příspěvků:6 [Poslední]
Obrázek uživatele Begy
User offline. Last seen 8 let 11 týdnů ago. Offline
Registrace: 06/01/2009
Příspěvků: 619

rozhodnul jsem se do sezony dám nový lak.
Bude mě to stříkat kolega z práce. Není to vyučený lakýra, ale dost toho už nastříkal.
Takže máte někdo nějaký zkušenosti abych se vyvaroval nějakých vyložených chyb?

Obrázek uživatele Driver toys
User offline. Last seen 14 let 3 týdny ago. Offline
Registrace: 10/23/2009
Příspěvků: 355

Taky dám milence nový lak.. Hele dělal sem jen auta, ale plast vím že chce zvláštní podklad, když ho zdrbeš až na holou hmotu. Musí se to naleptat a pak teprve můžeš nanášet tmely. Před lakem dej určitě plnič, ten se borusí pod vodou do úplné hladkosti, pak by měl být výsledek jak když to poliješ barvou. Ale ne vždy se to povede a spousta záhybů bude dost pakárny..blbě se to slejvá...
Jakou dáš barvu?

vůdce MOTO DEBILS

Obrázek uživatele Begy
User offline. Last seen 8 let 11 týdnů ago. Offline
Registrace: 06/01/2009
Příspěvků: 619

dohledal jsem nějaký info, je to výcuc z jednoho fora, tak mějte pochopení

odkaz: http://www.galantweb.com/smforum/index.php?topic=2283.0

Bezbarvý lak stříknout na mokrou barvu nebo počkat až vytvrdne?

Správně je na mokro. Záleží taky na tom,co lakuješ a jaký používáš materiál. Pokud je to klas. akril barva tzn.pastelová,tak to můžeš klidně nechat až na druhý den. Ale musíš ji před laknutím přebrousit 2000 smirkem pod vodou. Nechat uschnout,odmastit (na to nikdy nezapomenout) a můžeš lakovat. Nikdy nelakuj na zahřátý materiál! Protože z laku se ti rychle odpařuje ředidlo a lak ani barva se nerozlije. Pokud jsi stříkal pastelovou a měl jsi krupici, tak to chtělo nechat do druhého dne a přebrousit jak jsem psal výše. Ale pozor nesmí se přebrušovat metalíza, která nemá vrchní lak!Taky záleží co jsi chtěl přelakovat, mohlo se stát že ta stará barva byla sintetika, v tom případě se ti to vždy zvedne, protože laky jsou ředěné acetátovým ředidlem A TO NESMÍŠ POUŽÍVAT NA SINTETIKU obráceně můžeš. Pokud si nejsi jistý, co je to za starou barvu, tak musíš použít oddělovač, který nanesš, necháš zaschnout a můžeš lakovat co koli. U lakování je základ nespěchat, nechat vždy všechno řádně odvětrat. Pak je to perfektní, neteče to a nezvedá se to.

Když jsme u toho lakovaní, chci se zeptat jak na plastovej narazník, mam na par mistech oprskanou barvu až na plast, tak nevím zda použit zaklad na plast a pak teprve na to kit

Záleží na tom, jak veliké jsou oprýskané fleky. Pokud je to jen od kamínků, nebo jen nějaká ta odřenina, tak postup dle Rafika doporučuji taky záleží na tom kde budeš lakovat,doporučuji minimální teplotu 21°C. Po každé operaci kterou provedeš, nezapomeň všechno ofoukat vzduchem z kompresoru, hlavně mezi jednotlivými vrstvami kitování. Před broušením vždy odmastit, před plničem,vždy odmastit, nechat řádně odvětrat odmašťovadlo a potom nanášet lak. Proti prachu se prodávají tzv. antistatické utěrky např. gsi utěrky, jsou lepivé a všechen prach na sebe naberou. Pokud ji nebudeš mít, tak po odmaštění, řádně vyfoukat a podlahu pokropit vodou, tím zabráníš tomu prášení kropit vodou i když budeš mít utěrku. Pozor voda se ti nesmí dostat na díl, který budeš lakovat, vždy si ho pečlivě prohlédni a popř. vodu vysuš čistým hadrem

Pokud bych uvažoval o domácím lakování, jakou bys mi doporučil pistoli, popřípadě kombinaci pistolí?

