Pročetl jsem si příspěvky týkající se brašen. Přidám tedy svou trošku do mlýna.
Dva roky zpět jsem ve spěchu řešil otázku jak se nabalit a vyjet na týden k našim sousedům - na Slovensko. Shodou okolností a náhod jsem si nechal zakoupit u Loise ve Vídni "universální brašny". Po převzetí a zaplacení 2500Kč (byly v akci) jsem celou cestu domů uvažoval jestli jsem neudělal chybu. Hnedle jsem letěl do garáže a brašny připasovával na Bobo. Byla to marnost nad marnost, stále se mi uchycení nezdálo pevné a bezpečné a vůbec, jako by soudruzi někde udělali chybu. Nakonec jsem vše vyřešil drobnou upravou onoho kouzelného upínacího systému (o tom níže)
Zde odkaz na brašny:
http://www.louis.de/_3052456da0d69d5c601f1f02ac02607442/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=525&wgr=221&list_total=13&anzeige=0&page=1&artnr_gr=10025363
Za své peníze dostanete pevnou igelitovou tašku a v ní pěkně urovnané tři brašny (ne jako na fotografii) příslušenství je uloženo v nich.
Po vybalení vás čeká asi toto (viz. níže) Tři brašny, nosný systém, výstuhy brašen a spousta řemení. Mimochodem, ke každé brašně je popruh přes rameno.
Velká brašna - objem 45 litrů, dvě boční kapsy, uvnitř síťovinová kapsa a karabina na klíče. (Pro mě zázrak. Klíče jsou vždy dole. Však to znáte. :-) ) A jak je patrno z fotografie, i integrovaná pláštěnka.
Brašnu musíte zkompletovat. Najdete největší plastový obdelník - výztuhu - a vsadíte jej do "tunýlku" na dně brašny. Pak zasunete na do "kapes" vlevo a následně vpravo na dně brašny. Doporučuji pro tento účel ostřihnout rohy obdelníku a zakulatit je. Opravdu to půjde mnohem lépe.
Oprava ořezem. Detail
Ještě přidám detail zipu integrované pláštěnky se vzorným překrytím.
Velká brašna by byla tímto připravena k použití.
Nyní bych se věnoval zbývajícím dvěma bočním. Jejich objem je měnitelný rozepnutím zipu ve středu brašny. Objem by měl tedy být od 12 až po 22 litrů. Upravíme si výztuhy. Pozor, nyní jsou dvě. Vrchní a spodní. Téměř shodně brašny vyztužíme.
Překvapením může být, že levá a pravá brašně není stejná. (tedy mimo to, že jsou opačné. Levá je vybavena pouze kapsou.
Pravá pak je doplněna kapsou se zipem, kapsičkou na sucháč, plus dvě kapsy na drobnosti a karabinka na klíče nemůže chybět. (hurá)
Nyní následuje popis upevňovacího systému. Na fotografii níže je bez úpravy. Upěvňovací systém je tvořen obdelníkem z jedné strany s neklouzacím povrchem a z druhé popruhy opatřenými přeskami pro připevnění brašen.
Právě umístění a přichycení vlastního upevňovacího systému (pokud se tomu tak dá říkat) byl problém. Brašny nepěkně visely. Jak už někdo napsal: "jako psí uši". Nějak se mi to zdálo nepevné a hodné ztracení, nebo i zcizení. Proto jsem pod popruhy pro boční brašny nasil další popruh opatřený sponou. Úprava v řádu 50kč. (Vybírejte spony s vodítkem pro protikus-uvnitř samice je drážka a spony jsou i pevnější. Snad jsou na fototografii doplněné popruhy se sponami patrné.
Smyslem úpravy bylo zajistit vše proti pohybu a hlavně to, aby upevňovací systém mohl zůstat na sedadle. Viz fotografie která to objasní.
Před touto úpravou byl systém po odepnutí brašen "volný", jen položený na sedadle. Nyní můžu systém nechat na sedadle a vklidu brašny naplnit, pak jen nacvaknout.
Upevnění brašen je pak řešeno sponami ...
... a co se týká velké brašny, pak ještě dvěma popruhy do samosvorných spon. Zde se ale vloudila chyba a spony nebrzdí kluzký popruh. Brašna není pevně připevněna a chodila by, +-délka spony, vám za zády a to je nepříjemné. Já to řeším uzlem :-) a většinou nechávám na velké brašně ještě popruh přes rameno. Ten za nosičem pro kufr a vše je OK. (Často také něco dám pod velkou brašnu a teprve ji zapnu sponami.
Boční brašny by měly být uchyceny v oku za stupačkou. Aspoň to tak vychází. Výrobce dodává popruh s brzdičkou. Viz fotografie. Já to řeším "elektrikářskýma páskama". Takové ty plastové co utáhnete a už nepovolíte. Jen nožem.
No a takto asi vypadá výsledek.
No a dobrou věcí je, že obě boční brasny, včetně nosného systému, nacpete do té velké :-)
S brašnami jsem objel během týdne Slovensko. Vše bylo vpořádku. Před Ostravou jsem nasadil i pláštěnky. Není nad to zmoknout doma :-) Zdálo se, že se voda dovnitř nedostala.
Tak to asi vše. Musím dodat, že na fotografiích jsou brašny prázdné a tudíž neforemné. Pokud jsou plné, lépe se s nimi pracuje. Montáž brašen na moto Bobo trvá asi 2 minuty. Od doby co mám kufr a jedu dál, beru kufr a boční brašny. Sice je to kočkopes ale výhody pevného kufru nemusím zmiňovat. Snad vám můj příspěvek pomůže se správně rozhodnout.
Bizi-
Ještě doplním. Všechny brašny mají integrovanou pláštěnku a bezpečnostní reflexní prvky (odrazky).
Moje zkušenosti jsou následující: spokojenost s tankvakem a brašnama od Louise je veliká, problém je v materiálu, ze kterého jsou dělány výztuhy. Připravte se na to, že výztuhy se do 1 až 2 let rozpadnou, prostě se rozdrolí. Stalo se to mě osobně i kamarádovi, který se mi nejdřív smál, že jsem měl šmejd, ale nakonec po půl roce ho potkalo to samé.
A vo tom to je!