Chystám se na výměnu, svou první, tak jsem se trochu pídil a mimo jiné se dozvěděl (samozřejmě bez stopro záruky):
1. Manuálový interval počítá s variantou zákazník, majitel moto = dementní trotl, který ani neví kudyma se olej naleje. Tudíž při dolévání cca 2-3 dcl na tiskara km se dá protáhnou interval na 1,5 - 1,7 násobek (cca 10 tisíc, jak zmínil Luko).
2. Olejový filtr při výměně vždy (doporučení).
3. Proč olej alespoň synteticky posílený? - Syntetické estery se vlivem opačné elektrické polarity svých molekul doslova přilepí ke kovovým povrchům součástí motoru a zajistí tím odolný, dokonale chránící film, který na nich zůstává i poté, kdy je motor mimo provoz a olej není dopravován na mazaná místa. Velmi významně snižují opotřebení motoru při startu a poskytují vynikající ochranu motoru v celém rozsahu provozních teplot.
Tohle jsem ukradl z
www.oleje.cz4. Nemíchat značky (ale to je asi Vám zkušeným známo :bigsmile: )