TDM FORUM TDM FORUM
24-11-2024, 08:44:49 *
Vítej, Host. Prosím přihlaš se nebo se zaregistruj.

Přihlaš se uživatelským jménem, heslem a délkou sezení
Novinky: Pravidla etiky na Fóru
 
Stran: [1] 2   Dolů
  Tisk  
Autor Téma: Chcípání TDM 900  (Přečteno 4972 krát)
Without_R
Znalec
**

DÍK 0
Offline Offline

Motorka: TDM900
Příspěvků: 25


« kdy: 07-03-2011, 18:37:45 »

Zdravím,
měl jsem motorku v servise na seřízení ventilů, seřízení klapek vstřikování a výměnu vzduchového filtru. Od té doby se mi stává, že při přeřazení na vyšší rychlostní stupeň (v jakoby "neutrálové" poloze při vymáčknutí spojky) motor zhasne. Stává se to, když motor ještě není úplně ohřátý a navíc jen někdy. Čím to může být? Špatně nastavené volnoběžné otáčky? Taky jsem se dočetl, že jednomu týpkovi na SV650 to dělalo přesně to samé a vinou byl nový vzduchový filtr - musel zvýšit volnoběžné otáčky.
Díky za postřehy a rady.
Zaznamenáno
Torontal
Děd vševěd
*****

DÍK 0
Offline Offline

Příspěvků: 457


« Odpověď #1 kdy: 07-03-2011, 18:44:43 »

moze to robit aj filter ale skus nastavit volnobezne otacky alebo zmen benzinku  laugh
Zaznamenáno
Without_R
Znalec
**

DÍK 0
Offline Offline

Motorka: TDM900
Příspěvků: 25


« Odpověď #2 kdy: 07-03-2011, 18:47:20 »

To je fakt, je tam benzín z loňska, co byl celou zimu v nádrži. To mě nenapadlo :-) Takže nejdřív zkusím vyjet nádrž a pak se uvidí...
Zaznamenáno
Maty
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 7
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: ...asi trakař
Bydliště: Borovany
SPONZOR:
Příspěvků: 293



« Odpověď #3 kdy: 07-03-2011, 19:03:47 »

Servis ventilů mě taky čeká.Jinak mě to chcípalo na volnoběh po přidání plynu,když to bylo studený.Vyřešil jsem to lehkým přidáním volnoběžných otáček.Jenom se zeptám,kolik si mám zhruba připravit na onen servis.A měl si to v Yamaze nebo někde u někoho doma?
Zaznamenáno
Without_R
Znalec
**

DÍK 0
Offline Offline

Motorka: TDM900
Příspěvků: 25


« Odpověď #4 kdy: 07-03-2011, 19:14:13 »

Měl jsem to u jednoho domácího servisáka, který má ale velké zkušenosti. Ventily nakonec seřizovat nemusel, vůle byly dobrý - prohlídnout jsem to chtěl spíš preventivně, pač před cca 8000km se měnil pístní čep. Se vším všudy mě to stálo 1700Kč a dělal toto: zkouknutí ventilů, rozvodů (včetně rozebrání darebného napínáku), posváření pár ulomených pacek bočních plastů, výměna oleje (ten jsem včetně filtru dodal vlastní), seřízení klapek vstřikování, výměna vzduchového filtru a rozleštění drobných šrámu na bočním plastu.
Já jsem spokojen, po tom seřízení klapek ten motor jde úplně jinak (lépe), akorát mě zaskočilo to chcípání, předtím to nedělalo - ale uvidí se pak s novým benzínem. Navíc to všechno měl hotový hodně rychle - u minulého servisáka jsem měl motorku přes 2 měsíce grr
Zaznamenáno
Mirek TDM
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 40
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: KTM
Jméno: Mirek
SPONZOR:
Příspěvků: 1009



« Odpověď #5 kdy: 07-03-2011, 20:17:11 »

moze to robit aj filter ale skus nastavit volnobezne otacky alebo zmen benzinku  laugh
  Ty ale dokážeš poradit.  Huh?
Zaznamenáno
Begy
everything is possible
Administrator
Děd vševěd
*****

DÍK 44
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 900
Jméno: Jiří Beránek
Bydliště: Klecany
SPONZOR:
Příspěvků: 2034




WWW
« Odpověď #6 kdy: 07-03-2011, 20:19:26 »

a jaký máš volnoběžný otáčky?
Zaznamenáno

jedině vodka + redbull  mrk  Galerie
Without_R
Znalec
**

DÍK 0
Offline Offline

Motorka: TDM900
Příspěvků: 25


« Odpověď #7 kdy: 07-03-2011, 20:48:15 »

a jaký máš volnoběžný otáčky?

