TDM FORUM TDM FORUM
23-11-2024, 12:56:37 *
Vítej, Host. Prosím přihlaš se nebo se zaregistruj.

Přihlaš se uživatelským jménem, heslem a délkou sezení
Novinky: Pravidla etiky na Fóru
 
Stran: [1]   Dolů
  Tisk  
Autor Téma: Chcípá při rozjezdu a zařazené dvojce  (Přečteno 429 krát)
Bizi
Global Moderator
Děd vševěd
*****

DÍK 17
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 850 4TX
Jméno: Zbyněk Smolík
Bydliště: Ostrava-Poruba
SPONZOR:
Příspěvků: 596



« kdy: 23-08-2020, 10:48:19 »

Zdar.
Někteří už vědí, ale i tak, může se hodit. Při jednom z letních motovýletů nastala divná věc. TDMka se nechtěla rozjíždět na jedničku a chcípala. To samé se dělo při zařazené dvojce a pokus o zrychlení. Z Jeseníků do Ostravy jsem se bál každé křižovatky. I zvolil jsem možnost "přítel na telefonu" a zavolal Mirkovi TDM/KTM. Motorku měl rozebranou do šroubku a mohl by vědět kam sáhnout:-) Odpověď: "... to může být cokoli ..." mě neuklidnila. Probrali jsme možné i nemožné. Nakonec říká: "... mi se to zdá na elektriku. Strč ruku pod kapotu a uvidíš." TDMka naskočila a z Heraltic do Poruby jsem se zastavil až na křižovatce u Vřesinské v Porubě. Než blikla zelená, chcípla a už nechtěla naskočit. Potupně jsem jí odtlačil na chodník. Sundal přilbu a už s čirého zoufalství vrazil ruku někam ke spínačce. Ozval se známý zvuk jiskření a následovalo puknutí pojistky. Ha, mám to. Výměna pojistky a opakovaný pokus. Ovšem s jemností mou vlastní. Až při pohybu s dráty u spínačky se to opakovalo. Poslední pojistka  s hodnotou 30 vzala za své. Já ale našel závadu. Dva dráty u vstupu do spínací skříňky byly přerušeny. Hurá. 300 metrů do garáže tlačit. K smíchu, dojel jsem z Jeseníků 130 km.
Následovala demontáž brýlí se spínačkou. Ony jsou tam trhací šrouby a jakés nýty. Řidítka dolů. Nádrž dolů. Airbox dolů. Zajištění kabeláže, takový drátobazmek nad chladičem, dolů. Rozpojit dvě svorkovnice. Pomalu tahat ven. Já sundal i tachometr a rozebral palubku. Jsem i tak měl problém s protažením kabelů. Pak zbývalo nechat odvrtat šrouby a nýty. Pomohl kamarád se stojanovou vrtačkou. Prý 20 minut práce. Je to i zručný elektrikář. Spínačka byla opravena a následovala zpětná montáž. Jo a původní šrouby a nýty jsou nahrazeny imbusy a šrouby s křížovou hlavou. Dá se říci, že to celé trvá tak dvě hodiny. Samozřejmě když víte kam sáhnout.
Projevy  závady si vysvětluji tak, že při akceleraci došlo k natažení kabeláže a tím k přerušení přívodu proudu do spínací skříňky. Pravděpodobně jsem to měl někde sesponkované s hydraulikou přední brzdy, nebo tachometrem. Prostě s něčím na předním kole.
Speciální díky Mirek KTM, Jenda V-Max a Martin Freewind (3VD). Mirek-diagnostika; Jenda-oprava; Martin-stále se pro mě vracel při našem mototripu a nenechal mě samotného na cestě.
Doporučuji všem kouknout jaká vůle je v kabeláži a to i při maximálních polohách.
Tak ať to lítá.
Zaznamenáno
Mirek TDM
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 40
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: KTM
Jméno: Mirek
SPONZOR:
Příspěvků: 1009



« Odpověď #1 kdy: 23-08-2020, 18:25:43 »

 hehe Teda Zbyšku ty jsi spisovatel.
Zaznamenáno
Мîłđą
ENDORFIN
Administrator
Děd vševěd
*****

DÍK 120
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 900
Jméno: Miloš Jindřich Polák
Bydliště: Okříšky - Vysočina
SPONZOR:
Příspěvků: 2278


. Deus ex Machina ∞



WWW
« Odpověď #2 kdy: 23-08-2020, 20:35:15 »

 LOL no koment
Zaznamenáno

Stran: [1]   Nahoru
  Tisk  
 
Skočit na:  


BlackRain V3 2010 by , Crip Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
SimplePortal 2.3.2 © 2008-2010, SimplePortal
Valid! XHTML