Ahoj,záleží na tom,co chceš lakovat.Metalízu nedoporučuji, od roku 2008 je v prodeji jen vodou ředitelná,ta ti hned tak neuschne dnes už to doma nikdo dělat nechce,většinou jen lakovací box.Ale i to se dá ojebat pokud budeš lakovat třeba jen dveře,nebo část karoserie.Já používám profi pistoli s označením HVLP 9011 s nerezovou tryskou průměr 15mm.Na menší opravy používám malou pistoli s tryskou o průměru 0,8mm.Ale než jsem si tohle koupil,tak jsem na lakování používal starou dobrou českou kovofinišku s průměrem trysky 17mm a taky to šlo,jen ta kurva strašně prášila a nebyla tak přesná.U mě vždycky platilo přísloví,že na starém koni se naučíš vždycky dobře jezdit.Pro nanášení plniče potřebuješ pistili s tryskou alespoň 17mm,protože tam potřebuješ protlačit hustější materiál jvůli zalití pórů.Ale jde to i s 1.5 musíš jí víc otevřít a rychleji nanášet.Abych nezapoměl,vodou ředitelná je pouze metalíza,vrchní lak je klasický akril na běžné acetátové bázi.

Mám ty místa právě ře věčí, klepl jsem s tim o jiny auto, je mi jasty, že tam kde je to popraskany musim až na plast a vím určitě že to bude větší plocha než od kamínku, tak jak s tím základem na plasty a ještě jaký dík

Zdravím,pokud poškozené místo nebude po obroušení větší než 15x15 cm,pak bych se já osobně základem na plasty vůbec nezabýval.V každém případě je důležité poškozené místo důkladně odmastit,potom za sucha obrousit 120-180 smir. a překitovat.Všem co to čtou bych chtěl říci,že na plasty se nepoužívá klas.kit,ale kit na plasty,který je pružnější i po vytvrdnutí.Při použití klas. kitu se stane co? Po určité době to pěkně popraská Cheesy a vy budete pěkně nasraný..... Po vykitování správným kitem můžeš začít brousit,a protože je to oprava laku s malou vrstvou kitu,tak opatrně abys zase všechen kit nestrhal.Je dobrý to brousit pod vodou zrnitost 300-400,netlačit!Vždy před nanášením další vrstvy kitu,vysušit nejlíp vzduchem.A potom plnič, po zaschnutí 2000 pod vodou hezky jemě jak na ženskou a lakovat.Samozřejmě před nanášením plniče a laku vždy dobře odmastit.Kdyby s ty místa měl větší,tak by to znamenalo brousit,brousit a zase jen brousit a hezky až na plast.Základ na plasty koupíš v každý libovolný speciálce na autolaky,necháš si nalejt množství který potřebuješ.Na celý nárazník to bude zhruba 1-1,5dcl.Stačí ho pěkně základem přikrejt tak aby se nárazník pěkně leskl.Necháš to pěkně zaschnout a nalejváš barvu.

Štve mě, že kvůli metly to je tak složitější a hlavně dražší

Já vím,je to pakárna,všechno posrala ta naše super EU nelíbilo se jim lakování s org.Rozpouštědly,prej je to zdraví škodlivý,přitom vodou ředitelná metla je daleko horší díky obsahu olova a jiných sraček.Zaplať pánbůh,že zatím ještě klas. pastelové barvy jedou s ředidly,stejně tak jako krycí lak pro metalízu.Asi zřejmě u vody nedokážou docílit tak vysokýho lesku grin grin grin Je to smůla,pokud by to šlo nebyl by to problém.Díky za poděkování cool

Mna by zaujimala jedna farba: Čierna matná. Ako sa vlastna taká farba "tvorí" Je na to potrebne niečo špecialne ? Je to drahšie?

