Název: Dobíjeni Přispěvatel: Venda 21-09-2009, 21:51:13 Ahoj, moc peknej a prehlednej web, sem rad ze sem na nej narazil. Ted k veci: tdmko prestalo dobijet-teda dobiji ale asi 12.6. Coz je prej malo...na provoz(svetla atd) to staci ale starterem pak baterie neotoci a porad roztlacovat se mi to nechce. Stalo se mi to uz asi pred mesicem, kdy sem prijel po cca 200km a 10 minut na to bat vybita- po dvou dnech ale sama zacla dobijet... az ted je to na ho... uz to trva 4dny a vypada to ze se nechyti uz... v elektrice se absolutne nevyznam, mohl by nekdo poradit co a kde mam zkontrolovat? Podle meho nazoru muze byt spatny jen nekde nejaky kontakt, kdyz to slo pak ne pak jo a ted zas ne... diky moc za rady
Název: asi bych začal kontrolou Přispěvatel: Begy 27-08-2009, 21:20:00 asi bych začal kontrolou konektoru u regulátoru. Ten by měl být snad někde pod nádrží.
To by ti řekl asi přesně MILDA, ten už ho měnil. Pokud bude konektor OK a nebude to stále dobíjet na cca 14,7V je v háji regulátor. Nový seženeš na: http://www.ignitech.cz/czech/rch25z/rch25z.htm co jsem zatím slyšel tak je kvalitnější než origo. Origo má malý chladič a rychle se přehřeje - odejde. jinak nějaký info je ještě tady: http://www-tdm.cz/TDM/forum/technika/elektrika/vykon-alternatoru Název: Tak sem byl vcera v tom Přispěvatel: Venda 29-08-2009, 11:34:09 Tak sem byl vcera v tom ignitech. Chlapci jsou fakt sikovny a velice ochotny.... Je to v Prelouci. Byl to regulator dobijeni, takze ti diky za radu.
Název: tušil jsem to taknějak Přispěvatel: Begy 29-08-2009, 15:17:54 tušil jsem to :)
taknějak pozoruju, že se s nima poslední dobou rozthnul pytel. Název: tak jsem zjistil že i mě se Přispěvatel: Begy 02-07-2010, 16:37:56 tak jsem zjistil že i mě se zřejmě děje nějaká neplecha s dobíjením.
Můžete mě někdo změřit kolik vám to dobíjí při volnoběhu? (cca 1000-1100 ot) Název: aha tak mě fakt asi zlobí Přispěvatel: Begy 02-07-2010, 19:54:22 aha tak mě fakt asi zlobí regulátor.
Na volnoběh mě to dává kolem 13V. Nepozoroval jsem žádný problém než jsem namontorval LED přídavný světla. Ty mě na volnoběh blikaj jako stroboskop :~ U žárovek se to neprojevuje (ty mají velké spoždění na reakci na procházející proud) Název: tak záhada hlavolamu Přispěvatel: Begy 06-07-2010, 12:27:51 tak záhada hlavolamu vyřešena. Mám načatou spínačku.
Před spínačkou mám cca 12V za ní na světelným okruhu kolem 9,5V (při vypnutým motoru). Když jsem tu spínačku proklemoval kouskem drátu byl klid. Takže jí asi obejdu relátkem, protože abych vyndal šavle a rozebral brejle abych mohl odvrtat ty trhací šrouby co držej spínačku se mě teda nechce :nene: Název: Re: Dobijeni Přispěvatel: Begy 01-10-2011, 07:52:36 na netu jsem našel další šikovnou firmu která vyřeší asi veškeré problémy s dobíjením. Tedy odkouřené regulátory, ale i vadná vinutí dynama
http://www.previjeni-regulatory.cz/index.php případně i manuál k ověření funkce dobíjení: http://www.previjeni-regulatory.cz/pic/regulatory/manual.pdf Název: Re: Dobijeni Přispěvatel: machyn 06-11-2011, 16:17:56 BEGY.Asi mám ten samý problém.Při volnoběhu to ukazuje11,27 voltua při světlech napětí klesá
Název: Re: Dobijeni Přispěvatel: Begy 06-11-2011, 18:15:29 a kde to měříš?
pokud ti to ukazuje tyhle hodnoty přímo na baterii tak máš v háji něco s dobíjením. Název: Re: Dobijeni Přispěvatel: machyn 06-11-2011, 20:10:11 No měřil jsem to u baterie.Může to být i relé *cvok*
Název: Re: Dobijeni Přispěvatel: Aca 06-11-2011, 20:25:07 Tohle asi rele nema.....Mozna to bude chtit nejaky tytok....znalosti,nebo doktora.
Název: Re: Dobijeni Přispěvatel: Begy 06-11-2011, 20:34:11 něco málo jak to funguje je tady: http://www-tdm.cz/TDM_forum/index.php?topic=663.0
- a dole máš i návod jak ověřit správnou funkci regulátoru Název: Re: Dobijeni Přispěvatel: Kalibor 15-11-2011, 22:58:46 Kontrolu dobíjení jsem vyřešil ze šuplíkových zásob takto http://www-tdm.cz/TDM_forum/index.php?action=media;sa=item;in=5142 .
Podsvícení V-metru bílou diodou zajišťuje dobrou čitelnost i za tmy. Název: Re: Dobijeni Přispěvatel: Luko 20-11-2011, 18:14:25 Milda- Přečti si 2 komentáře zpět a vše pochopíš ;)
Název: Re: Dobijeni Přispěvatel: machyn 12-01-2012, 15:32:56 DOBIJENí. T *grr*ak jsem zavezl svoji drahuš na opravu.Alternátátor špatný.Regulační relé špatné. Oprava kolem10000
Název: Re: Dobijeni Přispěvatel: Ales.77 12-01-2012, 15:56:20 DOBIJENí. T *grr*ak jsem zavezl svoji drahuš na opravu.Alternátátor špatný.Regulační relé špatné. Oprava kolem10000 To si děláš prdel *uaau*Název: Re: Dobijeni Přispěvatel: Roman ST1 12-01-2012, 16:25:56 Machyn : to je nějak moc. Zkus napsat Lukovi, jestli nemá navíc z té rozebrané devítky.
