příspěvků:13 [Poslední]
Obrázek uživatele Begy
User offline. Last seen 8 let 2 týdny ago. Offline
Registrace: 06/01/2009
Příspěvků: 619

podělte se o zkušenosti

User offline. Last seen 14 let 1 týden ago. Offline
Registrace: 09/16/2009
Příspěvků: 158

Než se začne jakýmakoliv ůpravama,je třeba si uvědomit základní pojmy.
Za 1- Výrobce udává výkon matoru který dosáhl v laboratorních podmínkách (tlak vzduchu,vlhkost atd..) Takže se naměřené hodnoty na našich sériových strojích velice liší a nikdy jich nedosáhnete.
Za 2- Cokoliv univerzálního (výfuk,filtry apod. je naprd.
Takže pokud chceme zvednout výkon,tak se to musí udělat komplet a sladit.Filtr(event.celý airbox) přetryskovat karburátory dynojet kitem,a laděné fýfuky.
ALE ůplně na začátku je třeba si zajít na brzdu,ať se ví jak se ůpravy projevují.

Lepší ztratit vteřinu v životě,než život ve vteřině.

Obrázek uživatele Begy
User offline. Last seen 8 let 2 týdny ago. Offline
Registrace: 06/01/2009
Příspěvků: 619

jen pro zajímvost tady je profi řešení: http://www.dkracing.cz/tuning-detail/tdm-850/

7 koní za 26000Kč je mazec... spíš bych řekl že to bude placebo efekt

Obrázek uživatele Driver toys
User offline. Last seen 13 let 46 týdnů ago. Offline
Registrace: 10/23/2009
Příspěvků: 355

Jasný, pokud někdo otevře sání a dá jen laďáky, tak to nemá pro motor žádnej velkej vliv. Když se chce dělat něco s výkonem, je potřeba i úpravy na karbci.. Je to jako s trubkou ve které teče voda - když ji někdo rozšíří na začátku a konci, tak se nic nezmění... Ale kdo se do ladění TDM pustil, tak mi potvrdil, že nechce moc, že je sériově hodně uškrcená.
Kolik si dostal z tý svojí po úpravě? A jak je to třeba s trubkama na výfuk - lepčí větší, nebo menší? Kolik je optimum? když dva laďáky, tak je táhnout od hlav válců každý zvlášť a nebo je nechat na starých svodech (do jednoho) a pak je zasejc rozdvojit?

vůdce MOTO DEBILS

Obrázek uživatele Begy
User offline. Last seen 8 let 2 týdny ago. Offline
Registrace: 06/01/2009
Příspěvků: 619

já si myslim že největší přínos má přetryskování karburátoru a správný seřízení.
Předpokládám že z výroby je motyka naladěná tak, aby jela vždy a ve všech režimech. To je samozřejmě možný jen za použití kompromisů.
Takže prostor k ladění tu je, ale řekl bych že spíš než o výkon jde o to, aby motor běžel jak má. (aby nebyla příliš bohatá nebo chudá směs)

User offline. Last seen 14 let 1 týden ago. Offline
Registrace: 09/16/2009
Příspěvků: 158

Není vůbec uškrcená.
Já jsem udělal bohužel tu chybu že jsem si nezměřil mašinu před ůpravama,tak jsem porovnával s hodnotama co měli už uložené kluci z brzdy z předchozích měření.A ti mi gratulovali že jsem se dostal na papírové hodnoty.
Nejvíc mi udělalo radost jak jsem viděl že sériová křivka je už kostrbatá a padá už před červeným polem otáčkoměru,mi jde křivka vzhůru až do omezovače.

Lepší ztratit vteřinu v životě,než život ve vteřině.

Obrázek uživatele Begy
User offline. Last seen 8 let 2 týdny ago. Offline
Registrace: 06/01/2009
Příspěvků: 619

když se k tomu vrátím, dynojetem jsi trysky zvětšil nebo změnšil? Co tak různě pročítám fora a weby, tak se obvykle používají menší.
Pokud tomu tedy dobře rozumím, tak je směs standartně bohatší než je potřeba

User offline. Last seen 14 let 1 týden ago. Offline
Registrace: 09/16/2009
Příspěvků: 158

Trysky mají menší průměr ale taky měníš jehly.Jsou jinak tvarované a bez nich to není pořád ono.

Lepší ztratit vteřinu v životě,než život ve vteřině.

