TDM FORUM TDM FORUM
12-11-2024, 05:26:17 *
Vítej, Host. Prosím přihlaš se nebo se zaregistruj.

Přihlaš se uživatelským jménem, heslem a délkou sezení
Novinky: Pravidla etiky na Fóru
 
Stran: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 14   Dolů
  Tisk  
Autor Téma: Výměna oleje v předních tlumičích  (Přečteno 53663 krát)
blažin
Děd vševěd
*****

DÍK 1
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM900
Jméno: Petr Bláha
Bydliště: Litvínov
Příspěvků: 382



« Odpověď #105 kdy: 29-12-2013, 09:47:58 »

Romčo díky, ale s toho jsem nějak nepochopil, zda to celé rozdělal....mě se do toho nechtělo a jak pišete, že to pak muže spodním šroubem prolínat, tak to bych fakt nechtěl Undecided jen jsem se chtěl zeptat, jestli je to možné vyndat bez povolení toho spodního imbusu? Jinak já mám hotovo, ale TDm mi moc vyhovuje a předpokládám, že si ji nejaký pátek nechám, takže mě ta výměna ještě určitě potká a pak už to možná bude chtít ty gufera ven....
Zaznamenáno
Roman ST1
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 30
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Tracer 900
Jméno: Roman
Bydliště: Jičín
SPONZOR:
Příspěvků: 1683



« Odpověď #106 kdy: 29-12-2013, 11:36:36 »

Já jsem to nějak zvlášť nestudoval, olej si měním v tlumičích sám co 20tis.km a na gufera to dám do servisu.  Grin
Mám najeto 67tis.km a gufera jsou originál, takže ti určitě ještě pár desítek tisíc km vydrží.
Zaznamenáno
blažin
Děd vševěd
*****

DÍK 1
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM900
Jméno: Petr Bláha
Bydliště: Litvínov
Příspěvků: 382



« Odpověď #107 kdy: 29-12-2013, 12:50:37 »

No tak vzhledem k tomu, že času je čím dál méně, tak to než najedu, tak to bude veterán Smiley Letos jsem dal cca 7000km a byl jsem rád...(z toho byla 3800km dovča)
Zaznamenáno
Luko
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 22
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Triumph
SPONZOR:
Příspěvků: 1388



« Odpověď #108 kdy: 29-12-2013, 13:16:43 »

Pokud ti gufera netečou,tak je neměň.Vyčisti prachovky a pod nima,vylešti trubky a hotovo.
Olej vyměň vylitím přes vrch,vypláchnout třeba naftou,nový olej a na 20tis máš klid.
 Wink
Zaznamenáno

Lepší být o půl šesté doma,než v pět v márnici.
machyn
Větší znalec
***

DÍK 1
Offline Offline

Motorka: TDM 900
Jméno: Pavel Macháček
Bydliště: Přílepy 146
SPONZOR:
Příspěvků: 110


« Odpověď #109 kdy: 11-01-2014, 12:08:00 »

Pročítal jsem tady něco o předních tlumičích a asi mi uteklo kolik oleje se tam vleze mrk.Mám 900 tak prosím o nějakou tu radu.Tak zatím dík. smile_
Zaznamenáno
Gasty
Větší znalec
***

DÍK 1
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM850 4TX
Jméno: Staňa Gajdošík
Bydliště: Slušovice - Dlouhá
SPONZOR:
Příspěvků: 63



« Odpověď #110 kdy: 11-01-2014, 14:15:21 »

Pročítal jsem tady něco o předních tlumičích a asi mi uteklo kolik oleje se tam vleze mrk.Mám 900 tak prosím o nějakou tu radu.Tak zatím dík. smile_
Na předchozí stránce 4 je řeč o 515ml,je to sice na 850,ale myslím,že je stejný průměr vidlic,tak by tam neměl být velký rozdíl.
Taky to plánuju na jaro.Kruci,až aby tu bylo   smile_
Zaznamenáno

Raději stratit vteřinu v životě,než život ve vteřině.
Jirka
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 26
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Ducati
Jméno: Jiří Svoboda
Bydliště: Poděbrady
SPONZOR:
Příspěvků: 432



WWW
« Odpověď #111 kdy: 11-01-2014, 14:33:21 »

Zkus si to najít tady.

http://www.motorkari.cz/motorkari/?act=manualy-stahnout&s%5Bmotorka%5D=Yamaha%20TDM%20900
Zaznamenáno

I kdyby si svini vsadil zlaté zuby, stejně bude smrdět hnojem !
machyn
Větší znalec
***

DÍK 1
Offline Offline

Motorka: TDM 900
Jméno: Pavel Macháček
Bydliště: Přílepy 146
SPONZOR:
Příspěvků: 110


« Odpověď #112 kdy: 11-01-2014, 15:10:24 »

Dík za odpověď.Potřeboval jsem vědět jaký spíš olej jestli hydraulický nebo tlumičový?Po telefoní konzultaci s Begym Tak tam určitě naleji ten tlumičový. supr
Zaznamenáno
Vasil
Větší znalec
***

DÍK 0
Offline Offline

Motorka: TDM900
Jméno: Vašek Heřman
Bydliště: Plzeň-Jih
Příspěvků: 64



« Odpověď #113 kdy: 04-03-2014, 21:03:32 »

Zdarec,

asi jsem slepota, plánuji rozebrat vidle a vyměnit olej, jen přemýšlím jakou hustotu jestli 10w nebo 5w, nějaká vhodná doporučení, či zkušenosti?  Smiley
Zaznamenáno
Begy
everything is possible
Administrator
Děd vševěd
*****