Název: Re: Dobijeni Přispěvatel: Begy 12-01-2012, 17:04:37 hele 10tis to je nějak úlet jako prase.... Nový regulátor od Ignitechu stojí 2500 (origo yamaha 2700) a pokud máš špatný cívky dynama tak se nechávaj přemotat (origo cívky jsou kolem 13000). Nevěřim tomu že by to přemotání stálo 7500... kup cívky z nějakýho zničenýho motoru...
Název: Re: Dobijeni Přispěvatel: Luko 12-01-2012, 18:39:58 Nemam,mám jen magneto.
Ale 10tku za toto snad dobrovolně nedáš *conf* Begy ti to už dostatečně popsal ;) Název: Re: Dobijeni Přispěvatel: machyn 02-09-2012, 20:06:40 Pánové je znovu podzim a já mám problém s dobijením.Už se vám to někdy stalo že se to posralo dvakrát do *grr* *grr*roka
Název: Re: Dobijeni Přispěvatel: machyn 17-09-2012, 08:34:03 Snad tento týden už bude spravená.Takže ještě nějaký ten kilometr najedu *mrk*
Název: Re: Dobijeni Přispěvatel: Zdenek XRV 01-10-2012, 16:06:24 Zkus regulátor Elesys, M-REG2
Název: Re: Dobijeni Přispěvatel: kus 01-10-2012, 16:41:58 Ahoj.
Hle Machyne pokud se to podělalo 2x zasebou tak bych uvažoval i o nějaký další kontrole v dobíjecím okruhu aby náhodou někde nabyl zakopanej pes co ti to odpaluje.Třeba dioda v altiku a nebo něco podobnýho. Čus Kus. Název: Re: Dobijeni Přispěvatel: machyn 07-12-2012, 19:38:06 Ptal jsem se Pepy Macháčka na dobijjení a on mi odepsal že se mám podívat na budící cívku jestli mi neprobijí.Nevíte někdo jak to mám skontrolovat? *cvok* *cvok*
Název: Re: Dobijeni Přispěvatel: Begy 07-12-2012, 20:08:29 trochu jsem popídil net a kamaráda googla.
TDM nemá žádný budící cívky, elektrické schema nic takového neříká. Pokud se podívám na googlu na rozebraný motory, tak vinutí dobíjení je buzeno permanentními magnety. Vpodstatě je to stejný jako třeba u fichtla. rozebraný motor jsem neměl, tak to ber jen na 99% ;D Název: Re: Dobijeni Přispěvatel: machyn 23-01-2013, 17:59:20 Něco málo na co bych se chtěl zeptat? Může být příčina spáleného dynama na TDM špatné ukostření *cvok* *oje*
Název: Re: Dobijeni Přispěvatel: Мîłđą 23-01-2013, 19:06:20 Čau Machyne ;) koukám, že s tím máš problém už od začátku loňského roku to opravdu normální není. Někde musí být zrada, že se Ti to pořád sere. Já osobně tomu nerozumím tak bych jel za někým kdo tomu hoví a proměří, posoudí, poradí a nejlépe opraví. To Ti řeknu že to fakt naštve.
Přeju Ti ať to máš brzy a za rozumný peníz vyřešené. *smil* Název: Re: Dobijeni Přispěvatel: Ales.77 23-01-2013, 20:07:27 Čau Machyne ;) koukám, že s tím máš problém už od začátku loňského roku to opravdu normální není. Někde musí být zrada, že se Ti to pořád sere. Já osobně tomu nerozumím tak bych jel za někým kdo tomu hoví a proměří, posoudí, poradí a nejlépe opraví. To Ti řeknu že to fakt naštve. Tak on to opravené má a myslím že i u chlapa co tomu docela rozumí,ale asi v to už nemá důvěru a i trochu strachu že ho to někde vypeče.Přeju Ti ať to máš brzy a za rozumný peníz vyřešené. *smil* Název: Re: Dobijeni Přispěvatel: Мîłđą 23-01-2013, 20:27:08 Tak on to opravené má a myslím že i u chlapa co tomu docela rozumí,ale asi v to už nemá důvěru a i trochu strachu že ho to někde vypeče. Jo taaak já měl pocit Aleši že to má s tou el. Machyn zase v pr... :PNázev: Re: Dobijeni Přispěvatel: Ales.77 23-01-2013, 20:31:44 Je pravda že jsem s ním dlouho nemluvil,ale na štědrej den ještě jezdil a potom to asi už moc nešlo tak asi ještě jezdí ;D
Název: Re: Dobijeni Přispěvatel: Luko 23-01-2013, 20:55:55 Něco málo na co bych se chtěl zeptat? Může být příčina spáleného dynama na TDM špatné ukostření *cvok* *oje* Špatné ukostření čeho? Altíku,baterky,regleru nebo někde na rámu? Každopádně všude musí být dobrá kostra,jinak vznikaj velké přechody a výkyvy.Prostě neplecha ;) Název: Re: Dobijeni Přispěvatel: machyn 23-01-2013, 21:12:53 Luko.No musím sena to podívat protože nemíním jenom vrážet prachy do dobíjení jsou aj jiné věci co si můžeš koupit za ty prachy
Název: Re: Dobijeni Přispěvatel: machyn 23-01-2013, 21:20:32 Chlapci zatím to jezdí ale ta důvěra je zatím někde *evil*.Já jinak nemímím jezdit jen kolem komína *cvok*.Chtěl bych aby to byla zase ta téměř dokonalá motorka. *supr*
Název: Re: Dobíjeni Přispěvatel: machyn 04-05-2013, 00:05:02 http://zivnostensky-rejstrik.cz/jiri-grech-63456109/
Název: Re: Dobíjeni Přispěvatel: Aca 23-08-2014, 19:58:44 A ten dotaz?
