TDM FORUM TDM FORUM
24-11-2024, 18:34:43 *
Vítej, Host. Prosím přihlaš se nebo se zaregistruj.

Přihlaš se uživatelským jménem, heslem a délkou sezení
Novinky: Pravidla etiky na Fóru
 
Stran: 1 [2]   Dolů
  Tisk  
Autor Téma: Baterie KO ?  (Přečteno 4412 krát)
Aca
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 14
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Jiná
SPONZOR:
Příspěvků: 876


« Odpověď #15 kdy: 27-02-2013, 17:54:52 »

Neco delas blbe.
Zaznamenáno
ronin99
Nováček
*

DÍK 0
Offline Offline

Motorka: TDM850 4TX
Jméno: Roman
Bydliště: Mladá Boleslav
Příspěvků: 9


« Odpověď #16 kdy: 27-02-2013, 17:58:45 »

Netuším co bych dělal blbě...  Nicméně zítra to zkusím znovu a dám vědět. Díky...
Zaznamenáno
SiBerie
Velký znalec
****

DÍK 3
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM850 4TX
Bydliště: Jesenice u Prahy
Příspěvků: 161



« Odpověď #17 kdy: 27-02-2013, 18:45:11 »

Aca MladouBouli mas za rohem Wink
Zaznamenáno

paní Columbová
Aca
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 14
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Jiná
SPONZOR:
Příspěvků: 876


« Odpověď #18 kdy: 27-02-2013, 19:22:02 »

Tak myslis,ze mam vzit lekarskej kufirek do tlapky a baterku do ruksaku a vyrazit?
Se obavam,ze by to kolega nezaplatil...... Wink
Zaznamenáno
kus
Global Moderator
Děd vševěd
*****

DÍK 25
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: ...asi trakař
Jméno: Martin Suk
Bydliště: Červený Kostelec,Olešnice 366
SPONZOR:
Příspěvků: 536




« Odpověď #19 kdy: 27-02-2013, 20:27:09 »

Ještě zkus změřit napětí na baterce(kontaktech pod sedadlem kostra kdekoliv a jeden z těch dvou šroubů pod tím plastovým krytem) pokud při pokusu nastartovat klesne napětí pod 9v tak je baterka in prdelium,a nebo zaoxidovaný kabely.
Osobně mám motku od roku 2007 a baterku jsem neviděl,a nabít potřebuje jen když něco nechám nedopatřením zapnutý,a to ji stačí 1hoďka .
Ale to že cvaká releé je tím že chybí šťáva.
Zaznamenáno
Pekelný dědek
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 15
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: BMW
Jméno: René Havlík
SPONZOR:
Příspěvků: 313



« Odpověď #20 kdy: 28-02-2013, 12:52:41 »

Ja jsem to vlákno četl,tak všem kteří to nepochopili ještě doteď tak startovací kabely typu lidl,baumax a pod. jsou k ničemu,respektive ty kleště jsou k ničemu,protože pokud je člověk myslící zdravým rozumem,tak mu musí být jasné,že nelze přes ně přenést takový proud,který je potřeba k nastartování.Pokud ti můžu poradit - kleště ustřihni + vodič připoj na auto baterii třeba přes kontakt http://www.pneuconex.cz/katalog-zbozi/prislusenstvi/produkt/svorka-kontaktu-autobaterii-plus-mosazna řádně dotažený (v žádném případě od firmy FILSON rozpadá se při prvním dotažení na několik částí - od té firmy raději nic) a na druhém konci udělej očko a připoj(řádně dotáhni) na pozici + kabelu z baterie,aby jsi mohl použít relé na start z důvodu řádně dotažených kabelů.Ty by jsi bez toho relé těžko dotáhnul,protože by startér měl snahu se točit,protože bys ho připojoval napřímo.Můžeš použít pokud máš bateriový odpojovač co se používal v autech dřívější výroby.Odpojovač se vyrábí stále,ale více pro potřeby majitelů přívěsů pro info třeba takový http://www.championwinch.cz/produkt/navijak-bateriovy-odpojovac/89 .Mínus kabel připoj zase přes svorku(řádně dotáhni) na autobaterii,na druhém konci udělej opět očko a připoj ho na nějakej šroubek přímo na motor - startér využívá jako mínus pól svůj obal a přes šroubky,kterými je přišroubovaný k motoru a motor k rámu a rám spojený s mínus pólem baterie.Tím vyloučíš možnost přechodového odporu mezi baterií a startérem.Pokud vše uděláš,jak jsem polopaticky popsal a bude ti normálně točit,tak zkus natáhnout ten mínus kabel přímo od motobaterky kterou dobiješ na motor,pokud bude startovat máš někde přechodový odpor.Pokud nebude točit když bude připojen na autobaterii přes to start. relé motorky je relé špatné,nebo máš něco se startérem.To relé vyloučíš přepojením kabelu od autobaterky na plus co vede ze startéru - ty dva vodiče spoj šroubkem a pak startér zkoušej prikládáním bateriové svorky na baterii je tam větší dotyková plocha a mužeš na kontakt více zatlačit.Pokud jsem něco spletl tak mě opravte - každopádně tím co jsem radil motorce či startéru neublížíš.
Přeji úspěšnou opravu.
Zaznamenáno
Láďa H.
Velký znalec
****

DÍK 4
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Jiná
Jméno: Ladislav Hruška
SPONZOR:
Příspěvků: 136


« Odpověď #21 kdy: 28-02-2013, 19:58:23 »

