Nikde se tu o tom nepíše, ale mě by zajímal váš názor a zkušenosti.
Startovat motorku v zimě v garáži v určitých intervalech, řekněme 1x za měsíc?
Pročetl sem ohledně toho na různých fórech snad dost a vyvodil sem závěr:
1.- Co motorkář, to názor.
2.- Je několik možností zazimování.
3.- Je rozdíl mezi teplou a studenou garáží ( logicky ).
4.- Pro baterku je přirozenější častější start, než uchovávání někde ve skříni.
5.- Motoru by to nemělo ublížit, pokud se dostatečně prohřeje až na provozní teplotu.
Tak to jsou mé závěry, na kterých se asi 70% motorkářů shodlo.
Tak proto jsem založil tohle téma, aby jste se i vy mohli vyjádřit.
udělej si udržovák, to musí stačit.
Já ho mám z malýho 24V trafíčka co se používá v rozvaděčích. Dej tam k tomu jednu diodu a máš krásně kolem 14V výstupního napětí. Na dobíjení je to slabý, ale udrží to nabitou i velkou baterku
Mirek-Chtělo by to změřit klidový odběr,jestli třeba nezůstalo viset nějaké relátko,nebo něco jiného.Já mám vyzkoušené,TDM má relativně slabou bat.,zapnutý alarm(taky jenom bliká led)za 3 týdny nenatočím.
Jindra- Můj názor je že min. 1x za měsíc ji musíš natočit,ať se promaže a prohýbou všechny součásti.Už jenom jak vyschne karbec ať neztýří gumky atd.
Jinak je motor ze stejného železa jak třeba v autě a to taky startuješ v - 20°c a kolik toho vydrží
Když už motor natočíš tak ho nech se pořádně prohřát. Nejlépe až sepne vrtule chlazení.
Pokud ho nenecháš se pořádně ohřát bude se ti zanášet motor karbonem a baterii moc nedobiješ.
Treba vybrat baterku von a každý mesiac dat nabit a hotovo, netreba motor furt štartovat a motor po dobu 5 mesiacov nemože zhrdzaviet ani nemože tesnenia popraskat, ale to je moj osobný nazor, som videl na vlastne oči ako naskočil pionier čo nešiel 20 rokou na prvé kopnutie len sa vymenit benzín
Když už baterku vyndáš tak jí nech v teple. Pak jí nemusíš ani dobíjet, v teple se baterka nevybíjí jako v zimě/mrazu.
Co se týče gumových těsnění a benzínu. Nejsem si úplně jistej že zrovna benzín je pro gumu nejlepší konzervant. Jsem elektrikář tady se hádat nebudu
Jak říkáš,co motorkář to názor,já jsem zase zaslech,že takové občasné startování na pár minut je k ničemu,baterka se nedobije i když mě to sice vždy pomohlo.No a taky při klasickém zazimování se prej musí vyndat svíčky ,stříknout do válců olej a protočit motor,já raději zůstanu u klasického starování každý týden a plnou nádrž v motorce(to k vůli rezavění nádrže),ale jak říkáš co motorkář to názor...
Jo s tou baterkou máš pravdu,já to samé dělal i u auta no auta(škoda 120) a vždy bez problému jsem natočil...
Begy-Baterka v teple-o tom žádná,ale tam kde má být benzín nebo olej a on tam delší dobu není tak to těsnění pro to určené týří,prostor koroduje atd.. Tak samo jak nádrž.
Blaza- To ano,krátkým startem baterku nedobiješ a bohatou směsí se ti zasírá jak svíce,(platinové jsou na to obvzlášť háklivé)tak veškerý spalovací prostor.
Letos jsem ji poprvé zazimoval. Minulé tři roky se dalo slušně jezdit i v zimě. Dnes jsem ji vytlačil, dal baterku - tu mám v teple - a na potřetí chytla. Naposledy běžela před vánocema. Nechal jsem ji pořádně ohřát( dvakrát sepnul ventilátor), vyndal baterku a uložil. Myslím si že dlouhé stání (2-3 měsíce)motorce nemůže vadit. Ale nejlepší je jak to jde ji projet. Motorka se celá protočí a my máme radost. Ale letos se mi ji fakt na ty posolený silnice nechce tahat.
Včera jsem ji chtěl natočit po třech týdnech a ono nic. Baterka exitus. Je stará jeden rok takže relativně nová, všechno mám vypnuto jen ta ledka od olejového čidla bliká. A to mi zas připadá divné, že by to ta ledka vymlátila. Takže co na závěr. Baterku dobíjím, pak nasadím a budu poctivě každý týden startovat.