Název: Re: Dobíjeni Přispěvatel: doktor11 15-10-2014, 12:37:15 Nazdar hoši,,mám taký problém.zhorel mi stator (900),nikto mi to u nás nechce previnúť,,,nový je drahý a náhradu som na sk.nezohnal.Našiel som na pl.stránkach stator na tdm 850,bude mi to pasovat?je tam dobrá cena(80e),díky René
Název: Re: Dobíjeni Přispěvatel: Luko 15-10-2014, 18:46:28 Nazdar hoši,,mám taký problém.zhorel mi stator (900),nikto mi to u nás nechce previnúť,,,nový je drahý a náhradu som na sk.nezohnal.Našiel som na pl.stránkach stator na tdm 850,bude mi to pasovat?je tam dobrá cena(80e),díky René Řek bych že ti to pasovat nebude. Zkontroluj si to přes čísla dílu na Partsdepot. Jinak bych napsal do Ignitech (http://www.ignitech.cz/cz/vyrobky) Název: Re: Dobíjeni Přispěvatel: doktor11 16-10-2014, 11:58:42 Len original diel za 12500čk:-( neviete ci to nepasuje z niakeho ineho modelu Yamahy?
Název: Re: Dobíjeni Přispěvatel: kodl1 16-10-2014, 14:39:54 Buď nechat převinout, nebo z bouračky...
http://www.motorkari.cz/motobazar/nahradni-dily/moto-na-dily/dily/motor-tdm900-623946.html (http://www.motorkari.cz/motobazar/nahradni-dily/moto-na-dily/dily/motor-tdm900-623946.html) Název: Re: Dobíjeni Přispěvatel: Kolombová 28-10-2014, 15:24:35 Pro ty kteří budou hledat regulátor:
U 3VD je sice regulátor namontovaný na levé straně rámu pod plasty těsně pod nádrží (viz foto) ale jsou k němu napevno přidělaný kabely. Štekr (spoj kabelů) kde se dá měřit nebo překontrolovat zoxidování kontaktů je mezi krytem hlav a airboxem takže tam nejde strčit ani ruka. Zajímavý řešení :(. Takže aby se k němu člověk dostal tak musí demontovat airbox nebo chladič. Vyhodnotil jsem to že nejlepším řešením bude demontovat chladič a zároveň kontrola svíček ....... strašná práce a rozdělané půl motorky. Proč to dávají na místo kam se dostane voda když to mohlo být krásně přístupný a v suchu vytažený až pod sedlem *grr* ? Název: Re: Dobíjeni Přispěvatel: Aca 28-10-2014, 16:34:27 Vítej u Téměř dokonalé motorky. A tak to je u téhle motorky se vším......Budiš ti útěchou,že pokud se údržba udělá pořádně,nemusí se to dělat moc často.
Název: Re: Dobíjeni Přispěvatel: Kolombová 04-11-2014, 17:53:00 Řešil tu někdo už jaký je rozdíl v regulátorech podle roku výroby?
Dost prolézám internet protože s regulátorem mám problém a snažím se získat co nejvíc informací. Do roku 1993 to vypadá že se používal takovej obdélníkevej s konektorem přímo na těle. Od roku 1993 do roku 1995 je na prodej jen opravdu málo kusů. Je sice již čtveratý ale konektor má na asi půlmetrovým kabelu. Toto mám já v motorce a když je k dostání tak strašně drahej (1500 za použitý a 2500za nový). Je to konkrétně typ SH650-12. No a potom je ještě 1996 až do konce výroby 850tky a ty jsou zase čtveratý ale konektror mají na svém těle a mají jiný číslo SH650C-11. No a aby se člověk nenudil tak jsou ještě nějaký mezi tím vším a ty mají kabel kratší nebo dokonce dva. Vše jen a pouze použito na TDM. Celkem zajímavým zjištěním je že se nechá nasadit regulátor i z jiné motorky a nemusí to být ani TDMko. Kupříkladu ten použitý v mé 3VD (SH650-12) je použit u těchto strojů: - YAMAHA FZS600 FAZER 1998 - KAWASAKI ZX6 ZX600 ZX6R ZZR6 ZZR600 ZZR ZX 600 - KAWASAKI ZX636 - KAWASAKI ZX6R 98-99 - Kawasaki VN800 - Kawasaki ZZR 600 J 05-08 - YAMAHA YZF 125 R - a spoustě dalších takže je celkem na výběr a u novýho regulátoru se dá dostat sakra níž než je 1500,- za který pořídíte jetý na TDMko na Motorkářích nebo Bazoši z bouračky na kterej se spolehnout určitě nedá. O tom co je použit na 4TX nic netuším ale bude na tom určitě podobně. Čím víc do té motorky hledím tím víc mě překvapuje. Jako auto už mě takovýma výje-ama taky párkrát otevřelo pusu ale že až tolik předělávak za pár let *cvok* Název: Re: Dobíjeni Přispěvatel: Aca 04-11-2014, 19:25:14 Vzhledem k tomu,že mi na XTZ odešel do věčných lovišť originální regler kterej notabene nestál za mnoho,jsem se zajímal o tuto součást elektrovýbavy,protože se mi nechtělo dávat hafo stovek za originál,nebo hafo stovek za druhovýrobu. A zjištění bylo následující. Alternátor dává cca +- 120V a je třífázovej. To jsou ty tři stejněbarevný dráty a leze z toho +- 14V to jsou ty další dva dráty. (nebo jeden +,a - je na kovovém obalu regleru.) Takže konektor má buď 4 nebo 5 vývodů.
