TDM FORUM TDM FORUM
12-11-2024, 04:51:51 *
Vítej, Host. Prosím přihlaš se nebo se zaregistruj.

Přihlaš se uživatelským jménem, heslem a délkou sezení
Novinky: Sponzorský dar na chod stránek
 
Stran: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 14   Dolů
  Tisk  
Autor Téma: Výměna oleje v předních tlumičích  (Přečteno 53653 krát)
Aca
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 14
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Jiná
SPONZOR:
Příspěvků: 876


« Odpověď #75 kdy: 01-12-2012, 21:44:56 »

Ona to neni obycejna podlozka.Ona musi byt rovna a mela by tam sednout jak prdel na hrnec. Pokud to tam nekdo nahnal kladivem tak bud nejsou origo,a nebo je nezacistil a oni se zkrizily. Mozna by slo sehnat ty futra a podlozky z nejaky bouracky.
Zaznamenáno
Alan
Děd vševěd
*****

DÍK 1
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM850 3VD
Jméno: Alan
Bydliště: Brandýs nad Labem
Příspěvků: 238



« Odpověď #76 kdy: 01-12-2012, 22:05:53 »

no jsou tam vidět záseky od plochýho šroubováku, mě příjde že je trochu větší než ta díra..jinak něják zkroucená není, tak tam asi nepatří :-(. no koukal sem na depot a tak to i s těma podložkama vychází asi na 1100..Ty kluzný poudra koupím určitě nový9když už se to dělá tak pořádně), ale ty podložky 100kč za kus se mi moc nechce..zkusím je něják o(u)pravit
Zaznamenáno
M.A.X
Děd vševěd
*****

DÍK 0
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM850 4TX
Jméno: Josef Jačo
Bydliště: Suchá Loz
Příspěvků: 223



« Odpověď #77 kdy: 27-12-2012, 11:03:49 »

Jelikož jsem přečetl celé téma a nebyl jsem s toho zrovna chytrý tak si dovolím napsat svuj návod na výměnu oleje a gufer v predních vidlicách(4TX) a nepotřebujete k tomu žádné "udělatka":
Demontáž:
1.Odstrojíme vidlice(kolo,brzdy,blatník)
2.Odmontujeme vidlice-povolení vrchních a spodních brylích a vidlice vysuneme.
3.Povolíme výpustný šroub ze spodu vidlic-necháme olej vytéct,při tom zasunujeme a vysunujeme(jakoby pumpujeme) vrchní chromový díl.
4.Sundáme prachovku,vytáhneme zajišťovací okroužek co drží gufero.
5.vyšrubejeme ten nejvetší šroub(jakoby stu podlozku),přidržujeme jelikož to může trochu "vystřelit" ale nic nebezpecneho.
6.Vysuneme pružinu i s vrchním šroubem(odložíme někde na čistou hadru)
7.Vytáhneme gufero-mně se osvědčilo ho jakoby vyrazit chromový dílem směrem nahoru.
8.Teď by nám jsme měli mít rozděleny vidlice na 3 díly(pružina ze šroubem,chromový díl,spodní matný díl)
9.Otočíme chromový díl aby nám vypadl pístek
10.Otočíme matný díl aby nám vypadl takový váleček.
11.Vše dukladně očistíme
Montáž:
1.Pístek prostrčíme zpět do chromového dílu
2.Nasadíme na spodek pístku váleček a opatrně vsunujeme do matného dílu(horizontálně)
3.Otočím složené díly do vertikální polohy a vsuneme pružinu i ze šroubem do chromového dílu(je potřeba šroubem trefit střed pístku aby nám zapadl)
4.zašroubujeme vrchní šroub
5.Dáme si vidlici horizontálně a zašroubujeme vypouštěcí šroub(tím že máme našroubovaná vrchní šroub s pružinou tak se nám nebude ten bazmek protáčet)
6.Nasadíme gufero a zajistíme okroužkem(musí být zaskočený v drážce)
7.Nasadíme prachovku
8.Dáme si vidlici vertikálně povolíme vrchní šroub,vytáhneme pružinu i ze šroubem a nalejeme 515ml oleje do tlumičů(10W),je potřeba hlídat aby nám olej nepřetekl(když bude hladina vysoko tak stačí opatrně "zapumpovat" chromovým dílem)
9.Zašroubujeme vrchní šroub i s pružinou(užším koncem nahoru,opět je potřeba trefit střed šroubu pístku)
10.Vidlice nasadíme zpět do brýlí,nasadíme blatník,kolo,brzdy a máme hotovo.

