TDM FORUM TDM FORUM
26-11-2024, 14:26:53 *
Vítej, Host. Prosím přihlaš se nebo se zaregistruj.

Přihlaš se uživatelským jménem, heslem a délkou sezení
Novinky: Sponzorský dar na chod stránek
 
Stran: [1] 2 3   Dolů
  Tisk  
Autor Téma: Chladič oleje  (Přečteno 2360 krát)
tomik112
Větší znalec
***

DÍK 0
Offline Offline

Motorka: TDM 850 4TX
Jméno: Tomáš Němec
Bydliště: Jičín
Příspěvků: 100


« kdy: 16-07-2017, 15:36:38 »

Zdravím,

při přejezdu Paso Stelvio se mi povedlo rozpálit olej tak, že prokluzovala spojka.
Nepřemýšlel někdo z vás, nebo nemá někdo z vás chladič oleje?

Nemusí to být chladič oleje, ale třeba výměník voda-olej.

Díky
Zaznamenáno
Roman ST1
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 30
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Tracer 900
Jméno: Roman
Bydliště: Jičín
SPONZOR:
Příspěvků: 1684



« Odpověď #1 kdy: 16-07-2017, 20:49:35 »

Otázkou je spíš v jakém stavu je spojka a jaký typ oleje tam máš?
U TDM tím, že je nádržka s olejem mimo motor, tak se právě nepřepaluje.
Zaznamenáno
Begy
everything is possible
Administrator
Děd vševěd
*****

DÍK 44
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 900
Jméno: Jiří Beránek
Bydliště: Klecany
SPONZOR:
Příspěvků: 2034




WWW
« Odpověď #2 kdy: 16-07-2017, 21:11:39 »

taky bych to viděl spíš na stav spojky.
Alpy jsem celkem pojezdil a bez problémů.
Zaznamenáno

jedině vodka + redbull  mrk  Galerie
tomik112
Větší znalec
***

DÍK 0
Offline Offline

Motorka: TDM 850 4TX
Jméno: Tomáš Němec
Bydliště: Jičín
Příspěvků: 100


« Odpověď #3 kdy: 17-07-2017, 05:47:43 »

Včera jsem měřil. Lamely na horní hranici, pružiny na horní hranici. Takže spojka OK. Olej 10W40 (je pravda že měl 6tisíc za sebou).
Zaznamenáno
Slavek-TDM
Děd vševěd
*****

DÍK 19
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: BMW
Jméno: Slavek
Bydliště: Nove Hrady
Příspěvků: 357



« Odpověď #4 kdy: 17-07-2017, 07:20:58 »

Chladic oleje je u TDMka zbytecnej, viz predchozi prispevky. Jakou znacku a typ oleje pouzivas? Nekteri uzivatele meli problem se syntetickym Castrolem, jini zase s Motulem 5100 MA2.
Zaznamenáno
tomik112
Větší znalec
***

DÍK 0
Offline Offline

Motorka: TDM 850 4TX
Jméno: Tomáš Němec
Bydliště: Jičín
Příspěvků: 100


« Odpověď #5 kdy: 17-07-2017, 08:14:52 »

Měl jsem Valvoline DURAblend 10W40. Na něm jsem měl ty problémy.
Teď jsem nalil Motul 5100 MA2 10W40.
Zaznamenáno
Jirka
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 26
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Ducati
Jméno: Jiří Svoboda
Bydliště: Poděbrady
SPONZOR:
Příspěvků: 432



WWW
« Odpověď #6 kdy: 17-07-2017, 12:21:57 »

Vykašli se na měření. Opři přední kolo někde o plot a spojku vyzkoušej. Olejem to není. Buď lamely, nebo hodně přitažené lanko na páčce.
Zaznamenáno

I kdyby si svini vsadil zlaté zuby, stejně bude smrdět hnojem !
tomik112
Větší znalec
***

DÍK 0
Offline Offline

Motorka: TDM 850 4TX
Jméno: Tomáš Němec
Bydliště: Jičín
Příspěvků: 100


« Odpověď #7 kdy: 17-07-2017, 13:40:16 »

Ale to bych přeci pocítil i při normální jízdě. Při předjíždění v Alpách jsem za to tahal a v klidu.
Ale u vrcholu Passa Stelvia, motor vytočenej na 4000 otáček na jedníčku a motorka cukala jak kdybych ji podtáčel.
Kámoš říkal, že zamnou cítil smrad.

