TDM FORUM TDM FORUM
26-11-2024, 09:52:15 *
Vítej, Host. Prosím přihlaš se nebo se zaregistruj.

Přihlaš se uživatelským jménem, heslem a délkou sezení
Novinky: Pravidla etiky na Fóru
 
Stran: [1]   Dolů
  Tisk  
Autor Téma: Měření komprese  (Přečteno 361 krát)
tomik112
Větší znalec
***

DÍK 0
Offline Offline

Motorka: TDM 850 4TX
Jméno: Tomáš Němec
Bydliště: Jičín
Příspěvků: 100


« kdy: 24-07-2017, 09:44:33 »

Zdravím,

v manuálu k mé 4TX 1997 se píše, že minimální tlak na válec je 10bar a maximální je 12bar.
Nikde ale nepíšou, jak správně měřit.

Já vyšrouboval jednu svíci, otevřel plyn naplno a na teplém motoru měřil.

Divné ale je, že mám kompresní tlak na prvním válci 13,5 a na druhém 14bar.

Je to hrozně moc a nějak to nechápu.

Udělal jsem někde něco špatně?

Díky
Zaznamenáno
Láďa H.
Velký znalec
****

DÍK 4
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Jiná
Jméno: Ladislav Hruška
SPONZOR:
Příspěvků: 136


« Odpověď #1 kdy: 24-07-2017, 12:03:06 »

Postupoval jsi správně, jen se ještě doporučuje měřit jak na teplém, tak i na studeném motoru. Prý v tom může někdy být podstatný rozdíl. Co mám vypozorováno, tak 12-15bar je OK pro benzínový motor (10bar považuji za hranici pro GO motoru) a tlaky nad 15bar už mají spíš jen diesely. U dieselů zase tlaky pod 15bar způsobují problémy se startováním. Důležité také je, jaké jsou mezi válci rozdíly, neměl by být větší rozdíl mezi válci než nějakých 15%. Ve tvém případě můžeš myslím být úplně v klidu, protože tvé hodnoty odpovídají dobře povedenému motoru.

PS: Nejsem mechanik, tak možná někdo ještě doplní. To co jsem popsal výše jsou zkušenosti, které jsem nasbíral během patálií s motorem mého auta.
Zaznamenáno
Stran: [1]   Nahoru
  Tisk  
 
Skočit na:  


BlackRain V3 2010 by , Crip Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
SimplePortal 2.3.2 © 2008-2010, SimplePortal
Valid! XHTML