Ještě bych ty kabely asi tak o 1/2ku zkrátil, i vzdálenost při 12V a takovým proudu hraje významnou roli, nejen přechodový odpor čínských kleští.
Zaznamenáno
kus
Global Moderator
Děd vševěd
*****

DÍK 25
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: ...asi trakař
Jméno: Martin Suk
Bydliště: Červený Kostelec,Olešnice 366
SPONZOR:
Příspěvků: 536




« Odpověď #22 kdy: 28-02-2013, 20:05:26 »

Myslím že největčí problém jsou ty slabý startovací kabely,ty se akorát zahřejou a nic .
Zaznamenáno
Begy
everything is possible
Administrator
Děd vševěd
*****

DÍK 44
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: TDM 900
Jméno: Jiří Beránek
Bydliště: Klecany
SPONZOR:
Příspěvků: 2034




WWW
« Odpověď #23 kdy: 28-02-2013, 20:20:52 »

hlavně si uvědomte že tohle není auto. Tady nesjou tak velký startovací proudy. Mimojiné samotný starter je jištěn 40A pojistkou (fyzicky tedy 2x20A).
Vzhledem k tomu že pojistky se většinou dimenzují na 1/2 - 2/3 jmenovitého proudu, tak počítám starter TDM bude brát mezi 20-30A max...
Schválně to skusim v pondělí změřit klešťákem u svý.

jinak ano - startovací kabely by měly být kvalitní - ale zrovna u startování motky bych v nich extra vědu nehledal
Sám jsem byl svědkem několika startů motorek s vyšťavenou baterkou, kdy se na propojení použil kablík jako k lampičce
Zaznamenáno

jedině vodka + redbull  mrk  Galerie
Láďa H.
Velký znalec
****

DÍK 4
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Jiná
Jméno: Ladislav Hruška
SPONZOR:
Příspěvků: 136


« Odpověď #24 kdy: 28-02-2013, 21:00:31 »

Tak nevím jak u 4XT, ale u 3VD jsem žádnou pojistku mezi baterií a startérem neviděl, prostě tam nejsou.  Nedávno jsem řešil "nestartování", tak jsem to prošel poměrně podrobně. U mě to bylo vadný vyhodnocovací relé (to co kontroluje, řadičku, spojku, stojánek). Ještě jsem to teď kontroloval ve schématu a  ani tam ty pojistky u 3VD nejsou zakreslený.  Skoro by mě překvapilo, kdyby u 4XT byly mezi baterkou a startérem pojistky (myslím v prodový větvi, ne odjištění startovacího relé), protože ten proudovej náraz v okamžiku sepnutí startovacího relé musí být opravdu značnej. Myslím, že to klešťák ani nechytne, při točení už ten proud nebude takovej, přesný změření bude tak na osciloskop.    Tím neříkám, že tam ty pojistky u 4XT nemůžou být, třeba tam mají pomalý pojistky a pak je to samozřejmě v pohodě.  Wink
Zaznamenáno
Aca
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 14
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: Jiná
SPONZOR:
Příspěvků: 876


« Odpověď #25 kdy: 28-02-2013, 21:17:31 »

Ty pojistky jsou na startovacim relatku.
Zaznamenáno
kus
Global Moderator
Děd vševěd
*****

DÍK 25
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: ...asi trakař
Jméno: Martin Suk
Bydliště: Červený Kostelec,Olešnice 366
SPONZOR:
Příspěvků: 536




« Odpověď #26 kdy: 28-02-2013, 21:43:42 »

JJ pojistka je na relé,startér je napřímo na baterii,a myslím že při startování bude špičkovej proud minimálně 100A.
Baterka má 180 A max startovací proud.
Zaznamenáno
Pekelný dědek
Kořen
Děd vševěd
*****

DÍK 15
Offline Offline

Pohlaví: Mužské
Motorka: BMW
Jméno: René Havlík
SPONZOR:
Příspěvků: 313



« Odpověď #27 kdy: 01-03-2013, 12:30:59 »

Pak si přečti ještě nějaké komentáře ke startovacímu relátku na motorkářích.
http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=136806&fid=18&&pgr=1
Tenhle se mi zdál podobný tvému problému 1100Virago> Rozebrat to většinou jde, je to jen zapertlovaný. Ale cívka se většinou nespálí,je tam jen ta,co přitahuje kontakty a ty se právé pálí! Dělají se v nich důlky a upalují se celkově až se nepotkaj a pak to jen cvaká a nepřevádí, nebo převádí málo,co neotočí startérem.Jedině se musí zabrousit/zarovnat a povysunout,ale je to dost krátkodobé řešení jak jsem už psal nahoře.
Zaznamenáno
ronin99
Nováček
*

DÍK 0
Offline Offline

Motorka: TDM850 4TX
Jméno: Roman
Bydliště: Mladá Boleslav
Příspěvků: 9


« Odpověď #28 kdy: 05-03-2013, 17:51:24 »

Tak jsem zase tady.
Děkuji všem za rady,dnes jsem vyrobil pořádné startovací kabely (svorky+kabel o vnitřním průměru 6mm+oka).
Přenos proudu je o 1000% lepší jak s obyčejnými startovacími kabely.
Startér začal ihned točit. Nastartoval jsem sice až po cca. 30ti pokusech ,ale už je vše OK.
Dnes večer budu objednávat baterii, takže sezonu v pohodě stihnu  Grin
Ještě jednou díky všem  supr
Zaznamenáno
Stran: 1 [2]   Nahoru
  Tisk  
 
Skočit na:  


BlackRain V3 2010 by , Crip Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
SimplePortal 2.3.2 © 2008-2010, SimplePortal
Valid! XHTML