Určitě každý to zná, přideš k motorce, točíš startérem jako blázen a po x minutách teprve motor chytne... Nebo složitě (u TDM to celkem složité je) nalévat komory karburátorů benzínem.
Problémem je, že v plovákových komorách karburátorů, které po letech už tolik netěsní, vyschne benzín a než je podtlakové čerpadlo znovu naplní, trvá to..takže, po několika zimách s touhle motorkou mne napadlo toto a skutečně to funguje !
Co je k potřeba:
1/ Sežeň si někde PVC rouru od vysavače
2/ Budeš potřebovat trochu izolačky, nelepší je na tohle tzv. "žužu" páska, kterou používají např. elektrikáři
Postup:
Z jedné strany je potřeba trubku omotat dole izolačkou tak, aby se dala zasunout otvoru, kterým naléváme benzín do nádrže a po stranách neunikal žádný vzduch. Já na to použil již zmíněnou žužu pásku, ale jistě to pujde i s obyčejnou izolačkou, ale musí si člověk trochu vyhrát aby tam byl náběh, aby to dobře těsnilo.
Dál kouhout dám na ON a párkrát silně fouknu přes trubku do nádrže. Tímto tlakem benzín otevře v karburátorech mnohdy zaseklé plovákové ventily a zaplaví plovákové komory benzínem. A je to, ted stačí otočit startérem a motorka hned chytne !
pozn.:
tento postup není nutný pokud se startem po delší době nemáte problémy, nebo máte motocykl vybaven elektrickým benzínovým čerpadlem. Tento návod funguje u mojí 3VD 94', která už má na tyto problémy po min. 90 000km nárok. Jak sou na tom novější TDM netuším.