u TDM jde veškeré napájení motorky přes spínačku. Takže kontakty se časem vyhřejí a začne ve spínačce docházet ke ztrátě napětí.
Nejčastěji se to projeví blikáním světel při nízkých otáčkách.
u 3VD vedou ke spínačce 4 dráty:
- červený - přívod napájení
- hnědý - přívod napětí od spínačky do motorky
- modrý - napájení světel
- modro/bílý - napájení potkávaček
u mě se to projevolalo tak, že při vypnutém motoru a rozsvícených světlech jsem měl na přívodu ke spínačce (červený) cca 11,5V. Ale na přívodu ke světlu už jen lehce přes 9V (modrý).
LED přídavná světla na volnoběh blikaly jako stroboskop.
Nechtělo se mě vyndat šavle a rozebrat brýle abych mohl odvrtat trhací šrouby co drží spínačku v brýlích. Vlastně ani výměna komplet spínačky se mě moc nelíbila, musel bych pak vozit jedny klíče k zapalování a druhý k nádrži a sedačce.
Takže jsem se rozhodnul obejít spínačku relátkem.
Schema je zde:
rozpojil jsem tedy konektor který vede ke spínačce a udělal si mezikus.
Modrý a modro/bílý drát jsou taženy zvlášť proto, že při otočení klíčku doleva by se měly rozsvítit parkovačky a mělo by zůstat vypnuté napájení motky. Tohle u mě ale nefunguje, takže jsem to vše propojil najednou.
Begy stále mě udivuješ svými nápady. Jak víš při cestě ze srazu se mi projevila závada ve spínačce tak, že po nastartování nešel jeden válec.Po chvíli hloubání pomohlo zapnout a zase vypnout spínačku. Od té doby mám zatím klid, ale myslím, že dobudoucna to budu muset taky řešit. Takže díky za nápad.
mě by to vůbec nenapadlo.
Ale pořídil jsem LED světla a ty pořád blikaly jako blbý, tak jsem pátral po příčině. Prostě do tý doby jsem o žádném problému nevěděl.
Pokud vim tak s tím zápasil i Joe. Tipuju že to spoustě lidí "zlobí" aniž by o něčem věděli (stejně jako já)
neví někdo odkud je napojený zadní světlo?přední a brzdový svítí, zadní obryska ne. předem dík
To vypadá na skřípnutý kabel, nebo prasklé žárovky. Nepíšeš jestli jsi je kontroloval. Zkus na ně juknout a popřípadě jít po kabelech co vedou pod sedlem až dojdeš k nějakému konektoru, tkus ho zkoušečkou proměřit, jestli jde šťáva tam a když ne, tak dál a dál...jinak ti asi neporadím
žárovky nový a když svítti brzda tak je kábl ok .akorát nevým jestli je to napojený nekde u světel nebo co
Nezapomeň, že to jsou dvouvláknovky, takže logicky když není skřípnutej drát na brzdy, tak to neznamená že nemůže být skřípnutej drát na světla. A přikláním se k Liborovi, vem si zkoušečku a zkus kontakty v objímkách ve světle, když tam bude proud, tak potom musíš jít po káblech až ke konektoru.
Za zkoušku nic nedáš.
tak do zadního konektoru u zad. světla proud nejde,ale brzdový svítí.dále nesvítí parkovačka ve předu,proud tam nejde. Přepínač na první poloze rožne jen budíky.co jsem našel konektory tak proběhla kontrola a a už nevým.snad natáhnout kábl navíc ,ale k čemu ho napíchnout
Možná vede kabel od budíků pak ke světlům.. Kde to jde, tak musíš odtud pokrčovat. K žárovce do předního světla taky vede kabel na parkovačku, tak to zkontroluj odtud. Elektrika je pakárna, furt něco hledáš..chce to trpělivost. Brzdový světlo nemá s parkovačkou nic společnýho, teda krom kostry Hledej dál, někde to musí být! Možná jdou z přepínače 2 dráty - jeden k budíkům a druhý k žárovkám..rozdělej i ten přepínač a zkus to proměřit..
ten jsem rozdelal a už nikdy to neudělám no zítra budu pokračovat
Jít po drátu je vzhledem k přístupu dost náročný. Mě zatím vždy pomohlo schéma zapojení. (vis. příloha)
Je to č.41. Ze spínačky do konektoru vede drát modrá/rudá, odbočka je pouze jedna na kontrolku blinkrů (č.28) Z konektoru vede rudá na žárovku.
Příloha | Velikost |
---|---|
4TX_1997 schema.pdf | 138.55 KB |
U mojí Matyldy, typ 3VD, mi taky přestali svítit zadní i přední obrysovky. Brzdovky, blinkry, hlavní světla a budíky - to všechno šlo. Nakonec to byl vytržený drát ze spínačky. Propojil jsem ho s druhým slabým, co z ní jde a funguje zase všechno;-)
jako relé požijte nějaké silovější, protéká tudy poměrně velký proud.
pokud bych použil veškeré spotřebiče tak:
u mě osobně:
2x60W - světla
2x21W blinkry
2x21W brzovky
2x5W zadní pozičky
45W vyhřívané rukojeti
+ dalších tipuju 30W osvětlení budíků, zapáklo a houkačka
celkově tedy +-290W což je při 14V zhruba 20A