Zaznamenáno
tomik112
Větší znalec
***

DÍK 0
Offline Offline

Motorka: TDM 850 4TX
Jméno: Tomáš Němec
Bydliště: Jičín
Příspěvků: 100


« Odpověď #8 kdy: 17-07-2017, 13:50:26 »

A výjezd na kopec byl opravdu dlouhej. A na začátku jsem žádné problémy neměl. A to jsem spojce dal taky omylem zabrat.
Blbě jsem si najel do zatáčky a musel jsem zastavit. Pak rozjezd do velkého kopce s nalouženou motorkou a ve dvou. Vše fungovalo OK.
Až časem to začalo blbnout. Nejdřív cukala na trojku, pak na dvojku, pak i na jedničku.
Zaznamenáno
Slavek-TDM
Děd vševěd
*****

DÍK 19
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: BMW
Jméno: Slavek
Bydliště: Nove Hrady
Příspěvků: 357



« Odpověď #9 kdy: 17-07-2017, 14:21:50 »

tomik112> pockej, ale to co popisujes nejsou priznaky prokluzujici spojky. To jsou priznaky bohaty smesi ve vysokych nadmorskych vyskach (moc benzinu, malo vzduchu). Proto ten smrad - to byly saze z nedokonalyho spalovani...
Zaznamenáno
tomik112
Větší znalec
***

DÍK 0
Offline Offline

Motorka: TDM 850 4TX
Jméno: Tomáš Němec
Bydliště: Jičín
Příspěvků: 100


« Odpověď #10 kdy: 17-07-2017, 14:55:00 »

To jsem si taky myslel.
Ale jak vysvětlíš, že motor točil 3000 otáček na jedničku a motorka přesto cukala?
Myslel jsem, že by motor vůbec nechtěl do otáček.
Zaznamenáno
Slavek-TDM
Děd vševěd
*****

DÍK 19
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: BMW
Jméno: Slavek
Bydliště: Nove Hrady
Příspěvků: 357



« Odpověď #11 kdy: 17-07-2017, 15:02:15 »

tomik112> ted ti sice moc nerozumim, ale tak jak jsi to popisoval, teda ze motorka cukala nejdriv na trojku a nahore uz i na jednicku, tak to znamena, ze vynechavaly valce. Klouzajici spojku bys poznal hlavne na petku a to tak, ze by ti otacky naopak vylitly, aniz by motorka zrychlovala. Nakonec by motorka vubec nejela, ale motor by tocil klidne az do cervenyho. V tomto pripade by lamely byly totalne v haji a to jak korkovy, tak kovovy. Poznal bys to na nich - byly by opaleny do modra a zkrouceny teplem.
Zaznamenáno
tomik112
Větší znalec
***

DÍK 0
Offline Offline

Motorka: TDM 850 4TX
Jméno: Tomáš Němec
Bydliště: Jičín
Příspěvků: 100


« Odpověď #12 kdy: 17-07-2017, 15:13:29 »

Bohatou směs chápu tak, že motor vůbec nechce do otáček.
Nene na lamelách nebylo žádné opotřebení znát.

A jak se tomuhle dá zabránit? Přeci jenom 2700m.n.m. není zas tak moc.
Zaznamenáno
Slavek-TDM
Děd vševěd
*****

DÍK 19
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: BMW
Jméno: Slavek
Bydliště: Nove Hrady
Příspěvků: 357



« Odpověď #13 kdy: 17-07-2017, 15:26:41 »

Ano, motor nechce do otacek, protoze se svicky zalepi sazema a nedokonale se spaluje bohata smes. Znama bolest vsech karburatorovych TDMek, stejne jako spotreba oleje. Proto se skubani projevuje jen na horach nebo i ve strednich polohach, pokud je hodne teplo.
Pomoci se od toho da. Musis nejdriv proverit stav kominku a jehel v karburatorech. Pokud budou v poradku (plus minus, je jasny, ze po 20ti letech uz nebudou jako novy), da se dat jehla uplne dolu (tedy na nejvyssi zarez) a dat o neco mensi hlavni trysku (ja u modelu 97 daval 140ku). Jako bonus budes mit skoro o litr nizsi spotrebu paliva.
Zaznamenáno
Begy
everything is possible
Administrator
Děd vševěd
*****

DÍK 44
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 900
Jméno: Jiří Beránek
Bydliště: Klecany
SPONZOR:
Příspěvků: 2034




WWW
« Odpověď #14 kdy: 17-07-2017, 18:09:34 »

prokluzující spojka má úplně jiné projevy  Grin
Obvykle na vyšších kvaltech přidáš plyn - otáčky letí nahoru - ale rychlost se nemění. Skus si během jízdy lehce vzít za spojku a uvidíš  Wink
Smrad ze spojky je možný cítit u suché spojky. Typicky auta nebo velký BMW motorky.
TDM, jako většina motorek má spojku v olejové lázni - ta je uzavřená - spojku není možné cítit.

PS: Na Stelviu jsem byl taky a můžu rovnou říct, že motorka jela tedy dooost chcíple.
Dnes se používají podtlakový karburátory, ty tyhle změny atmosférického tlaku poměrně dobře kompenzují - ale když je kyslíku už prostě moc málo tak....
Takže cukání atd. nehledej chybu ve spojce, ale jak už kluci psali v nastavení karburátorů.
Zaznamenáno

jedině vodka + redbull  mrk  Galerie
Stran: [1] 2 3   Nahoru
  Tisk  
 
Skočit na:  


BlackRain V3 2010 by , Crip Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
SimplePortal 2.3.2 © 2008-2010, SimplePortal
Valid! XHTML