různě po netu jsem našel info, že pokud se přesadí jehly v karburátorech dojde ke snížení spotřeby.
Vedlejším efektem je prý jen slabší zátah v nižších otáčkách. Výkonová křivka se srovná - zmenší se výkonová díra ve středních otáčkách.
návod je tady: http://www-tdm.cz/TDM/manualy/presazeni-jehel
zdá se, že směs je při volnoběhu už příliš chudá a má problémy udržet motor v chodu.
To se dá donastavit bohatostí
Principem je, že šroubkem se nastavuje přívod vzduchu, množství benzínu je dáno tryskou napevno.
Tedy pokud se ubírá vzduch - obohacuje se směs a obráceně.
Nejdřív šroubky utáhněte (raději si zapamatujte o kolik otáček)a pak je vytočte o 3 otáčky (základní poloha)
Pro doladění zahřejte motor a pomalu otáčejte šroubkem a počítejte otáčky, jak otáčky začnou klesat točte na druhou stranu dokud nezačnou znovu klesat. Pak nastavte střed a je to.
zatím jsem to netestoval, dám vědět
dnes jsem chtěl poštelovat tu bohatost tak oblejzám motorku a koukám že šoupě se sytičem není až na konci
Šroubovákem jsem trochu zatlačil a hlo se ještě o cca 5mm. Vturánu motor chcípnul
Došteloval jsem volnoběh a motor šlape jak hodinky
takže až budu mít přes zimu čas a hlavně náladu sundám nádrž a podivám se co s tím zatrackaným sytičem je, jestli někde povolila pružinka co ho vrací čičo
tak jsem rád že mám stříkačku,toto už by mě nebaralo:-)
Čo treba po presadení ihiel nastaviť na karburátore? Ako nastaviť bohatosť? Na nastavovanie je tam len šrób na nastavenie vzduchu alebo ešte nejaký iný? Dík
Ahoj,
taky přemýšlím o puštění jehel níž, jsou na prostředku a poslední neděli se mi zdálo, že to cuká při jízdě mezi 2-3 tisíci otáček, plynu jen lehoulince, nejvíc pociťováno při jízdě v koloně nebo přes obec při 50ce a na trojku. Vyčistil jsem vzduchovej filtr, prohlíd plovákový komory(bordel tam nebyl), membrány nejsou protržený, synchronizace dobrá...ale to lehký cukání, pokašlávání či jak to nazvat mě štve...včera při projetí mě napadlo, jestli to není ta "známá výkonová díra"......odstranilo by to puštění jehly o jeden zářez dolů?
Abych se přiznal, trochu mám obavy z přílišného ochuzení směsi, nejvíc z toho, že směsí paliva a vzduchu se chladí sací ventily, tak aby jim to neublížilo...jak to prosím tě běhá tobě?
...pardón, tenhle dotaz jsem cílil na Begyho...ale mohou se podělit i ostatní o své zkušenosti;-)
No také jemné cukanie som tam mal keď bola ihla v strede a aj na najnižšom je to to samé. Beriem to tak že tá mašina pri tom výkone a hmotnosti nedokáže chodiť hladko pri plyne na 2mm. Pri ihle na spodnom záreze mám nastavený vzduch na 2 otáčok od dotiahnutia.
Draku mám TDM 7tx z 96 roku a jde mi i na volnoběh... Zkuste eště vyměnit vzduchový filtr a svíčky. Jinak nevím, leda to napojit na svodech někde v servisu a doladit. Kde mám jehly zatím nevím, nerejpal sem se v ní..
žádné cukání by se projevovat nemělo. To značí že je něco vnepořádku.
Kolik máte nalítáno? Možná by nebylo od věci skusit seřídit bohatost a případně vyměnit komínky i jehly. Návod na seřízení je zde ve vláknu na začátku
jinak výkonová díra je prý mezi 4000-5000, kolem dvou tisíc je to spíš zvýšený volnoběh
Pravda je, že svíčky jsem neměnil, ale zase tam nejsou tak dlouho, tuším 5 tisíc km...konzultoval jsem to cukání s pár lidma a dokonce i ti, co maj stříkačku na jiný motce, potvrzují podobně lehké cukání, hlavně při jízdě přes obec, prý to je normální jak se to navzájem dohání a tlačí a tak.
