to je parááááda *supr*
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: Ivan_TDM 10-11-2012, 23:39:11
Laďákoví střelci přibývají a lambdy na to nic... :)
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: Starky 14-11-2012, 19:47:44
Ja osobne mám, jedno G.P.R. už dva roky, k tomu KN filter, nič mi do výfuku nikdy nestrieľalo ani nestrieľa, motorka sa správa normálne, ide ako predtým a či má výkon takový, alebo makový neriešim. Podľa mojej laickej maličkosti sa nezmenilo okrem zvuku vôbec nič a to bolo cieľom..... ;D
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: jenik 23-11-2012, 14:54:55
Tu krabičku od Dynojetu má myslím Ivan. Jinak loni jsme potkali v Italii dva Anglány na TDM s laďákama a oba měli na motorkách samolepky Dynojet, takže nejspíš měli i tu krabičku. Jinak když se podíváte na diagram z brzdy, tak 170koní tak samozřejmě není, to je nějaký překlep, reálné je 79-80koní.
Kdyz si vezmes na kolik ja jsem to naladil, tak DKacko je slabej odvarek ;D
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: Pitr 29-11-2012, 21:31:44
Zdarec, tak jsem napsal Pepovi Macháčkovi a řešili jsme co se střílením. Takže jediná cesta je Powercommander a doladit na brzdě. Palivová mapa co dodává výrobce zlepší stav ale pokud máte KN filtr a odpojenou klapku, tak to stejně neni dotažený. On svojí čtyřkolku s motorem z TDMka a ostatně všechny motory co dělá nechává doladit v DK Racingu. Tam jsem psal a za doladění si řeknou cca 3000Kč, v případě že si koupíte commander u nich dají slevu na práci. Nejlevněji jsem commander našel za 6850Kč, v DK ho mají za 8000Kč, což ve výsledku vyjde spolu s laděním cca stejně ....
Takže už jen napsat ježíškovi *supr*
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: Ales.77 29-11-2012, 23:43:12
Zdarec, tak jsem napsal Pepovi Macháčkovi a řešili jsme co se střílením. Takže jediná cesta je Powercommander a doladit na brzdě. Palivová mapa co dodává výrobce zlepší stav ale pokud máte KN filtr a odpojenou klapku, tak to stejně neni dotažený. On svojí čtyřkolku s motorem z TDMka a ostatně všechny motory co dělá nechává doladit v DK Racingu. Tam jsem psal a za doladění si řeknou cca 3000Kč, v případě že si koupíte commander u nich dají slevu na práci. Nejlevněji jsem commander našel za 6850Kč, v DK ho mají za 8000Kč, což ve výsledku vyjde spolu s laděním cca stejně ....
Takže už jen napsat ježíškovi *supr*
A v čem to pomůže? myslím že na normální cestě to ani nepoznáš a na okruhu asi taky jezdit nebudeš,takže za mě je to škoda prachů a už mne to začíná štvát,na rovině jsi možná poznal plný výkon a co někde jinde?můj osobní názor je že výkon TDM je v základu až moc dostačující a málo kdo ho dokáže využít na naších cestách tak asi tak.R1 to nikdy nebude a s tím jsem si jí aspoň já kupoval,bo mám už děti a chci vidět jak rostou. *oje* Neberu to střílení,to chápu že to štve,ale myslím ty úpravy celkově ;)
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: Pitr 30-11-2012, 00:33:14
Tak podle mě to vyřeší střílení do laufů, vyhladí křivku a možná i přidá nějakej ten koník. Když nechceš utrácet tak si nekoupíš laďáky, lepší filtr ani nic jinýho. A nemusíš nic řešit. Já když už to mam, tak chci mít všechno v cajku. Napsal jsem to, aby kluci který řeší podobnej problém, ušetřili čas a "neotravovali" stejný lidi dokola. Nedělam to, aspoň já abych dojel do práce o dvě minuty dřív ;D, chci jenom tý svý jedostopí milence dopřát to nejlepší *supr* No a jestli tě tohle vlákno štve a nezajímá, nečti ho. *conf*
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: fajsl 30-11-2012, 22:45:37
Souhlasím s Pitrem. Tady vůbec nejde o zvyšování výkonu. Člověk si chce tu motorku upravit po svém a chce aby byla v cajku. A peníze, které vrazím do motorky? NELITUJU ani jediné koruny. A proto už mám s Ježíškem domluvený PC . A na jaře brzda http://www.sindlermotors.cz/index.php?page=7
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: Roman ST1 01-12-2012, 08:31:32
Míro, kamarade, nerozciluj se, Pitr to nemyslel zle. Všichni co mají 850ky s ladenymi vyfuky museli taky znovu serizovat bohatost směsi, podtlaky popřípadě měnit trysky a nedělali to kvůli dvou desetinam na cestě o baráku do Penny marketu.Přesně to se tu řeší u 900 kde to bohužel bez premapovani ŘJ prostě nejde.