Když tam mně opravte jestli jsem na něco zapomněl nebo dělal něco špatně ...

Pokud chceme vyměnit pouze olej tak to provedeme takto:
1.Odstrojíme vidlice(kolo,brzdy,blatník)
2.Odmontujeme vidlice-povolení vrchních a spodních brylích a vidlice vysuneme.
3.Vidlice si dáme mimo TDM a odšroubujeme vrchní šroub,vysuneme pružiny i ze šroubem a odložíme bokem.
3.Otočíme vidlice a vrchem necháme vytéct olej,případně zapumpujeme.
6.Nalejeme 515ml oleje(10W) ,případně opatrně pumpujeme když bude hladina vysoko.
7.Našroubujeme vrchní šroub i s pružinou(je potřeba trefit střed pístku)
8.Nasadíme vidlice na TDM
9.Nasadíme blatník,brzdy,kolo.

Pokud nevíme kdy naposled byl vyměněn olej tak doporučuji provést postup kde prvního návodu s výměnou gufer.
Edit:Ještě přiložím obrázek pro představu  supr
Pzn od Driver Toys:
Citace
Pokud nebudete měnit gufera, tak ten spodní vypouštěcí imbus vůbec nepovolujte!!!!!!!! Radši vymontujte celé tlumiče z motorky a vylejte starý olej vrchem po rozebrání tlumičů a buďte rádi, že Vám spodek neteče! Je to tak dorvaný že už bych to zbytečně nikdy nepovoloval a tím ryskoval stržení!


* DSCN1331.JPG (1856.22 KB, 3072x2304 - prohlédnuto 629 krát.)
Zaznamenáno
Roman ST1
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 30
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Tracer 900
Jméno: Roman
Bydliště: Jičín
SPONZOR:
Příspěvků: 1683



« Odpověď #78 kdy: 27-12-2012, 11:43:23 »

Pokud nebudete měnit gufera, tak ten spodní vypouštěcí imbus vůbec nepovolujte!!!!!!!! Radši vymontujte celé tlumiče z motorky a vylejte starý olej vrchem po rozebrání tlumičů a buďte rádi, že Vám spodek neteče! Je to tak dorvaný že už bych to zbytečně nikdy nepovoloval a tím ryskoval stržení!
Souhlasím, pokud věci fungují nemá cenu se do toho hrabat, já každých 25tis.km měním jen olej a gufera jsou pořád OK.
Zaznamenáno
Tomáš
Děd vševěd
*****

DÍK 3
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 850 4TX
Jméno: Tomáš
Bydliště: Těrlicko
Příspěvků: 237



« Odpověď #79 kdy: 21-07-2013, 11:36:34 »

Budu muset vyměnit pouzdra v předních šavlích, je v nich maličko vůle. Jak se to mění? Kde jsou a jak tam držej? Podle obrázku by mělo jedno bejt na trubce a jedno v tom hliníkovým spodku vidle? Nebo se pletu? Jak ho případně z toho hliníkovýho spodku vyndat?
Zaznamenáno
SiBerie
Velký znalec
****

DÍK 3
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM850 4TX
Bydliště: Jesenice u Prahy
Příspěvků: 161



« Odpověď #80 kdy: 21-07-2013, 19:24:30 »

Je to jednoduchý. Vrchní pouzdro je uloženo ve spodní části hned pod guferem a vytáhneš ho při vytahování vnittřní trubky. Spodní je potom nasazený na vnitřní trubce. a sundat se dá lehkým rozevřením a přetažením z usazení.
Zaznamenáno

paní Columbová
Tomáš
Děd vševěd
*****

DÍK 3
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 850 4TX
Jméno: Tomáš
Bydliště: Těrlicko
Příspěvků: 237



« Odpověď #81 kdy: 21-07-2013, 19:43:44 »