Obrázek uživatele Begy
User offline. Last seen 8 let 2 týdny ago. Offline
Registrace: 06/01/2009
Příspěvků: 619

nj to je taky fakt. Dynojet se lineárně nezvětšují jako origo, ale průměr (tvar) se mění jakoby ve skocích. Takže to asi líp odpovídá tomu, co motor zrovna potřebuje

Obrázek uživatele petrs
User offline. Last seen 13 let 51 týdnů ago. Offline
Registrace: 11/24/2009
Příspěvků: 89

Kamarádovi se do ruky dostal "rádoby" návod na domácí synchronizaci karburátorů, je to sice na čtyřválec, ale protože jste tady samí šikovní a vynalézaví kluci, tak vám to posílám. Třeba se to bude hodit a mohlo by to fungovat i na dvouválec. Víc hlav, víc rozumu.

1) Každý konec nasuneš na ten vývod podtlaku do karbce a pak startuješ. Neměří to absolutní podtlak, ale velice přesně to měří rozdíl mezi dvěma karburátory a o to hlavně jde. Musí být nasunuté oba konce! Motor samozřejmě musí taky běžet, no, a pokud je sundaná nádrž, nutno použít náhradní nádobu na benzín. (do víčka PET lahve díru, našroubovat takovou průchodku a propojit s původní hadičkou přívodu benzínu do karburátorů). PET-ku upevnit k řidítkům.

2) V podstatě jde o to, aby ve všech karburátorech byl naprosto shodný podtlak, protože podtlakem je řízena jehla přívěry benzínu. Princip těchto karbců je jiný než u pincka či Jawy. Tady "plynem" pouze otevíráš/zavíráš klapku v průřezu sání a podtlakem, membránou se otevírá/zavírá přívod benzínu do sání. No a jde o to, aby ten podtlak a tím i přívod benzínu byl do každého válce stejný. Důvod je zřejmý. Na každém karburátoru (na sání) nahoře je otvor, který zasahuje do sání a tím otvorem lze měřit ten podtlak. Každý otvor je normálně něčím uzavřen. Na dvou karbcích jsou takový gumový kloboučky, z jednoho(1.válec z levé strany) je brán podtlak pro otevření palivového kohoutu a myslím, že ze 4. karburátoru je hadička na otvírání podtlakového ventilu uprostřed nahoře před motorem. (nevím přesně na co to je, možná odsávání olejových par od rozvodu ventilů, či co). No a měření. Není to můj výmysl, našel jsem to někde na netu, zadej do googlu "synchronizace karburátorů" uvidíš, co vyjede odkazů. Jsou tam i odkazy na profi měření všech čtyřech karbců najednou, ale je to zbytečné a hlavně drahé. Prostě takto sundáš z levých dvou karburátorů čepičku/hadičku nasadíš tu U-trubici, jak jsem psal, stačí tak 3-4m a v každém rameni jsem měl cca 40 cm tekutiny, nastartuješ a hned vidíš jaký rozdíl je mezi těmi dvěmi karbci. To samé na druhé straně. Nakonec mezi prostředními. Pokud je rozdíl velký seřizuje se takovým zakápnutým šroubkem s dost blbým přístupem. Seřizují se vzájemně 1-2 a 3-4 karbec a nakonec levá dvojice s

A vo tom to je!

Obrázek uživatele petrs
User offline. Last seen 13 let 51 týdnů ago. Offline
Registrace: 11/24/2009
Příspěvků: 89

obrázek k textu

PřílohaVelikost
manometer.gif 12.38 KB

A vo tom to je!

Obrázek uživatele Jirka
User offline. Last seen 13 let 51 týdnů ago. Offline
Registrace: 04/11/2010
Příspěvků: 22

Nic proti tomu, ale nemyslíš, že v servisu to provedou přeci jenom líp a přesněji ?

Obrázek uživatele petrs
User offline. Last seen 13 let 51 týdnů ago. Offline
Registrace: 11/24/2009
Příspěvků: 89

Ahoj, to jsem netvrdil a nebudu, jen jsem si říkal, že je dost snaživých a šikovných kluků, kterým by to mohlo stačit a neplatit žádný kačky. A jako orientační kontrola by to mohlo vyhovovat a na základě toho se případně rozhodnout, zda jet do servisu či ne. To je stejný jako to, že si tady někteří kluci dělají sami vůle ventilů a jiné věci.

A vo tom to je!

Obrázek uživatele Begy
User offline. Last seen 8 let 2 týdny ago. Offline
Registrace: 06/01/2009
Příspěvků: 619

přesnost je uplně stejná, osobně bych řekl že u toho vodního sloupce je i vyšší.
Ale tady jde spíš o to, že jsou manometry skladnější

jinak jsem to už popisoval u kamaráda na webu híííír: http://www.supertenere.cz/forum/viewtopic.php?f=1&t=655