Název: Trhanie od 2000 do 4000ot. Přispěvatel: faxo 24-06-2013, 16:55:52 Zdravim vsetkych. Tak, sledujem to tu dlhsie, zatial som ale nemal problem, no teraz to prislo :D Mam 4TX rocnik 96 cca 60tis. Minuly rok pred zimou sa mi to stalo prvy krat, ked som prisiel na pumpu shell na zaciatku ziliny so skoro prazdnou nadrzou a fukol tam plnu shell fuel save ci ako sa to vola. Motorka mi pri kludnej jazde pri stalej rychlosti zacala trhat, ako keby nemala benzin. ale len v otackach cca 2000 do 4000. Ked som dosiel na miesto urcenia, moto vypol. Na druhy den mi to po zohriati robilo tiez, ale menej. A od vtedy som si zacal tento problem vsimat, a bolo jedno co som natankoval. tento rok to robi opat, ale ked motorke nalozim, este si raz-dva krat trhne a vystreli akoby nic. Odpozoroval som, ze toto trhanie zacina az po zohriati a LEN pri ustalenej kludnej jazde do 4tis otackach. nad tieto otacky trhanie ustava. a je jedno aky kvalt tam je. tusim okrem 1, tam si to moc nevsimol. Ked motorku trochu ponahanam, a vratim sa spat ku kludnej jazde, motorka ide chvilku aj v tychto otackach(pod 4000) normalne, ale po par minutach zacne pomaly jemne trhat a trhanie narasta az mam pocit ze nemam benzin. Riesenie spociva v tom, ze jej trochu nalozim a ona sa opat sprava normal, ale len na chvilku.(do vyfukov nestriela ani nevydava ziadne ine zvuky). Sviecky sa menili cez zimu. Stalo sa nieco podobne niekomu z vas?
Dakujem Robo Název: Re: Trhanie od 2000 do 4000ot. Přispěvatel: Roman ST1 24-06-2013, 17:47:43 Mě to přijde jako problém v karburátorech, zkusil bych je rozebrat, vyčistit a hlavně podívat na membrány.
Název: Re: Trhanie od 2000 do 4000ot. Přispěvatel: Aca 24-06-2013, 22:38:54 Membrany. yamaha i se soupatkama cca: 2500kc (100€) jedna anebo,suzuki DR650 bez soupatek cca 750kc (30€)
Název: Re: Trhanie od 2000 do 4000ot. Přispěvatel: faxo 25-06-2013, 15:53:17 Tymi membranami si si isty, alebo to je to tip? ;-) Na membrany som myslel, ale dufal som ze to tym nebude, lebo su to palky. A z DR650 su rovnake? preco taky velky cenovy rozdiel?
Název: Re: Trhanie od 2000 do 4000ot. Přispěvatel: Aca 25-06-2013, 16:08:59 Existuje mnoho jinych zavad ktery se tahle muzou projevovat. Muze byt pricpany karburator,cerpadlo. Kazdopadne jsou min pravdepodobny,vzhledem ke stari tipuju na membrany na 70% Kazdopadne to chce vycistit palivovou soustavu a pri te prilezitosti zkontrolovat membrany. Membrany z DR jsou uplne schodne.
Rozdil v cenach je v tom,ze a) prodavaji se u Yamahy pouze se soupatkama b) cenova politika je trochu jina nez u Suzuki Pak je jeste varianta opravy membran.Je to takova nouzovka,ale sezona se s tim da odjezdit. Chirurgicka rukavice a chemopren.Nasadis si rukavici,najdes diru,pomazes si ukazovak a palec chemoprenem,a diru vezmes mezi.Po zaschnuti ostrihas otrepy.Vecer udelas a rano muzes jezdit bez cukani. Název: Re: Trhanie od 2000 do 4000ot. Přispěvatel: faxo 25-06-2013, 16:20:57 Dobre, dakujem, nieco taketo som potreboval pocut, aspon viem do coho sa pustit. Lepit to urcite nebudem. Aj tak je teraz zase nahovno pocasie, takze chvilu si nepojazdim :D
Název: Re: Trhanie od 2000 do 4000ot. Přispěvatel: minko1 26-06-2013, 13:13:39 tiež ma to čaká. Mne to začalo robiť cca 50-100 km potom čo som poskladal motor. Takto sa nedá jazdiť, furt to trhá akonáhle prestanem pridávať plyn. Dúfam že to bude len spina v karburátore lebo nádrž bola dva mesiace prázdna a keď som ju dával späť všimol som si vnútri už miernu hrdzu. A filter na palivo tam mam ale už ma dva roky (bol som lenivý dať nový)
Název: Re: Trhanie od 2000 do 4000ot. Přispěvatel: minko1 26-06-2013, 17:46:40 takže všetko vyčistené, filter nový membrany su ok a robí to stále. Zajtra skúsim dať nové sviečky tie som neskusal meniť. Keď som ich kontroloval pred pár dňami tak mali krásnu tehlovu farbu.
