Mám dotaz. Keď doťahujem skrutky vzdušníkov tak je zmes bohatšia na benzín a chudobnejšia na vzduch? A keď povolujem tak naopak? Napr. mám zasadzené sviečky a vzdušníky nastavené na 3 otáčky tak mám skúsiť povoliť o otáčku alebo dotiahnuť aby bola zmes bohatšia na vzduch? Díky
Begy zas píše že základné nastavenie je 3 otáčky:
Principem je, že šroubkem se nastavuje přívod vzduchu, množství benzínu je dáno tryskou napevno.
Tedy pokud se ubírá vzduch - obohacuje se směs a obráceně.
Nejdřív šroubky utáhněte (raději si zapamatujte o kolik otáček)a pak je vytočte o 3 otáčky (základní poloha)
Pro doladění zahřejte motor a pomalu otáčejte šroubkem a počítejte otáčky, jak otáčky začnou klesat točte na druhou stranu dokud nezačnou znovu klesat. Pak nastavte střed a je to.
Jenže on má 3VD a já 4TX rv 2000.V 98 byla prej inovace karbců.Mám pocit že v TDM 850 je min.3 druhy karbců.
Tak to je dobrá haluz ja mám ročník 98 ale dosť možné že bola vyrobená v 97 a predaná v 98 tak ako zistím ktorý karbec tam mám a kolko otáčok je na ňom zákl.nastavenie
Tvoje starosti na moji hlavu. Přijeď na sraz a karbecy si můžeš prohlídnout.
Však do Senca bych prišiel keď sa to bude konať.
Rok výroby naješ v odkazu Download pod názvem Evoluce TDM
a nastavení karbce v manuálu.
Tyjo,ty budeš dělat rozborku??By se mi nechtělo
jen chci podotknout že nastavení otáček toho šroubu je tovární nastavení. U staršího motoru se to může celkem dost změnit.
Osobně bych to bral jako "odrazový můstek" prostě bod od kterýho bych se to pokusil nastavit tak jak motor vyžaduje.
Skusil bych oročit o půl otáčky, seřídt volnoběh a projet. Takhle pořád dokola až bych našel stav kdy to jede nejlíp. Zezačátku bych asi spíš škrtil, podle toho co píšeš tak to máš moc bohatý, takže bych škrtil
Takže povolovať?
Podle tohoto obrázku když utahuješ=ochuzuješ...jestli se nepletu...a taky tam vpravo píšou cosi o "ideálním továrním nastavení"...ale to možná platí u nového motoru, bez laďáků, s origo filtrem apod.
Když jsem měl Világro, byli na něm hrooozně moc otevřený vejfucky a dost to střílelo, dal jsem to do Brandejsa do Yamahy a protože to stálo pár kaček, tak s odstupem času hádám, že hejbli jen se šroubkama bohatosti...podle obrázku tipuju doleva...
Příloha | Velikost |
---|---|
Mikuni.jpg | 58.31 KB |
Takže doťahovaním je v zmesi viac vzduchu a menej benzínu? A je to určite tak? Mne zas tvrdil mechanik, že povolovaním sa zvýši prietok vzduchu a zmes je chudobnejšia. Už fakt neviem...
Jestli to tvrdil mechanik od motorek, co jich už pár seřídil, věřme raději jemu, já v tomhle zkušenosti nemám, hádám jen z toho obrázeku;-)
povolovaním sa zmes ochudobní
tak akoooooo??? už mám z toho haluzeeee
Ked povoluješ (vyšrobovavaš von) srobik bohatosti zmesi tak ju ochudobnuješ lebo pridávaš vzduch. Takže maš viac vzduchu pri tom istom množstve benzínu. Ked pritahuješ uberáš vzduch ( zmes obohacuješ)stále pri tom istom množstve benzínu.
A na koľko to máte nastavené na novšom type motora?
Jak jsem přetyskovával trysky na Dynojet tak bylo v manuálu napsáno že základní nastavení je 2 otáčky,a já musel nastavit na 3,5 otáčky.
Lepší ztratit vteřinu v životě,než život ve vteřině.