TDM FORUM TDM FORUM
26-11-2024, 14:30:40 *
Vítej, Host. Prosím přihlaš se nebo se zaregistruj.

Přihlaš se uživatelským jménem, heslem a délkou sezení
Novinky: Sponzorský dar na chod stránek
 
Stran: 1 [2] 3   Dolů
  Tisk  
Autor Téma: Chladič oleje  (Přečteno 2362 krát)
tomik112
Větší znalec
***

DÍK 0
Offline Offline

Motorka: TDM 850 4TX
Jméno: Tomáš Němec
Bydliště: Jičín
Příspěvků: 100


« Odpověď #15 kdy: 18-07-2017, 04:09:19 »

Děkuji pánové, sám bych na tohle vůbec nepřišel.

Když zjistím, že mám ty komínky v háji, dá se to nějak repasovat?
Nějak si nedokážu představit, co to obnáší.
Jestli třeba něco takového https://motoshop.miramoto.cz/cz/e-shop/762798/c19310-sada-pro-repasi/sada-pro-repasi-karburatoru-cab-y17-yamaha-tdm-850xtz-750.html

Díky
Zaznamenáno
Slavek-TDM
Děd vševěd
*****

DÍK 19
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: BMW
Jméno: Slavek
Bydliště: Nove Hrady
Příspěvků: 357



« Odpověď #16 kdy: 18-07-2017, 08:51:59 »

tomik112> kominky se repasovat nedaji, pouze koupit nove a stoji raketu (nevim teda, jakej mas rok vyroby). Ta sada na repasi obsahuje pouze gumicky a jehlovej ventil a jeste na jeden karb. Pokud ti neproteka benzin pres prepad, nema smysl ji kupovat.
Druhovyroba za rozumny penize se da koupit treba zde (osobni zkusenost teda nemam):
http://www.kedo.com/

Takhle to pravdepodobne vypada ve vetsine TDM karburatorech:
http://www.factorypro.com/tech/needle_jet_wear.html

Tohle je ovalne vymackani po 15 tisisich milich (tedy asi 24 tisic km):
Zaznamenáno
tomik112
Větší znalec
***

DÍK 0
Offline Offline

Motorka: TDM 850 4TX
Jméno: Tomáš Němec
Bydliště: Jičín
Příspěvků: 100


« Odpověď #17 kdy: 18-07-2017, 09:32:11 »

Hádám že se musí komínek vyměnit i s jehlama, aby to mělo smysl.

A koukám, že je určitě v karburátoru nalisovanej.
Zaznamenáno
Slavek-TDM
Děd vševěd
*****

DÍK 19
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: BMW
Jméno: Slavek
Bydliště: Nove Hrady
Příspěvků: 357



« Odpověď #18 kdy: 18-07-2017, 10:28:01 »

Jojo, lepsi je menit i s jehlama. Nalisovanej tam neni, drzi ho zespoda sroub trysky a pak jde jednoduse vymacknout rukou ven - respektive dovnitr (proto musis vyndat karburatory z motorky). Uz jsem to delal na pampelisce Grin Tam byla ovalita kominku videt pouhym okem - ale to bylo z duvodu, ze mechanik co se v tom predtim vrtal byl debil. Nedal tam vodici krouzek jehly a vznikla vule pri otevreni soupete a podtlakem v sani kominek v obou karbech uplne dojebala...
Zaznamenáno
Slavek-TDM
Děd vševěd
*****

DÍK 19
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: BMW
Jméno: Slavek
Bydliště: Nove Hrady
Příspěvků: 357



« Odpověď #19 kdy: 18-07-2017, 10:38:43 »

Koukam, ze existuje i kompletni opravnej kit na karburatory (bez membran):
http://www.ebay.co.uk/itm/Yamaha-TDM-850-H-1992-JMP-Carburettor-Repair-Kit-/401304043869?hash=item5d6f95c15d:g:7zsAAOSw0hlZM10y
Ale taky neni za hubicku.
Zaznamenáno
tomik112
Větší znalec
***

DÍK 0
Offline Offline

Motorka: TDM 850 4TX
Jméno: Tomáš Němec
Bydliště: Jičín
Příspěvků: 100


« Odpověď #20 kdy: 18-07-2017, 11:00:58 »

Ještě mě napadlo.

