Jelikož jsem přečetl celé téma a nebyl jsem s toho zrovna chytrý tak si dovolím napsat svuj návod na výměnu oleje a gufer v predních vidlicách(4TX) a nepotřebujete k tomu žádné "udělatka":
Demontáž:
1.Odstrojíme vidlice(kolo,brzdy,blatník)
2.Odmontujeme vidlice-povolení vrchních a spodních brylích a vidlice vysuneme.
3.Povolíme výpustný šroub ze spodu vidlic-necháme olej vytéct,při tom zasunujeme a vysunujeme(jakoby pumpujeme) vrchní chromový díl.
4.Sundáme prachovku,vytáhneme zajišťovací okroužek co drží gufero.
5.vyšrubejeme ten nejvetší šroub(jakoby stu podlozku),přidržujeme jelikož to může trochu "vystřelit" ale nic nebezpecneho.
6.Vysuneme pružinu i s vrchním šroubem(odložíme někde na čistou hadru)
7.Vytáhneme gufero-mně se osvědčilo ho jakoby vyrazit chromový dílem směrem nahoru.
8.Teď by nám jsme měli mít rozděleny vidlice na 3 díly(pružina ze šroubem,chromový díl,spodní matný díl)
9.Otočíme chromový díl aby nám vypadl pístek
10.Otočíme matný díl aby nám vypadl takový váleček.
11.Vše dukladně očistíme
Montáž:
1.Pístek prostrčíme zpět do chromového dílu
2.Nasadíme na spodek pístku váleček a opatrně vsunujeme do matného dílu(horizontálně)
3.Otočím složené díly do vertikální polohy a vsuneme pružinu i ze šroubem do chromového dílu(je potřeba šroubem trefit střed pístku aby nám zapadl)
4.zašroubujeme vrchní šroub
5.Dáme si vidlici horizontálně a zašroubujeme vypouštěcí šroub(tím že máme našroubovaná vrchní šroub s pružinou tak se nám nebude ten bazmek protáčet)
6.Nasadíme gufero a zajistíme okroužkem(musí být zaskočený v drážce)
7.Nasadíme prachovku
8.Dáme si vidlici vertikálně povolíme vrchní šroub,vytáhneme pružinu i ze šroubem a nalejeme 515ml oleje do tlumičů(10W),je potřeba hlídat aby nám olej nepřetekl(když bude hladina vysoko tak stačí opatrně "zapumpovat" chromovým dílem)
9.Zašroubujeme vrchní šroub i s pružinou(užším koncem nahoru,opět je potřeba trefit střed šroubu pístku)
10.Vidlice nasadíme zpět do brýlí,nasadíme blatník,kolo,brzdy a máme hotovo.
Když tam mně opravte jestli jsem na něco zapomněl nebo dělal něco špatně ...
Pokud chceme vyměnit pouze olej tak to provedeme takto:
1.Odstrojíme vidlice(kolo,brzdy,blatník)
2.Odmontujeme vidlice-povolení vrchních a spodních brylích a vidlice vysuneme.
3.Vidlice si dáme mimo TDM a odšroubujeme vrchní šroub,vysuneme pružiny i ze šroubem a odložíme bokem.
3.Otočíme vidlice a vrchem necháme vytéct olej,případně zapumpujeme.
6.Nalejeme 515ml oleje(10W) ,případně opatrně pumpujeme když bude hladina vysoko.
7.Našroubujeme vrchní šroub i s pružinou(je potřeba trefit střed pístku)
8.Nasadíme vidlice na TDM
9.Nasadíme blatník,brzdy,kolo.
Pokud nevíme kdy naposled byl vyměněn olej tak doporučuji provést postup kde prvního návodu s výměnou gufer.
Edit:Ještě přiložím obrázek pro představu
Pzn od
Driver Toys:
Pokud nebudete měnit gufera, tak ten spodní vypouštěcí imbus vůbec nepovolujte!!!!!!!! Radši vymontujte celé tlumiče z motorky a vylejte starý olej vrchem po rozebrání tlumičů a buďte rádi, že Vám spodek neteče! Je to tak dorvaný že už bych to zbytečně nikdy nepovoloval a tím ryskoval stržení!