TDM FORUM TDM FORUM
23-11-2024, 19:17:25 *
Vítej, Host. Prosím přihlaš se nebo se zaregistruj.

Přihlaš se uživatelským jménem, heslem a délkou sezení
Novinky: Pravidla etiky na Fóru
 
Stran: [1]   Dolů
  Tisk  
Autor Téma: Palivo E85  (Přečteno 5118 krát)
Begy
everything is possible
Administrator
Děd vševěd
*****

DÍK 44
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 900
Jméno: Jiří Beránek
Bydliště: Klecany
SPONZOR:
Příspěvků: 2034




WWW
« kdy: 04-07-2010, 20:30:36 »

nejdřív asi povídání:

Palivo E85 je směs, která se skládá z 85 % ethanolu a z 15 % naturalu 95. Tento poměr lze dle různých sezónních poměrů měnit, ale minimální podíl ethanolu musí být 70 %. Proti klasickému benzinu má jízda na palivo E85 dvě hlavní výhody – nárůst výkonu motoru a výrazné snížení emisí výfukových plynů. Bioethanol se také na rozdíl od „klasických“ pohonných hmot získává z rostlinných, tedy obnovitelných zdrojů.

V Evropě je palivo E85 nejvíce používáno ve Švédsku, kde je v provozu více než 16 tisíc vozidel FFV (Flexi Fuel Vehicle) a počet plnicích stanic s palivem E85 je vyšší než 250.

Na českém trhu lze již nyní zakoupit vozy mnoha značek, které dokáží na palivo E85 jezdit. Mezi nejvýznamnější patří Ford (FFV modely Focus, C-max, S-max, Mondeo) a Škoda Auto (model Škoda Octavia Multifuel)

V České republice se palivo E85 premiérově objeví na jednom ze stojanů čerpací stanice KM Prona v Mladé Boleslavi.

Palivo E85 ve zkratce:

    * Palivo E85 je směs 85 % bezvodého lihu a 15 procent naturalu.
    * Jde o obnovitelný zdroj energie, který se vyrábí z domácích surovin - v případě společnosti Cukrovary a lihovary TTD jde o cukrovou řepu.
    * Palivo E85 je ekologické – při jeho spalování vzniká až o 70 % méně škodlivých emisí CO2.
    * Palivo E85 je energetické – má vyšší oktanové číslo než běžný benzin (109) a zvyšuje výkon motoru o 10 – 15 %.
    * Palivo E85 je atestované a splňuje požadavky ČSN 656512 (Motorová paliva - Ethanol E85 - Technické požadavky a metody zkoušení),
    * Palivo určené pro vozy FFV (Flexi Fuel Vehicle) nebo pro jakýkoliv vůz upravený k jeho spalování,
    * Palivo E85 dává motoru vyšší výkon a dynamiku, šetří životní prostředí a snižuje naši závislost na ropě.


Palivo E85 dává motoru vyšší výkon a dynamiku, šetří životní prostředí a snižuje naši závislost na ropě.


seznam čepacích stanic: http://www.cukrovaryttd.cz/agroetanol-ttd/cerpaci-stanice/
Zaznamenáno

jedině vodka + redbull  mrk  Galerie
Begy
everything is possible
Administrator
Děd vševěd
*****

DÍK 44
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 900
Jméno: Jiří Beránek
Bydliště: Klecany
SPONZOR:
Příspěvků: 2034




WWW
« Odpověď #1 kdy: 04-07-2010, 20:33:00 »

co jsem se zatím dočetl tak u aut se někdy zvedne průměrná sppotřeba o cca 1l/1000 ale zase litr tohohle paliva stojí kolem 23Kč.
Normálně se to prý míchá 50% s benzínem. Každopádně zvýšení výkonu je prý znatelné.

nějaký další počtení tady: http://www.mitsubishiclub.cz/msgboard_posts.php?topic_id=81777.


takže už jste to někdo zkoušel?
Zaznamenáno

jedině vodka + redbull  mrk  Galerie
KámaTDM
Děd vševěd
*****

DÍK 1
Offline Offline

Motorka: Batůžek
Bydliště: Všude dobře, tak co doma.
SPONZOR:
Příspěvků: 242


« Odpověď #2 kdy: 13-09-2011, 18:35:31 »

V textu je již uvedena podstatná informace: Palivo určené pro vozy FFV (Flexi Fuel Vehicle) nebo pro jakýkoliv vůz upravený k jeho spalování.

