Zdravím,
rád bych rady od zkušenějších TDMkařů. Tuto sezónu mám "novou" TDM 900 (r.v.2002) a pokud pominu problémy s napínákem rozvoďáku, tak mě trápí pár věcí.
Těžko se to popisuje, ale když jedu např. na 4ku, dojíždím do obce a srovnám rychlost na +/- 50km/h a pak někdy při přidání plynu řetěz jakoby zaškube. Není to vždycky a tak nevím, jestli nemám takový cit v ruce nebo jestli může být už v čudu řetěžovka či něco jiného? Trochu jsem povolil řetez (provis byl ani ne 3cm), dal jsem tam zhruba 4cm a trochu se to zlepšilo - tak nevím. Taky jsem si říkal, jestli např. nepodtáčím motor, protože 50km/h jezdím na 4ku a to je nějakých 2500ot./min. Ale jezdit 50km/h na trojku mi přijde divné :-) Nedělá to jen na 4ku, ale i na jiné rychlosti (především nižší) - třeba když projedu vracečku, tak pak při ne nijak prudké (poklidné) akceleraci na výjezdu to zaškube.
Díky moc za případné reakce a rady.
já jezdím 3 000 až 5 000 tis. a nic neškube.4 a dva a pul tis. je málo..4 a5 dávám jen na rovince
Já jezdím na dost málo otáček, ale 4 dávám až při 70 km/h, 50 km/h rozhodně za 3! Ale to není problém zkusit, skoro nevěřím, že by sis tohle neodzkoušel, než si sem něco takového napsal..
Samozřejmě jsem to zkoušel, že při vyšších otáčkách (kolem 4000 a víc) je to lepší. Ale přišlo mi, že dvouválec by měl fungovat i při nižších otáčkách. Tak jsem se chtěl optat jak jezdíte vy nebo jestli je chyba např. v mojí řetězovce.
Ale je to všechno teda asi v pořádku a budu se muset naučit jezdit s vyššíma otáčkama a hold těch 50km/h na trojku :-)
Nechtěl bych Ti radit, ale vůbec nevidím problém v tom, že když je 9-stovka 6-ti kvalt, dalo by se na 3-ku jezdit 50km/h úplně normálně, aníž by si ju podtáčel, nebo přetáčel. Mám sice 4TX, ale já jezdím 50 km/h na 3-ku a mám cca.....2 800 otáček.
A mimochodem znám jednoho, co má taky 9-stovku a ten v 50 km rychlosti teprve řadí 2-ku.
Mám stejný rok a snažím se jezdit 3 000ot a víš.Když je pod - cuká.Ještě někdy 2,5 ale to je minimum.
Čau,řadový dvouválec je točivější,v nižších se mu moc nechce jet....:-))) O proti "V" dvouválci,ten jde hned od spoda....:-)))
-Vlastní zkušenost,předchozí motorka Honda Transalp XL600V :-)))
-Vlastní zkušenost,předchozí motorka Honda Transalp XL600V :-)))
No právě - kámoš (se kterým hodně jezdím) má Transalpa a ten naloží za pět a jede a jede :-) Tak to mě trochu nahlodalo a znejistilo - že je divný, že bych já musel jezdit s tak hodně podřazenýma kvaltama.
Prostě se musím snažit, abych se nedostal pod 3000ot./min. Protože pak to prostě škube - je to asi "normální" vlastnost TDMka :-)
Díky moc všem za reakce.
těžko říct, na 900 jsem nejel.
Ale osobně nemám problém jet na 2500, jen se tomu nesmí naložit plnej plyn. Co mám zhruba vypozorováno tak:
2000 - max cca 30% plynu
2500 - max cca 50% plynu
3000 - max cca 70% plynu
3300 - plnej
takhle jsem jezdil teď týden na slovensku po serpentýnách v Tatrách a bez žádnýho škubání. Osobně mám nejradši otáčky 3000-4000 páč tam mají nejhezčí zvuk laďáky.
Po obcích jsem měl necelých 2500 a při jízdě ve stupačkách se mě tak jelo krásně, motka i plynule zrychlovala.
pokud ti motor dělá problémy speciálně v oblasti nízkých otáček zkontroloval bych synchronizaci a polohu TPS.
Jinak co mám kamarády se stříkačkama tak se jim hodně zlepšil chod v nízkých otáčkách po pořízení laďáků.
Laďáky tam mám LeoVince (už jsem to s nima koupil). Tu synchronizací a polohou TPS asi sám nezvládnu.
Na příští sezónu jsem kvůli tomu chtěl pořizovat novou řetězovku, pač bůh ví, co má za sebou. Dá se nějak poznat (vizuálně, změřit atp.), že to má řetězovka za sebou a potřebuje výměnu? Někde jsem četl, že u dvouválců se někdy nerovnoměrně ojíždí rozeta (do "šišojdu") a právě to že dělá neplechu v nízkých otáčkách a po výměně se chod o dost zlepší.
Na příští sezónu jsem kvůli tomu chtěl pořizovat novou řetězovku, pač bůh ví, co má za sebou. Dá se nějak poznat (vizuálně, změřit atp.), že to má řetězovka za sebou a potřebuje výměnu? Někde jsem četl, že u dvouválců se někdy nerovnoměrně ojíždí rozeta (do "šišojdu") a právě to že dělá neplechu v nízkých otáčkách a po výměně se chod o dost zlepší.
Když na motorce obepneš řetězem co nejvíce rozetu, tak by jsi neměl pak řetěz z rozety oddálit. Pokud to jde jen trochu, tak ti ještě vydrží, ale jestli hrká dost, tak je to na výměnu. Jinak jsou na řetěz měrky. Já mám vše origo, sice sem tolik nejezdil a tak to má nalítáno 40 000 km, ale hrká jen minimálně.
O šišatosti slyším poprvé od tebe.. Klika se točí dokola a zabírá stejně, pokud necukáš za plyn jak poprvé v autoškole a řetězu dáváš údržbu, tak ti musí vydržet dlouho...
Jo jo přesně tak, na dvouválci do šišata a na čtyřválci do čtverečku.
kdyby byl v háji řetěz budou mít vibrace závislost na rychlosti a né na otáčkách motoru. Navíc by to dělalo psí kusy i při jízdě s vymáčknutou spojkou nebo na neutrál.
To je přece blbost jak hrom protože to není převod 1:1 ani 1:2 ani 1:4 myslím výsledný převodový poměr mezi klikou a rozetou,takže to zabírá pokaždé trochu na jiný zuby.Takže aby se ti ježděním opotřebovávala jen určitá část rozety je podle mě zcestný.Nejvíc teda trpí řetěz a nejen ten pokud motorku podtáčíš,takže jezdit nad tři tisíce a je to f poho.Optimum je okolo 4 tisíc.
To by ani nebyl Míra, aby nevypustil nějakou perličku...
nezklamal jsi...
Nechci dělat chytrého, ale asi máš pravdu v tom že to podtáčíš.