moje řetězovka už se začíná ozývat tak pokukuju po jiný. Na http://www.motoretezy.cz a http://www.retezy.info jsem našel našel několik výrobců.
DID
ČZ
TSUBAKI
Regina
máte s nima nějaký zkušenosti?
jenom nekupuj nějáký Brazilský řetěz UVAZ najel jsem na něm tak celkem 10 000 a byl jak kšandy
U motořetězů jsem už kupoval 3 sady a vždy naprostá spokojenost.Jsou Max.ochotní a rychlí.ČZ řetaz jsem kupoval na bývalé 5kila,na TDM zlatý DID
mám velmi dobrou zkušenost s D.I.D. řetězy,měl jsem ji na XT 600,ujeto 12 000km a stále držela svoje původní nastavení od montáže.
Zlata D.I.D mi byla doporucena odbornikem, takze jsem ji zakoupil a jezdim.
Zdravim, tak sem se rozhodl k vymene sady. moto pri nizssi rychlosti skube a retez ma taky asi dost. Dnes sem se pustil do sundavani a chci se zeptat na matku na hnacim kolecku. Zavit na hrideli je kratky a kdyz matku dotahuji, tak se zavitu sjede. takze dotahnout to uplne je nemozne. zustane tam malinka vule(tak 0,3mm). Matka je ale zajistena ohnutou podlozkou aby se nevytocila. Muze to tak byt? Nebo mam pridat nejakou podlozku aby se to dotahlo na doraz? A jeste co se tyce te sady. na hnacim kolecku mam 16 a na rozete 44 zubu to je original? Rad bych trosku snizil akceleraci abych pak na dalnici mohl jezdit trosku rychleji. Takhle mam pri 5tis otackach rychlost cca 135 a vic to nerad vytacim. Zajimalo by mne jestli se to resi vice zuby na hnacim kolecku nebo mene zuby na rozete. Diky moc za kazdou radu. Venca
Jeste malej dotaz. Muzu retez spojit i bez tech nejtovacich klestich? myslim tak, aby to bylo bezpecne:) treba ty osicky nejak rozklepat
bez kleští horko těžko, řetěz musíš roznýtovat na přesný rozměr, aby ti pak těsnily kroužky nebo abys ty kroužky prozměnu nerozmačkal.
No tak sem si to vymenil sam. Motorku sem hodil na vlek a zajel do servisu na snejtovani. A hned sem to schital. Ze prej kvuli takovym jako sem ja vsichni opravari krachujou... no dal sem mu dve kila a on to snejtoval. Chapu jeho zlobu ale ja sem tim usetril minimalne 2litry... v jinym servisu mi rekli ze retezovka minimalne 4500. Ja koupil DID a to ne nejlevnejsi na motoretezy za trojku... Jinak sem se jeste chtel zeptat na spravne napnuti retezu. Meri se to podle pruvesu nebo jak? Diky za odpoved
Správné napnutí řetězu se kontroluje tak, že řetěz čapneš do packy a zatlačíš dolu a nahoru. Rozdíl horní a dolní pozice by měl činit cca 40 - 50mm. Pokud je to víc než 50 tak napnout. Podle informací v návodu by motorka měla stát rovně, obě kola na zemi a měřit by se mělo v místě, kde je řetěz nevíc naplej. Tzn asi měřit několikrát a mezi měřeníma pootočit kolem. Platit by měla nejmenší naměřená hodnota. Jinak obrázek a anglickej popis je na stránce 6-23 návodu co si tu můžeš stáhnout.
Jo diky moc za odpoved. Tech 5 cm je na nezatizene motorce predpokladam. Dnes sem ji hodil na stojan, jelikoz sem pri vymene retezovoky presadil radicku o zub dolu. Pekne me z toho bolela hnata ale byl sem linej tak sem se k tomu dostal az ted. Kdyz sem to na stojanu natocil a zaradil rychlost retez chvilema mlatil. Z vyssi rychlosi to bylo horsi. Je to normalni kdyz je nezatizena? Rukou sem volne tocil kolem a v nekterych mistech to trosicku skubne z retezem a kolo jakoby zadrhne. Na tuto retezovku mam najeto cca 2000km. Je to normalni?
JJ,přesně tak,na nezatížené.Na stojanu ti to bude hlučnější bo jak ju zatížíš tak se vůle zmenšuje.S tím zasekáváním-pořádně si zkontroluj osovou rovinu v kyvce.Máš tam značky a musí to být přesně.