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: Ales.77 01-12-2012, 13:35:04
Původně jsem do tohoto vlákna nechtěl vůbec zasahovat, protože nějaké ladění mi bylo vždy u prdele. Ale po tom jak jsem si přečetl jak tu nějaký "Pitr" vyskakuje do Aleše77, že jestli ho vlákno štve a nezajímá, ať ho nečte tak musim zareagovat. Kde "Pitře" žiješ že chceš lidem nakazovat co mají dělat a co ne? Je každého věc co si přečte a jak na to reaguje. A na závěr bych chtěl jen dodat, že právě Aleš by vám "ladičům" natrhnul prdele i na své sériové motorce.
Mirečku tak to s tebou nesouhlasím,protože už nějakej rok taky používám KNko a musím ti říct opravdu bomba,normálně ti řikám 1,2,3,4,na zádech,v pětce to pustím dolů bo to už je potom taková rychlost že mám i trochu strach ;D ;D ;D
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: Begy 01-12-2012, 14:01:29
Míro... Aleši... mám dojem že jste se oba mylně zasekli na ladění motoru = zvyšování výkonu.
kluci tady řeší, že po nasazení ladáků to začalo střílet do výfuku - tedy je rozhozená směs. Takže špekulujou jak uvést směs do správného stavu - tedy aby směs byla jaká má být - neřeší se tu snahy o zvyšování výkonu.
Pokud je vám divný že se někdo snaží mít věci v pořádku, tak je to asi ale váš problém...
jestli je vám tohle téma proti srsti - proč ho čtete? - někdo vás nutí?
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: Pitr 01-12-2012, 15:29:44
Ahoj kluci, Alešovi a Mirkovi se tímto omlouvám.... Nejsem si sice vědom, že bych někomu něco nakazoval, ale budiž.....
Jinak škoda že to mam k Šindlerovi tak daleko.... ;) Ježíšek už taky ví co přinést, tak uvidíme jak to na jaře doladíme. 8)
P.S. Aleš by mi určitě natrhnul prdel, nejsem závodník, jen mam rád věci v pořádku... *supr*
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: Ales.77 01-12-2012, 17:58:17
Pánove co řešíte?jen se něco napsalo tak se hned neposerte,Pitr nemáš se za co omlouvat,já to pochopil o čem se jednalo a něco jsem napsal to vše.Jinak prdel nikomu trhat nebudu bo už mala jsem na opačné pohlaví ;D takže to tu zase tak nežerte nebo si začnu myslet že to tu je jak na morkářích.....
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: Ivan_TDM 02-12-2012, 00:00:28
"Neděláš dobře, když chválíš to, čemu nerozumíš, ale ještě horší je, když to haníš." Leonardo da Vinci ;)
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: ffeerrddaa 03-12-2012, 14:07:31
uffff par dni jsem tu nebyl... a momentalne pro me v nejdulezitejsim vlaknu se to trochu rozepsalo.... Pitr MOC diky za zjistene info ja jsem to ted nestihal tak jsi byl rychlesi... za sebe uz mam jasno a porizuju PC a budu nahravat sam mapu... to abych alespon prozatim trochu odlehcil citlivemu uchu Svycarskeho policisty a podarilo se mi na jare dotahnout motku do CR na brzdu... pac myslim ze kdyz uz ten drahej PC budu mit... tak to odborne poladeni je rozumne... ale to se jeste uvidi jak se mi podari mapu dosadit od boku... takze jeste poinformuju...