Co chci říct je to,že pokud bude regulátor třífazovej a bude na 12V a bude na motorku tak se dá použít pokud netrváš na originálním provedení. Název: Re: Dobíjeni Přispěvatel: Kolombová 04-11-2014, 19:41:12 *supr* Chápu tě
Zajímaly by mě rozdíly vnitřního zapojení obou těch čtveratých regulátorů - ten kabel tam dali aby se nedali mezi sebou zaměnit schválně ale proč? Jen tak? :-X Aby se prostě rozlišil rok od roku motorky i regulátor? Nevím *???* Kuva to je elaborát :-[ Omlouvám se že jsem se tak rozepsal ale nedalo mi to Název: Re: Dobíjeni Přispěvatel: Aca 04-11-2014, 19:46:37 *supr* Chápu tě Takže klidně se dá při nejhorším koupit ten na 4Tx a propoj kterej tam bude chybět prostě udělat. Bych chtěl vidět vnitřní zapojení obou těch čtveratých - ten kabel tam dali aby se nedali mezi sebou zaměnit schválně ale proč? Je mnoho dobrých důvodů,ale asi nejvetší je technologickej pokrok,zlepšení chlazení,lepší usměrnění a snížení oscilace kvůli palubní elektronice. A kabel třeba kvůli lepší dostupnosti,nebo kvůli umístění.A jestli chceš nějaký schéma,tak je to třífázový zkratový polovodičový regulátor s usměrňovačem (http://www.motorkari.cz/clanky/jak-na-to/technika-motocyklu-15.-cast-elektro-3865.html). Název: Re: Dobíjeni Přispěvatel: Kolombová 04-11-2014, 20:20:49 Jo díky tak už je mi to konečně jasný *supr* super
Název: Re: Dobíjeni Přispěvatel: machyn 04-11-2014, 20:23:22 Zkus zavolat Jiřímu Greh 603 534 722.
http://zivnostensky-rejstrik.cz/jiri-grech-63456109/ Mě vyhořelé dynamo opravoval, zatím dobré. Název: Re: Dobíjeni Přispěvatel: Kolombová 21-02-2015, 19:50:20 Nakonec jsem koupil regulátor úplně jinej z jiné motorky a za úplně jiný peníz a upravil jej a nemá to chybu *supr*
Za pár týdnů vyjedu a bude fáze testování (životnosti) ale bude to dobrý - ten číňan se dušoval že lepší chlazení a součástky než původní *laugh* Když by to chtěl někdo vyřešit do 300Kč jako já tak pisněte Název: Re: Dobíjeni Přispěvatel: Kolombová 25-03-2015, 12:53:28 Na tu přestavbu už mám letos najeto více než 900Km a není žádnej problém i s horší baterkou a zapnutým vyhříváním ruček, navigací.
Když je člověk nemocnej a nudí se, tak dělá různý hovadiny. Třeba stříhá videa při pokusu o levnou náhradu regulátoru. https://www.youtube.com/watch?v=U1jtHMJ7wVs Nebyl nasazenej výfuk takže jsem u pokusu málem ohluchl *cvok* Název: Re: Dobíjeni Přispěvatel: gusto 30-01-2016, 13:30:05 Ahojte hladam informaciu dobija mi 13,8-14,1 volnobech ked pridavam otacky
klesne dobijanie na 13,2 co je malo meral som alternator na fazach vsade od 14-60 V podla otacok takze je dobry , mozem mat vadny regler ? Název: Re: Dobíjeni Přispěvatel: Luko 30-01-2016, 14:31:22 I na ten volnoběh je to málo.Má se to držet na 14.5V pořád.
Máš dobré kostry a všechny kontakty čisté? Pak regler. Název: Re: Dobíjeni Přispěvatel: gusto 30-01-2016, 16:33:42 Zajtra pozriem to ukostrenie hadam najdem vsetky , dneska som akurat skusal premeravat ten altik a ten ako
som pisal dava dost takze je ok ale zase si myslim keby to bol regler tak bud dava vela alebo malo bez ohladu otacok ale nwviem to isto Název: Re: Dobíjeni Přispěvatel: jenik 01-03-2016, 08:10:09 Nevite nekdo jestli je zamenitelny stator mezi 3VD * 4TX * 5PS?
Diky Název: Re: Dobíjeni Přispěvatel: Slavek-TDM 18-05-2016, 15:45:30 Tak, ozivim toto tema. Posledni dobou musim casto dobijet baterku a tento vikend uz to doslo tak daleko, ze jsem neujel ani 300km, aniz bych musel roztlacovat.
Takze jsem se dal do cmuchani a nasel jsem tyto 2 navody, jak promerit a zjistit zavadu v dobijeni: http://www.previjeni-regulatory.cz/navod-pro-mereni-alternatoru/ http://motoride.sk/c/418/testovaci-diagram-kontroly-dobijania-motocyklovych-baterii.html Blby je, ze musite mit OPRAVDU UPLNE NABITOU baterii pred tim, nez zacnete merit. Jinak to nebude fungovat. Sam jsem zezacatku trnul, ze je v haji alternator, protoze na vybity baterce neslo napeti pres 13V za behu motoru i bez zapnutych svetel a na nizky otacky. Nastesti jsem to zkusil dat na nabijecku a ani pak tam nebylo pres 13V. Mezitim jsem rozpojil vsechny konektory a prostrikl je Kontaktolem. Podle navodu jsem zmeril na konektoru z alternatoru faze proti sobe - vsechny mely 0,7 ohmu a proti kostre nekonecnej odpor, takze altik vypada dobre *supr* Takze, baterka nabita, ukazuje 12,9V a hura na mereni. Prvni pozitivni informace byla, ze na volnobeh jsem nameril 14,4V ale pri otackach nad 2000 to padalo ke 13ti voltum. Se zapnutyma svetlama do 2 tisic otacek stale nejakych 13.6V, ale nad 2 tisice uz jen 12,8V. Tim padem si mysilm, ze je to jasny. Je v haji regulator - nejakej blb uz ho totiz menil a nenapadlo ho nic lepsiho, nez nastavit kabely uprostred nejakou cokoladou zatavenou v pasce. Za behu motoru jsem na kabelech a tom spojeni neudrzel ruku, jak byly horky! Poznatky: - s novou nebo dobrou baterkou se problem projevi pozdeji, ale baterka tim jde postupne do haje (mam koupenou novou, ale nema cenu ji tam davat, dokud neni v poradku dobijeni) - pokud merite stridavy NAPETI na vystupu z alternatoru, vetsina levnych digitalnich voltmetru je nastavena na 50Hz, takze to bude ukazovat nesmysl (v mym pripade 7V), ackoliv by to melo byt 2-5x tolik. A ted hlavni otazka - kde koupit NOVEJ regulator na 3VD (ten s tim dlouhym kabelem)? antoniogt, muzu te kontaktova? Název: Re: Dobíjeni Přispěvatel: Alan 18-05-2016, 20:42:12 Já tam mám regulátor od VAPE. Zítra bych z něj něco zkusil opsat jestli nějáký označní najdu :-)
Název: Re: Dobíjeni Přispěvatel: Pekelný dědek 18-05-2016, 21:07:49 Regulátor s kabelem ještě je na prodej.Pokud dojedeš na sraz můžu ti ho vzít.