Název: Re: Trhanie od 2000 do 4000ot. Přispěvatel: minko1 27-06-2013, 18:23:15 Tak sviecky su nove, po skusobnej jazde mam pocit ze to trhanie motora zlepsilo o 90%. Po rovinke to slo super az do otaciek okolo 7000 a ziadne citelne trhanie ..... ale pri klesani z kopca ked som mal len tak pol plynu som citel trhanie v otackach okolo 4000ot . Tie stare sviecky maju najazdene cca 6000 km. Tak teraz ma nenapada uz nic kde hladat chybu, FAXO ak si dajako postupel tak porad
Název: Re: Trhanie od 2000 do 4000ot. Přispěvatel: faxo 27-06-2013, 19:33:13 Zatial ziadny pokrok, vela prace, malo casu. Na druhy tyzden budem mudrejsi. urcite sem napisem ked budem nieco vediet.
Název: Re: Trhanie od 2000 do 4000ot. Přispěvatel: faxo 04-07-2013, 08:28:29 Tak vyvoj je takyto. Rozhodol som sa to dat jednemu chlapikovi do servisu lebo fakt nemam cas sa stym hrat. Dohodol som sa vcera, ze to tam zaveziem. vcera rano startujem, a startujem....az je baterka v pi.i. dam na nabijacku, idem do prace. po praci startujem a startujem. NIC. Vyberiem nadrz, dam prec airbox, vsade citit benzin, hovorim si, prechlastane. Necham to cez noc otvorene, rano prichadzam, pustim benzin, radsej nedavam sitic, a startujem, a startujem...nic. ani tuk. skusam sitic,rezervu, modlim sa, nadavam, rozmyslam do ktoreho pola to odvleciem a podpalim....idem zhanat vozik, rozmyslam ze to hodim do kovosrotu...
Ked som sa hlbsie zamyslel nad poslednymi startami, napadlo ma jedna zaujimava vec. asi pred dvoma tyzdnami som isiel na vylet, a vtedy to startovali akosi dlhsie ako zvycajne. neprikladal som tomu vyznam. na vylete som startoval v pohode, motorka totiz nebola vypnuta viac ako jednu noc...po prichode motorka isla do garaze. o 4 dni na to som isiel s kamosom na dalsi vyjazd, motorka nechcela nastartovat, uz som myslel ze nikam nepojdem, baterka uz na pokraji smrti, ale nakkoniec to chytilo a islo sa. a posledny pokus o nastartovanie bol vcera. a to uz neslo vobec, dnes detto. Neviem co s tym.. >:( Název: Re: Trhanie od 2000 do 4000ot. Přispěvatel: Aca 04-07-2013, 08:40:02 Vymen svicky. NGK tohle delaj,jak je ulejes tak nenastartujes. Dej tam klidne starsi,ale suchy.
Název: Re: Trhanie od 2000 do 4000ot. Přispěvatel: faxo 07-07-2013, 16:23:36 Sviecky som dal von, na pohlad im nic nebolo, neboli mokre ale aj tak nehadzali iskru. tak som ich poutieral, lebo boli jemne zacmudene, supol ich naspat, a motorka naskocila. takze zajtra idem do servisu po vlasnych...
Název: Re: Trhanie od 2000 do 4000ot. Přispěvatel: hugo 17-07-2013, 18:08:29 skús podať ihlu o zarez vyššie ale ja som mal sviečky začmudene bohatou zmesou vynechaval my jeden valec ale začalo to najskor škubanim v nizkych otačkach ta 2000 až 4000
Název: Re: Trhanie od 2000 do 4000ot. Přispěvatel: faxo 22-03-2014, 20:45:06 Zase by som otvoril tuto temu :) . Po vsetkych tych veciach co sa mojej motorke prihodili som myslel ze aj problem s trhanim je vyrieseny, ale nie je, trhanie tu mame stale. Dnes vylet do Madarska vo dvoch, po 20km ustalena rychlost a stare zname trhanie. Na motorke bolo robene uz snad vsetko, tiez komplet rozobrany, precisteny a skontrolovany karbec, membrany, sviecky a skratka vsetko. No a ked som jej poriadne pridal, zakaslala, nadychla sa a vystartovala a na 3 minuty isla bez trhania krasne, potom zase zacinala postupne, pomaly trhat a zdochynat a zhorsovalo sa to. Uplne, akokeby jej dochadzal benzin v karburatore a po vytoceni pod plnym plynom sa komory opat napustili benzinom.a tak dookola. mne raz davno dosiel benzin za jazdy, a kym som prepol na rezervu, tak to samozrejme slusne trhalo, a toto je pocitovo uplne to iste... a este jedna vec, ked motorku vypnem a necham stat dlhsie, po nastartovani ide uplne normalne, a po par km ustalenej jazdy zase trha.