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: Pitr 03-12-2012, 19:07:30
Ahoj není zač, možnost změny mapy pro commander jsem probíral s Ivanem_TDM. *supr* Ten mi poradil že korekční PC mapy pro TDM stáhnu na stránkách: http://www.powercommander.com/powercommander/powercommander_maps_installs_product_buy_options.aspx?mdlyrid=406-411&make=28&model=114&make-n=Yamaha&model-n=TDM%20900%20%20(European%20Only)&year=2005&mk=28&mdl=114&yr=2005
a abys ty mapy mohl studovat potřebuješ ješte prográmek, je také na stránkách výrobce (první odkaz) http://www.powercommander.com/powercommander/downloads/powercommander_iii_usb_downloads.aspx
Tyhle věci by měli být přiložené na CD přiloženém k PC, ale kdyby jses nudil aspoň budeš mít co "šťourat".... ;)
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: fajsl 27-12-2012, 16:37:11
Tak jsem dneska namontoval PC a nahrál na něj mapu *supr* A takový malý bonusek - proužky na kola ;D
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: fajsl 01-01-2013, 17:31:50
Dnes jsem vyzkoušel PC. Ujeto 15 km, tak na nějaké závěry je ještě brzo, ale ani jednou nestřelilo do výfuků *supr*
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: Ivan_TDM 01-01-2013, 23:46:24
Tak jsem se konečně dnes dostal na motorku, abych vyzkoušel KN a laďáky Storm. Bohužel, stejný problém jaký má ffeerrddaa. Střelba do laufu ... Tak jsem dneska namontoval PC a nahrál na něj mapu... Dnes jsem vyzkoušel PC. Ujeto 15 km, tak na nějaké závěry je ještě brzo, ale ani jednou nestřelilo do výfuků *supr*
Gratulace k úspěšné montáži, šikovný chlapec *supr*
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: Pečajs 24-01-2013, 16:44:33
Kdyby někdo chtěl, dnes jsem jen tak procházel náhradní díly na 900 a narazil jsem na toto, kdyby někdo potřeboval vyřešit střílení myslím že za dobrý prachy *smil* http://www.tipmoto.com/dily-moto/pocitace/ridici-jednotka/79868-powercomander.html (http://www.tipmoto.com/dily-moto/pocitace/ridici-jednotka/79868-powercomander.html)
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: Mirek 21-02-2013, 20:07:15
Dneska sem mluvil s klukem co ladí závodní motorky,převážně motárdy a to střílení do výfuku by mělo mít za příčinu přisávání vzduchu.Takže seřídit klapky,potom dát na brzdu,graf ukáže co se s tím dá dělat.mě osobně řek že to dáme na brzdu a kouknem na to co tomu řekne.A jestli chcete utrácet tak tady. http://www.ignitech.cz/ tam se dá ladit i předstich to powercomander neumí. *naugh*
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: Mirek 26-02-2013, 20:14:26
Dneska sem udělal sinchronizaci karburátorů,moc to nebylo rozhozený. dělá se to v pohodě,je tam dobrej přístup.rv2002 a najeto 47000km.
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: Roman ST1 26-02-2013, 20:50:29
na 900ce karburátory asi nemáš, když už tak jsi dělal synchronizaci podtlaků pro vstřikování. ;) Čím jsi to dělal? Já to na devítce taky potřebuju přeběhnout. ;D
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: Mirek TDM 26-02-2013, 20:55:19
na 900ce karburátory asi nemáš, když už tak jsi dělal synchronizaci podtlaků pro vstřikování. ;) Čím jsi to dělal? Já to na devídce taky potřebuju přeběhnout.
Romčo, dost jsi mě pobavil. *LOL*
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: Luko 26-02-2013, 21:42:35
Nechci vám brát iluze,ale i na stříkačce se dělaj podtlaky-synchronizace. ;)
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: Roman ST1 26-02-2013, 21:44:09
Nechci vám brát iluze,ale i na stříkačce se dělaj podtlaky-synchronizace. ;)
jj, asi takhle : http://www.jbx9.allalla.com/index.php?page=SYNC
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: Mirek TDM 26-02-2013, 21:56:33
Nechci vám brát iluze,ale i na stříkačce se dělaj podtlaky-synchronizace. ;)
To ano, ale ne karburátorů. :P
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: Aca 26-02-2013, 22:20:19
To ano, ale ne karburátorů. :P
Vim o 9tce s karbcema..... *mrk*
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: Ales.77 27-02-2013, 00:34:46
Také mi mechoš dělal minulej rok synchronizaci,sice nevím čeho přesně,ale pokud se na to podívam tak tam pořád něco jako karbce je a vstřikování přimo do válce to asi nemá a pokud to jede tak je mi to opravdu jedno(nejsem mechanik ale jezdec) takže k tomuto tematu nemám co říct a nepatřím k lidem co by něco museli rozdělat když to funguje.