Název: Re: Dobíjeni Přispěvatel: Slavek-TDM 19-05-2016, 09:30:40 Pekelný dědek> Diky za nabidku, poslu ti soukromou zpravu.
Název: Re: Dobíjeni Přispěvatel: Slavek-TDM 25-05-2016, 06:50:43 Tak novej (pouzitej od dedka) regulator je na miste, nova baterka Exide v motorce a co myslite? Furt to spatne dobiji *flam*
Nastesti me jeste napadlo zmerit co leze primo z regulatoru a k mymu prekvapeni z nej jde konstantnich (beze zmeny pri otackach nebo svetlech) 14.2V. Ale na baterce namerim maximalne 13.9V nebo jen 12.8V se zapnutyma svetlama. Konzultoval jsem to po telefonu s brachou - elektrotechnikem. Prej mam nekde problem s prechodakem ve svorce nebo ukostrenim. Ach jo, to znamena rozebrat celou elektriku a projit vsechny kontakty >:( Pekelný dědek> tvuj regulator evidentne funguje, posli mi prosim do PM to cislo uctu. Diky! Název: Re: Dobíjeni Přispěvatel: Begy 25-05-2016, 06:55:18 doufám že jsi neměřil napětí na vinutí při zapojeném regulátoru ;D ... jinak 14,2 na vinutí je celkem dost nesmysl. Při odpojeném regulátoru tam klidně dostaneš napětí v desítkách voltů
PS: většina motorek nemá žádný alternátor jak jsi psal kousek výš. Má jen obyč 3x vinutí které generuje střídavé napětí v řádu desítek voltů a pak ZKRATOVÝ regulátor napětí. Název: Re: Dobíjeni Přispěvatel: Slavek-TDM 25-05-2016, 07:36:19 Begy> meril jsem napeti na regulatoru, samozrejme pripojenyho. Vede do nej 5 dratu - 3 bily (coz jsou podle meho 3 faze z alternatoru) a pak cervenej a cernej. Na tech jsem nameril to co pisu 14.2V, ale na baterii mam uplne jiny hodnoty. Jestli tomu rozumis, muzes mi jako laikovi vysvetlit, co to znamena?
Název: Re: Dobíjeni Přispěvatel: Begy 25-05-2016, 07:59:04 jj 5 drátů
3 bílý vedou z vinutí (né alternátoru ;D ) a na nich je střídavé napětí - bez připojeného regulátoru v desítkách volt pokud je na regulátoru správné napětí (oněch +- 14,2V) tak je regulátor a cesta před ním OK Pokud máš na baterii o poznání míň - je zrada ve vodičích vedoucích k baterii. Samozřejmě na každém vedení dochází ke ztrátám - čím větší procházející proud (a tedy i přenášený výkon) - tím větší ztráty. Jestli se ti tam ztratí do nějakých 0,5V - asi bych to považoval +- jako přípustné. Zkontroluj tedy hlavně dráty vedoucí od regulátoru k baterii při zapojeném okruhu: píchni voltmetr (+) na kontakt na regulátoru a (-) na plus pól baterie, tím změříš úbytek napětí na (+) větvi to samé zkus na mínus větvi PS: teď už si nepamatuju, (-) větev z regulátoru k baterii vede přímo vodičem z regulátoru, nebo jde někde po kostře? Název: Re: Dobíjeni Přispěvatel: Slavek-TDM 25-05-2016, 09:18:40 Begy> diky. Mam dojem, ze si ze mne motorka dela prdel. Rozebral jsem znovu VSECHNY kontakty a svorky a prostrikl je kontaktolem. Zadna svorka neni vyhrata, zadnej kabel neni viditelne porusenej. Ted uz mam na vystupu z regulatoru stejny napeti jako na baterce za vsech okolnosti. Bohuzel, stale to neni ono. Baterie ma ted cca 13.2V (je uplne nova a nabita). Na volnobeh mi po nekolika vterinach "vahani" napeti stoupne az na cca 14.2V. Pokud zvysim otacky, postupne klesa az na nejakych 13.8V. Pokud zapnu svetla na volnobeh, napeti okamzite pada na 13.8V, pokud zvysim otacky, klesa az na 13.3V. Se starym regulatorem je to podobny, akorat napeti je ve vsech rezimech o cca 0.2V vyssi. Cim je motor teplejsi, tim se mi zda, ze je napeti vyssi.
Civky proti sobe maji odpor 0.7 Ohmu. Proti kostre maji vsechny nekonecnej (respective nezmeritelnej) odpor. Otazka za 100 bodu - CO JE SPATNE? *???* Název: Re: Dobíjeni Přispěvatel: Slavek-TDM 25-05-2016, 10:42:03 Jinak jeste diagnostikuju podle procesu z techto stranek a aktualne uz jsem u bodu 6:
http://www.hondavfr.eu/index.php/clanky/26/141-diagnostika-dobijeni Název: Re: Dobíjeni Přispěvatel: Láďa H. 25-05-2016, 10:47:32 Měříš to digitálním, nebo analogovým měřákem? Se stoupajícíma otáčkama se zvyšuje i frekvence a digitální měřáky pak kecají...Regulátor myslím žádnou vestavěnou kapacitu nemá (která by výstupní průběh filtrovala), takže na osciloskopu by myslím měla být vidět spousta stejnosměrných impulsů, které budou širší v nízkých otáčkách a uzší ve vysokých otáčkách. Regulátor pouze zařezává výšku impulsů, ta by měla být vpodstatě stejná nezávisle na otáčkách...Snad nekecám..