Tym sa vas chcem spytat, ako je rieseny pritok benzinu? je mozne ze mi nedava cerpadlo dost benzinu pri teplom motore a kludnej ustalenej jazde? lebo toto sa deje fakt az ked je tepla, a po 10-15 km. pri jazde plyn/brzda po meste je vsetko ok. startuje na brnk, nestriela do vyfukov,nedymi, ja uz fakt neviem *???* Je tam nejaka podlakova hadicka, ktore sa o to stara a moze byt prasknuta? alebo co? Pripadne co ovplyvnuje hladinu benzinu v komorach? Podla mnam, pes musi byt zakopany niekde tu. Název: Re: Trhanie od 2000 do 4000ot. Přispěvatel: Aca 22-03-2014, 21:16:51 To bude píčovina. Zkusíme to. Jaký máš čerpadlo? Hladinu ovlivňuje jehlový ventil který je na plováku. Takovýhle příznaky by mohlo mít něco s elektrikou.
Název: Re: Trhanie od 2000 do 4000ot. Přispěvatel: faxo 22-03-2014, 21:26:34 taketo- podlakove http://www.tipmoto.com/dily-moto/motory/vstriky/62823-podtlak-benzin-pumpa.html
ja som rozmyslal nad tou elektrikou, ale preco po pridani na plne gule- prevetrani, a nasledne znovu ustaleni na povodnu rychlost to ide opat normalne?a po case to zacne pomaly jemne potrhavat a stale sa to zhorsuje... ked uz to zacne trhat, je uz jedno na aku rychlost idem, alebo ci zastavim, motor ma aj na neutral jemne nepravidelny chod, dusi sa. a vytocenie na neutral prilis nepomoze, musim ju pretocit pod zatazou aby sa "unormalnila". Název: Re: Trhanie od 2000 do 4000ot. Přispěvatel: Aca 22-03-2014, 21:34:09 Tak ho vyndej,a profoukni zpětnou cestou,ale pusou. Je tam membránka a kdybys to dělal kompresorem,tak ji zničíš.Jestli máš před čerpadlem filtr palivovej,tak ho vyndej. Později ho tam můžeš dát zpět. Pokud ho nemáš doporučiji ho tam dát,ale počítej s tím,že po zaneseni bude dělat něco podobného. Dále zkontrojuj kontakty na CDI (černá krabička) a zkontroluj konektory na dobíjecím relé. Oni některý spatný kntakty můžou taky jevit podobný příznaky. No a pokud je všechno v pohodě zaměřil bych se na hladiny a možná i jehly sytiče.
Název: Re: Trhanie od 2000 do 4000ot. Přispěvatel: faxo 22-03-2014, 21:36:43 pozrem to ako hovoris, a ozvem sa. zatial diky
Název: Re: Trhanie od 2000 do 4000ot. Přispěvatel: Luko 22-03-2014, 21:44:59 Ucpané zavzdušnění nádrže.Zkus pootevřít víčko nádrže a projeď se ;)
Název: Re: Trhanie od 2000 do 4000ot. Přispěvatel: faxo 23-03-2014, 02:02:56 toto by ma teda nenapadlo, ale skusim ci nahodou ;D
Název: Re: Trhanie od 2000 do 4000ot. Přispěvatel: hugo 25-03-2014, 20:53:47 alebo sa prevez ked ti to začne trhat zastav a otvor víčko nadrze ak ti to pri otvoreni nasaje vzduch tak potom budeš mať upchaty prívod vzduchu do nadrže kamoš mal podobny problem s tymto prevdušnovanim *uaau* ale na inej mašine
Název: Re: Trhanie od 2000 do 4000ot. Přispěvatel: faxo 30-03-2014, 13:50:53 Skontroloval som podla navodu cidlo skrtiacej klapky, otackomer ukazal na 1000ot, posunul som to asi o 1mm, ukazal 4000tis. presiel som na tom asi 120km, isla krasne. :P
Název: Re: Trhanie od 2000 do 4000ot. Přispěvatel: Gapa 23-06-2015, 16:19:00 Tak po roce otevřu toto vlákno. Bohužel mě potkala stejná závada a je to na palici. Konzultoval jsem to s Faxem a ten mi napsal: nevím co to je , ale vím co to nejni a vyjmenoval spoustu věcí.
