Zdravím,
mám jeden problém, který vůbec nechápu.
Kvůli velkému žraní oleje jsem se rozhodl přeleštit ventilová sedla a vyměnit gufera na ventilech.
Při rozebírání motoru jsem si přeměřil ventilové vůle. Na sání jsem se pohyboval kolem 0,18 a na výfuku 0,27 (takže ideální).
Sedla jsem přeleštil a gufera vyměnil. Po kompletaci hlavy (dal jsem si pozor, abych vše vrátil na své původní místo) jsem namontoval hlavu. Provedl časování a zkontroloval jsem vůle. Vůle byly překvapivě o 0,05 větší (nechápu vůbec proč). Zkusil jsem motorem několikrát ručně otočit, aby si ventily sedly. Nic se nezměnilo. Tak jsem si řekl, že motor složím s tím, že za čas ventilové vůle překontroluji (až co najede pár tisíc km a vše si zase sedne). Když ale nyní nastartuji, slyším mírné klepání od vačkových hřídelů.
Moje otázky:
Jak je možný, že je po vyleštění vůle větší? Měla by být přeci menší.
Mám zase odkrýt hlavu a nastavit ventilové vůle bez najetí dalších km?
Teď mám sací 0,20 až 0,23 a výfuk 0,30 až 0,33.
Bojím se ale, aby mi vůle rychle neklesly a nebyl jsem spíš menší.
Díky za rady.