TDM FORUM TDM FORUM
23-11-2024, 18:42:07 *
Vítej, Host. Prosím přihlaš se nebo se zaregistruj.

Přihlaš se uživatelským jménem, heslem a délkou sezení
Novinky: Pravidla etiky na Fóru
 
Stran: 1 2 3 [4] 5   Dolů
  Tisk  
Autor Téma: Na co se mam připravit na TDMku  (Přečteno 15204 krát)
Ales.77
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 2
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 900
Jméno: Aleš Navrátil
Bydliště: Dolní Nětčice 75
SPONZOR:
Příspěvků: 434



« Odpověď #45 kdy: 23-03-2011, 07:46:40 »

Koukám Aleši a Áco že jste si tu y toho udělali pěkný chat.  cvok
Miro aby si se nepo....  Grin
Zaznamenáno
Jindra-tdm
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 15
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM850 4TX
Jméno: Jindřich Rambousek
Bydliště: Hevlín 433
SPONZOR:
Příspěvků: 562



« Odpověď #46 kdy: 23-03-2011, 18:36:45 »

nemate nahodou prehled o kolik mne oberou na prihlaseni dotazene moto. do CR?

Já tu svou loni kupoval z Rakous a komplet přihlášení mě vyšlo na 3 500,- kč

1-dovozová STK 1 500,- kč
2-vystavení čistopisu OTP 500,- kč
3-přihlášení tj. zařazení vozidla do evidence 1 500,- kč

A to mě taky původně říkali že to bude stát 5 000,-
Zaznamenáno

Není důležitý dorazit včas, ale v pořádku!!!
Kozel
Nováček
*

DÍK 0
Offline Offline

Motorka: --- asi trakař
Jméno: Tomáš Grepl
Bydliště: Havířov
Příspěvků: 4


« Odpověď #47 kdy: 28-03-2011, 20:25:07 »

Taky se přidám do diskuze. Jsem úplně stejný případ jako zakladatel vlákna, chystám se kupovat TDM.
Vím, že přes 10 let stará motorka asi nenajela jen 40 tkm, ale její stáří lze poznat jinak - sjetí brzdových kotoučů apod. Často někde čtu, že to poznáš tak a tak, ale není tam konkrétní číslo. Kolik teda má nový kotouč tloušťku a kolik po xx najetých tkm? Máte to někdo odměřeno?
Nebo jak často se seřizujou ventily - motorka má najeto 40 tkm, majitel řekne ventily jsem dělal před 10 tkm, to se dělají tak často?

A podle jakých dalších faktorů lze odhadovat stáří motorky?

Díky za odpovědi.

Kozel.
Zaznamenáno
Aca
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 14
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Jiná
SPONZOR:
Příspěvků: 876


« Odpověď #48 kdy: 28-03-2011, 20:41:08 »

Co kontrolovat je popsano vyse. Ke stari:popripade k najetejm km:Podle kotoucu se lze tezko orientovat,je to vymenitelny dil a kdyz jsou meky desticky tak ty kotouce prezijou motorku.Jinak pokud je o ni dobre postarano,najezdi 200tis. a ani to nepozna. V zasede ale kazdej motor,i ve smrti jde udelat tak,ze po dobu prodeje a par dni po ma novy majitel dojem ze udelal kauf stoleti,takze osetrit jakous takous garanci....Ventily neni problem seridit,nebo zkontrolovat.Je podstatny udelat rozvody po 40.Urcite neudelas chybu kdyz je udelas po koupi. Na co si dat bacha jsou ruzny pazvuky z motoru.....
Zaznamenáno
Mirek TDM
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 40
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: KTM
Jméno: Mirek
SPONZOR:
Příspěvků: 1009



« Odpověď #49 kdy: 28-03-2011, 20:47:53 »

"Ventily neni problem seridit,nebo zkontrolovat". Áco nečekal jsem že jsi tak šikovný a zručný. Myslel jsem že i olej si necháváš měnit?  LOL
Zaznamenáno
Begy
everything is possible
Administrator
Děd vševěd
*****

DÍK 44
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 900
Jméno: Jiří Beránek
Bydliště: Klecany
SPONZOR:
Příspěvků: 2034




WWW
« Odpověď #50 kdy: 28-03-2011, 20:50:59 »

tak čoveče zrovna rozvody... rozvodový řetěz by měl vydržet pomalu co motorka. -
Např. manuál říká že rozvody se mají zkontrolovat - o výměně není nikde ani čárka. (PS: ty děláš rozvody na autě v benzínu každých 40tis???  ojee )

Jinak ventily se u TDM dělají tuším po 40tis.

