po zimě jsem zjistil že mě začala týct levá šavle - a to jakože celkem dost
neměnil jste už někdo gufera? abych si je mohl předem koupit a pak je narychlo nescháněl
Menil som guferá, už 2krát ale tie guferá nezoženieš v guferárni lebo to má atypický rozmer, a prachovky niesu až tak dôležité, tie netesia. Potom ked budeš potrebovat poradit tak kludne napíš a hlavne tam ide 395ml oleja čiže ja som tam dal 4dcl
Můžeš mě opsat rozměr?
Já je měnil loni na bývalý motce. Taky tam byl atyp. Tak jsem tam dal jinej který byl o 1mm nižší. Na výšce nijak zvlášť nezáleží. Důležitý je vnitřní a vnější průměr
No ok ja to zmeriam ale podla mna moc neušetríš ked si kupiš hentaké mna stáli 350sk original, takže pohoda
počítám že by to mělo být 41-53-8/10,5 to stojí v krámě do 100Kč
ty jsi ty starý už vyhodil? měly by na nich být ty rozměry napsaný. Podle katalogů je vidět že na výšce opravdu nezáleží, jestli tam bude 8 nebo 10,5mm vysoký
našel jsem dobrou nabídku http://www.brumla.com/-simerinky-a-prachovky-do-pr-tlumice
obě gufera za 250 nebo komplet i s prachovkama za 500
41-53-10 je to prene
tak jsem se dnes pustil do výměny těch gufer.
Boha... to jsou šílený ropný orgie. I když jsem předem vypustil veškerý olej je zem v garáži ale i já totálně zlitá a zasraná
simerniky jsem koupil v Elitu. Zřídili tam sekci přímo pro motky. Hlavně si kupte jenom jeden "díl" je to totiž balený v páru
Návod:
- dole na vidlici je na boku malý šroubek, ten vyšroubujte. Tudy vyteče tlumičový olej.
- potom vyšroubujte nahoře 24kou klíčem dorazovou matici
- uplně zespodu vidlice pak vytočte imbus, vyteče tudy zbytek oleje
- vytáhněte pružinu ven
- mezitím co bude olej vytékat sundejte prachovku, pod ní je schováno gufero, které je zajištěno pružinkou - tu vyndejte
- potom upněte vidlici do svěráku a párkrát trubkou pořádně trhněte ven, tím vytáhnete trubku i s guferem
- zasuňte trubku zpět do vidlice
- zaklepejte zpět vrchní vodící kroužek. doporučuju přes podložku, ať se neponičí
- dejte nové gufero
- pak zasuňte zpět pružinu i se spodním kloboučkem a zespodu ji přitáhněte imbusem
- pokud se vše podařilo zajistěte gufero pružinkou
- nalijte do tlumiče předepsané množství oleje (u mě 395ml)
- utáhněte dorazovou matici
- nasaďte prachovku
A JE HOTOVO
No tak mě prozměnu začala teďkom týct pravá , tak mě to čeká taky.
Tak díky za rady a návod
jen se mě nepodařilo rozebrat pravou vidli. Ta vrchní dorazová matka je prostě nepovolitelná
Naštěstí ta pravá mě neteče, takže mě to až tolik nesere.
Dnes to skusim ještě jednou povolit. Jestli se to nehne tak se na ní vybodnu
použil jsem víc než malé množství násilí a tu zkurvenou matku nakonec povolil.
Koukal jsem do manálu na plnění tlumiče olejem a nějak nechápu...
Píšou tam že mám změřit hladinu oleje v šavli při vyndané pružině. Jenže pak je dole v šavli díra po šroubu co drží tu pružinu. Takže co tam neleješ okamžitě vyteče.
No nevim... někdy mě fakt nad tím manálem zůtává rozum stát...
takže tam naleju předepsaných 395ml 10W tlumičovýho oleje a na nějaký měření hladiny se vybodnu
no jo šavle taky mě to přišti tyden čeka
Tak k savlickam mam prihodu. Jsem nezkusenej a nemam vybavenou dilnu,takze i s takovyma prkotinama jezdim do servisu.Na doporuceni znameho jsem jel k nejakym fachmanum k Usteku a nestcil se potom divit.... Ujel jsem asi sto kilaku a mel dojem ze mi tam daly olejnicku misto vidli,takze reklamace a dalsi cekani...No co vam mam povidat,takhle to slo jeste trikrat a lonska sezona byla v nenavratnu...Letos jsem zvolil jiny servis a hle....Zjistilo se,ze ti odpornici strhly teflonovou vrstvu na kluzakach jak rvaly trubky pres seigrovky.Takze mohly menit simerinky nonstop.Jestli tedy muzu doporicit slusnej a levnej servis tak Bernard,Stracenska,Steti.Tedy to pro ty kteri jako ja nevladnou znalostmi,vybavou,nebo obojim.
ještě koukám po prachovkách, ale jsem z toho nějak jelen. Tady na PARTSDEPOT http://partsdepot.cz/index.php?fveh=482&cat=Motorcycles&year=1992&mfg=Ya... by to měla být položka 22+48????
proč dvě??