Myslel jsem si, že špatné komínky poznám tak, že za normální teploty nastartuju bez sytiče.
Já bez sytiče ale nenastartuju.
Zaznamenáno
Slavek-TDM
Děd vševěd
*****

DÍK 19
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: BMW
Jméno: Slavek
Bydliště: Nove Hrady
Příspěvků: 357



« Odpověď #21 kdy: 18-07-2017, 11:35:34 »

To tak uplne byt nemusi, zalezi na poskozeni. Ja jsem u svyho staryho 4TX treba musel startovat se syticem, ale po par vterinach uz jsem ho mohl stahnout a motorka bezela. Pampeliska po uprave karburatoru musela bezet na sytic podle venkovni teploty i par minut, nez byl volnobeh stabilni.
Zaznamenáno
Alan
Děd vševěd
*****

DÍK 1
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM850 3VD
Jméno: Alan
Bydliště: Brandýs nad Labem
Příspěvků: 238



« Odpověď #22 kdy: 18-07-2017, 16:45:28 »

komínky i jehly jsem letos v zimě kupoval v DKracing a bylo to asi za 2500. Na přesnější číslo bych musel najít fakturu.
Zaznamenáno
Begy
everything is possible
Administrator
Děd vševěd
*****

DÍK 44
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 900
Jméno: Jiří Beránek
Bydliště: Klecany
SPONZOR:
Příspěvků: 2034




WWW
« Odpověď #23 kdy: 19-07-2017, 06:43:50 »

a pomohlo to/nějaká změna?
Začínám nad tím už taky uvažovat. Jezdím při klidný jízdě už skoro za 7/100. Taky mám na točeno minimálně 95tis  Grin
Zaznamenáno

jedině vodka + redbull  mrk  Galerie
tomik112
Větší znalec
***

DÍK 0
Offline Offline

Motorka: TDM 850 4TX
Jméno: Tomáš Němec
Bydliště: Jičín
Příspěvků: 100


« Odpověď #24 kdy: 19-07-2017, 08:14:00 »

Ještě jedna otázka.
Přeci když budu mít vymačkaný komínek a bude propouštět trcho benzínu.
Nastvím si volnoběh, který nenastavuju jen pro volnoběžný kanál, ale pro obsah benzínu/vzduchu ve válci.

Abych vysvětlil.
Nový komínky a jehly: Volnoběžný kanál bude dávat 4/4 a normální kanál 0/4 potřebného benzínu.
Staré komínky a jehly: Volnoběžný kanál bude dávat 3/4 a normální 1/4 potřebného benzínu.

nebo takhle to chápu já. Takže výsledek by měl být stejný ne?

prostě když mi normální kanál propustí trochu benzínu, tak naopak přiškrtím volnoběh a budu na stejným ne?

Doufám že je to aspoň trochu srozumitelné.
Zaznamenáno
Slavek-TDM
Děd vševěd
*****

DÍK 19
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: BMW
Jméno: Slavek
Bydliště: Nove Hrady
Příspěvků: 357



« Odpověď #25 kdy: 19-07-2017, 08:37:38 »

tomik112> to ale resis jen pro volnobezny otacky. Vymackanej kominek uplne rozhodi smes ve vsech polohach soupete / jehly. Proste tudy tece benzin navic, kterej tam nema co delat. Od strednich otacek uz volnobeznej okruh hraje minimalni roli a pri uplne zvednutym soupeti prakticky zadnou. A protoze motorka travi vetsinu casu nekde ve strednich otackach, je jehla a tryska (/kominek) to nejdulezitejsi pro prubeh vykonu a spotrebu paliva (tedy jeste s vyskou hladiny benzinu v plovakovy komore). Jestli to cte clen norv, muze z karbu ktery jsem mu prodal vyndat kominky a nafotit detail. Ty byly vymackany odhadem tak o ctvrtinu puvodni plochy prurezu a motorka nechtela jet, jakmile se trochu vic ohrala i v nasich cca 500m n m. Po delsi jizde zdechala i na volnobeh a zrala 8-9 litru na sto. Po oprave karburatoru jsem jezdil kolem 5ti.

