Hoj,
řeším rozvodový řetěz, včera jsem měl venku šponovák a je na 12-tém zubu z celkového počtu 16-ti.
Když by při novém řetězu napínal od úplného začátku, znamenalo by to, že je řetěz opotřebený ze 75ti %? Ale jestli napíná od začátku, to opravdu nevím, řekl bych že ne, ale jak to zjistit? Vyzkoumal tohle někdo, kdo už rozvoďák měnil?
Jinak známý ze servisu Honda říkal, že rozvoďák by se měl měnit za snýtovaný od výrobce řetězu, tedy rozpůlit motor(většinou u čtyřválců, u TDM by mělo stačit sundat olejová čerpadla?), že ta v servisu vyrobená spojka není tak pevná...a není to z jeho hlavy, říkal jim to školící technik Hondy...co vy na to?
No keď meníš rozvodovú retaz tak napinák je tuším na 3 zube, takže rozvodovka pôjde za chvilku do kytek začne hučat na voľnobehu. Výmena je jednoduchá a retaz stojí cca 1500sk. Vymeniť sa dá aj bez toho aby si starú rozrezal, dokonca novú retaz môžeš kladivkom znitovať pohodlne na zveráku a potom ju tam vložit, je to riadne tvrdý čap. Lebo priamo na motore bez originál náradia na spojenie reťaze to je dosť obtiažne
to Joe30j1: čtvrtý zub, to myslíš po výměně? Viz obrázek.
Příloha | Velikost |
---|---|
napinak rozvod retezu TDM 3VD.jpg | 62.58 KB |
řetěz měnil Joe, tak snad ti k tomu něco řekne. Tady je jeho návod: http://www-tdm.cz/TDM/manualy/vymena-rozvodvej-retaze-nastavenie-casovan...