Zdravím,matná barva neobsahuje tzv.vnitřní lak,který se přidává do klas.lesklých barev.Stejně je tomu tak u metalických barev,u kterých je po přelakování dosaženo toho,že prleť a různé částice,např. hliník dosáhne třpitu,proto jsou tyto barvy,když se nechají zaschnout většinou drsné na povrchu.Pokud lakneš matnou a za čas se ti nelíbí,protože je na ní všechno vidět,přebruš jí jemě 3000 pod vodou,včětně škábanců,které přestříkáš znovu matovkou a přestříkej bezbarvým lakem na metlu cool bude mít lesk a bude to vypadat zase o něco lépe

Možeš mi prosím Ta vyssvetlit prečo sa odlupuje z kapoty lak ? Ved je to striekané do mokra.6eby nejaký vplyv vody a slnka?

Zdravím,potřeboval bych vědět,jestli je to nově stříkané a nebo je to origo ještě z fabriky.
Pokud je to ještě z fabriky,tak to určitě bude vlivem slunce a vody,jak známo,tak ultra záření je pěkná svině.Hodně často to vídám u peugeota 106 ale tam to spíš vypadá na nekvalitní materiál výrobce.Pokud jste to stříkaly doma,tak může být příčinou špatný postup.Při lakování na mokro,neznamená pojem "na mokro",že po nalakování báze (metal.) do toho musíš hned narvat vrchní lak.Dej si v klidu cigárko,pokud kouříš,počkej 10-15 minut,v klidu si připrav vrchní lak a začni nanášet.Ta vrstva metalízy co jsi před tím nastříkal má v sobě pořád ředidlo a to se hned tak neodpaří.Pokud to rychle přikreješ,stane se co?Pro tebe nic,protože to nevidíš a je to krásný,ale pro krycí lak je to svinstvo.Ty totiž uzavrěš neodpařené ředidlo pod lak,který na vzduchu zasychá a pod ním se snaží ještě stále odpařovat ředidlo z metalízy a to ti v některých místech ndzvedne vrchní lak a nemůže se ti to spojit.Po čase se ti díky dozrávání a stárnutí laku + ultrazáření+ roztažnost ohřátého plechu karoserie na slunci začne nadzvedávat vrchní lak na původních neodpařených a díky tomu nespojených místech a začne to praskat a odlupuje se to.Pokud budeš stříkat v dnešní době metalízu(bázi) která už je jen vodou ředitelná,tak musíš počkat až ti zaschne,to poznáš tak,že ti na všech místech kompletně zmatovatí,nesmí být nikde jediné lesklé místečko,pak můžeš nanášet lak cheesy Proti poškození laku od slunce vody,doporučuji leštěnky,které obsahujísložky proti uv záření,nejlépe s obsahem vosku.Žádné leštěnky s obsahem různých sraček na odstraňování různých sraček a oživování starých autolaků.To můžeš použít tak jednou do roka,abys odstranil asvalt a zaleštil škrábance,potom už jen leštěnku s obsahem vosku.

Pro všechny,co se pouští do lakování doporučuji,aby nezapomínaly na to,že materiály používané při lakování jsou jedny z největších sraček co můžete vdechovat,nezapomínejte na respirátory při broušení a na masky při lakování.Oprav du to není legrace,mám s tím svoje zkušenosti,rok jsem měl zdravotní potíže s játry a dnes už bych bez masky s filtrem nenalakoval nic. Sad zdraví máte jen jedno!