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: Mirek 27-02-2013, 08:34:53
Karburátor je to furt,ale nemá trysky ale vstřikovací jednotku.Máš dve klabky vedle sebe a musí se dělat podtlak.když budeš mít jako u auta spojené sání tak máš jeden karburátor,nebo jak chceš...klapku.Sou na to origo budíky,trvalo to do hodiny.
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: Mirek 27-02-2013, 13:53:40
Tak teda ještě jednou,je to škrtící klapka vzduchu..+vstřikovač..když teda tak pečlivě,jinak každej ví o čem je řeč.
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: Mirek 06-03-2013, 12:29:00
takhle nějak by to mělo vypadat
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: Roman ST1 06-03-2013, 14:43:30
Bylo potřeba to nějak dolaďovat, nebo to bylo OK.
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: Mirek 06-03-2013, 16:44:02
no maličko,ale já sem to stejně celí rozladil,protože sem rovnal klapky.nebyly stejně otevřený a po srovnání sem s tím hnul maličko.Tak uvidíme až to dám na brzdu,jestli se nebude muset přidat CO2,když tam sou laďáky a vybrakovanej airbox.
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: Ivan_TDM 06-03-2013, 18:42:43
Pokud máš laďáky a vybrakovanej airbox tak je to hodně pravděpodobně chudý. Pak je jediný řešení je obohatit palivovou mapu třeba použitím PC. Zvýšení CO (nikoliv CO2 ;)) přes režim "Mode ECU CO" neřeší v tomto případě téměř nic.
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: Pitr 28-05-2013, 19:50:54
Tak dneska doladěno a odbržděnopo... Po první projížďce musim říct že super *supr* Úsměv od ucha k uchu ;D. Kdyby někdo řešil, můžu jen doporučit http://www.m-r-g.cz/ .....
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: ffeerrddaa 28-05-2013, 20:12:39
Tak dneska doladěno a odbržděnopo... Po první projížďce musim říct že super *supr* Úsměv od ucha k uchu ;D. Kdyby někdo řešil, můžu jen doporučit [url]http://www.m-r-g.cz/[/url] ..... Jakou jsi za to dal cenovku??? Mohu li se zeptat... To by me zajimalo... diky
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: Roman ST1 28-05-2013, 20:27:35
Ten krouťák je parádní *supr*
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: blažin 29-05-2013, 18:58:35
A to když tam máš 15zubové kolečko panečku, to je teprve krouťák odspodu ;)
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: Ivan_TDM 30-05-2013, 09:33:01
Tak dneska doladěno a odbržděnopo... Po první projížďce musim říct že super *supr* Úsměv od ucha k uchu ;D. Kdyby někdo řešil, můžu jen doporučit [url]http://www.m-r-g.cz/[/url] ..... ŠIKULA *supr*
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: Mirek 30-05-2013, 15:00:21
a tak co za upravy ...laďáky,powercomander a klapka v airboxu,kn filtr....rozepiš se trochu
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: Pitr 30-05-2013, 18:04:57
Přesně to co píšeš ;D... Motorku jsem koupil s koncovkama LeoVince sbk, dodal jsem iridiový svíčky, KN filtr, Powercommander, odpojil klapku a vyndal tlumítka z koncovek. Takže bratru +- 15000 bez koncovek a za to konec cukání a střílení, krásně plynulej zátah a hlavně ten pocit že všechno maká tak jak má ;D ;D ;D
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: Roman ST1 30-05-2013, 18:31:42
Jak reaguje motorka na přechod zavřený otevřený plyn (třeba na trojku)? Mě to hrozně škubne >:( Při tomhle přechodu nereaguje plyn vůbec plynule, jak na jiných motorkách.
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: blažin 30-05-2013, 19:09:35
Hm, tak to by chtělo Romane asi nechat prohlidnout někde na PC, protože to co popisuješ já vůbec neznám....