Tak to je jednoduší než jsem čekal  Smiley. Ještě se pro jistotu zeptám, je potřeba vyměnit ještě něco, nebo stačej jen položky 4 a 11 na obrázku viz  http://www-tdm.cz/TDM_forum/index.php?topic=512.60  ??
Zaznamenáno
SiBerie
Velký znalec
****

DÍK 3
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM850 4TX
Bydliště: Jesenice u Prahy
Příspěvků: 161



« Odpověď #82 kdy: 21-07-2013, 20:27:08 »

Když už to děláš, tak samozřejmě nový gufera... Jinak tam už pak není co...
Zaznamenáno

paní Columbová
Alan
Děd vševěd
*****

DÍK 1
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM850 3VD
Jméno: Alan
Bydliště: Brandýs nad Labem
Příspěvků: 238



« Odpověď #83 kdy: 21-07-2013, 22:21:02 »

ještě kouknout na prachovky, pokud jsou špatný tak pod ně teče voda a zrezne tam ten jistící kroužek
Zaznamenáno
Tomáš
Děd vševěd
*****

DÍK 3
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 850 4TX
Jméno: Tomáš
Bydliště: Těrlicko
Příspěvků: 237



« Odpověď #84 kdy: 26-07-2013, 15:57:07 »

Jeden rychlej dotaz. Přišli mi díly, teď to skládám a koukám, že horní pouzdro má na vidli trochu vůli.Když ho nasazuju, tak ho nemusim roztahovat a vůči vidlici má vůli. Je to tak dobře, nebo špatnej díl?

Zaznamenáno
Tomáš
Děd vševěd
*****

DÍK 3
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 850 4TX
Jméno: Tomáš
Bydliště: Těrlicko
Příspěvků: 237



« Odpověď #85 kdy: 27-07-2013, 21:05:57 »

Tak bomba, po výměně pouzder maj vidlice větší vůli než před výměnou. To bych se pos...  grr
Zaznamenáno
SiBerie
Velký znalec
****

DÍK 3
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM850 4TX
Bydliště: Jesenice u Prahy
Příspěvků: 161



« Odpověď #86 kdy: 27-07-2013, 21:25:45 »

Gratulace... Ať žije tvrdá srážka s realitou...
Zaznamenáno

paní Columbová
Tomáš
Děd vševěd
*****

DÍK 3
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 850 4TX
Jméno: Tomáš
Bydliště: Těrlicko
Příspěvků: 237



« Odpověď #87 kdy: 27-07-2013, 21:28:01 »

To je pecka, jenže co teď s tim. Koukal jsem kolik stojej nový vidle a je to 3/4 ceny motorky. Tudy cesta fakt nevede
Zaznamenáno
SiBerie
Velký znalec
****

DÍK 3
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM850 4TX
Bydliště: Jesenice u Prahy
Příspěvků: 161



« Odpověď #88 kdy: 27-07-2013, 21:39:19 »

Vždycky když sem potřeboval nový vidle, řešil sem to přes tipmoto. Použitý vidle vyjdou něco kolem 6000,- Počítej s tím, že na nich musíš udělat olej. Možná gufera a prachovky. Kluzáky jsem nějak extra neřešil. Trošku mě zaráží Tvůj nárust u vůle, ale na tom rozebrání a složení opravdu není nic extra zákeřnýho. Dělal sem to už několikrát a vždy bez problémů.
Zaznamenáno

paní Columbová
Tomáš
Děd vševěd
*****

DÍK 3
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 850 4TX
Jméno: Tomáš
Bydliště: Těrlicko
Příspěvků: 237



« Odpověď #89 kdy: 27-07-2013, 21:44:09 »

U použitých se docela bojim, že budu na tom samím co mam teď. Při rozebírání jsem postupoval správně bych řekl. Nic na tom neni, prostě jen vyšroubovat spodní šroub, vyndat pojistnej kroužek nad guferem a vytrhnou vidli. Tim asi nedošlo k nějakýmu poškození. Ten nárůst vůle mě taky docela dost nemile překvapil.
Zaznamenáno
Stran: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 14   Nahoru
  Tisk  
 
Skočit na:  


BlackRain V3 2010 by , Crip Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
SimplePortal 2.3.2 © 2008-2010, SimplePortal
Valid! XHTML