Jak už bylo zmíněno, stáří motky poznáš horkotěžko. Silně záleží na tom jak s ní kdo jezdil a jak se k ní choval.
Zaznamenáno

jedině vodka + redbull  mrk  Galerie
Aca
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 14
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Jiná
SPONZOR:
Příspěvků: 876


« Odpověď #51 kdy: 28-03-2011, 21:11:19 »

"Ventily neni problem seridit,nebo zkontrolovat". Áco nečekal jsem že jsi tak šikovný a zručný. Myslel jsem že i olej si necháváš měnit?  LOL

No me to dela ten co mi meni olej.....A neni to problem.
Zaznamenáno
Aca
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 14
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Jiná
SPONZOR:
Příspěvků: 876


« Odpověď #52 kdy: 28-03-2011, 21:17:11 »

tak čoveče zrovna rozvody... rozvodový řetěz by měl vydržet pomalu co motorka. -
Např. manuál říká že rozvody se mají zkontrolovat - o výměně není nikde ani čárka. (PS: ty děláš rozvody na autě v benzínu každých 40tis???  ojee )

Jinak ventily se u TDM dělají tuším po 40tis.

Jak už bylo zmíněno, stáří motky poznáš horkotěžko. Silně záleží na tom jak s ní kdo jezdil a jak se k ní choval.
No mate TDM dyl nez ja,tak asi vite.Me to bylo doporuceno,ja to udelat NECHAL a vim ze mam klid.Takze mozna jen kvuli tomu klidu....Mozna a to me napadlo,trochu napovedet o najetych km by mohli tlaky ve valcich. Nekde tady jsou limitni hodnoty.
Zaznamenáno
Kozel
Nováček
*

DÍK 0
Offline Offline

Motorka: --- asi trakař
Jméno: Tomáš Grepl
Bydliště: Havířov
Příspěvků: 4


« Odpověď #53 kdy: 28-03-2011, 22:14:42 »

tak čoveče zrovna rozvody... rozvodový řetěz by měl vydržet pomalu co motorka. -
Např. manuál říká že rozvody se mají zkontrolovat - o výměně není nikde ani čárka. (PS: ty děláš rozvody na autě v benzínu každých 40tis???  ojee )

Jinak ventily se u TDM dělají tuším po 40tis.

Jak už bylo zmíněno, stáří motky poznáš horkotěžko. Silně záleží na tom jak s ní kdo jezdil a jak se k ní choval.

nedělám rozvody každých 40 tkm, bo zatím nemá na čem. Myslel jsem to spíš tak, že motorka má na tacho 40 tkm a má po rozvodech, tak
to o něčem svědčí...  mrk

Tlaky ve válcích je dobrý nápad, ale nemám na to měřák, a sundávat kapoty (nemám TDM, ale vypadá to, že se to musí, abych se dostal ke svíčkám) mi asi prodejce nedovolí.
Zaznamenáno
Aca
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 14
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Jiná
SPONZOR:
Příspěvků: 876


« Odpověď #54 kdy: 29-03-2011, 03:00:08 »

Aco neblázni je tam řetěz.Minimálně 80 tisíc km musí vydržet.
Pekelnicku,kdyz jsem TDM kupoval,vas tady jsem neznal a nemel se koho optat a tak kdyz mi rekli,ze to mam vymenit,tak jsem to vymenil,takova rana to nebyla a kdyby mi v ty dobe nekdo rek,ze se po deseti tisicich meni klika tak ji vymenim taky.....Tak moc mam tu motorku rad.....
Zaznamenáno
Aca
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 14
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Jiná
SPONZOR:
Příspěvků: 876


