TDM FORUM TDM FORUM
23-11-2024, 18:39:38 *
Vítej, Host. Prosím přihlaš se nebo se zaregistruj.

Přihlaš se uživatelským jménem, heslem a délkou sezení
Novinky: Pravidla etiky na Fóru
 
Stran: [1] 2   Dolů
  Tisk  
Autor Téma: První problém - zkrat ? alternátor ?  (Přečteno 3567 krát)
ganmiki
Děd vševěd
*****

DÍK 13
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Jiná
Jméno: Jindřich Miki Mikoláš
Bydliště: Hradištko
SPONZOR:
Příspěvků: 545



« kdy: 11-07-2014, 20:57:42 »

Tak jsem úplně nečekal, že bude hned první problém po ujetí prvních 200km. Takže story:
Jedu a najednou koukám, že mi přestala svítit kontrola zařazené rychlosti, jel jsem na pětku, přeřadil jsem na čtyřku a ta se rozsvítila, myslel jsem tedy, že je problém v tomto, jak jsem jel a řadil zjistil, jsem, že svítí jenom ta čtyřka, ostatní ne. Po další chvilce jsem si chtěl rozsvítit dálkový a jen jsem to přepnul hned motor zdechnul, jako když najednou nehází jiskru, tak jsem to přepnul na tlumený a jel dál, za další chvilku to začalo střílet do vejfuků a když jsem zapnul blinkry tak kontrolka na palubce jenom tak mžourala, domu jsem dojel pouze na parkovačku, před barákem jsem na volnoběh přepnul dálkový a nezdechlo to, ale jak jsem přidal plyn tak to chcíplo, když jsem to chtěl nastartovat už pouze cvaká relátko. Takže co ? Nějakej šlus, blbá kostra, nebo dobíjení, ale ten altík se mi nezdá, kvůli tý kontrole zařazených kvaltů, proč by svítila jenom 4 a to zcela normálně a ostatní ne, spíš bych se přilkáněl k tomu šlusu, nebo blbý kostře. Nějaký nápady? Dík moc.
Zaznamenáno
Мîłđą
ENDORFIN
Administrator
Děd vševěd
*****

DÍK 120
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 900
Jméno: Miloš Jindřich Polák
Bydliště: Okříšky - Vysočina
SPONZOR:
Příspěvků: 2278


. Deus ex Machina ∞



WWW
« Odpověď #1 kdy: 11-07-2014, 21:11:31 »

Ahoj Baterku máš novou? Něco se mi vybavuje že tam byla špatná.
Zaznamenáno

ganmiki
Děd vševěd
*****

DÍK 13
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Jiná
Jméno: Jindřich Miki Mikoláš
Bydliště: Hradištko
SPONZOR:
Příspěvků: 545



« Odpověď #2 kdy: 11-07-2014, 21:19:25 »

Baterka je fungl nová, navíc od prodejce jsem normálně dojel 70km domů na 4AH malou ze čtyřkolky a teď najednou po 10km na nový nalitý baterce 12AH, podle mě by se po těch pár km jenom světlama nestihla vybít, kdyby to najednou přestalo dobíjet, navíc co ta kontrola kvaltů, divný.
Zaznamenáno
Мîłđą
ENDORFIN
Administrator
Děd vševěd
*****

DÍK 120
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 900
Jméno: Miloš Jindřich Polák
Bydliště: Okříšky - Vysočina
SPONZOR:
Příspěvků: 2278


. Deus ex Machina ∞



WWW
« Odpověď #3 kdy: 11-07-2014, 21:28:42 »

No to je fakt divný. Na radu jsou tu jiní experti kolem elektriky ale takhle na dálku těžko posoudit čím to je.
Zaznamenáno

Alan
Děd vševěd
*****

DÍK 1
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM850 3VD
Jméno: Alan
Bydliště: Brandýs nad Labem
Příspěvků: 238



« Odpověď #4 kdy: 11-07-2014, 23:06:36 »

měřil jsi dobíjení?
Zaznamenáno
Aca
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 14
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Jiná
SPONZOR:
Příspěvků: 876


« Odpověď #5 kdy: 12-07-2014, 05:19:07 »

A to jezdíš na tu čtyřkolkovou? Jestli tam máš novou není rozhodující.Pořádný trable může dělat jen povolenej kontakt na baterce. Zkontroluj regulátor,tedy konektor,jinak na něm nic moc nezkontroluješ.Každopádně bych to viděl na baterku.
Zaznamenáno
Begy
everything is possible
Administrator
Děd vševěd
*****