Název: Re: Dobíjeni Přispěvatel: Slavek-TDM 25-05-2016, 11:28:28 lahr> mam digitalni multimetr. Ja jsem myslel, ze kecat bude jen u stridavyho napeti, ale stejnosmerny by snad mel merit spravne nebo se mylim? *oje*
Název: Re: Dobíjeni Přispěvatel: Slavek-TDM 25-05-2016, 12:28:45 Kurna, vzdyt na ty elektrice na 3VD vubec nic neni, je to az pitome jednoduchy *cvok* Tak proc nemuzu prijit na to proc to v otackach malo dobiji? *coo*
Název: Re: Dobíjeni Přispěvatel: Láďa H. 25-05-2016, 12:31:16 Nevím, jen mám pocit, že na výstupu z regulátoru není čistý stejnosměr jako třeba na bateii, ale spousta šířkově modulovaných stejnosměrných impulsů (podle otáček). Ale mohu se mýlit, výstup jsem neměřil.
Název: Re: Dobíjeni Přispěvatel: Begy 25-05-2016, 15:17:08 Měříš to digitálním, nebo analogovým měřákem? Se stoupajícíma otáčkama se zvyšuje i frekvence a digitální měřáky pak kecají...Regulátor myslím žádnou vestavěnou kapacitu nemá (která by výstupní průběh filtrovala), takže na osciloskopu by myslím měla být vidět spousta stejnosměrných impulsů, které budou širší v nízkých otáčkách a uzší ve vysokých otáčkách. Regulátor pouze zařezává výšku impulsů, ta by měla být vpodstatě stejná nezávisle na otáčkách...Snad nekecám.. myslím že baterie je celkem pořádný filtr Název: Re: Dobíjeni Přispěvatel: Láďa H. 25-05-2016, 17:28:58 Nevím jestli ti to k něčemu bude, ale pro porovnání jsem změřil napětí v palubní zásuvce (připojená asi metrovým kabelem přes pojistku přímo na baterku) "trochu lepším" digitálem ( analog nemám) a chová se mi to takto:
-volnoběh bez zátěže 14,02V -5000ot bez zátěže 14,02V -volnoběh v zátěži ( zapnutá světla + vyhřívání heftů ) 12,85V -5000ot v zátěži 13,78V (do 3000ot napětí stoupá strměji, dál už pak moc ne) Víc jsem to netočil, protože ani v provozu motorku víc nevytáčím. Měřák mi v tom stejnosměru na volnoběh indikoval frekvenci 362Hz s amplitudou 0,64V, frekvence stoupala s otáčkama. Co to tam přesně bylo namixovaný za signál nevím, možná jen rušení z induček.. Podle schématu mezi regulátorem a beterkou nic dalšího není, takže ten pokles napětí může snad být jen úbytek na tom kabelu. Název: Re: Dobíjeni Přispěvatel: Slavek-TDM 25-05-2016, 17:44:41 lahr> diky moc. Ja to mam na volnobeh podobne, akorat mi napeti pri zvyseni otacek nad 2000 naopak klesa :'(
Název: Re: Dobíjeni Přispěvatel: Láďa H. 25-05-2016, 17:47:07 Ještě taková myšlenka, možná úplně mimo, ale jediný místo kde se při vyších otáčkách zvyšuje odběr je zapalování. Neměřil jsi odpor induček, zda mají obě podobný? Kdyby třeba měla jedna indučka načnutý vinutí, tak by mohla nadměrně zatěžovat rozvod a tím by se zvětšil i ten úbytek na vodiči od regulátoru. Jinak už opravdu nevím...
Název: Re: Dobíjeni Přispěvatel: Begy 25-05-2016, 19:47:00 to mělo možná smysl u kladívkových zapalování, tady je tuším CDI kdy se přes budící tranzistor vybíjí kondenzátor.
Navíc aby cívky měly tak velký odběr - asi by už jiskru nedaly. Zkus kusem pořádnýho drátu (pevnou měděnou žílu třeba 1,5mm .. 2,5mm ) a přemosti s ním vodič od regulátoru k baterii. Ale pokud ti klesá napětí při zvyšování otáček, spíš bych to viděl že může opravdu kecat tvůj voltmetr - zkus jiný - nejlépe starý dobrý ručkový Název: Re: Dobíjeni Přispěvatel: Láďa H. 25-05-2016, 20:52:37 Begy má pravdu, na to jak funguje CDI-čko jsem ve své úvaze nějak pozapomněl...
Název: Re: Dobíjeni Přispěvatel: Slavek-TDM 26-05-2016, 09:27:10 To nevadi, kazda rada dobra. Obavam se, ze i ten regulator od Pekelnyho Dedka bude spatnej :-[. Aspon podle tohoto vlakna:
http://www.motorkari.cz/tema/?t=122625 Nezbyde nez koupit novej... Tady jsem ho nasel za 1100Kc a mam to kousek, akorat mu chybi takova malickost - kabel... http://motoshop.miramoto.cz/cz/e-shop/405537/c13335-yamaha-fzr-600-88-90/regulator-dobijeni-electrosport-esr-080-rgu-208-yamaha-xtz-tdm.html Zvlast jsem ho prodavat nevidel, nemate nekdo tip kde ho sehnat? Název: Re: Dobíjeni Přispěvatel: Slavek-TDM 26-05-2016, 11:02:21 Tak jsem nasel jeste jeden typ, sice ma o kabel navic, ale to bude predpokladam jen vystup na kontrolku dobijeni...