Obrázek uživatele Driver toys
User offline. Last seen 14 let 3 týdny ago. Offline
Registrace: 10/23/2009
Příspěvků: 355

Poslední věta je pravda - sou to děsný sračky.. Lakuju venku a i tak mě z toho dycky bolela hlava.. Jinak pro mě už je to samozřejmost, ale na odmaštění opravdu hodně záleží!

vůdce MOTO DEBILS

Obrázek uživatele Mirek
User offline. Last seen 14 let 4 týdny ago. Offline
Registrace: 11/01/2009
Příspěvků: 154

Taky jsem si motku lakoval sám a myslím si že to dopadlo docela obstojně. Základovku na plasty jsem nepoužil a drží to dobře. Je možné že to drží proto, že jsem měl všechno nastříkané stříkacím tmelem (plastomax). Ale pozor před lakováním a tmelením musíš odstranit původní povrchový bezbarvý lak (ne barvu)jinak ti to bude puchřit. A na broušení 2000 vodní smirkový papír. Přeju hodně úspěchů.

Obrázek uživatele joe30j1
User offline. Last seen 14 let 11 týdnů ago. Offline
Registrace: 11/07/2009
Příspěvků: 133

No ja mám zle skusenosti z samodomo lakovaním tak to nechám na odborníka, nebudem sa s tým drbat, ešte by som kupil drahú farbu a tmely a škoda penazí ked to dodrbem

Obrázek uživatele Begy
User offline. Last seen 8 let 11 týdnů ago. Offline
Registrace: 06/01/2009
Příspěvků: 619

pokračování pojednání o lakování:

a jak je to s polepama ktrerý přijdou pod lak? Speciálně na metalízu. Píšeš že metla je normálně bez laku matná, jak se to teda musí udělat když tam přijde samolepa?
Je přece blbý aby místama kde je průhledná samolepka vykukoval matný lak. To se dá vrstva laku - samolepa - a další vrstvy laku?

Úplně normálně,dělal jsem polepy na motorku,na nádrž.Nastříkáš metalízu,necháš jí na omak zaschnout,tzn.tak aby když na ní mákneš musí být na povrchu suchá (jemě,netlačit!!) nalepíš opatrně polep a komplet to celý přelakuješ.Klasická metalíza,co se dělávala dřív rychle schla,tak že za 10-15 min,podle teploty ve které jsi pracoval.Nalep it ten polep je otázkou pár minut.A můžu říct,že to potom vypadá opravdu super!Jen je potřeba,při nástřiku laku dávat pozor,protože se lak nanášený přes polep snaží utrhnout a stékat.

mě jde o to, že pokud jsou na samolepě místa bez barvy - jen transparentní folie tak by pod tím byla vidět na nenalakovaná metla.
Takže asi počítám dát vrstvu laku, nalepit samolepu a pak zase párkrát přelakovat.

To jepřece úplně jedno.Transpar entní fólie=lak .Pokud nalepíš transparentní fólii na nepřelakovanou metlu,tak je to podobné jako bys ji nalakoval.Je potřeba to nejdřív vyzkoušet,na kusu nějakýho plechu.Ono totiž když budeš postupovat takovým způsobem,že budeš čekat až ti lak zaschne jen pro to,že potřebuješ nalepit nálepku,tak počítej s tím že se ti časem lak začne loupat,protože se na první vrstvu laku další vrstva laku nenaváže cheesy pak budeš nasranej.Radím ti to odzkoušet podle výše napsaného postupu a teprve potom jet na "ostro" Ono totiž lakování opravdu není žádná legrace,je lepší něco odzkoušet na nečisto,než být potom zklamanej Myslím to dobře.Ale je tady ještě jedna možnost.Udělat první vrstvu laku,počkat až zaschne,nalepit nálepku.Druhý den vzít smirek pod vodu 2000,komplet jemě přebrousit lak pod vodou,okolo nálepky opatrně abys jí nenadzvedl.Vys ušit,odmastit,opatrně kolem nálepky a znovu přelakovat.Pak budeš mít 100% jistotu,že se to nebude loupat a lak budeš mít i pod nálepkou,jak jsi si přál