Motorce bych to neudělal v žádném případě a do auta jsem nad tím rozmýšlel. Úprava by stála cca 5 tisíc. Nejedu ale jen 2 až 3 tisíce kilometrů ročně, tak jsem to zatím odložil.
Zaznamenáno
Aksoj
Velký znalec
****

DÍK 1
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 900
Jméno: Josef Ladnar
Bydliště: Červený Kostelec
SPONZOR:
Příspěvků: 177



« Odpověď #3 kdy: 26-04-2013, 19:33:36 »

Taky jsem toto řešil ale u auta . Uprav je více buť manuálně přepínat podle toho na co se jezdí a nebo montují automat který sám pozná co je v autě ten ale nestojí 3000 ale kolem 7000-8000 . Tyto ceny byli vloni v létě . Co jsem to skoušel míchat 50 na 50 tak rozdíl malinko byl a to horší starty a jezdit bez ůpravy nesmysl auto nejede . Po úpravě si to ale lidi chválí a prý spotřeba +- stejná a výkon malinko zvedne . Zdali by se úprava dala použít na motorku hmmm asi ne pokud se to  nevyrábí přímo na moto urnečený ale když jsem to hledal tak jsem nic nenašel a jedna firma co to montuje mi napsala že to dělají pouze na auta . Tak jsem to dál už neřešil
Zaznamenáno
M.A.X
Děd vševěd
*****

DÍK 0
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM850 4TX
Jméno: Josef Jačo
Bydliště: Suchá Loz
Příspěvků: 223



« Odpověď #4 kdy: 26-04-2013, 21:40:14 »

Do moto bych to urcite nedal ,ale jezdil jsem bez uprav kdyz jsem mněl staru cordobu(r.v 94 karbec) kdyz jsem to daval 1:2(benzin) tak to slo a spotreba cca stejná.Když jsem to dal 1:1 tak mně prislo ze to uz nebylo ono ,sem tam si kuckla atd.V zimě to nebyl moc dobry napad ,o dost horsi starty.Ted mám punto(r.v 01 vice bod) a jezdim na LPG  supr a i kdybych jezdil jen na benal tak to tam nedam :/ Co jsem cetl a prestavbach tak lidi co si to nechali udelet ze by stoho byli nějací odvázaní se rict nedá....U starych aut se to jeste nedoporucuje s toho duvodu ze to hodně čistí palivovů soustavu a kdyz je to stara mrdka je tam velka sance ze se toho bordelu urve moc  ojee
Zaznamenáno
Ivan_TDM
Velký znalec
****

DÍK 1
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM900
Jméno: Ivan
Bydliště: ČESKÉ BUDĚJOVICE
SPONZOR:
Příspěvků: 124



« Odpověď #5 kdy: 26-04-2013, 22:19:08 »

Jsem odpůrce přidávání biosraček do motorových paliv.  Už i v Bruselu byrokrati zjistili že zrovna moc eko to není i (když se to snaží tajit). Prostě jen  tunel na veřejný prachy jako fotofoltaika. Angry
Zaznamenáno
KámaTDM
Děd vševěd
*****

DÍK 1
Offline Offline

Motorka: Batůžek
Bydliště: Všude dobře, tak co doma.
SPONZOR:
Příspěvků: 242


« Odpověď #6 kdy: 29-04-2013, 16:38:31 »

Nakonec jsem se loni pustil do jízdy s autem na E85 a nedopadlo to nejlíp. Počáteční poměr 1:2 docela šel, spotřeba +1,5l. Při poměru 1:1 to jelo nedobře jen dokud byl motor zahřátý. Studené velký problém nastartovat a než se zahřál, chcípal. Chudák baterka. Spotřeba cca +3 litry.
Tím jsem kapitolu E85 uzavřel a letos jsem auto dal přestavět na LPG. Stálo to sice 24t, ale z jedné bomby (čti: tlaková nádrž) krmím motor, vařič, nezávislé topení (zatím v krabici v garáži) a výhledově i ledničku. Spotřeba +1l proti benzínu. Náklady na 1km cca 1,9Kč. Je to jednobod FORD 2.0 57kW s pohotovostní hmotností 1750kg. Přepočteno na nafťáka je to 5,4 nafty u benzínu 5,2.
Zaznamenáno
Мîłđą
ENDORFIN
Administrator
Děd vševěd
*****

DÍK 120
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 900
Jméno: Miloš Jindřich Polák
Bydliště: Okříšky - Vysočina
SPONZOR:
Příspěvků: 2278


. Deus ex Machina ∞



WWW
« Odpověď #7 kdy: 29-04-2013, 18:42:49 »

Jsem odpůrce přidávání biosraček do motorových paliv.  Už i v Bruselu byrokrati zjistili že zrovna moc eko to není i (když se to snaží tajit). Prostě jen  tunel na veřejný prachy jako fotofoltaika. Angry

Napsal jsi v podstatě vše co jsem měl na srdci k tomuto problému. Člověk musí navíc opravdu hlídat testy paliv aby nezadřel motor, nezničili se vstřiky a čerpadlo.
Zaznamenáno

Stran: [1]   Nahoru
  Tisk  
 
Skočit na:  


BlackRain V3 2010 by , Crip Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
SimplePortal 2.3.2 © 2008-2010, SimplePortal
Valid! XHTML