« Odpověď #55 kdy: 29-03-2011, 03:03:50 »

nedělám rozvody každých 40 tkm, bo zatím nemá na čem. Myslel jsem to spíš tak, že motorka má na tacho 40 tkm a má po rozvodech, tak
to o něčem svědčí...  mrk

Tlaky ve válcích je dobrý nápad, ale nemám na to měřák, a sundávat kapoty (nemám TDM, ale vypadá to, že se to musí, abych se dostal ke svíčkám) mi asi prodejce nedovolí.
Ty plsty jsou na trech sroubkach. Pokud je to slusnej prodejce,tak by ti ty tlaky mel na pozadani sam ukazat.Myslim,ze to je podobna hodnota jako stav a hladina oleje....
Zaznamenáno
Ales.77
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 2
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 900
Jméno: Aleš Navrátil
Bydliště: Dolní Nětčice 75
SPONZOR:
Příspěvků: 434



« Odpověď #56 kdy: 29-03-2011, 05:40:13 »

No mate TDM dyl nez ja,tak asi vite.Me to bylo doporuceno,ja to udelat NECHAL a vim ze mam klid.Takze mozna jen kvuli tomu klidu....Mozna a to me napadlo,trochu napovedet o najetych km by mohli tlaky ve valcich. Nekde tady jsou limitni hodnoty.
Taky sem ho nechal vyměnit po 40tkm na doporučení mechanika a mám taky klid. supr
Zaznamenáno
Torontal
Děd vševěd
*****

DÍK 0
Offline Offline

Příspěvků: 457


« Odpověď #57 kdy: 29-03-2011, 14:17:25 »

Taky sem ho nechal vyměnit po 40tkm na doporučení mechanika a mám taky klid. supr
Ja som kupoval moto ked mala 40t Km a uz zacinal motor klepat,po vymene rozvodu to stichlo a je pokoj. Aspon viem ze ju mam novu a mam pokoj na dusi.Co sa tyka auta a menenia rozvodu ako to tu bolo opisane ze po 40 t v aute nemenis tak si treba uvedomit kolko tocis auto a kolko moto.Sice viem aj o takych co tlacia v aute 5.000 otacok ale to je ina krvna skupina  rtfm
Zaznamenáno
Roman77
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 2
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM850 4TX
Jméno: Roman Ištok
Bydliště: Zastávka u Brna
SPONZOR:
Příspěvků: 301



« Odpověď #58 kdy: 29-03-2011, 16:09:12 »

Když tady řešíte ty rozvody, tak podstatný rozdíl mezi rozvodama v autech a motykách je ten že ve většině aut běhají rozvody na sucho, gumovej řemen + vodící a napínací kladky, čímž vzniká větší tření i opotřebení. Na mojí oktávce je řemen na 90. tKm a jsou i na 120. Takže když vezmu že jezdím celoročně jak v teple tak v mrazu je to hafo. V motykách jsou rozvodové řetězy stabilně mazány mnohdy velice kvalitnímy mazivy, tudíž se přikláním k názoru že by měl vydržet to co motor. Když jsem byl hrdým vlastníkem vozidla škoda 120 nikdy mě ani nenapadlo měnit rozvodové kola s řetězem přesto že to byl banální zákrok.
Zaznamenáno

Pivo + víno + kořalka = Jihomoravský trojboj  ;-)
Roman77
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 2
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM850 4TX
Jméno: Roman Ištok
Bydliště: Zastávka u Brna
SPONZOR:
Příspěvků: 301



« Odpověď #59 kdy: 29-03-2011, 17:51:36 »

Romane, jen jestli to nebylo tím, že motor Škoda 120 je OHV, takže tam budeš rozvoďák jen těžko hledat. Wink

To je sice hezký, že je tam OHV ale i ten má vačkovou hřídel která má na starosti zdvihátka ventilů a tím časování motoru. Opravdu tam jsou  blll LOL LOL LOL
Zaznamenáno

Pivo + víno + kořalka = Jihomoravský trojboj  ;-)
Stran: 1 2 3 [4] 5   Nahoru
  Tisk  
 
Skočit na:  


BlackRain V3 2010 by , Crip Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
SimplePortal 2.3.2 © 2008-2010, SimplePortal
Valid! XHTML