Takže: opakující se škubání při ustálené jízdě mezi 2000-4000ot. třeba 30-50km škube a pak zase 30-50 km jede normálně. Jedu li brzda - plyn,jede normálně furt. Nejdřív jsem vypustil nádrž, vyměnil benzín, pak dvakrát vyčistil karburátory. Škubání zase přišlo. Z moto se při přidání plynu kouřílo jak z nafťáku tak jsem vyndal svíčky a jedna úplně černá. Vyměnil jsem ji a škubala zas. Znova svíčky ven. Jedna černá tak jsem vyměnil cívku a taky nic. Objednal jsem se do Ignitechu jestli to náhodou není zapalování. Celou cestu do Přelouče (60km) jela úplně v pohodě. Zkontrolovali mi ji a nic nenašli.Dali mi tip na snímač u alternátoru, že prý se stane že se do něj chytí šponka z motoru a zkratuje ho (doma kontrola a byl čistý). Cestou od nich začala zlobit. Vrátil jsem se ,půjčili mi nové zapalování, jel jsem to projet a zlobilo to i s ním. Tak to to taky nejni. Zítra až přijdu domů, tak ji znovu rozeberu a projdu všechny spoje elektriky. Chcípák, zapalovací skříňku, kontakt bočního stojánku. Přijde mi to spíš elektrická závada když jsou svíčky mokré. Pak ještě zbývá to TPS. Ikdyž i to Faxo kontroloval a tím to u něj nebylo. Potíže s ním měli asi jen 900ky dle zde řešené výměnné akce.Ale zkontroloval bych ho kdybych věděl jak. Po pročtení našich stránek mám různé hodnoty co má ukazovat otáčkoměr. Má ukazovat 5000 nebo 4000ot? V manuálu dokonce píšou 3000ot ale je tam : 1) 0rpm-3 seconds 2)3000ot-2,5 seconds 3) present engine revolutions-3seconds. Z toho jsem jalový! Poradíte mi někdo jak na to? A jestli máte ještě nějaký nápad co zkontrolovat nebo čím by to mohlo být poraďte. Já už fak nevím co s ní. Nejhorší je že chvíli zlobí a chvíli ne. Název: Re: Trhanie od 2000 do 4000ot. Přispěvatel: Slavek-TDM 23-06-2015, 16:37:38 Gapa> pokud je cerna svicka a motorka kouri, je moc bohata smes. Bud vysoky hladiny nebo trochu proteka jehlovej ventil, ale urcite jsou v haji kominky od jehel. Projevuje se to (necekane) jen kdyz je vetsi teplo nebo ve vyssich nadmorskych vyskach - kdyz je ve smesi mene kysliku. Moje motorka to pred generalkou mela tak daleko, ze jak se oteplilo a zahral se motor, tak pod 4 tisice prakticky nejela. A navic zrala jako prase. Vice na mem profilu na motorkarich... http://www.motorkari.cz/motorka/?mid=100177
Název: Re: Trhanie od 2000 do 4000ot. Přispěvatel: Gapa 23-06-2015, 18:27:08 Slávku dík za radu. Ikdyž jsem v karburátorech byl zítra se podívám znovu jestli jsem něco nepřehlídl. Ale asi ne. Abych upřesnil to kouření - kouří vždy když začne škubat a pak dám plný plyn tak se zní zakouří. Spíš mi to pripadá že nepálí a nahromaděný benzín pak zakouří. jinak když jede normálně tak nekouří a spotřeba je stálá okolo 6 litrů po celé roky co ji mám.
Název: Re: Trhanie od 2000 do 4000ot. Přispěvatel: Slavek-TDM 23-06-2015, 19:48:25 Tady se podivej, v cem je problem. Voditko jehly - v EN se to jmenuje Emulsion Tube:
http://www.factorypro.com/products/Jets,%20Mikuni,%20buy.htm#Mikuni_emulsion_tubes_/_needle_jets U mne byly vybrouseny do uplnyho ovalu. Tenhle problem se objevuje na vsech starsich Mikuni karburatorech. Nedavno jsem cetl cestopis o klukach na XTZ, kde kvuli tomu jeden z nich malem zustal v pousti. Tady je: http://www.motorkari.cz/cestovani/cestopisy/kyrgyzstan/centralni-asie-2014-30289.html?kid=31795 A takhle to vypada: (http://www.factorypro.com/images/jets/needlejet2.jpg) Název: Re: Trhanie od 2000 do 4000ot. Přispěvatel: perudepk 26-06-2015, 11:20:00 Ahoj chlapi mne to moja 4TX robí tiež už som skúšal možné nemožné motor je po GO karburátory vyčistené ihli sú mierne otlačené ale nič hrozné si myslím komínky sa mi nezdajú oválne vzdušník nastavený na dve otáčky keď som ho dal na dva a pol otáčky motorka bola taká lenivá zo spodu.Ale motorka trhá len pri 3000 otáčkach jedno na akej rýchlosti aj keď na neutrály pridávam po 3000 otáčiek ta tak vynecháva motor jeden chalan mi povedal že či to nemôže robiť riadiaca jednotka zapaľovania nemali ste stým niekto skúsenosť?
Název: Re: Trhanie od 2000 do 4000ot. Přispěvatel: Slavek-TDM 26-06-2015, 12:07:36 perudepk> ridici jednotka bych nerekl. Mozna tak nastaveni TPS senzoru. Je to v manualu kapitola 6-6:
otočíme klíček do polohy ON (motor nestartujem), rozpojíme s opět spojíme konektor TPS. Otáčkoměr přejde do diagnostiky TPS a snímač natáčíme při plném plynu tak, aby nám otáčkoměr ukazoval 5000ot/min. Dále ukazuje 0 a 10000 ot/min což signalizuje špatnou polohu TPS. Nastartováním se otáčkoměr automaticky přepne zpět na otáčkoměr V tehlech otackach a pri malem otevreni klapky ma jeste podstatnej vliv nastaveni bohatosti sroubkem. Ja ho mam teda taky na 2 a 1/4 otacky a vynechavani nepozoruju. Ale mam trochu prekopanej karburator - nektery trysky jsem dal ze 4TX, takze mam mensi hlavni trysku (140) a vetsi vzduchovou trysku (65) nez to melo 3VD. Název: Re: Trhanie od 2000 do 4000ot. Přispěvatel: perudepk 26-06-2015, 12:25:36 Ja som to nastavoval podla manualu a tam bolo písane myslím ze by mal ukazovať 4000ot/min.ale asi 3VD to má inak.rozmýšlal som nat tým dinojet stage jedna má stým niekto skúsenosť?