DÍK 44
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 900
Jméno: Jiří Beránek
Bydliště: Klecany
SPONZOR:
Příspěvků: 2034




WWW
« Odpověď #6 kdy: 12-07-2014, 07:51:51 »

- tyhle motorky alternátor jako takový nemají
- bez změření napětí nic nevykoumáš
- zkontroluj kontakty na baterce
- zkontroluj konektor na regulátoru (je pod pravým bočním plastem)

dnes se k tobě asi nedostanu, případně skus napsat Jirkovi je z Poděbrad
Zaznamenáno

jedině vodka + redbull  mrk  Galerie
Luko
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 22
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Triumph
SPONZOR:
Příspěvků: 1388



« Odpověď #7 kdy: 12-07-2014, 07:52:37 »

Ten ukazatel kvaltu bych neřešil.Při podpětí ta elektronika dělá psí kusy.
Zkontroluj kontakty na baterce a na kostře a cívce.Pujč nebo si kup malý multimetr (baumax za kilo  Wink ) a změř kolik ti to dobíjí.
Ještě odcházejí konektory na regulátoru.
Pokud všechny konektory jsou OK pak měřit alternátor/vysoké napětí do regulátoru/regler/baterku.
Taky to jde že přijede nějaký kolega na TDM a budete zkoušet přehazovat díly.

Edit-Begy byl o vteřinku rychlejší  Wink
Zaznamenáno

Lepší být o půl šesté doma,než v pět v márnici.
ganmiki
Děd vševěd
*****

DÍK 13
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Jiná
Jméno: Jindřich Miki Mikoláš
Bydliště: Hradištko
SPONZOR:
Příspěvků: 545



« Odpověď #8 kdy: 12-07-2014, 08:18:53 »

Měřák mám, teď jsem byl změřit baterku, má 11,5 V což mi přijde málo a při startování rapidně klesne napětí až někam k pěti, blbě se to odečítá jak to letí dolů, na začátku to s tím jednou, dvakrát otočí ale jak to sletí tak samozřejmě už jenom cvaká relé,každopádně baterie je zřejmě vybitá, což znamená, že motorka nedobíjí a vytloukla se světlama atd. Protože zatím vůbec neznám jak je to udělaný ( jak že nemá alternátor ? ) jdu si dát kafe a snídani, stáhnu manuál a jdu študovat. Baterie byla úplně nová, motocyklová 12AH Varta, taková ta co je přednabitá na sucho a dolitím elektrolitu se aktivuje, čili doufám, že v ní problém nebude.
Zaznamenáno
Mirek TDM
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 40
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: KTM
Jméno: Mirek
SPONZOR:
Příspěvků: 1009



« Odpověď #9 kdy: 12-07-2014, 08:30:56 »

A když jsi odpojoval ten alarm, nepok....l jsi něco tam! Zaizoloval jsi všechno!
Zaznamenáno
Begy
everything is possible
Administrator
Děd vševěd
*****

DÍK 44
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 900
Jméno: Jiří Beránek
Bydliště: Klecany
SPONZOR:
Příspěvků: 2034




WWW
« Odpověď #10 kdy: 12-07-2014, 09:16:17 »

tím měřením jsem samosebou myslel za chodu motoru.
Zaznamenáno

jedině vodka + redbull  mrk  Galerie
SiBerie
Velký znalec
****

DÍK 3
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM850 4TX
Bydliště: Jesenice u Prahy
Příspěvků: 161



« Odpověď #11 kdy: 12-07-2014, 09:31:15 »

11,5 V na baterce je mrtě málo. Nastartuj přes kabely a zkus na baterce kolik to dobíjí, tak jak píše Begy. Ještě mě napadá. Některé baterky by se měly po nalití ještě pro jistotu dobít, aby získaly plnou kapacitu. Jinak při startování samozřejmě napětí ubývá.
Zaznamenáno

paní Columbová
Мîłđą
ENDORFIN
Administrator
Děd vševěd
*****

DÍK 120
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 900
Jméno: Miloš Jindřich Polák
Bydliště: Okříšky - Vysočina
SPONZOR:
Příspěvků: 2278


. Deus ex Machina ∞



WWW
« Odpověď #12 kdy: 12-07-2014, 10:02:38 »