Begy> ja jsem pred 15ti lety na 4TX nechaval vymenit trysky a seridit karburatory (jehly dolu) prave u DKRacing v Podoli (to jsem se v motorkach jeste bal vrtat). Spotreba sla dolu o vic jak litr (z puvodnich 6.5 na nejakych 5.necomalo). Dojezd do rezervy byl najednou pres 300km z puvodnich cca 250ti. Jelikoz jsem na ty motorce pak najel jeste asi 30 tisic km, investice se mi vratila nekolikrat.

Mimochodem, bohata smes je asi jednou z pricin toho, ze TDMka zerou olej.
Zaznamenáno
tomik112
Větší znalec
***

DÍK 0
Offline Offline

Motorka: TDM 850 4TX
Jméno: Tomáš Němec
Bydliště: Jičín
Příspěvků: 100


« Odpověď #26 kdy: 19-07-2017, 09:21:48 »

Hezky jsi mi to vysvětlil. Díky.

Nechci aby to znělo že se opravě nějak vyhýbám. Jen jsem zvýdavý a mám rád hodně informací Smiley

Jinak moje spotřeba je v dlouhodobém průměru (17000km) 4,9l/100km.

Do rezervy najedu v Alpách cca 290km, normálně tak 320km.
Zaznamenáno
Slavek-TDM
Děd vševěd
*****

DÍK 19
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: BMW
Jméno: Slavek
Bydliště: Nove Hrady
Příspěvků: 357



« Odpověď #27 kdy: 19-07-2017, 11:46:37 »

tomik112> to je slusny. Jakej mas rok vyroby? Od MY98 byly pouzity jiny karbce a taky je elektricky palivovy cerpadlo misto podtlakovyho. Tyhle novejsi karburatory detailne neznam, nemel jsem je rozebrany. Podle partsdepot se ale dost vyrazne lisi - napriklad nemaji kominky  Grin Takze u nich se da laborovat bud s tryskama nebo s posazenim jehel niz a spravnym serizenim hladiny.
MY96-97
http://partsdepot.cz/originalni-dily/motorky/Yamaha/1997/TDM+850/347294/
MY98-2001
http://partsdepot.cz/originalni-dily/motorky/Yamaha/2000/TDM+850/347426/
Zaznamenáno
tomik112
Větší znalec
***

DÍK 0
Offline Offline

Motorka: TDM 850 4TX
Jméno: Tomáš Němec
Bydliště: Jičín
Příspěvků: 100


« Odpověď #28 kdy: 19-07-2017, 11:51:28 »

Mám starý typ. Ročník 97
Zaznamenáno
Alan
Děd vševěd
*****

DÍK 1
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM850 3VD
Jméno: Alan
Bydliště: Brandýs nad Labem
Příspěvků: 238



« Odpověď #29 kdy: 20-07-2017, 19:32:43 »

Begy no něják jsem to nepoznal. mám stále spotřebu 6 na sto(do rezervy 250km). Ted v Alpách jsem se dostal na nějakých 5,7. Jinak karburátory mám nastavený podle manuálu. Co jsem ještě včera zjistil tak mám na pastorku o zub míň a to asi dělá to, že se stabilně nedostanu pod pod 6. Jo měnil jsem to kvůli tomu, že mi přátelé říkali že je za  mnou cítit benzín tak jsem myslel že to bude tím. Prý se to lehce změnilo k lepšímu :-)
Zaznamenáno
Stran: 1 [2] 3   Nahoru
  Tisk  
 
Skočit na:  


BlackRain V3 2010 by , Crip Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
SimplePortal 2.3.2 © 2008-2010, SimplePortal
Valid! XHTML