Název: Re: Trhanie od 2000 do 4000ot. Přispěvatel: Slavek-TDM 26-06-2015, 13:03:23 Nedalo mi to a jeste jsem ted zkusil ruzny polohy plynu a otacek. Zjistil jsem, ze mi to presne ve 2 tisicich na ctvrt plynu taky vynechava, takze nastavim sroubek bohatosti volnobehu na puvodni 2 otacky. Teda az zitra... ;)
Název: Re: Trhanie od 2000 do 4000ot. Přispěvatel: Gapa 26-06-2015, 13:51:43 Kluci tak jsem se v tom pohrabal. Rozpojil jsem všechny kontakty a vše prostříkal, zkontroloval na elektrice snad co se dalo a žádnou chybu jsem nikde nenašel. Tak jsem si nechal pořádně přeložit z manuálu seřízení TPS (dcerušce platit školu se začíná vracet). Ukázalo mi to 1000ot. Tak jsem s tím pohnul aby to ukázalo 4000ot. Dal ji dohromady a jel projet. A výsledek? Úplně jiná motorka! Motor šel zlehka, žádné škubání, plynule zrychluje od 1800ot. prostě spokojenost. Ujel jsem sice jen asi 50km, na delší výlet se chystám příští týden. Tak snad ji to vydrží.
No a abych nějak uzavřel to štelování TPS. Dle překladu študované angličtinářky a manuálu na 4TX r.v. 1996 ( já mám r.v. 1997): Zapneme klíček, rozpojíme a spojíme kontakty TPS. Otáčkoměr přejde do diagnostiky TPS. Bez plynu má ukazovat 4000ot. Ukazuje li 1000ot. je úhel malý, ukazuje li 8000ot. je úhel velký. Ukazuje li:1) 0 ot.-3 sec. 2)3000ot-2,5 sec. 3) present engine revolutions-3seconds jak jsem se na to minule ptal, je TPS porouchané. Ještě se dá dle manuálu změřít jeho odpor - krajní dráty 3,5 až 6,5 Kohmů a levý s prostředním píšou 0 až 5 plus mínus 1,5 Kohmů. Je to strana 6-7. Název: Re: Trhanie od 2000 do 4000ot. Přispěvatel: Slavek-TDM 26-06-2015, 14:06:20 Gapa> tak super *supr* Jeste ze na 3VD tahle ficura neni ;D
Název: Re: Trhanie od 2000 do 4000ot. Přispěvatel: Gapa 12-10-2015, 16:52:30 Tak doufám že se k tomuto tématu vracím naposled. Seřízení TPS pomohlo, ale jen na chvilku. Po týdnu se škubání vrátilo, i když ne takovou intenzitou. Bylo jemnější a méně často. Už jsem to vzdal a stavil se u Ulricha v servisu. Probral jsem s mechanikama co to dělá a co jsem s tím udělal a diagnóza od nich zněla - zalepený karburátor přísadami řepky přes zimu. Prý tam takhle pár motorek na jaře měli a musí se vyndat karburátor a vyčistit ultrazvukem. Tak jsem si řekl,že to naposled vyčistím a když tak to tam dám. Doma jsem karbec vyndal, znovu rozebral a konečně našel nějakou chybu - prasklinku na membráně! A po pořádném hledání i na druhé. Objednal jsem nové, nandal je a KONEČNĚ jela bez škubání. A zase se hádala na volnobeh. Tak zase ven karbec a nastavil jsem bohatost na dvě otáčky ( celou dobu byly na 4 ot. tak jsem to koupil a sedm let to jezdilo) a hádání pryč a spotřeba klesla z průměrných 6,3 na 5,8. Vyzkoušel jsem ji výletem do Polska a funguje.
A na konec chci potvrdit shodu membrán se Suzuki DR 650. Parts depot je má a Part no je 13507-07D01 a cena 800 kč. Název: Re: Trhanie od 2000 do 4000ot. Přispěvatel: Slavek-TDM 12-10-2015, 19:38:12 Gapa> perfektni. Je dobre, ze lidi davaji do vlaken reseni. *supr*
Jo jinak na zimu doporucuju do nadrze a do karburatoru Verva100 bez bioslozky. Název: Re: Trhanie od 2000 do 4000ot. Přispěvatel: Vítek Plzeň-Jih 16-01-2016, 18:23:54 Membrana za cca 600 kč *blll*
www.wemoto.cz/bikes/yamaha/tdm_850_4tx/99/picture/carburettor_diaphragm/ (http://www.wemoto.cz/bikes/yamaha/tdm_850_4tx/99/picture/carburettor_diaphragm/) Název: Re: Trhanie od 2000 do 4000ot. Přispěvatel: Reddo 07-12-2016, 11:12:27 Ještě otevírám vlákno s mými zkušenostmi. Měl jsem stejný problém. Respektive ještě mám. Od 2 do 3tis škubání, nad 3tis klidná pohoda. Problém je nakonec ale ve dvou složkách. První byly původní membrány (moto z Německa) a ty byly jak ementál!! Jedna měla 8 děr po obvodu. Vyměnil jsem komplet i se šoupátky. Zlepšilo se to, ale ne úplně. Mechanik tvrdil, že to je způsobeno i jehlami. To mne čeká ještě na jaře před sezónou. Tak uvidíme no.