Když je to ohřátý, tak 1000ot./min - dle otáčkoměru. Ale jestli je tam o fous míň nebo víc, to nevím...
Zaznamenáno
Torontal
Děd vševěd
*****

DÍK 0
Offline Offline

Příspěvků: 457


« Odpověď #8 kdy: 07-03-2011, 20:51:49 »

  Ty ale dokážeš poradit.  Huh?
No je tam viac faktorov. tak skus to spresnit  hehe
Zaznamenáno
Roman ST1
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 30
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Tracer 900
Jméno: Roman
Bydliště: Jičín
SPONZOR:
Příspěvků: 1684



« Odpověď #9 kdy: 07-03-2011, 20:54:07 »

Když je to ohřátý, tak 1000ot./min - dle otáčkoměru. Ale jestli je tam o fous míň nebo víc, to nevím...
Řekl bych, že je to málo, mělo by to být cca 1100-1200ot/min. Dělalo to i před zazimováním? Kolik máš v nádrži benzínu?
Zaznamenáno
Torontal
Děd vševěd
*****

DÍK 0
Offline Offline

Příspěvků: 457


« Odpověď #10 kdy: 07-03-2011, 21:13:07 »

Daj novy benzin a nastav volnobezne otavcky na 1200 a bude to okay  supr
Zaznamenáno
Torontal
Děd vševěd
*****

DÍK 0
Offline Offline

Příspěvků: 457


« Odpověď #11 kdy: 07-03-2011, 21:40:13 »

Netankoval si nahodou novy benzin E10 ?  ma to 10 percent viac etanolu. ten fakt zle chyta na studeno  Grin
Zaznamenáno
fikus
Větší znalec
***

DÍK 1
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM900
Jméno: robert fikus
Bydliště: prešov
Příspěvků: 88



« Odpověď #12 kdy: 07-03-2011, 22:36:12 »

čiže ked stlačiš spojku,tak to zdochne?a ked vytneš na plyn  ,tak sa vytočí?na volnobeh to zdochne?
napisal si to ,tak,akoby spojka bola na vine,ale občas sa stava,že lanko spojky sa niekde dotýka niečoho,čo by nemalo a ide niečo do skratu.
starý filter bol zasratý?s novým ti klesli otačký?natankuj lepší benzin a vyjazdi 2 nadrže.gud lak
Zaznamenáno
Without_R
Znalec
**

DÍK 0
Offline Offline

Motorka: TDM900
Příspěvků: 25


« Odpověď #13 kdy: 08-03-2011, 00:07:41 »

E10 jsem nebral, to bych si do motorky nedal :-) Klasika Natural 95.
Startování bylo zcela bez problémů. Chcípalo to jen při jízdě, při řazení (když zmáčknu spojku, tak v tom okamžiku to někdy chcíplo). Ale když už pak po pár km byl motor úplně zahřátý, tak to neudělalo i když jsem to zkoušel navodit znovu (vymáčknout na delší dobu spojku při řazení).
Vzduchový filtr byl hodně zasratý a tak je možný to, co říká fikus - ale zas takový znalec nejsem :-) Zkusím co nejdřív vyjet to, co je v nádrži a pak s novým benzínem se uvidí. Ale ani pořádně nevím, kde se štelují volnoběžné otáčky :-)
Zaznamenáno
Roman ST1
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 30
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Tracer 900
Jméno: Roman
Bydliště: Jičín
SPONZOR:
Příspěvků: 1684



« Odpověď #14 kdy: 08-03-2011, 06:46:44 »

Volnoběžné otážky se štělují na pravé straně, je tam nad spojkovým lankam u rámu utopené takové kolečko. Viz. příloha


* Volnobezne_otacky.jpg (190.72 KB, 1068x694 - prohlédnuto 405 krát.)
Zaznamenáno
Stran: [1] 2   Nahoru
  Tisk  
 
Skočit na:  


BlackRain V3 2010 by , Crip Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
SimplePortal 2.3.2 © 2008-2010, SimplePortal
Valid! XHTML