Tak to mam presne 5 a jelikoz mam 100kg tak to tak necham. Prave ze ne. Podle rysek to mam presne. Nevim je to divvny. V rozete je ale vule. Jak do stran tak trosicku do boku. Ale to je asi normalni jak to sedi v tech gumach? Nebo muzou byt uz moc otlaceny? Dikys za rady.
Vůle v rozetě? Proboha to snad ne! Nemůžeš mít přece v jednom z prvků na kterym se přenáší výkon (jednom z těch fakt důležitejch) vůli.
Jo mam tam vuli kdyz s ni hejbnu po obvode- tak cca 1cm. A do strany tak 0,5cm. V tom servisu mi rekl, ze je to tim jak to mam ulozeny v tech gumach, ze je to naprosto v poradku. Prislo mi to zvlastni, ale kdyz mi to rek clovek, kterej ma servis co ja pamatuju 10let, tak sem to neresil. Je to tedy spatny? A jak ty vule odstranit? Nove unaseci gumy? Ty lichobezniky co jsou v bubnu kola mam na mysli
Jen pro upresneni. Rozeta se nehejbe jako samotna, ale i s tou casti na ktere je prisroubovana. Proste v techu gumach. Nejsem moc talent na presne popisovani...
Nazdárek.Já si myslím že rozeta může mít vůli obvodovou ale určitě né axiálně poněvadž je na ložisku,takže pokud se ti hejbe ze strany na stranu tak je něco dost špatně,a ještě si myslím že pokud má vůli větší(obvodovou)než 1cm tak máš v ranci tu unášecí gumu.
Ta obvodova je tak presne cca 1cm. A daji se nekdy ty gumy koupit? A lozisko se da koupit jen jedno? Nebo musim vsechny?
Ty ložiska seženeš asi kdekoli,ale ty gumy to nevím.
Nazdar draku!
Hele zkus to tady http://www.tipmoto.com/dily-moto/kola/cela-kola/6700-silentblok-rozety-z...
nebo tady nový http://www.partsdepot.cz/index.php?fveh=482&cat=Motorcycles&year=1992&mf... a 1cm se mě taky zdá celkem dost
Supr diky moc za odkazy...
Nazdarek,hele ještě ohledně toho ložiska,nejdřív bych to rozdělal a pokud tam bude ložisko s čitelným označením tak bych se pokusil ho sehnat v normálním obchodě s ložiskama.Optám se známého jestli náhodou neví jaký tam je a napíšu ti to.Protože pokud budeš schánět origoš tak bude asi drahý.
To bys byl moc hodnej. A po rozebrani je promlem s vymenou tech lozisek? Asi budu potrebovat nejakej stahovak? Nebo jdou jen nejak vyklepnout? Dik za odpoved
nazdar,tak ložisko prej normálně vytlouct a podle rozměrů a typu se podívat zda se nevyrábí jako běžný typ.Urřitě bude oboustranně krytý,nebo je tam gufero(simerink).Myslím že ložisko by podle odhadu nemělo bejt dražší než 200-300Kč.Tlumočím jen názor kamaráda kterej motorky opravuje.
Já jsem loni kupoval a měnil všech pět ložisek v kolech a nakoupil jsem je podle čísel těch starých v komě za asi 470 kč za všechny. Mám pocit že tam jsou obyčejné kuličkové oboustranně kryté plastem 4 ks 6203 a 1 ks 6403 ale to si nejsem jistý. Vyklepnout jdou docela v pohodě ale musíš si s kulatiny vyrobit takovy forichtung. Napůl zručný člověk to zvládne. Jo a v yamaze chtěli za sadu ložisek 4300 kč.
ahoj,tak jsem včera měnil řetězovku a ejhle......origo na motorce bylo 16 zubů vpředu a 43 zubů vzadu,sadu jsem koupil na netu - motořetězy.cz - D.I.D. a v té sadě je 16 a 45 zubů a to mám r.v. 99,jsem zvědav jak se motorka zpomalí a do kopce bude více tahat.......
co jsem se pídil po informacích tak asi vyhraje ČZ: http://www.motoretezy.cz/eshop/moto/cz/v5477/?zpet=hledej2.php&kat=/esho...
Řet. sada ČZ X YAMAHA TDM 850
Kód výrobku: 1011964
Řet. sada ČZ X YAMAHA TDM 850 rok 91-95, typ řetězu ČZ 525 SDZ počet článků 114, kolečko 520 počet zubů 16, rozeta 867 počet zubů 44
celkem 2700 s DPH
a to už má 16ti zubý kolečko který chci místo původního 14ti. Jen mě zaráží že je stejná délka řetězu jako při 14ti zubém.