Název: Re: Trhanie od 2000 do 4000ot. Přispěvatel: norv 30-03-2017, 07:28:50 Čau,
tak jsem pročetl celé vlákno a jsem opravdu zvědav jestli to bude tím jelikož mi motorka děla úplně to samé mezi 3500-4000 vůbec netáhne :D, podtlaky seřízený. Tak zkusím vyměnit membrány a TPS. Nebo máte ještě jiné rady ? Pod i nad tyto otáčky moto normálně jede. Přijde mi, že to děla jen ve větších rychlostí. Název: Re: Trhanie od 2000 do 4000ot. Přispěvatel: Slavek-TDM 30-03-2017, 08:44:32 norv> TPS mas na tech karburatorech odemne, tak ho muzes zkusit vymenit. nezapomen ho pak podle navodu seridit. Manual, kapitola 6-5. V kratkosti:
1. zapni klicek na ON 2. odpoj konektor TPS senzoru 3. pripoj konektor TPS senzoru 4. kontroluj ukazatel otacek - spravna poloha je 4000. Pokud je 8000, je uhel moc sirokej, pokud 1000, je uhel moc ostrej. 5. nastav TPS pokud je potreba a pritahni sroubky momentem 4Nm. Název: Re: Trhanie od 2000 do 4000ot. Přispěvatel: norv 30-03-2017, 08:56:44 Ok vše vyzkouším nejdříve tps a pak kdyžtak vyměním membrany z toho karbu od tebe ;) a když ani to tak vyměním i tps,
ale až za tyden, tak mě to bude pěkně dlouho hlodat :D Název: Re: Trhanie od 2000 do 4000ot. Přispěvatel: Jirka 30-03-2017, 15:28:20 Čau, tak jsem pročetl celé vlákno a jsem opravdu zvědav jestli to bude tím jelikož mi motorka děla úplně to samé mezi 3500-4000 vůbec netáhne :D, podtlaky seřízený. Tak zkusím vyměnit membrány a TPS. Nebo máte ještě jiné rady ? Pod i nad tyto otáčky moto normálně jede. Jezdi nad 4.000 ot. *mrk* Název: Re: Trhanie od 2000 do 4000ot. Přispěvatel: Kukačka 30-03-2017, 16:55:06 Jirka má recht když to točíš je stým větší sranda
Název: Re: Trhanie od 2000 do 4000ot. Přispěvatel: norv 31-03-2017, 12:04:34 Jezdi nad 4.000 ot. *mrk* :D díky za radu, já se ale bojím jezdit rychle *uaau* Název: Re: Trhanie od 2000 do 4000ot. Přispěvatel: Kukačka 02-04-2017, 06:50:00 nejde o rychlost jen to zbytečně nopodtáčet
Název: Re: Trhanie od 2000 do 4000ot. Přispěvatel: norv 04-04-2017, 06:11:47 nejde o rychlost jen to zbytečně nopodtáčet no nevím myslíš že 3500 ot je podtáčení ? díky za odpověď Název: Re: Trhanie od 2000 do 4000ot. Přispěvatel: ToMiNo222 04-04-2017, 07:03:48 Norv: u meho tdm ano, resp jede ale nesmim po ni chtit vic. Takze jezdim 4tis a pohoda, spotreba kolem 5l, tps cidlo ok
Název: Re: Trhanie od 2000 do 4000ot. Přispěvatel: Slavek-TDM 04-04-2017, 07:36:40 Na Pampelisce (3VD) se dalo jet po uprave karburatoru uz od 2 tisic otacek bez problemu. Se starym 4TX jsem po vymene trysek za 140ky a snizeni jehel taky mohl jezdit uz od necelych 3 tisic v pohode, aniz by kopala do retezu.
Název: Re: Trhanie od 2000 do 4000ot. Přispěvatel: Jirka 04-04-2017, 16:55:12 Když vás to tak baví, tak klidně jezděte 1000 ot. se spotřebou půl litru na 100 km, ale zábava u TDM začíná na 5000 otáčkách. 8)
Název: Re: Trhanie od 2000 do 4000ot. Přispěvatel: Luko 04-04-2017, 19:48:00 A co teprv v 6000 ubrat a hned naplno přidat *thc*
Název: Re: Trhanie od 2000 do 4000ot. Přispěvatel: Slavek-TDM 05-04-2017, 07:06:59 Když vás to tak baví, tak klidně jezděte 1000 ot. se spotřebou půl litru na 100 km, ale zábava u TDM začíná na 5000 otáčkách. 8) A konci priblizne o 2 tisice otacek pozdeji *LOL*Název: Re: Trhanie od 2000 do 4000ot. Přispěvatel: Jirka 05-04-2017, 07:26:49 A konci priblizne o 2 tisice otacek pozdeji *LOL* A o tom to je ;) Název: Re: Trhanie od 2000 do 4000ot. Přispěvatel: norv 05-04-2017, 09:23:47 A o tom to je ;) To možná jo, ale kolik máš na tacháči v 5000 ot na stupen 5 :D Název: Re: Trhanie od 2000 do 4000ot. Přispěvatel: norv 05-04-2017, 16:40:42 Cau tak tps bylo v pomode a zjistil jsem ze to dela pouze kdyz vemu za plnej, kdyz otacim pozvolne tak je to v klidu. Tak je to moc chudy nebo pochaty ?