11,5 V na baterce je mrtě málo. Nastartuj přes kabely a zkus na baterce kolik to dobíjí, tak jak píše Begy. Ještě mě napadá. Některé baterky by se měly po nalití ještě pro jistotu dobít, aby získaly plnou kapacitu. Jinak při startování samozřejmě napětí ubývá.
To jsem chtel napsat a souhlas. Toto jako prvni krok.
Zaznamenáno

ganmiki
Děd vševěd
*****

DÍK 13
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Jiná
Jméno: Jindřich Miki Mikoláš
Bydliště: Hradištko
SPONZOR:
Příspěvků: 545



« Odpověď #13 kdy: 12-07-2014, 10:16:02 »

Po odpojení alarmu všechno zaizolováno a přivedený plus jsem odpojil úplně.
Při nastartovaném motoru je na baterce při volnoběhu 13,4V, když  přidám tak to stoupne na 13,8, pokud v této chvíli zapnu světla ( potkávací ) klesne napětí o cca 0,4V, pokud zapnu dálkový pak skoro o jeden V, samozřejmě vše při vonoběhu motoru. Pokud je regulátor napětí takový žebrovaný čtvereček s jedním konektorem vpravo nahoře na úrovni přední vidlice pak jsem ho našel, každopádně nevím co na něm kontrolovat a jak se má chovat, jediný co jsem zjistil je, že po cca 5 minutách volnoběhu je pěkně horkej, nevím zda to je normální či nikoli. Pokud motor vypnu má baterka nějakých 12,4 V když v této době zapnu světla ani to s tím nehne a to ani tlumený ani dálkový. Všechno jsem zkontroloval jak je dotažený a nic povolenýho jsem nenašel. Baterka je ta co se nabíjet nemusí, notabene, normálně jsem na ní včera ujel dopoledne cca 30km a pak odpoledne 25 ke švagrový a stalo se to až při cestě zpět po dalších 15km, do tý doby OK. Předchozí majitel tam dle svých slov měl nějakou speciální silnější baterku, ale důvod úplně nebysvětlil, podezřívám ho ( to ), že něco v elektrice blbne již delší dobu a on to vyřešil tím, že tam nadimenzoval baterii, která ty výkyvy napětí ustála. Podle mě by při zapnutým motoru i na vonoběh nemělo zapnutí světel mít vůbec žádný vliv na pokles napětí, notabene pokud vliv nemá při vypnutém motoru, potřeboval bych někde splašit ten regulátor na zkoušku na výměnu, nebo jeslti mi to někdo doma oměříte, jak se to chová vám. Já si myslím, že problém je v tom, že když jedu se světlama tak je napětí na takovém minimu, že se baterie nestihne dobíjet a pomalu "měkne" až se stane to co se stalo, čili problém bych hledal v tom regulátoru, pokud by byl problém někde v elektrice ( třeba blbá kostra ) pak by to s tím napětím na baterce hejbalo i když je vyplej motor jenom tím, že zapojím okruh světel, ale to se nestane.
Ale jsou to jenom moje myšlenkový pochody ?
Zaznamenáno
Begy
everything is possible
Administrator
Děd vševěd
*****

DÍK 44
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 900
Jméno: Jiří Beránek
Bydliště: Klecany
SPONZOR:
Příspěvků: 2034




WWW
« Odpověď #14 kdy: 12-07-2014, 11:25:10 »

hmm tak napětí i chování dobíjení je normální. Ano regler je ta žebrovaná krabička na boku a že se zahřívá je normální.


jak jsem psal, motorka nemá klasický alternátor ale spíš to připomíná magneto u fichtla. Prostě v motoru je jen magnet který se otáčí kolem cívek, výstupní napětí je pak zkratovou regulací ustáleno na cca 13,7V.
Protože to není klasický altík s buzením, tak je to poměrně závislý na otáčkách motoru. Takže na volnoběh to při zátěži může klidně pěkně klesnout.
něco k dobíjení: http://www-tdm.cz/TDM_forum/index.php?topic=663.0


Zaznamenáno

jedině vodka + redbull  mrk  Galerie
Stran: [1] 2   Nahoru
  Tisk  
 
Skočit na:  


BlackRain V3 2010 by , Crip Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
SimplePortal 2.3.2 © 2008-2010, SimplePortal
Valid! XHTML