http://www.autom.cz/automcb/regulator-dobijeni-YAMAHA-6-vyvodu-d2584.htm Název: Re: Dobíjeni Přispěvatel: Láďa H. 26-05-2016, 14:15:36 Tak novej (pouzitej od dedka) regulator je na miste, nova baterka Exide v motorce a co myslite? Furt to spatne dobiji *flam* Nastesti me jeste napadlo zmerit co leze primo z regulatoru a k mymu prekvapeni z nej jde konstantnich (beze zmeny pri otackach nebo svetlech) 14.2V. Ale na baterce namerim maximalne 13.9V nebo jen 12.8V se zapnutyma svetlama. Konzultoval jsem to po telefonu s brachou - elektrotechnikem. Prej mam nekde problem s prechodakem ve svorce nebo ukostrenim. Ach jo, to znamena rozebrat celou elektriku a projit vsechny kontakty >:( Pekelný dědek> tvuj regulator evidentne funguje, posli mi prosim do PM to cislo uctu. Diky! Pokud je pravda co píšeš, tedy že na výstupu regulátoru máš vždy 14,2V bezezměny na otáčkách a světlech a nižší napětí až na baterce, tak nový regulátor nekupuj, protože na jeho výstupu budeš mít zase jen 14,2V a zase se ti to ztratí někde dál vlivem přechoďáku na kabelu....Zkusil jsi to přemostění pořádným drátem? Zkus to projít ještě jednou, jak ten plusovej, tak i ten mínusovej drát od baterky.... Název: Re: Dobíjeni Přispěvatel: Slavek-TDM 26-05-2016, 14:52:43 lahr> nene, to uz jsem predtim ve vlakne revidoval. Bud to byl docasnej problem nebo uz jsem byl zmatlanej v neustalem mereni... Napeti je na regulatoru i na baterce stejny. Pro sichr jsem zmeril odpor dratu od svorky regulatoru do baterie. Oba kolem 0.6 Ohmu, coz je v pohode. Vlastne uz zbyvaji jen 2 moznosti. Zkrat na vinuti alternatoru, kterej se neprojevi na odporu civky (coz je nepravdepodobny) a nebo proste stary regulatory - oba nefungujou...
Název: Re: Dobíjeni Přispěvatel: Láďa H. 26-05-2016, 15:05:37 Pokud by byl zkrat jen jednoho závitu v cívce (třeba prodřená izolace), tak to na odporu cívky, která má odpor 0,7ohm vpodstatě nepoznáš, musel by jsi měřit indukčnost cívky a porovnat indukčnost jednotlivých cívek, zda mají podobnou...Čistě teoreticky, pokud by cívka měla třeba 100 závitů a 0,7ohm, tak jeden zkratovaný závit sníží její odpor o 0,007ohm a to už se multimetrem špatně měří (myslím, že i samotné měřící kabely na multimetru budou mít větší odpor).
Jedna takto načnutá cívka by asi ještě moc nevadila, ale každá fáze má většinou víc cívek a kdyby tam podobně načnutejch cívek bylo víc, tak..... Název: Re: Dobíjeni Přispěvatel: Slavek-TDM 31-05-2016, 14:47:14 Tak fungl novy regulator zakoupen a nainstalovan. Sice ma kratsi kabel, ale to nevadi. Navic ma misto cernyho kabelu zelenej a cernej kabel nikam nevede. Nicmene co byste rekli - FUNGUJE! Konecne dobijim i se svetlama pres 14 voltu i nad 3000 otacek. HURA!
Název: Re: Dobíjeni Přispěvatel: Láďa H. 31-05-2016, 16:20:20 Tak ať slouží, mohl by jsi sem hodit okaz jaký regulátor jsi nakonec koupil? Ať víme co na 3VD pasuje, kdyby náhodou....Díky
Název: Re: Dobíjeni Přispěvatel: Slavek-TDM 01-06-2016, 07:46:12 lahr> je to tento - akorat jak jsem psal ma kratsi kabel, takze ho budu davat na pravou stranu - edit: nakonec se mi podařilo kabel protáhnout kolem karburátoru a dát na původní místo. Jen jsou kratký šrouby, protože aftermarketovej regulátor má výrazně masivnější chladič. Cena byla 841,-Kč bez dopravy (já jsem ho vyzvedával osobně v Budějicích, takže 0Kč).
http://www.autom.cz/automcb/regulator-dobijeni-YAMAHA-6-vyvodu-d2584.htm (http://www.autom.cz/fotky46045/fotos/_vyr_2584AI22422_big.jpg) Název: Re: Dobíjeni Přispěvatel: jenik 02-06-2016, 13:41:14 lahr> je to tento - akorat jak jsem psal ma kratsi kabel, takze ho budu davat na pravou stranu - edit: nakonec se mi podařilo kabel protáhnout kolem karburátoru a dát na původní místo. Jen jsou kratký šrouby, protože aftermarketovej regulátor má výrazně masivnější chladič. Cena byla 841,-Kč bez dopravy (já jsem ho vyzvedával osobně v Budějicích, takže 0Kč). [url]http://www.autom.cz/automcb/regulator-dobijeni-YAMAHA-6-vyvodu-d2584.htm[/url] ([url]http://www.autom.cz/fotky46045/fotos/_vyr_2584AI22422_big.jpg[/url]) Na co je tam ten zeleny? Zluty budou alternator, cerny minus a cerveny plus. Název: Re: Dobíjeni Přispěvatel: Slavek-TDM 02-06-2016, 13:48:13 jenik> prekvapive to tak neni, ackoliv jsem si to myslel. Zelenej je minus, cernej nevim ;D Nebylo potreba menit poradi pinu...