Diky Název: Re: Trhanie od 2000 do 4000ot. Přispěvatel: Slavek-TDM 05-04-2017, 17:10:23 norv> nejsem vseved, ale cuka to hned po pridani nebo az treba za vterinu? Dela to i pri plny nadrzi? Jak stary mas svicky a jakou maji barvu?
Název: Re: Trhanie od 2000 do 4000ot. Přispěvatel: norv 05-04-2017, 17:56:39 norv> nejsem vseved, ale cuka to hned po pridani nebo az treba za vterinu? Dela to i pri plny nadrzi? Jak stary mas svicky a jakou maji barvu? Cau dam plnej a hned se mu nechce ale cuka to behem vteriny, nadrz je plna a svice nove ovsem smes nepoznam, budou cerne ;D Název: Re: Trhanie od 2000 do 4000ot. Přispěvatel: Slavek-TDM 06-04-2017, 08:07:16 No to muze byt oboji. Pokud to zacuka kdyz soupata uz jsou zvedly, pak se smes ochudi a nejede to. To by svedcilo o nizky hladine v karbcich - takze treba problem na cerpadle, coz by ale plna nadrz eliminovala.
Pokud to zacuka kdyz jsou soupata jeste dole, pak to muze byt problem s membranama nebo vysokou hladinou v karbcich, pripadne vymletyma kominkama a jehlou nebo velikou tryskou. To by motorka cerne zakourila a svicky by byly cerny - tedy by to bylo bohaty. Pricin muze byt hromada, a zvlast pokud uz je saci a vyfukovej system nejak poladenej, pak se hleda problem blbe. Název: Re: Trhanie od 2000 do 4000ot. Přispěvatel: norv 07-04-2017, 18:25:47 No to muze byt oboji. Pokud to zacuka kdyz soupata uz jsou zvedly, pak se smes ochudi a nejede to. To by svedcilo o nizky hladine v karbcich - takze treba problem na cerpadle, coz by ale plna nadrz eliminovala. Tak svice byly bile, dal jsem o zarez vys jehlu tak uvidim, a prosimte dostane se smes k membranam ? Mel jsem je od benzinu Pokud to zacuka kdyz jsou soupata jeste dole, pak to muze byt problem s membranama nebo vysokou hladinou v karbcich, pripadne vymletyma kominkama a jehlou nebo velikou tryskou. To by motorka cerne zakourila a svicky by byly cerny - tedy by to bylo bohaty. Pricin muze byt hromada, a zvlast pokud uz je saci a vyfukovej system nejak poladenej, pak se hleda problem blbe. Název: Re: Trhanie od 2000 do 4000ot. Přispěvatel: Slavek-TDM 08-04-2017, 13:08:12 Tak zespoda od soupete snadno, protoze tam ji nasava podtlak z trysky, nicmene by se vsechen benzin mel odparit jakmile je nasatej. Zeshora by se dostat benzin nemel, pokud nejsou praskly. A jsi si jisty, ze byly od benzinu? Nebyla to zkondenzovana voda?
Název: Re: Trhanie od 2000 do 4000ot. Přispěvatel: Jirka 08-04-2017, 14:26:42 To možná jo, ale kolik máš na tacháči v 5000 ot na stupen 5 :D No asi míň než ty. Já na převodu vpředu zoubek ubral a vzadu dva přidal. Ale zato se v Alpách nestačili divit střelci na podstatně silnějších strojích. A tobě bych bez jakékoliv ironie a posměchu rád poradil. Než se vrtat v něčem, čemu nerozumím a nechávat si na dálku radit, je lepší ten čas strávit třeba přesčasy, nebo brigádou a za vydělané mince dát mašinu seřídit někomu, kdo tomu rozumí. Věř mi, vyplatí se to. Název: Re: Trhanie od 2000 do 4000ot. Přispěvatel: norv 09-04-2017, 07:09:01 Tak zespoda od soupete snadno, protoze tam ji nasava podtlak z trysky, nicmene by se vsechen benzin mel odparit jakmile je nasatej. Zeshora by se dostat benzin nemel, pokud nejsou praskly. A jsi si jisty, ze byly od benzinu? Nebyla to zkondenzovana voda? Ahoj, tak to by melo byt Ok dik, tak jsem to projel a o 80% lepsi, diky ti za radyNázev: Re: Trhanie od 2000 do 4000ot. Přispěvatel: norv 09-04-2017, 07:11:46 No asi míň než ty. Já na převodu vpředu zoubek ubral a vzadu dva přidal. Ale zato se v Alpách nestačili divit střelci na podstatně silnějších strojích. Ahoj dekuji ti za radu neberu to zle, ale me to bavi opravovat si moto a kde se mam co o tom dozvedet nez tady kdyz nejsem opravar. Kdyby to kazdy daval do servisu, tak upada vyznam tohoto fora ne ? Nebo aspon teto sekceA tobě bych bez jakékoliv ironie a posměchu rád poradil. Než se vrtat v něčem, čemu nerozumím a nechávat si na dálku radit, je lepší ten čas strávit třeba přesčasy, nebo brigádou a za vydělané mince dát mašinu seřídit někomu, kdo tomu rozumí. Věř mi, vyplatí se to. Název: Re: Trhanie od 2000 do 4000ot. Přispěvatel: Jirka 09-04-2017, 07:43:15 To máš pravdu, ale v tomto případě ti Slávek, který o tom zřejmě něco ví, jasně říká, že to může být to, nebo tohle a nebo tamto. To je přeci nesmysl, abys tohle řešil sám, byť s přítelem na telefonu.