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: Roman ST1 30-05-2013, 19:14:51
Na srazu jsem se k tomu nedostal :-[ , zkusím se projet ještě na jiné TDM a uvidím
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: Pitr 30-05-2013, 20:20:00
Taky si nějak nevybavuju že by ke škubání už předtím docházelo. Při ladění jsme tyhle přechodový režimy řešili a nastavili. Až se pojedu provětrat tak se na to zaměřím a dám vědět... ;)
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: blažin 30-05-2013, 20:25:03
Sraz jsem bohužel "prožil" v práci na poruše, která byla tzv. "dodo"(do dodělaní, jeli jsme od čtvrtka do soboty odpoledne v kuse >:(), aby nemusela sjíždět rafinerie, takže bohužel na porovnáni nemohlo dojít. Jen doplním, že mám odpojenou klapku,KNfiltr a od předchoziho majitele vyvrtané dvě dirky v koncovém plechu v laufech ;), tak nevím jaký to může mit mit vliv(jo a navic to 15zub. kolečko)
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: ffeerrddaa 31-05-2013, 01:30:38
Na srazu jsem se k tomu nedostal :-[ , zkusím se projet ještě na jiné TDM a uvidím
me skube jak prase :-(
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: Roman ST1 31-05-2013, 06:44:12
Taky si nějak nevybavuju že by ke škubání už předtím docházelo. Při ladění jsme tyhle přechodový režimy řešili a nastavili. Až se pojedu provětrat tak se na to zaměřím a dám vědět... ;)
kdyby byla příležitost, rád bych to s tvou TDM porovnal. Ono to škubne asi trochu každé 900, ale jde o to jak moc. Myslel jsem, že je třeba vůle v zadní rozetě, ale ta drží.
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: Sidonius78 31-05-2013, 14:42:54
Sice škubání jsem eliminoval odpojením klapky (jak je známo), ale škubání ovlivňuje napnutí řetězu, hodně mi to skákalo, jak jsem ho "napnul" je klid, samo je potřeba naučit se se spojkou, ale nyní se mi zdá vše ok. Ještě bych kouknul na gumové segmenty v bubnu u rozety, ale to by TDM měla hooodně km za sebou.Nic jiného mě nenapadá.
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: Мîłđą 31-05-2013, 17:56:25
Před výměnou řetězovky byla TDMka taky neklidná, škubalo to a byli slyšet všelijaké "nezdravé" zvuky. Může to být třeba souhra více faktorů. Poměr zubů mám klasický. Je to jen jedna z možností. Ale po výměně je jízda zatraceně klidnější a plynulejší...měl jsem řetězku toatal KO...že jsem to nevyměnil dřív *oje* Klapku mám podle všeho odpojenou a něco s tou hadičkou taky...zasvěcení mi jistě rozumí ;)
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: blažin 31-05-2013, 18:56:24
No je fakt, že Romanova mašina má o dost více najeto než moje(k dnešku 22840km), takže ty gumy v rozetě můžou být volnější...no a o napínání řetězu jsem s Romanem distkutoval taky, protože když jsem měl mašinu chvíli a "chodil" pro rady, tak jedna z prvních věcí co mě na TDM zarazila, bylo napnutí řetězu dle manualu, kde uvádí průhyb 50-60mm, což mi přišlo strašně moc volné a sám dle pocitu šponuji mezi 40-45mm, což mi přijde tak akorát a předpokládám, že Roman se pohybuje v podobných číslech....
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: Roman ST1 01-06-2013, 09:37:28
jj, řetěz je OK a napnutí pro jistotu ještě zkontroluji :)
EDIT : myslím, že tady (http://www.carpe-tdm.net/ipb/index.php?showtopic=27216&hl=%2Bresponse+%2Bthe+%2Bthrottle#entry266661) a tady (http://www.carpe-tdm.net/ipb/index.php?showtopic=27245&hl=%2Bresponse+%2Bthe+%2Bthrottle#entry267023) řeší stejný problém, alespoň si myslím. V angličtině si nejsem vůbec jistý. *uaau*
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: zatli 10-08-2013, 15:28:07
Chci se zeptat, musím po odpojení klapky seřídit motor?
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: Roman ST1 10-08-2013, 18:24:49
Nemusíš
Název: Re: Ladění motoru
Přispěvatel: zatli 10-08-2013, 18:43:03
dík
|