příspěvků: 3 [Poslední]
Obrázek uživatele Matylda
User offline. Last seen 14 let 7 týdnů ago. Offline
Registrace: 06/11/2010
Příspěvků: 32

Hoj,
řeším rozvodový řetěz, včera jsem měl venku šponovák a je na 12-tém zubu z celkového počtu 16-ti.
Když by při novém řetězu napínal od úplného začátku, znamenalo by to, že je řetěz opotřebený ze 75ti %? Ale jestli napíná od začátku, to opravdu nevím, řekl bych že ne, ale jak to zjistit? Vyzkoumal tohle někdo, kdo už rozvoďák měnil?

Jinak známý ze servisu Honda říkal, že rozvoďák by se měl měnit za snýtovaný od výrobce řetězu, tedy rozpůlit motor(většinou u čtyřválců, u TDM by mělo stačit sundat olejová čerpadla?), že ta v servisu vyrobená spojka není tak pevná...a není to z jeho hlavy, říkal jim to školící technik Hondy...co vy na to?

Obrázek uživatele Begy
User offline. Last seen 8 let 11 týdnů ago. Offline
Registrace: 06/01/2009
Příspěvků: 619

řetěz měnil Joe, tak snad ti k tomu něco řekne. Tady je jeho návod: http://www-tdm.cz/TDM/manualy/vymena-rozvodvej-retaze-nastavenie-casovan...

Obrázek uživatele joe30j1
User offline. Last seen 14 let 11 týdnů ago. Offline
Registrace: 11/07/2009
Příspěvků: 133

No keď meníš rozvodovú retaz tak napinák je tuším na 3 zube, takže rozvodovka pôjde za chvilku do kytek začne hučat na voľnobehu. Výmena je jednoduchá a retaz stojí cca 1500sk. Vymeniť sa dá aj bez toho aby si starú rozrezal, dokonca novú retaz môžeš kladivkom znitovať pohodlne na zveráku a potom ju tam vložit, je to riadne tvrdý čap. Lebo priamo na motore bez originál náradia na spojenie reťaze to je dosť obtiažne

Obrázek uživatele Matylda
User offline. Last seen 14 let 7 týdnů ago. Offline
Registrace: 06/11/2010
Příspěvků: 32

to Joe30j1: čtvrtý zub, to myslíš po výměně? Viz obrázek.

PřílohaVelikost
napinak rozvod retezu TDM 3VD.jpg 62.58 KB