máte někdo návod jak se nastavují?
zadek jsem koukal má pod sedlem přrpínač předpětí menší pružiny. Velká (hlavní) se předpíná jak? dole u uchycení?
přední šavle by měly mít prý nastavení tuhosti a odskoku. Z toho jsem teda ale jelen... U XJ co jsem měl předtím nešlo nastavit nic
aj predná sa dá komplet nastavit, čo tam je ten malý šrób to je na tuhost tlmiča a čo tam je druhá najväčšia matka to je na predpetie,všade sú zárezy aby si to dal presne na obidve strany, inak ja neviem tie moje tlmiče su ako z blata, pojdu nové pružiny progresivne, staré sú už unavené
aha ale na co má vliv tuhost a na co přepdpětí? Mě ty pojmy taknějak splívají
to sa nedá takto rozdelit potrebuješ mat obidve správne nastavené aby si mal stabilný a pohodlný podvozok, ale ak chceš viac pohodlný tak tuhost by som trosku dal silnejšiu a uvolnit trochu pružinu
Dnes jsem se pustil do ladění. Přišlo mi, že mám motku až moc pružnou, zvlášť ve dvou se to houpalo jako loď. Já se svou výžkou na zem v pohodě dosáhnu, tak jsem to zkoušel utužit. Předek jsem zkoušel na pružinách utáhnout až na ten první kroužek a pak povolit na pátý, ale zase tak veliký rozdíl jsem nepocítil.. Nechal jsem to na prvním kroužku a šroubek co nastavuje tuhost dal na 3 "clicky". Tohle byla legrace, ale nastavit zadek...mazec! Tuhost jde parádně aj povolit kontra matici co drží pružinu, ale pak s tou velkou byť jen pootočit.. No nakonec zvýtězilo velké kladivo a kus železa.. jinak to prostě nešlo.. Potřeboval jsem zadek dát na tužší, bo mi osa na zadním kole drbe do výfuku a ve dvou je motka až moc jak loď. V manuálu je psáno, že od osy spodního šroubu na tlumiči po spodek pružiny má být:
59 mm - minimum
61 mm - standard
63 mm - maximum
já měl 58 mm a natloukl sem tam těch 63 mm. Byl jsem se projet jen sám a zatím mi přijde, že je motka opravdu tužší. Uvidím při delší cestě a plně naložen, pak budu vědět víc.
Drivre přesně tak.Jenom ještě na tom centrálu je dole takové malé kolečko a tím jde seřizovat tuhost tlumiče.Má to snad cca 30 klicků.A jde to poznat.Tím že jen přitvrdíš pružinu ti sice nepůjde na doraz ale je to jankovitější.Já taky ladil co jezdím furt ve 2ko.
Nerozumím termínu "jankovitější" Tím spodním kolečkem na tuhost jsem taky točil a klicky jsou poznat, jen nevím, zda to utahovat jako kdyby na kolečku byl závit, nebo povolovat. Doprava tvrdost přidávám? Tak jsem si to myslel a dal dal tam 25 klicků od úplného povolení. Nevím jestli je to jen dojem, ale teď co jsme jeli za Kusem se mi zdá motka tvrdší.
Tuhost tlumiče znamená to, že se v něm olej pomaleji přelejvá, že? Takže jde vlastně pomaleji nahoru - nevrací se tak rychle..
Nerozumím termínu "jankovitější" Tím spodním kolečkem na tuhost jsem taky točil a klicky jsou poznat, jen nevím, zda to utahovat jako kdyby na kolečku byl závit, nebo povolovat. Doprava tvrdost přidávám? Tak jsem si to myslel a dal dal tam 25 klicků od úplného povolení. Nevím jestli je to jen dojem, ale teď co jsme jeli za Kusem se mi zdá motka tvrdší.
Tuhost tlumiče znamená to, že se v něm olej pomaleji přelejvá, že? Takže jde vlastně pomaleji nahoru - nevrací se tak rychle..
Jj zmenšuješ průtok oleje a tím je tuhší.Pružinu přitvrdíš ale rychlost vrácení tlumíš tím tlumičem
chtěl jsem motorku snížit. Měřim cca 176cm a při origo nastavení je motorka prostě vysoká...
koukal jsem tedy na zadek, tam jsou dole dvě matice co nastavují předpětí pružiny.
Povolil jsem je tedy skoro až úplně dolů, takže zadek lehce sednul.
U předku jsem ale nechtěl nic štelovat, přišel mě tuhý akorát.
Zkrátit pružinu mě přišlo debilní, zkrátí se tak délka chodu tlumiče a navíc ta operace nejde vzít zpět.
Nakonec mě napadlo povolit uchycení tlumičů a povyjet s šavlema v brýlích nahoru.
Mám to teda o cca 2cm a super konečně došlápnu bez problému celou nohou na zem.