TDM FORUM TDM FORUM
10-11-2024, 04:06:03 *
Vítej, Host. Prosím přihlaš se nebo se zaregistruj.

Přihlaš se uživatelským jménem, heslem a délkou sezení
Novinky: Sponzorský dar na chod stránek
 
Stran: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 13   Dolů
  Tisk  
Autor Téma: Jaký olej  (Přečteno 50842 krát)
Bizi
Global Moderator
Děd vševěd
*****

DÍK 17
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 850 4TX
Jméno: Zbyněk Smolík
Bydliště: Ostrava-Poruba
SPONZOR:
Příspěvků: 596



« Odpověď #90 kdy: 24-03-2012, 08:57:55 »

Já to také hledal a po chvilce vzdal...
Zaznamenáno
Aca
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 14
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Jiná
SPONZOR:
Příspěvků: 876


« Odpověď #91 kdy: 24-03-2012, 12:11:09 »

No rad jsem zaregistroval hafo,ale duvod proc je to tak spatne ani jeden.....Takze ted se ukazte.Az budu vedet,proc ho tam nemam davat tak to teprv promyslim. To ze jste ho nekde nenasli neznamena ze nexistuje a neda se nikde koupit. Tak ted smele do me.....
Zaznamenáno
Roman ST1
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 30
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Tracer 900
Jméno: Roman
Bydliště: Jičín
SPONZOR:
Příspěvků: 1683



« Odpověď #92 kdy: 24-03-2012, 12:26:01 »

Aco, podívej se na specifikaci API a JASO, a porovnej ji se specifikací v manuálu k TDM. Olej určitě nebude špatný, ale výkonost oleje určitě nebude pro tvůj motor dostatečný a v extrémním zatížení by nemusel dostatečně dokázat mazat motor.
Myslím, že by bylo škoda, aby levnějším olej zničil tvoji práci při GO motoru.
Zaznamenáno
Aca
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 14
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Jiná
SPONZOR:
Příspěvků: 876


« Odpověď #93 kdy: 24-03-2012, 12:45:52 »

Tak jsem si otevrel manual a jediny co jsem se docet,je to,ze ten olej vyhovuje. Specifikace API SF. Dokonce je doporucenej. Zkus se podivat.: http://www-tdm.cz/TDM_forum/index.php?action=downloads;sa=view;down=12  Je to 8.1. Mozna uvidis to co ja nevidel.Ted ho mam (ten olej) pred sebou a ctu zezadu v anglictine: Mineral lubricant for all types of four-stroke motorcycle engines.Special gearbox additive for better shifting.Contains Calcium sulfonate.May produce an allergic reaction.



Zaznamenáno
Bizi
Global Moderator
Děd vševěd
*****

DÍK 17
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 850 4TX
Jméno: Zbyněk Smolík
Bydliště: Ostrava-Poruba
SPONZOR:
Příspěvků: 596



« Odpověď #94 kdy: 24-03-2012, 12:46:31 »

Vyfoť druhou stranu lahve ať vidíme specifikaci. Jinak jsem si vygůgli zajímavý článek: http://oleje.cz/index.php?left=main&page=clanky_mytus3   Ale hledat ten tvůj olej už nebudu :-) Pokud odpovídá specifikací požadavkům vyrobce našeho motoru... no já bych osobně moc neexperimentoval. Je to na tobě.

Sakra vidím, že už už to Roman zmínil než jsem to dopsal.
Zaznamenáno
Aca
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 14
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Jiná
SPONZOR:
Příspěvků: 876


« Odpověď #95 kdy: 24-03-2012, 12:49:14 »

Z manualu:
Engine oil
Type
Recommended engine oil
classification API Service SE, SF, SG type or
higher
Quantity
Periodic oil change 3.5 L
With oil filter replacement 3.6 L
Total amount 4.2 L
Cooling system capacity
(total amount) 1.7 L
-20° -10° 0° 10° 20° 30° 40° 50°C
SAE 10W/30
SAE 15W/40
SAE 20W/40
SAE 20W/50
SAE


* P240312_12.50.jpg (638.43 KB, 2560x1920 - prohlédnuto 167 krát.)

* P240312_12.50_[01].jpg (687.88 KB, 2560x1920 - prohlédnuto 166 krát.)

* P240312_12.50_[02].jpg (750.61 KB, 2560x1920 - prohlédnuto 166 krát.)
Zaznamenáno
Roman ST1
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 30
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Tracer 900
Jméno: Roman
Bydliště: Jičín
SPONZOR:
Příspěvků: 1683



« Odpověď #96 kdy: 24-03-2012, 14:00:43 »

Přečti si tohle a udělej si obrázek sám.