Název: Re: Dobíjeni Přispěvatel: kamikacetdm 11-06-2016, 22:12:53 Voltage Regulator 3VD (http://www.aliexpress.com/item/Voltage-Regulator-Rectifier-For-Yamaha-XJ600S-SECA-II-1992-1996-1994-1995-Yamaha-TDM850-TT225-TT250/32652637905.html?spm=2114.01010208.3.9.Bm3fI0&ws_ab_test=searchweb201556_0,searchweb201602_2_10017_507_401,searchweb201603_1&btsid=33024e6b-243b-41ea-a8ec-7e14ebd8a925) ;D
Název: Re: Dobíjeni Přispěvatel: Slavek-TDM 13-06-2016, 06:43:29 Voltage Regulator 3VD ([url]http://www.aliexpress.com/item/Voltage-Regulator-Rectifier-For-Yamaha-XJ600S-SECA-II-1992-1996-1994-1995-Yamaha-TDM850-TT225-TT250/32652637905.html?spm=2114.01010208.3.9.Bm3fI0&ws_ab_test=searchweb201556_0,searchweb201602_2_10017_507_401,searchweb201603_1&btsid=33024e6b-243b-41ea-a8ec-7e14ebd8a925[/url]) ;D Obavam se, ze ten na odkazu je spatnej - rozhodne ma jinej konektor, chybi mu jeden pin a navic vypada mensi. Podle fotky bych si spis tipnul na tento: http://www.aliexpress.com/item/VOLTAGE-REGULATOR-RECTIFIER-For-Yamaha-YZF-R1-1999-2001-YZF-R6-1997-2002-2000/32649194532.html?spm=2114.10010108.1000013.1.8mVlQO&scm=1007.13339.35814.0&pvid=dc2bf9cb-85d4-4bfa-ad36-516197cd5dfa&tpp=0 Cenovka je sice luxusni, ale ten z CB byl skladem, mohl jsem si ho vyzvednout a prohlidnout na prodejne, nemusel jsem pajet draty nebo resit konektor a mam na nej 2 roky zaruku. A rozdil 400Kc mi za to stoji. Název: Re: Dobíjeni Přispěvatel: kamikacetdm 13-06-2016, 14:54:36 Na mim TDM je prave takovi konektor jaky je na obrazku. Ja na to nepospicham. Jezdit se stim da.
Název: Re: Dobíjeni Přispěvatel: Slavek-TDM 13-06-2016, 15:44:32 kamikacetdm> fakt mas tento konektor? Tak to ma asi uz novejsi model jinak (stribrnej ram, rok 95) *coo*
Nicmene tu vymenu neodkladej, protoze jak to blbe dobiji, tak tim trpi baterie... Název: Re: Dobíjeni Přispěvatel: kamikacetdm 13-06-2016, 15:57:28 Stribrnej ram mam ale v tp je rv:93
To vim ze trpi baterka me to zlovi uz 2roky mislel sem ze sou to civky v zap tak sem je vimenit tento tidem a je to stejne. Název: Re: Dobíjeni Přispěvatel: Venca. 05-07-2016, 06:25:18 lahr> je to tento - akorat jak jsem psal ma kratsi kabel, takze ho budu davat na pravou stranu - edit: nakonec se mi podařilo kabel protáhnout kolem karburátoru a dát na původní místo. Jen jsou kratký šrouby, protože aftermarketovej regulátor má výrazně masivnější chladič. Cena byla 841,-Kč bez dopravy (já jsem ho vyzvedával osobně v Budějicích, takže 0Kč). [url]http://www.autom.cz/automcb/regulator-dobijeni-YAMAHA-6-vyvodu-d2584.htm[/url] ([url]http://www.autom.cz/fotky46045/fotos/_vyr_2584AI22422_big.jpg[/url]) Šel by tento regulátor použít i na 4TX? Předpokládám, že ten kousek kabelu navíc nevadí(4tx má konektor přímo v těle regulátoru)? Název: Re: Dobíjeni Přispěvatel: Slavek-TDM 07-07-2016, 08:47:05 Venca.> myslim si ze jo, ale 100% jistej si bez otestovani byt nemuzu.
Název: Re: Dobíjeni Přispěvatel: Venca. 07-07-2016, 18:39:10 Tak mě asi nezbyde, než to zkusit... vzhledem k tomu, že novej regulátor na 3VD stojí míň než jetej na 4tx.
Název: Re: Dobíjeni Přispěvatel: kamikacetdm 08-07-2016, 07:09:00 Tak nový regulátor je doma z číny už je namontovanej. Nesťihl sem to proměři nebil čas.Mam už na to najeto asi 200km a problémi s bateryjí přestali.
Název: Re: Dobíjeni Přispěvatel: kamikacetdm 08-07-2016, 07:11:19 Kamikace
Název: Re: Dobíjeni Přispěvatel: kamikacetdm 08-07-2016, 07:13:02 Kamikace
Název: Re: Dobíjeni Přispěvatel: Slavek-TDM 08-07-2016, 08:12:48 Antoniogt mi posilal interkou, ze kupoval tento regulator:
http://www.ebay.com/itm/Voltage-Rectifier-Regulator-For-Yamaha-YZF-R1-R6-YZF600-FZR60-FZ6-TDM850-4TX-/252399602451?hash=item3ac4304b13:g:tSIAAOSwc0FUo8Fx&vxp=mtr Na ebay jich vyjede mrak, ale ja jsem kupoval v Cesku, prestoze me vysel 2x draz. Zato mel kabelaz (tu na 4TX nepotrebujes): http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2047675.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.XVoltage+Rectifier+Regulator+For+Yamaha+YZF+R1+R6+YZF600+FZR60+FZ6+TDM850+4TX.TRS0&_nkw=Voltage+Rectifier+Regulator+For+Yamaha+YZF+R1+R6+YZF600+FZR60+FZ6+TDM850+4TX&_sacat=0 Název: Re: Dobíjeni Přispěvatel: Venca. 08-07-2016, 21:23:17 Na ebay jsem koukal, tam je jich dost, ale nechce se mi v sezóně čekat měsíc na dodání...
Název: Re: Dobíjeni Přispěvatel: Slavek-TDM 27-07-2016, 12:02:50 Venca.> tak jak, vyzkousel jsi ten regler na 4TX? Funguje?
Název: Re: Dobíjeni Přispěvatel: Tomas Z 15-06-2021, 13:34:34 Ahoj Chlapi
Prosim, kde presne na 900 najdu regulator napeti? At zbytecne nerozdelavam co nemusim... Dik Tom Název: Re: Dobíjeni Přispěvatel: Tomas Z 18-06-2021, 20:21:15 No, myslím, že je nad zadnim kolem...
|