Co jsou to ty komínky? To je ten plast, ve kterém běhá šoupě nebo ta "trubka", ve který běhá jehla? Jinak jehly vypadaj dobře, na šoupátkách bylo trochu bílého poprašku (že by z toho plastu???).
Nabehané tam mám 42000km. Vymenil som už 3 sady predpísaných NGK sviečok, karburátory som mal komplet rozobrate a nastavená aj hladina aj bohatosť, ihly komínky membrány OK. Trhá to akoby vypádával niektorý válec možno oba ale len niekedy aj to pri otáčkach okolo 3000ot/min. Keď pridám ide to ok. Bol som to prebehnúť 210km/h na dialnici a potom keď som skúšal ísť pomaly to netrhalo. Najčastejšie to robí keď sa dlho vlečiem pomaly. Sviečky vyberiem a sú čierne. Nech tam je nastavená akákoľvek bohatosť sú čierne. Nasere ma to a predám to a kúpim Hondu. Už mi dochádza trpezlivosť. Nehovoriac o tom že pod 7,2l/100km sa nedostanem a to mám ihly najnižšie
To bude něco špatně,jak ty černé svíce,tak ta spotřeba.Zkus ještě změřit komprese ve válcích.Pak můžeš vyloučit motor a zaměř se na karbce.
Ještě tak-Děláš si to sám nebo ti to někdo ladí jiný??
Co podtlaky a synchronizace karb. ??
Tlaky vo válcoch okolo 9,7. Robil mi to servisák čo robí aj moto na okruhy takže nie je amatér. Bol som pri ňom keď to kontroloval, synchronizácia ukazaovala krásne presne na desatinné miesto na budíkoch. Inak si robím všetko sám moto robím už 23 rokov tak tiež už tomu dosť rozumiem. Teraz som vrátil ihly na 2 zárez a vzduch som nastavil na 3 1/2 otáčky tak uvidím ako sa to bude chovať. Ak by to ešte blblo rozmýšlal som že skúsim vymeniť všetky hadičky za nové(benzín, vzduch). A ešte zmením asi olej z minerálu 20W50 na polosyntetiku 10W50.
Vaše svíčky před puštěním jehel dolu vypadaly nějak takhle, viz foto?
Příloha | Velikost |
---|---|
snímek 002.jpg | 257.74 KB |
Snímek 003.jpg | 260.92 KB |
Snímek 005.jpg | 260.32 KB |
Snímek 006.jpg | 219.14 KB |
Snímek 007.jpg | 211.82 KB |
Nie mal som ich úplne čierne aj izolátor aj horná a spodnú elektródu. Teraz som tam dal NGK s tepelnou hodnotou 7 miesto 9 pôvodných.
Stav po ujetí cca 2200km...snad je to už správná barva...?
Příloha | Velikost |
---|---|
Svicky po snizeni popis.jpg | 74.93 KB |
a co to cukání, spravilo se to?
No docela jo.
Jak jsem tak okukoval vnitřek karbců, všiml jsem si dost ošoupaných šoupátek a těch jejich plastových vodítek, jestli by i to nemohlo mít vliv...jenže to bude několika tisícová záležitost, takže radši vezmu víc za heft;-) Myslím, že je tu někde video těch šoupátek při běhu a na tom jednom se mi zdá, že se celý šoupě tak nějak víc vaklá...
No a spotřebu sem zatím nepočítal, ale jestli šla dolu, tak jen o pár deci.
trochu jsem pročítal nějaký diskuse a narazil na další problémek. Při příůišném ochuzení směsi dochází k propalování pístů. Ona bohatší směs funguje jako "chladivo".
Takže si zase říkám že ochudit směs přesazením jehel nebo jinýma tryskama se musí asi jen v jistých mezích
tak dnes jsem konečně motyku složil a odzkoušel.
- V nízkých otáčkách motor sebou přestal vibrovat a pocitově mě přijde že má i větší sílu.
- Ve středních a vysokých otáčkách nepozoruju žádné větší rozdíly, ono taky během jedný cesty se toho zase tolik nepozná.
Mám ale prozměnu problém s voloběhem. Po příjezdu ke křižovatce mám kolem 2000, po chvíli to ale klesne na nějakých 800 a motor se začne dusit.
S nepravidelným volnoběhem jsem ale zápasil už pár dní před rozborkou.
Co jsem měl rozebraný karburátory tak jsem koukal že jehly už jsou celkem ošoupaný, tak asi půjdu do nových.