Úryvek :
Klasifikace API

Podle této normy rozlišujeme motorové oleje podle použití na oleje pro zážehové (benzínové) motory, označené písmenem „S“ (z angl. Service) a na oleje pro vznětové (naftové) motory, označené písmenem „C“ (z angl. Commercial). Většina olejů je použitelná pro oba typy motorů a je potom značená kombinací obou písmen, např. SL/CF.
Výkonnostní třídy pro zážehové motory

    SA - Oleje bez přísad pro motory pracující v mírných podmínkách s malým zatížením, vyrobené v letech 1940 – 1950.
    SB - Oleje s přísadami proti tvorbě úsad pro motory vyrobené v letech 1951 – 1963.
    SC - Oleje s přísadami proti tvorbě úsad a nízkoteplotních kalů pro motory vyrobené v letech 1964 – 1967.
    SD - Aditivované oleje s detergentními a disperzními přísadami pro motory vyrobené v letech 1968 – 1971.
    SE - Oleje pro velmi namáhané motory vyrobené v letech 1971 – 1979.
    SF - Oleje pro vysoce namáhané motory vyrobené v letech 1980 – 1988.
    SG - Oleje pro motory vyrobené v letech 1988 – 1993, které splňují nejpřísnější požadavky na minimalizaci opotřebení a tvorby kalů.
    SH - Oleje stejných vlastností jako SG jsou však testovány podle náročnějších norem. Určené pro motory vyrobené v roce 1996 a starší.
    SJ - Olej pro motory vyrobené v roce 2001 a starší.
    SL - Oleje překonávající API SJ zvýšenou úsporou paliva a možností prodloužených výměnných lhůt.
    SM - Oleje nejvyšší kvality překonávající API SL zvýšenou oxidační stabilitou, vyšší ochranou proti opotřebení a úsadám. Uvedena v platnost od roku 2004.
Zaznamenáno
Aca
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 14
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Jiná
SPONZOR:
Příspěvků: 876


« Odpověď #97 kdy: 24-03-2012, 14:13:28 »

Tak jediny co jsem se tam docet a zajimal bylo: Ze to je specifikace pro vysokonamahany motory.... Rok vyroby bych asi nebral prilis vazne v tomto ohledu. Opravdu nevidim ten duvod proc ho tam nedavat. Zvlast kdyz je i v doporucovanych......Navic jsem tam mel a vlastne doted mam 20W50 coz je taky mineral.....Zkuste jiny argumenty.Tohle me nepresvedcilo.
Zaznamenáno
Luko
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 22
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Triumph
SPONZOR:
Příspěvků: 1388



« Odpověď #98 kdy: 24-03-2012, 15:22:41 »

Tak normu to splňuje a vizkozitu taky.Tak to tam klidně nalej.
Ale je zajímavé že se takové balení tady nevyskytuje.Kdes to koupil??Ev.kolik stojí takový olej v jiném státě??
Zaznamenáno

Lepší být o půl šesté doma,než v pět v márnici.
Aca
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 14
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Jiná
SPONZOR:
Příspěvků: 876


« Odpověď #99 kdy: 24-03-2012, 15:28:51 »

Tak normu to splňuje a vizkozitu taky.Tak to tam klidně nalej.
Ale je zajímavé že se takové balení tady nevyskytuje.Kdes to koupil??Ev.kolik stojí takový olej v jiném státě??

Tak konkretne tenhle jsem koupil ve Francii v Carefouru. Jedno baleni 2L stalo 9.30€ Nejakych 230,-kc. Tak me pri te prilezitosti napadlo jak dlouho z nas budou doma delat blbce......Ale to je na dlouhou debatu.....
Zaznamenáno
Bizi
Global Moderator
Děd vševěd
*****

DÍK 17
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 850 4TX
Jméno: Zbyněk Smolík
Bydliště: Ostrava-Poruba
SPONZOR:
Příspěvků: 596



« Odpověď #100 kdy: 24-03-2012, 15:29:41 »

Áco, nezlob se, trochu mi to připomíná kamaráda co lije do motorky plnou syntetiku určenou do automobilu. Je "zadarmo"... To že mu klouže spojka vyřešil hydraulickou spojkou a silnějšími pružinami. My víme že si v oleji mácháme spojku, narozdíl od automobilů. Ale to jsem odbočil. Já nerozumím té poslední větě. 20W50 neznamená že je to minerál nebo synetika, to je označení viskozity!
http://oleje.cz/index.php?left=dvoudobe_vykon&page=mot_porovnani
Tudíž o voze a né o koze. Pokud to výrobce doporučuje lej. Je to tvůj motor. Já bych si zjistil zda to lze míchat s něčím jiným. Pokud to je jak bylo kdysi, tak to s polosyntetikou nesmícháš. Minerál se usazuje a syntetické a polosyntetické oleje to akorát aditivy a jinými přísadami usazeniny rozpustí. Výsledkem bude... Cry  
Zaznamenáno
Aca
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 14
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Jiná
SPONZOR:
Příspěvků: 876


« Odpověď #101 kdy: 24-03-2012, 15:41:53 »

Ja se nezlobim. Jen mi neni jasny co je tom oleji spatne,to z vas jeste nevypadlo,ted se nezlobte vy.

