příspěvků:12 [Poslední]
Obrázek uživatele Jindra-tdm
User offline. Last seen 13 let 47 týdnů ago. Offline
Registrace: 11/09/2009
Příspěvků: 188

Nikde se tu o tom nepíše, ale mě by zajímal váš názor a zkušenosti.
Startovat motorku v zimě v garáži v určitých intervalech, řekněme 1x za měsíc?
Pročetl sem ohledně toho na různých fórech snad dost a vyvodil sem závěr:
1.- Co motorkář, to názor.
2.- Je několik možností zazimování.
3.- Je rozdíl mezi teplou a studenou garáží ( logicky ).
4.- Pro baterku je přirozenější častější start, než uchovávání někde ve skříni.
5.- Motoru by to nemělo ublížit, pokud se dostatečně prohřeje až na provozní teplotu.

Tak to jsou mé závěry, na kterých se asi 70% motorkářů shodlo.
Tak proto jsem založil tohle téma, aby jste se i vy mohli vyjádřit.

Obrázek uživatele Mirek
User offline. Last seen 13 let 47 týdnů ago. Offline
Registrace: 11/01/2009
Příspěvků: 154

Včera jsem ji chtěl natočit po třech týdnech a ono nic. Baterka exitus. Je stará jeden rok takže relativně nová, všechno mám vypnuto jen ta ledka od olejového čidla bliká. A to mi zas připadá divné, že by to ta ledka vymlátila. Takže co na závěr. Baterku dobíjím, pak nasadím a budu poctivě každý týden startovat.

Obrázek uživatele Begy
User offline. Last seen 8 let 2 týdny ago. Offline
Registrace: 06/01/2009
Příspěvků: 619

udělej si udržovák, to musí stačit.
Já ho mám z malýho 24V trafíčka co se používá v rozvaděčích. Dej tam k tomu jednu diodu a máš krásně kolem 14V výstupního napětí. Na dobíjení je to slabý, ale udrží to nabitou i velkou baterku

User offline. Last seen 14 let 1 týden ago. Offline
Registrace: 09/16/2009
Příspěvků: 158

Mirek-Chtělo by to změřit klidový odběr,jestli třeba nezůstalo viset nějaké relátko,nebo něco jiného.Já mám vyzkoušené,TDM má relativně slabou bat.,zapnutý alarm(taky jenom bliká led)za 3 týdny nenatočím.

Lepší ztratit vteřinu v životě,než život ve vteřině.

User offline. Last seen 14 let 1 týden ago. Offline
Registrace: 09/16/2009
Příspěvků: 158

Jindra- Můj názor je že min. 1x za měsíc ji musíš natočit,ať se promaže a prohýbou všechny součásti.Už jenom jak vyschne karbec ať neztýří gumky atd.
Jinak je motor ze stejného železa jak třeba v autě a to taky startuješ v - 20°c a kolik toho vydrží

Lepší ztratit vteřinu v životě,než život ve vteřině.

Obrázek uživatele Begy
User offline. Last seen 8 let 2 týdny ago. Offline
Registrace: 06/01/2009
Příspěvků: 619

Když už motor natočíš tak ho nech se pořádně prohřát. Nejlépe až sepne vrtule chlazení.
Pokud ho nenecháš se pořádně ohřát bude se ti zanášet motor karbonem a baterii moc nedobiješ.

Obrázek uživatele joe30j1
User offline. Last seen 14 let 2 týdny ago. Offline
Registrace: 11/07/2009
Příspěvků: 133

Treba vybrat baterku von a každý mesiac dat nabit a hotovo, netreba motor furt štartovat a motor po dobu 5 mesiacov nemože zhrdzaviet ani nemože tesnenia popraskat, ale to je moj osobný nazor, som videl na vlastne oči ako naskočil pionier čo nešiel 20 rokou na prvé kopnutie len sa vymenit benzín

Obrázek uživatele Begy
User offline. Last seen 8 let 2 týdny ago. Offline
Registrace: 06/01/2009
Příspěvků: 619

Když už baterku vyndáš tak jí nech v teple. Pak jí nemusíš ani dobíjet, v teple se baterka nevybíjí jako v zimě/mrazu.

Co se týče gumových těsnění a benzínu. Nejsem si úplně jistej že zrovna benzín je pro gumu nejlepší konzervant. Jsem elektrikář tady se hádat nebudu

Obrázek uživatele blaza
User offline. Last seen 14 let 9 týdnů ago. Offline
Registrace: 02/05/2010
Příspěvků: 4

Jak říkáš,co motorkář to názor,já jsem zase zaslech,že takové občasné startování na pár minut je k ničemu,baterka se nedobije i když mě to sice vždy pomohlo.No a taky při klasickém zazimování se prej musí vyndat svíčky ,stříknout do válců olej a protočit motor,já raději zůstanu u klasického starování každý týden a plnou nádrž v motorce(to k vůli rezavění nádrže),ale jak říkáš co motorkář to názor...

TDM 8504TX

Obrázek uživatele blaza
User offline. Last seen 14 let 9 týdnů ago. Offline
Registrace: 02/05/2010
Příspěvků: 4

Jo s tou baterkou máš pravdu,já to samé dělal i u auta no auta(škoda 120) a vždy bez problému jsem natočil...

TDM 8504TX

User offline. Last seen 14 let 1 týden ago. Offline
Registrace: 09/16/2009
Příspěvků: 158

Begy-Baterka v teple-o tom žádná,ale tam kde má být benzín nebo olej a on tam delší dobu není tak to těsnění pro to určené týří,prostor koroduje atd.. Tak samo jak nádrž.

Lepší ztratit vteřinu v životě,než život ve vteřině.

User offline. Last seen 14 let 1 týden ago. Offline
Registrace: 09/16/2009
Příspěvků: 158

Blaza- To ano,krátkým startem baterku nedobiješ a bohatou směsí se ti zasírá jak svíce,(platinové jsou na to obvzlášť háklivé)tak veškerý spalovací prostor.

Lepší ztratit vteřinu v životě,než život ve vteřině.

Obrázek uživatele Gapa
User offline. Last seen 14 let 2 týdny ago. Offline
Registrace: 10/10/2009
Příspěvků: 44

Letos jsem ji poprvé zazimoval. Minulé tři roky se dalo slušně jezdit i v zimě. Dnes jsem ji vytlačil, dal baterku - tu mám v teple - a na potřetí chytla. Naposledy běžela před vánocema. Nechal jsem ji pořádně ohřát( dvakrát sepnul ventilátor), vyndal baterku a uložil. Myslím si že dlouhé stání (2-3 měsíce)motorce nemůže vadit. Ale nejlepší je jak to jde ji projet. Motorka se celá protočí a my máme radost. Ale letos se mi ji fakt na ty posolený silnice nechce tahat.