Takže som sa rozhodol že budem menit rozvodovú retaz na mašine lebo už mi poriadne nesedeli rysky na vačkách, preto som sa aj rozhodol že vám napíšem návod ako to urobit. 1.Očistite motor aby sa vám do vačkového priestoru nedostali nečistoty 3. Vyšrobujete zátky na kryte alternátora 4. Odmnotujte kryt olejového čerpadla 5. Na kryte alternatora su dva otvory jeden ten menší ten je na určenie spravnej polohy piestov na nastavenie vačky, a ten druhý je na otáčanie klukovky, vždy točit len v protismere hodinových ručičiek nikdy nie naopak a ide tam 19mm orech. Otáčame motorom do vtedy kým sa nám nám v malom otvore čiarka nezarovná druhej čiarke na kryte. 6. potom by mal byt lavý piest (bližšie k alternatoru) v najvyšej polohe tzv TDC. Vieme to aj tak že palce vačkoviek na tomto valci su otočene oproti sebe, a na kolečkách vačiek zárezy sú v rovine s teniacou plochou hlavy motora. Takto presne vieme ktorá značka je správna na alternárore, pretože je ich tam viac. 8. Teraz ideme k čerpadlu, odmontujeme obidve plastové koliečka ozubené, (su uchytené segerkami) a za nimi má každé čerpadielko 3 šróby ktoré odmontujeme a vyberieme celé čerpadlá (pozor na tesnenie tak opatrne), 10. kedže novú retaz nemusíme spájat na motorke, kludne ju nitujeme aj vonku 11. Vložíme novú retaz do hlavy 12. zmontujeme čerpadlá a zavrieme kryt 13. Najpr nahodíme retaz na výfukovu vačku a potom na saciu a upevníme vačkové domčeky výfukovej . 16. Potom sa namontuje na skušku kryt retaze, bez neho retaz preskočí na zuboch tak to bez neho ani neskušajte, namontuje sa napinák a potom sa naskrutkuje šrob z pružinamy,(cvakne to a pozor nieje jedno ako bude otočený napinak len jedným smerom, bude to vidiet lebo je to trochu zaoblené 17. Motor treba pretočit a bude počut cvakanie to sa napína retaz, po pár pretočeniach treba na alternatore nastavit značku a skontrolovat či všetko sedí, aby sa predošlo poškodeniu ventilov pri štarte ak všetko sedí tak už to len dat dokopy 18. A rozvody sú vymenené a vrelo odporučam ked už je to rozobraté tak aj skontrolovat volu na vnentiloch Rád zodpoviem na prípadné otázky |
|||
Tak to mám dneska taky za
Tak to mám dneska taky za sebou. ,,Džouví´´ to napsal výborně, ale musím dopsat, že mezi 3vd a 4 tx je rozdíl ten, že s 3vd nemusíš vypouštět olej (jak Joe psal) ale s 4tx musíš protože má olejovou nádrž nahoře a jak vyndáš olejové čerpadla tak ti celá vrchní nádržka vyteče. To je tak vše. Dělal jsem to s odstrojením a nastrojením cca 3 hodinky. Nebojte se toho je to brnkačka. Mnoho úspěchů přeje Mirek.
Hezká práce...a víš na kterém
Hezká práce...a víš na kterém zářezu byl napínák před výměnou a po výměně?