DÍK 44
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 900
Jméno: Jiří Beránek
Bydliště: Klecany
SPONZOR:
Příspěvků: 2034




WWW
« Odpověď #114 kdy: 04-03-2014, 21:25:18 »

10W je o něco hustější - čili podvozek bude "tvrdší" - bude to líp sedět při ostrý jízdě
5W je řidší - podvozek nebude tolik drncat - v zatáčce na nerovnosti to bude víc "plavat"

ale hodně z tohohle se dá pak kompenzovat nastavením předpětí pružiny

osobně mám 5W - protože nenávidim drncání - předpětí mám na minimum - ale i tak prý rozhodně nejezdim nejpomalejc  evil
Zaznamenáno

jedině vodka + redbull  mrk  Galerie
Roman ST1
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 30
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Tracer 900
Jméno: Roman
Bydliště: Jičín
SPONZOR:
Příspěvků: 1683



« Odpověď #115 kdy: 04-03-2014, 21:40:50 »

Já dávám 10W a tlumiče jsou nastavené na originál. Nic neskáče, motorka sedí. Po první výměně jsem myslel, že jedu na jiné motorce.
Brown7 dával ještě progresivní pružiny od Hyperpro a prý je to hodně znát. Na druhou stranu i originál jsou progresivně vynuté, tak nevím v čem jsou Hyperpra jiná.
Zaznamenáno
Sidonius78
Děd vševěd
*****

DÍK 7
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 900
Jméno: Zdeněk Machát
Bydliště: Kanice (BV)
SPONZOR:
Příspěvků: 264


Sidonius78


« Odpověď #116 kdy: 04-03-2014, 22:38:25 »

Ahoj,
měnil někdo ložiska v krku řízení? Při brudkém zabrždění mi cvakne v ložisku, chystám výměnu oleje v tlumičích tak bych to už rovnou vyměnil, ale nevím zda mám koupit origo, či nějaké special na větší zatížení, aby byl do budoucna pokoj.
Zaznamenáno
Wojni
Znalec
**

DÍK 0
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM900
Jméno: Petr Wojnar
Bydliště: Třinec-Konská 229
Příspěvků: 24


« Odpověď #117 kdy: 07-03-2014, 07:35:45 »

Ahoj,

měnil jsem, měl jsem stejný problém, koupil jsem v motomiro ložiska ne originál yamaha.
Původně tam byly kuličkové, já jsem koupil válečkové. Problém víceméně přetrval i po výměně
dotáhl jsem více než předepsaný moment a je klid.
Zaznamenáno
blažin
Děd vševěd
*****

DÍK 1
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM900
Jméno: Petr Bláha
Bydliště: Litvínov
Příspěvků: 382



« Odpověď #118 kdy: 16-03-2014, 20:07:14 »

Ahoj,
jen doplnujicí informace pro devítkáře, co by chtěli dělat i gufera a tím pádem musí povolit spodní imbus, je ta, že uvnitř je velký tisicihran do kterého pasuje šestihraná hlava šroubu nebo matka M20, ale musí to být "stará" verze na velikost klíče 32(matku či šroub navařit na trubku aspon 40cm dlouhou. Druhá varianta je ta a tu jsem použil já, protože po vyměněně oleje, aníž bych cokoliv povoloval mi začal olej přes gufera rosit Sad. Jediné vysvětlení mám to, že na kluzacích byla "vyjetá" stopa, kterou puvodní gufero pěkně kopírovalo, no a tím že jsem samozřejmě s tou trubkou trochu pootočil, tak už to nesedlo jak před tím a začalo to téc(olej jsem dal stejný 10W).
 Následovala opět rozborka a nastal problém jak ten vnitřek povolit, no a ta druhá varianta je ta, že stačí plocháč 35mm jehož konec upilujete na 33mm(stačí tak 1,5cm od okraje) a ten krásně zaleze do tisícihranu úhlopříčně a v pohodě ten spodní šroub povolíte. Ještě doplním, že při zpětné montáži je dobré to hliníkové těsnění co je pod imbus šroubem lehce vzít jemným pilníkem rovinu(dosedací plochu), protože po předešlém utažení je na něm vytlačená hranka, přes kterou by to mohlo pak prolínat(já neměl nové, tak jsem ho repasoval Wink ). Jinak gufera stáli 270kč pár a když porovnám nová a stará, tak ve tvrdosti je dost značný rozdíl(nová jsou pěkně měkká), samozřejmostí je, dát do vidlic ta tomu určená, protože jsou konstruována na axiální posuv, kdežto gufera která bych mohl splašit např. na čerpadla u nás ve fabrice, jsou určena pro radialní pohyb a tutově by to teklo skrz.P.S. Kluzáky neměli žádné vyditelné sekance apod., ale stejně jsem je přeleštil tisicovkou lapovákem....
Zaznamenáno
perudepk
Znalec
**

DÍK 1
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM850 4TX
Jméno: Juraj Ondrovič
Bydliště: Pezinok Slovensko
Příspěvků: 49



« Odpověď #119 kdy: 25-04-2014, 18:20:32 »

Ahoj dnes som menil olej, gufera, prachovky a tie teflónove krúžky vštko prebehlo ok ale ked som nalial olej 515ml a všetko zložil tak mi začal tiecť a dosť silno olej z ľavej vidlice cez gufero a prachovku nestretol sa s tým niekto nevieťe čo sa mohlo stať? 
Zaznamenáno
Stran: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 14   Nahoru
  Tisk  
 
Skočit na:  


BlackRain V3 2010 by , Crip Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
SimplePortal 2.3.2 © 2008-2010, SimplePortal
Valid! XHTML