Název: Re: Trhanie od 2000 do 4000ot. Přispěvatel: Gapa 21-01-2018, 15:17:22 Tak zase otevřu tohle vlákno. prostě mi ta potvora zase škube. Ne že by dala od toho roku 2015 pokoj, sem tam si poškubla, ale loni v Květnu kde jinde než v Rumunsku se rozhodla, že se rozškube zas pořádně. Vůbec se nedalo jet pod 3000 ot. Po rozdělání pravá svíce úplně černá, vyměnil jsem ji ale vydrželo to sotva 50km a svíce zase černá a bez jiskry. Kdo někdy scháněl motosvíčku v Rumunsku ví co je to za problém. Ale povedlo se. Večer jsem to rozdělal a byly spadlý karbce z motoru. Myslel jsem že se vyrazily po přejetí nějaké díry. Nasadil jsem je, dal nové svíčky a těšil se že bude pokoj. Jenže druhý den asi po20km zase škub, jeden válec a přestala jet. Krásný les a ticho.
Sehnal jsem číslo na pana Ulricha, zavolal mu a vylíčil problém. Rada - ucpaný volnoběžný trysky a tím jak se ucpaly sestřelily karbce z motoru. Komplet rozborka a jak jen to na místě šlo vyčištění karbců. Velké zlepšení a domů jsem dojel. Doma pořádné vyčištění a TDM 200 km jela super bez škubání. Pak zase začala. Teď jsem ji měl v servisu, vyčistili karbce ultrazvukem a - nebudu napínat pomohlo to jen na 60km a ŠKUBE ZAS!!! Tak se ptám - KURVA VYŘEŠIL TENTO PROBLÉM NATRVALO? Název: Re: Trhanie od 2000 do 4000ot. Přispěvatel: Begy 21-01-2018, 16:06:13 v první řadě bych oddělil problém v elektrice a ve směsi.
Jseš si jistý že elektrika je OK? - tedy čidlo klapky, indučky atd? Neblbne třeba plovák? V jakém stavu jsou: - membrány? - příruby na karburátorech? - jehly a komínky? - šoupátka? možná by nebylo od věci i změřit kompresi - jestli je na obou válcích stejná. Přesná hodnota komprese není zase tak důležitá. Název: Re: Trhanie od 2000 do 4000ot. Přispěvatel: Gapa 22-01-2018, 12:39:46 Elektrika by měla být v pořádku. Kontroloval jsem snad všechny spoje, měnil zapalování, cívky,kontroloval snímač u alternátoru, TPS šteloval.
Karburátor - nové membrány, nové vrchní příruby, spodní jsou dobré, prohození jehel ( i pak zlobý vždy pravý válec) , kontrola komínků, šoupátek - přišly mi dobré. Teď to vyčištění ultrazvukem a seštelování karburátorů v servisu. Nic nepomohlo. Ve středu ji tam povezu zas. Jsme domluvení na kontrole ventilových vůlí, rozvodu, přesazení jehel do původní polohy, znovu kontrola seřízení karburátoru, TPS, výměna svíček NGK za jiného výrobce. No a jestli i pak bude zlobit tak už fakt nevím. Název: Re: Trhanie od 2000 do 4000ot. Přispěvatel: norv 22-01-2018, 13:09:58 Ahoj to je tedy divný, mě bere olej taky víc pravý válec a jak jsem psal u mě to dělala ta svíčka ( zalepovala se olejem a nadávala jiskru) vyřeší to v brusírně :D, taky jsem mel vylezlý střeva ze sytiče, ale jestli jsi to měl v servisu, tak by tomu měli rozumět.
A nepřisává přes hadici podtlaku ? Název: Re: Trhanie od 2000 do 4000ot. Přispěvatel: Alan 22-01-2018, 14:48:06 mě to střílelo díky nezaslepené hadičce co tam je pro kontrolu podtlaků. Myslím tu co vede z přírub od karburátorů. Nemáš ji nějákou starou a děravou?
|