Je to olej pro motocykly? JE!
Splnuje specifikaci API? SPLNUJE!
A pokud se jedna o olej do aut,taky jsem ho obcas dolil,na pumpach je malokdy k dostani specilni motocyklovej,a ja tvrdim,ze je lepsi mit olej nejakej,nez zadnej. Pokud se jedna o oznaceni viskozity tak oleje 15W-
                                                                                                         20W-
                                                                                                         25W-
Byvají v jedné kolonce bez specifikace původu(Synteticky,mineralni) Zmínil jsi misitelnost jednotlivych původu.Mas pravdu,ze nastaval vekej problem,kdyz se po letech jezdeni na mineralni olej nalila syntetika tak rozpustila vsechny usazeniny a bylo vymalovano.Ale takhle....? To snad ne....
Zaznamenáno
Roman ST1
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 30
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Tracer 900
Jméno: Roman
Bydliště: Jičín
SPONZOR:
Příspěvků: 1683



« Odpověď #102 kdy: 24-03-2012, 16:34:17 »

Aco, držím ti palce, aby jsi měl s tím olejem pravdu.
Osobně bych minerál použil max. 500km na záběh kroužků a aby si všechno sedlo a pak koupil Motul 5100 15W-(40)50.

Našel jsem ještě pár článků o olejích : Oleje.cz Fuchs-oil.cz, Oleje.cz

Část ze článku u Fuchse.


7) Jaký je rozdíl mezi syntetickým a minerálním olejem?

Tak na toto téma by se dala napsat kniha! Je to velmi složité téma. Snad postačí říci, že některé jsou chemicky příbuzné minerálnímu oleji (PAO - polyalfaolefiny), jiné přírodním olejům jako je např. ricin (estery) a další zase plastům (PIB – polyisobuteny).
Obecně vzato, syntetické oleje mají vlastnosti šité na míru a je na vývojových pracovnících aby zvolili ten správný pro danou aplikaci. Minerální oleje (a jsou jich spousty různých druhů), mají jisté nevýhody, které jsou jim dané a žádná rafinace je nedokáže odstranit.

8 ) Při jaké teplotě se olej začíná v motoru rozkládat? Je rozdíl v této teplotě u minerálního a syntetického oleje?

Na to není jednoduchá odpověď. Nepatrné množství oleje okolo prvních pístních kroužků je při plném výkonu motoru vystaveno teplotám od 250 do 300°C, přičemž většina oleje ve vaně má teplotu výrazně nižší - mezi 90 a 130°C. Dobrý moderní minerální olej se s takovou zátěží vypořádá bez vážné újmy, ale správný druh syntetického nebo polosyntetického produktu bude snášet vyšší teploty po delší dobu. Otázka, kterou byste si měli položit, zní: Je můj motor klidný tahoun pracující při 250/90°C, nebo je to vybičovaný plnokrevník, pohybující se až na samém konci 300/130°C? Mějte přitom na paměti, že nárůst o každých 10°C přibližně zdvojnásobuje míru degradace oleje.
Zaznamenáno
Aca
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 14
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Jiná
SPONZOR:
Příspěvků: 876


« Odpověď #103 kdy: 24-03-2012, 16:50:22 »

Tohle uz je argument. Uz jsem navyklan.Ale porad mi prijde,ze mas dojem,ze tam chci lit nejakej mogul kterej vystrachal sousedovic deda kdesi hluboko v garazi a puvodne,pred 132lety, ho chtel dat do sveho lehce zabehnuteho vozu Moskvitch kombi GLSX. Rekneme si uprimne,tahle holka nejezdi ve spektru otacek pres 7000. Jsem nahlodan na drivejsi vymenu,to ano,ale stale jsem odhodlan to tam nalit,protoze to je sice mineral,jak se pise,ale zaroven splnuje danou specifikaci i viskozitu. Navic to neni starsi nez pul roku,takze          vpodstate moderni mineral.No a pokud v prubehu zadru,budu slouzit coby odstrasujici priklad. Vsichni na me muzete ukazat prstem a rict: Zeptejte se tamhle toho jak nalil mineral a ted chodi pesky......
Zaznamenáno
Kukačka
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 14
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Triumph
Jméno: Jaroslav Zmeškal
Bydliště: Bílovice nad Svitavou,,,,, Teperova 485 66401
SPONZOR:
Příspěvků: 504


Kuku


« Odpověď #104 kdy: 24-03-2012, 17:14:59 »

Tak jak tady čtu ty vaše odborny přízpevky tak zjištuju že jsu uplně blbej hehe
Zaznamenáno

ku ku
Stran: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 13   Nahoru
  Tisk  
 
Skočit na:  


BlackRain V3 2010 by , Crip Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
SimplePortal 2.3.2 © 2008-2010, SimplePortal
Valid! XHTML